"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
لبش شیرین وحرفش تلخ وچشمش
مست وقلبش سنگ
درشت و نرم را آمیخته با خیر و شردارد
به یاد اولین بیت از کتاب خواجه افتادم
شروع عشق شیرین است و بعدش درد سر دارد ..

@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پدیدار از تو آمد صبح عالم
خوشا عالم،
خوشا صبح و
خوشا من ...


@adelehz
خــاطر که گرفت با تو پیوند
دیگر نرود به هیچ مطلوب..

#سعدی
@adelehz
به جان می جویمت جانا
کجایی؟
#مسافرمن
@adelehz
منتظرت هستم
مثل کودکی که منتظرپدرش
مادری که منتظرفرزندش
دلتنگی منتظر پستچی
غریبی منتظر دیارش
وسرزمینی منتظرسربازش..
همیشه منتظرت هستم.
#عادله_زمانی
@adelehz
وقسم به مقدس ترین آیه عشق
دستانت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
نشاط اين بهارم بی گل رويت
چه كار آيد!؟
تو گر آيى،
طرب آيد، بهشت آيد،
بهار آيد .

بيدل دهلوی

@adelehz
من در زندگی چالش های بزرگی دارم .مشکلات بزرگی دارم و روزهایی دارم که واقعا خودم هم نمیفهمم باید چکار کنم .روزهایی که واقعا از حجم فکر و خیال خودم در عجب می مانم .وروزهایی که هیچ سرنخی برای سروسامان دادن به زندگیم پیدا نمیکنم .روزهایی دارم که در بی هدف ترین حالت ممکن به سر میبرم و راهی که باید بروم را اصلا پیدا نمیکنم .و بین خودمان بماند که خودتان می دانید که بی هدفی و گم کردن راه خودش از اکبر مشکلات است !
ولی بین اینهمه مشکل، راه گمی و بی هدفی چه چیز وجود دارد که می تواند مرا سرپا نگه دارد .چه چیز هست زنده نگه می دارد مرا ؟
ایمانم .
یک لحظه صبر کنید از ایمان منظورم آن ایمان کلیشه ای کتابهای دین و زندگی دبیرستان نیست .
ایمان برای من یعنی امید به آمدن روزهایی که در آن هدفم روشن است و راهم نیز همچنان و روزهایم نیز باز همان طور روشن
یعنی پشت هر گیجی یک هوشیاری صاف و روشن منتظر نشسته است ..
ایمان من چیزی بشدت تجربی ست و البته تا حدی اکتسابی
اما چه کسی این چراغ کم کمک نیمه افروز ایمان را در دل من روشن نگه داشته است ؟
مادرم
ایا مادر من بزرگترین معلم فلسفه است؟
درواقع نه ،مادرمن یک زن ساده خانه دار است که با کوچکترین کلماتش چراغ ایمان را روشن می کند.
هروقت کلافه ام میگوید :درست می شود.
هروقت دلگیرم میگوید:صبورباش.و از همین لحظه ات لذت ببر
هروقت عصبی ام میگوید:خدا بهتر میداند حکمت یادت نرود.
شاید این حرفها مسخره بنظر بیاید شاید کسی بگوید اینها دل خوش کنک است ..
اما برای من در میان ورطه سیاهی همین چند کلمه از دهان مهمترین ادم زندگی ام عجیب نوربخش است ..عجیب امیدوار کننده است .
این است که مادرم .تنها مادرم نیست او فرشته ای ست که به من یاد می دهد هیچ ابر سیاهی تاابد نمیتواند روی خورشید بماند ...
مادرم به من یاداوری میکند که خداوند هنوزهم هوای مرا دارد ..وگرنه حضور منبع ایمانی چون مادرم دراین زندگی هیچ توجیح دیگری نخواهد داشت ..
کاش هرکداممان منبع ایمان عزیزانمان باشیم ..و هرگز با گفتن نه،نمی شود،نمیتوانی،نیست و ....
نهال امید وایمانشان را نخشکانیم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
راه های آسان تر
همیشه الزاما به معنی به مقصد
رسیدن نیست .
@adelehz
خوب البته هیچ کس هم مثل مادر
اینقدر سریع جواب آدمو نمیده😍😊😄
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بی خیال دنیا ..هرچه باداباد یکم حال وهوامونو عوض کنیم ❤️ @adelehz
عصر به عصر غصه خوردن را باید بوسید و گذاشت کنار به جایش یک استکان چای برداشت و خورد .. @adelehz
#عصر_به_خیر
موفقیت در زندگی
یعنی یافتن کسی که
تصور پیرشدن بااو شما را
شادکند.
@adelehz
دلم گرفته ازاین روزها دلم تنگ است.
میان ما و رسیدن هزار فرسنگ است .
@adelehz
🎧🌙
نگاه من به عشق فرق داره با تو
تو دنیات به خودت خلاصه میشه
تو حرفای منو برعکس میفهمی
منو تو دلخوریم از هم همیشه
چه فرقی می کنه واسه تو حالم
تو با دنیای من فاصله داری
هیچ حرفی روی تو تاثیر نداره
همیشه وقت بد تنهام میزاری
🎧🎧🎧🎧🎧🎧
موزیک شب قطعه ته خط از باران
بشنوید با ما🌙🎧
@adelehz
Tahe Khatt
Baran
کانال زنی که گم کردم .
مارا به دوستانتان معرفی کنید .

روزمره گی ها،دلبستگی ها،خنده ها و اشک ها ..
هرچیزی که برای دوباره پیدا کردن زنی که گمش کردم لازم دارم ..
عادله زمانی
https://t.me/joinchat/AAAAAD2bwbI_JJCnj69axQ
دل مرنجان
که ز هر دل به خدا راهی هست ...

#مولانا

@adelehz
بهار تا بهار
اردی بهشت تا اردی بهشت
سالها پشت سرهم میگذرد
آنچه باقی می ماند تنها
عطر خوب یاد بعضی آدمهاست ..
آدمهایی که هنوز وقتی یادشان می افتی لبخند میزنی ..
حتی بعد ازسالها
@adelehz
هر کشوری پرچمی داره
پرچم تابستون
هندونه است🍉
@adelehz
اگر سوزنی را در دستت فروکنی.دردمیکشی اما اگر سوزن دوم و سوم وچهارم را به همان نقطه بزنی دیگر درد را حس نمیکنی ..به این میگویند بی حسی دربرابر درد اگر سوزنها هزارتا هم بشوند تو حس نمیکنی سوزن ها دیگر نمیتوانند به تو درد بدهند...
ازیک جایی به بعد از دست کسی که همیشه آزارت داده دیگرناراحت نمی شوی چون او دیگر قدرت زجر دادن تورا ندارد.
اودیگر نمیتواند آزارت بدهد .
درواقع دربرابرش آنقدر بی حس میشوی که دیگر هیچ کدام ازآزارهایش تورا نمی رنجاند ..
تو نگاه میکنی و می روی ...
می روی و می روی
چون توحالا دربرابر او بی حسی ...
#عادله_زمانی
@adelehz