مهم است که بدانم توازکدام کوچه بیشتر میگذری
مهم است که بدانم تا بتوانم
مشخص کنم که پنجره ها ی خانه رابه کدام سمت باید گذاشت...
📷تالاراصلی
موزه کاخ گلستان
@adelehz
مهم است که بدانم تا بتوانم
مشخص کنم که پنجره ها ی خانه رابه کدام سمت باید گذاشت...
📷تالاراصلی
موزه کاخ گلستان
@adelehz
هرزنی
حق دارد
دامنی داشته باشد گل گلی
کوتاه
وپرازچین
که هروقت دلش قد یک دنیا گرفت بپوشدش
وراه برود و راه برود..
تا گلهایش..چین هایش دلواپسی هایش راببرد..
#عادله_زمانی
@adelehz
حق دارد
دامنی داشته باشد گل گلی
کوتاه
وپرازچین
که هروقت دلش قد یک دنیا گرفت بپوشدش
وراه برود و راه برود..
تا گلهایش..چین هایش دلواپسی هایش راببرد..
#عادله_زمانی
@adelehz
ازیک جایی به بعد ادم باید یادبگیرد .خودش را بدست خدا بسپارد .خودت را بدست خداسپردن یعنی کم کم یادبگیری بدون توجه به غصه ها زندگی کنی یعنی هرکسی را که به تو بدی کرده را واگذارکنی به دستگاه عدل الهی
یعنی سعی کنی باداشته هایت دلت شاد باشد..داشته هایت راپررنگ کنی ونداشته هایت را بی رنگ..
خودت را به خداسپردن یعنی یادبگیری راهت را بروی ..دلنگران فردا نباشی و فکرکنی هرچیزی که برایش تلاش کردی و نشد حتما ازان تو نبوده است ..یعنی سعی کن به خدا اعتماد کنی.
اعتمادکردن معنیش این است که فکرکنی او ازخودت بیشتر دوستت دارد و کاری نمیکند که ضررت دران باشد.
خودت رابه خداسپردن یعنی هرکسی که دلت راشکست را رها کنی ..رها کردن به هوای خدا ..
خدا خودش میداند چکارکند و چه زمانی...
خودت رابه خدا سپردن یعنی دلبستگی هایی که تهش فقط زجراست را به دست بادبسپاری ..
وازخدا بخواهی مراقب دلت باشد . .
خودت را به خدابسپار..
این تنها راه ارامش است
این تنها راه خوشبختی ست ...
هیچ کس خدا نمیشود
به انچه برایت رقم میزند راضی باش..
وتحمل کن..
خدا همیشه هدیه های بزرگتری هم درکیسه اش برایت دارد...
#عادله_زمانی
@adelehz
یعنی سعی کنی باداشته هایت دلت شاد باشد..داشته هایت راپررنگ کنی ونداشته هایت را بی رنگ..
خودت را به خداسپردن یعنی یادبگیری راهت را بروی ..دلنگران فردا نباشی و فکرکنی هرچیزی که برایش تلاش کردی و نشد حتما ازان تو نبوده است ..یعنی سعی کن به خدا اعتماد کنی.
اعتمادکردن معنیش این است که فکرکنی او ازخودت بیشتر دوستت دارد و کاری نمیکند که ضررت دران باشد.
خودت رابه خداسپردن یعنی هرکسی که دلت راشکست را رها کنی ..رها کردن به هوای خدا ..
خدا خودش میداند چکارکند و چه زمانی...
خودت رابه خدا سپردن یعنی دلبستگی هایی که تهش فقط زجراست را به دست بادبسپاری ..
وازخدا بخواهی مراقب دلت باشد . .
خودت را به خدابسپار..
این تنها راه ارامش است
این تنها راه خوشبختی ست ...
هیچ کس خدا نمیشود
به انچه برایت رقم میزند راضی باش..
وتحمل کن..
خدا همیشه هدیه های بزرگتری هم درکیسه اش برایت دارد...
#عادله_زمانی
@adelehz
در بزن
در را بازکنم .
چشمانت خسته باشد
همینطورصدایت
برایت چای بریزم ..کمی توت خشک و کشمش کنارش بگذارم..
بگی خستگیت دررفت
ومن حس کنم خوشبخت ترین زن زمینم...
در بزن...
@adelehz
در را بازکنم .
چشمانت خسته باشد
همینطورصدایت
برایت چای بریزم ..کمی توت خشک و کشمش کنارش بگذارم..
بگی خستگیت دررفت
ومن حس کنم خوشبخت ترین زن زمینم...
در بزن...
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
@adelehz
قرار بود «من» در حافظیه ی شیراز باشم
تو با قطاری از مسکو بیایی!
شبی خوش از بهار و باد و باران!
شاید ساقدوشی مست...
از پاریس برایمان شرابی گس...، عطری دلاویز...
کمی هم لبخند زیتون بیاورد.
باز یادم میآید ، قرار بود
انگشتری از غزل های حافظ به دستت کنم و با فالی سرخ...
شعر زندگی را با هم آغازکنیم.
چه کنیم!
در هر سه کشور انقلاب شد!
بر روسیه...
سرخ ها حاکم شدند.
در فرانسه...
عاشقان، سر بر گیوتین دادند.
و
در ایران؟؟؟
البته که می دانی چه شد!
سالهاست که تو در کلیسای سن پترزبورگ
هر یکشنبه...
شمعی از دلتنگیهایت را به آتش میکِشی...
و من...
در سقاخانه ی محلّمان
نان و ماستی، نذر ِعاشقان ِگمنام میکنم!
عزیزم!
به هم برسیم یا نه...
مهمّ نیست.
خدا کند...
دوباره در هیچ کشوری...
انقلاب نشود!
حجت فرهنگدوست
@adelehz
قرار بود «من» در حافظیه ی شیراز باشم
تو با قطاری از مسکو بیایی!
شبی خوش از بهار و باد و باران!
شاید ساقدوشی مست...
از پاریس برایمان شرابی گس...، عطری دلاویز...
کمی هم لبخند زیتون بیاورد.
باز یادم میآید ، قرار بود
انگشتری از غزل های حافظ به دستت کنم و با فالی سرخ...
شعر زندگی را با هم آغازکنیم.
چه کنیم!
در هر سه کشور انقلاب شد!
بر روسیه...
سرخ ها حاکم شدند.
در فرانسه...
عاشقان، سر بر گیوتین دادند.
و
در ایران؟؟؟
البته که می دانی چه شد!
سالهاست که تو در کلیسای سن پترزبورگ
هر یکشنبه...
شمعی از دلتنگیهایت را به آتش میکِشی...
و من...
در سقاخانه ی محلّمان
نان و ماستی، نذر ِعاشقان ِگمنام میکنم!
عزیزم!
به هم برسیم یا نه...
مهمّ نیست.
خدا کند...
دوباره در هیچ کشوری...
انقلاب نشود!
حجت فرهنگدوست
@adelehz
بیا امروز را با فکرهایی شروع کنیم
که بوی بهارنارنج های شیرازرابدهد.
وباورکنیم که خداوندبرایمان اینده ای کنارگذاشته است که روشنی افتاب راازآن وام گرفته اند.
باورکن
صبح به خیروبرکت
@adelehz
که بوی بهارنارنج های شیرازرابدهد.
وباورکنیم که خداوندبرایمان اینده ای کنارگذاشته است که روشنی افتاب راازآن وام گرفته اند.
باورکن
صبح به خیروبرکت
@adelehz
امید
یعنی دربین خرابه ها
تو ابادی خودت را ببینی
وگرنه خوشحالی بین ابادی ها
ودراوضاع کاملا موافق ،هنربزرگی نیست.
@adelehz
یعنی دربین خرابه ها
تو ابادی خودت را ببینی
وگرنه خوشحالی بین ابادی ها
ودراوضاع کاملا موافق ،هنربزرگی نیست.
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دارد می شود یکسال
که میشناسمت
اگرشانس زنده ماندن داشته باشم.شاید سالهای زیادی بیاید و برود که من تورا میشناسم .
که یکهو از وسط اسمان افتادی وسط زندگی من
داشتم زندگی خودم را میکردم .یکهو نمیدانم ازکجا پیدایت شد ..امدی توی راه زندگیم و همه چیز همه معادلات همه حساب کتاب های مرا برهم ریختی ...
ازبعدامدنت همه اعتقاداتی که عمری سرش میجنگیدیم .رنگ باختند ..این بدترین اتفاقی بود که میشد برایم بیفتد..
اما بعد از تو بعدازامدن تو هیچ چیز ان طوری که بود باقی نماند.
راستش رابخواهی تو بعد از قبولی دانشگاهم مهمترین اتفاقی بودی که درزندگیم افتادی.
من بعداز چندسال هنوز وقتی به قبولی دانشگاهم فکرمیکردم لبخندمیزنم
ولی درمورد تو...
حقیقتش خودم هم نمیدانم از شناختنت باید شاد باشم یا دلگیر .
نمیدانم سالها بعد اگر فرصتی بود اگر جایی نامی شبیه نام تورا شنیدم چه واکنشی نشان خواهم داد..
فارغ ازهر غصه و دلگیری
عزیزم ...
ازاینکه شناختمت پشیمان نیستم.
ازاینکه وسط زندگی من شبیه سفینه شازده کوچلو فرود امدی دلگیر نیستم ..
عزیزم
وفراموش نمیکنم که تو گل من بودی در اخترک کوچکم...
تنها گل من
#عادله_زمانی
@adelehz
که میشناسمت
اگرشانس زنده ماندن داشته باشم.شاید سالهای زیادی بیاید و برود که من تورا میشناسم .
که یکهو از وسط اسمان افتادی وسط زندگی من
داشتم زندگی خودم را میکردم .یکهو نمیدانم ازکجا پیدایت شد ..امدی توی راه زندگیم و همه چیز همه معادلات همه حساب کتاب های مرا برهم ریختی ...
ازبعدامدنت همه اعتقاداتی که عمری سرش میجنگیدیم .رنگ باختند ..این بدترین اتفاقی بود که میشد برایم بیفتد..
اما بعد از تو بعدازامدن تو هیچ چیز ان طوری که بود باقی نماند.
راستش رابخواهی تو بعد از قبولی دانشگاهم مهمترین اتفاقی بودی که درزندگیم افتادی.
من بعداز چندسال هنوز وقتی به قبولی دانشگاهم فکرمیکردم لبخندمیزنم
ولی درمورد تو...
حقیقتش خودم هم نمیدانم از شناختنت باید شاد باشم یا دلگیر .
نمیدانم سالها بعد اگر فرصتی بود اگر جایی نامی شبیه نام تورا شنیدم چه واکنشی نشان خواهم داد..
فارغ ازهر غصه و دلگیری
عزیزم ...
ازاینکه شناختمت پشیمان نیستم.
ازاینکه وسط زندگی من شبیه سفینه شازده کوچلو فرود امدی دلگیر نیستم ..
عزیزم
وفراموش نمیکنم که تو گل من بودی در اخترک کوچکم...
تنها گل من
#عادله_زمانی
@adelehz