"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
گاهی وقتها "شیرها"
روزهای زیادی را گرسنه میخوابند!
چون نه مثل کفتار لاشخورند
و نه مثل روباه دزد!
آنها شیر هستند،لاغر می شوند،
اما اصالتشان را از دست نمی دهند


@adelehz
من آن مرغم که افکندم
به دام صد بلا خود را
به یک پرواز بی هنگام
کردم مبتلا خود را
وحشی بافقی

هر انسانی در زندگیش لحظاتی دارد که برمیگردد به خودش نگاه میکند و میگوید ...راه را اشتباه رفتی رفیق..
همین نیم جمله ادم را میکشد..اگرتمام دنیاهم بتو بگویند که اشتباه میکنی تا زمانی که خودت با تمام گوشت و خونت حس نکنی که راه را غلط رفتی ،بی اثر است .
ودقیقا آخرین سکانس غم انگیز فیلم اشتباه همین است که خودت بفهمی دنیایت را با کسی ساختی که نباید ...
اینکه کسی به ادم بدی کند فی واقع خیلی هم بدنیست .چون ذات ادمیزاد سیاه دارد و سفید ..
اما اینکه تو با تصور ساده لوحانه ات با خوشحالی های بچگانه ات به کسی اجازه دهی تا این به بازی بگیردت ..کمی درداور است ..
دردش را بعدها درسمت چپ قفسه سینه ات حس خواهی کرد ..وقتی که بایاداوری هرچیزی که ساده بودنت را بیادت بیاورد قلبت تیر بکشد ..
اما دیر یا زود میفهمی که راه را اشتباه رفتی که آن بت و معشوقی که برای خودت ساختی،واقعا چیزی نبود که فکر میکردی ..
و مشکل دقیقا ازهمین لحظه شروع می شود ..
اینکه تودیگر ازان لحظه نمیتوانی آن آدم سابق باشی،نمیتوانی کسی را صادقانه دوست داشته باشی همیشه یک ترس یک سیاهی پستوی ذهنت جا بازکرده که هربار میخواهی بشوی آدم سابق به تو نهیب میزند که نکند بقیه ادم ها هم شبیه او باشند ...
این است که بدترین ظلم درحق کسی ویران کردن اعتماد اوست ...امید واهی به او دادن است ..برایش نقش بازی کردن است ..
به اعتماد دیگران نسبت به خودتان شبیه یک جام بلور نگاه کنید ..
جام باارزش وگرانبهای بلور بایک بارشکستن دیگر ان جام قبلی نمی شود ..و دیگر هیچ شراب محبتی درآن جام وجود آدمیزاد را مست نمی کند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
05-Morteza_Pashaey_Atlasi_
Www.Ganja2Music.Us
کانال زنی که گم کردم
اطلسی از مرتضی پاشایی
🎧🌙
وقتی نگاه روشنت حالا غریبه با چشام
دیگه نه اسمت یادمه نه دیگه عشقت رو می خوام
می ترسه بی تو گم شدن
بی رده پا و بی نشون
باید گذشت از باورت
باید رها شد نیمه جون...
@adelehz
به ناز و نعمتِ باغ بهشت هم ندهم
کنارِ سفره ی
نان و پنير و چای تو را..

#هوشنگ_ابتهاج

@adelehz
زنها
مرد جنگ نیستند
حس کنند آن که باید نیستی
میگذارند می روند.
تورا،
میگذارند
وبعد می روند.
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شهر
هرچقدرم بزرگ
گاهی طاقت نگاه داری
حجم بی طاقتی هایت راندارد.
@adelehz
عصر جمعه تون به دور
از دلتنگی،بی قراری
وغصه...
@adelehz
شب را نمیشود که نخندید
وخوابید
شب باید خندید به همه ی غم ها
غصه ها
دلنگرانی ها
اشتباهات
وآدم های اشتباه زندگی ...
شب تون پرخنده 🌼
@adelehz
صبح یعنى
همه ی شهر پر از بوی "خداست"
عابرى گفت :
که این "مطلق نادیده" کجاست؟
"شاپرک" پر زد و با ِ خود آهسته سرود
چشمِ دل بازکن
این بسته به افکار شماست.
#صبح_تون_به_خیر_و_سلامت

@adelehz
Mr.chuch
2016
#film
@adelehz
آقای چِرچ (انگلیسی: Mr. Church) فیلمی درام به کارگردانی بروس برسفورد است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. نویسندهٔ این فیلم سوزان مک‌مارتین است و از بازیگران آن می‌توان به ادی مورفی، بریت رابرتسون، خاویر ساموئل، لوسی فرای، کریستین مدسن و ناتاشا مک‌الهون اشاره کرد.

پ.ن:داستان فیلم به شما می آموزه که ادمهای خوب در زندگی خیلی هم دور از تصور نیستند فقط باید ازخدا بخواهی یکی شون ویک جایی یک رورزی درمسیر زندگیتون جای بده .
@adelehz
@zhuanchannel
روانشناسای نازنین روزتون مبارک
بعضی چیزها، هیچ وقت فراموش نمی شوند.
مثل روزاول مدرسه
مثل اولین نامه ی عاشقانه باخط کج کوله مثل اولین باری که رژ لب مادر را یواشکی امتحان کردیم
مثل اولین باری که عاشقت شدم...
#عادله_زمانی
@adelehz
شب میگذرد
نسیم میگذرد
صدای ارام ساز میگذرد
اما غمی که تو در دلم کاشتی ..
لعنتی رفتن،گذشتن ..
بلد نیست ...
#شب_خوش
@adelehz
پنجره دلت
را هرصبح به روی
خدا باز کن.
عطرخدا که بیاید بنشیند
روی غمهای دلت
همه شان را بربادمی دهد.
ایمان داشته باش
@adelehz
📢شامگاه دیشب سعید کریمیان رییس شبکه های جم ترور شد.وهدف 27گلوله قرارگرفته کشته شد.

مامانا ازالان عزای پخش نشدن اکیا رو گرفتن😐
@adelehz
اردی بهشت را باید جدا جدا نوشت .
تا چشم همه به دیدن بهشتش منور شود.
اردی بهشت در واقع یک ماه نیست یک فصل است .فصل پنجم سال ..فصل عاشقی
البته که دراین فصل خوب سال آنکس را که دلبری دارد باب میل خوش تر است ..
وآنکس که تنهاست ویا دور کتابچه عشق وعاشقی خط قرمزکشیده است انقدر خوش خوشانش نیست ..اما بااین وجود اردی بهشت جان انقدر زیباست که حتی آن بدون عشق متنفر ازعاشقی هم دلش تپیدن میگیرد ..
اسمش را من میگذارم فصل عاشقی ولی بدرد غیر عاشق ها هم میخورد ..
اردی بهشت معلم خوبی ست .نگاهش که میکنی یادت می اید که هر زمستانی هرچقدرهم سرد هرچقدر هم سیاه هرچقدرهم بغض آلود می گذرد..
تمام می شود ..انقدر تمام می شود که به جای سیاهی سبزی به جای سرما تیز ملایمت نسیم بهار و به جای بغض ..نه به جای بغض البته چیزی نمی اید چرا که اگر بغضی ته گلویت مانده باشد هزار بهار هم که بیاید چیزی جایش را نمی گیرد .این است که بغض را فقط باید ترکاند تا ازشرش خلاص شد ..باید در اردی بهشت کنار یک بیشه زار سبز خالی و بی انتها بنشینی به غریبانه خواندن روستایی ها گوش بدهی و های های اشک بریزی ..
اشک ریختن انجا خیلی باارزش است باعث می شود بغضت بشکند و سبک شوی ..چون بغض را هیچ چیز یارای ازبین بردن نیست به جز ترکیدنش ..
خلاصه که اردی بهشت ..نعمت خداست به این بنده های همواره گرفتار ..خدا شاید بااردی بهشت می خواهد بگوید که بنده جان ها ..هنوزهم دوستتان دارم ..هنوزهم اشک که می ریزید شانه ام را بهتان قرض می دهم .وخلاصه که اردی بهشت را برایتان افریدم تا بدانید که هیچ وقت فراموش تان نکرده ام ..نمی کنم .
#عادله_زمانی
#اردی_بهشت
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یه گیر عجب صاحب خری افتادیم
خاصی تو چشای گربه هس.
@adelehz