"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
به ناز و نعمتِ باغ بهشت هم ندهم
کنارِ سفره ی
نان و پنير و چای تو را..

#هوشنگ_ابتهاج

@adelehz
زنها
مرد جنگ نیستند
حس کنند آن که باید نیستی
میگذارند می روند.
تورا،
میگذارند
وبعد می روند.
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شهر
هرچقدرم بزرگ
گاهی طاقت نگاه داری
حجم بی طاقتی هایت راندارد.
@adelehz
عصر جمعه تون به دور
از دلتنگی،بی قراری
وغصه...
@adelehz
شب را نمیشود که نخندید
وخوابید
شب باید خندید به همه ی غم ها
غصه ها
دلنگرانی ها
اشتباهات
وآدم های اشتباه زندگی ...
شب تون پرخنده 🌼
@adelehz
صبح یعنى
همه ی شهر پر از بوی "خداست"
عابرى گفت :
که این "مطلق نادیده" کجاست؟
"شاپرک" پر زد و با ِ خود آهسته سرود
چشمِ دل بازکن
این بسته به افکار شماست.
#صبح_تون_به_خیر_و_سلامت

@adelehz
Mr.chuch
2016
#film
@adelehz
آقای چِرچ (انگلیسی: Mr. Church) فیلمی درام به کارگردانی بروس برسفورد است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. نویسندهٔ این فیلم سوزان مک‌مارتین است و از بازیگران آن می‌توان به ادی مورفی، بریت رابرتسون، خاویر ساموئل، لوسی فرای، کریستین مدسن و ناتاشا مک‌الهون اشاره کرد.

پ.ن:داستان فیلم به شما می آموزه که ادمهای خوب در زندگی خیلی هم دور از تصور نیستند فقط باید ازخدا بخواهی یکی شون ویک جایی یک رورزی درمسیر زندگیتون جای بده .
@adelehz
@zhuanchannel
روانشناسای نازنین روزتون مبارک
بعضی چیزها، هیچ وقت فراموش نمی شوند.
مثل روزاول مدرسه
مثل اولین نامه ی عاشقانه باخط کج کوله مثل اولین باری که رژ لب مادر را یواشکی امتحان کردیم
مثل اولین باری که عاشقت شدم...
#عادله_زمانی
@adelehz
شب میگذرد
نسیم میگذرد
صدای ارام ساز میگذرد
اما غمی که تو در دلم کاشتی ..
لعنتی رفتن،گذشتن ..
بلد نیست ...
#شب_خوش
@adelehz
پنجره دلت
را هرصبح به روی
خدا باز کن.
عطرخدا که بیاید بنشیند
روی غمهای دلت
همه شان را بربادمی دهد.
ایمان داشته باش
@adelehz
📢شامگاه دیشب سعید کریمیان رییس شبکه های جم ترور شد.وهدف 27گلوله قرارگرفته کشته شد.

مامانا ازالان عزای پخش نشدن اکیا رو گرفتن😐
@adelehz
اردی بهشت را باید جدا جدا نوشت .
تا چشم همه به دیدن بهشتش منور شود.
اردی بهشت در واقع یک ماه نیست یک فصل است .فصل پنجم سال ..فصل عاشقی
البته که دراین فصل خوب سال آنکس را که دلبری دارد باب میل خوش تر است ..
وآنکس که تنهاست ویا دور کتابچه عشق وعاشقی خط قرمزکشیده است انقدر خوش خوشانش نیست ..اما بااین وجود اردی بهشت جان انقدر زیباست که حتی آن بدون عشق متنفر ازعاشقی هم دلش تپیدن میگیرد ..
اسمش را من میگذارم فصل عاشقی ولی بدرد غیر عاشق ها هم میخورد ..
اردی بهشت معلم خوبی ست .نگاهش که میکنی یادت می اید که هر زمستانی هرچقدرهم سرد هرچقدر هم سیاه هرچقدرهم بغض آلود می گذرد..
تمام می شود ..انقدر تمام می شود که به جای سیاهی سبزی به جای سرما تیز ملایمت نسیم بهار و به جای بغض ..نه به جای بغض البته چیزی نمی اید چرا که اگر بغضی ته گلویت مانده باشد هزار بهار هم که بیاید چیزی جایش را نمی گیرد .این است که بغض را فقط باید ترکاند تا ازشرش خلاص شد ..باید در اردی بهشت کنار یک بیشه زار سبز خالی و بی انتها بنشینی به غریبانه خواندن روستایی ها گوش بدهی و های های اشک بریزی ..
اشک ریختن انجا خیلی باارزش است باعث می شود بغضت بشکند و سبک شوی ..چون بغض را هیچ چیز یارای ازبین بردن نیست به جز ترکیدنش ..
خلاصه که اردی بهشت ..نعمت خداست به این بنده های همواره گرفتار ..خدا شاید بااردی بهشت می خواهد بگوید که بنده جان ها ..هنوزهم دوستتان دارم ..هنوزهم اشک که می ریزید شانه ام را بهتان قرض می دهم .وخلاصه که اردی بهشت را برایتان افریدم تا بدانید که هیچ وقت فراموش تان نکرده ام ..نمی کنم .
#عادله_زمانی
#اردی_بهشت
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یه گیر عجب صاحب خری افتادیم
خاصی تو چشای گربه هس.
@adelehz
زمان چه بخواهی
چه نه درحال گذر است ...
بعضی زخم ها
بعضی بغض ها
را به زمان بسپار..
باخودش میبردشان..
@adelehz

شب تاریک و بیم مـوج
و گردابی چنین هـایل
کجـــا دانند حـال ما
سبکبــــاران ساحل‌ها
#حافظ
#شب_خوش
@adelehz
کارگر است دیگر .گاهی بی حواس است این است که گاهی یادش می رود از ته چاه بالا بیاید ..همانجا می ماند.
گاهی یادش می رود از معدن خارج شود همان داخل کنار ذغال سنگها می خوابد.تاابد
گاهی دستش را توی دستگاههای کارخانه جا میگذارد ..
وگاهی شبی سرد در اتاق کوچک کارگاه با نفس گاز جانش را جا میگذارد ..
کارگر است دیگر،حواس ندارد ..حواسش پی اجاره خانه ،دفترپاره پسرش،کفشهای وصله کرده دخترش است ..
کارگر است دیگر ..دلش به ناهار سرظهرش که کنارخیابان بساطش راپهن میکند خوش است ..به ترانه های ولایتشان وقتی حین کار میخواند ..به خسته نباشیدهایی که گه گاه میشنود ..
کارگر خیلی مقدس است ..نه اینکه شعارباشد خداییش کارگر مقدس است مگرنه اینکه نان مقدس است؟پس پیام آورنان هم مقدس است ..
گاهی ازکوچه ای که گذشتید کارگری را که دیدیدخسته نباشیدی بگویید توی هوای گرم تابستان پارچ شربتی برایش بفرستید ..گاهی غذای گرم برایش ببرید و ایمان داشته باشید خدا به دستان سیاه کارگر خیلی بیشتر نزدیک است تا سجاده نماز من و شما ..
دعایی که سرسجاده ما نگیرد از لبخند رضایت کارگر به حقمان زودتر میگیرد
حق کارگر را نخورید ..کارگرکسی را ندارد ولی خدا دارد...و خدایش خیلی هوای دل شکسته اش را دارد.
کمی بیشتر از مزدش به اوبدهید ..پولش را دیر ندهید کارگر است یک موقع میبینید همان حواسش را پرت میکند وبازخودش را یک جایی یک جوری جا میگذارد که دیگر نتوان پیدایش کرد.
خلاصه که کارگرها خیلی خوبند ...
هوایشان را بیشتر داشته باشید ..
روز کارگر مبارک❤️
#عادله_زمانی
#کارگر
@adelehz
بخند
دنیا قشنگترشه
روزکارگرمبارک❤️
@adelehz