"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
آن
سفرکرده که صدقافله دل همره اوست
هرکجاهست خدایا به سلامت دارش
@adelehz
سفربه سلامت عزیزم
اردی بهشت
نیمی ازبهشت
@adelehz
‏آن کیست کاندر رفتنش صبر از دل ما می برد
ترک از خراسان آمدست از پارس یغما می برد
سعدی

@adelehz
یک روز
برای بزرگداشت سعدی
حقا و انصافا کم است .
#روز_سعدی
#اردیبهشت
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما نیاز داریم
هرکداممان
به کسی مثل این در زندگیمان...
که بیاید و چراغ خانه مان راباآمدنش
روشن کند.
@adelehz
توبندگی چون گدایان به شرط مزدمکن
که خواجه خود روش بنده پروری داند...
صبح به سلامت وخیر🙏
@adelehz
من دلم برایت تنگ می شود بی آنکه بخواهم این اتفاق می افتد.تصور اینکه درشهری که من هستم تونیستی درهوایی که من نفس میکشم تو ایستاده نیستی ..گلویم را میفشارد.
میبینی دلتنگی یک امر ناخواسته است ..ولی اتفاق می افتد کاری هم نمیشود برایش کرد ..
اما مسافرجان ..زودتربرگرد ..نه اینکه ازخودخواهی خودم بگویم نه اینکه برای دل خودم بگویم ..برگرد
چون این شهر بدون بودنت ..یک جور ناجوری خالی ست ..
ومن هنوز هم نمیدانم تومگر چندنفر بودی که این شهر بعداز رفتنت اینهمه خالی شده ...
#عادله_زمانی
@adelehz
لبش شیرین وحرفش تلخ وچشمش
مست وقلبش سنگ
درشت و نرم را آمیخته با خیر و شردارد
به یاد اولین بیت از کتاب خواجه افتادم
شروع عشق شیرین است و بعدش درد سر دارد ..

@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پدیدار از تو آمد صبح عالم
خوشا عالم،
خوشا صبح و
خوشا من ...


@adelehz
خــاطر که گرفت با تو پیوند
دیگر نرود به هیچ مطلوب..

#سعدی
@adelehz
به جان می جویمت جانا
کجایی؟
#مسافرمن
@adelehz
منتظرت هستم
مثل کودکی که منتظرپدرش
مادری که منتظرفرزندش
دلتنگی منتظر پستچی
غریبی منتظر دیارش
وسرزمینی منتظرسربازش..
همیشه منتظرت هستم.
#عادله_زمانی
@adelehz
وقسم به مقدس ترین آیه عشق
دستانت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
نشاط اين بهارم بی گل رويت
چه كار آيد!؟
تو گر آيى،
طرب آيد، بهشت آيد،
بهار آيد .

بيدل دهلوی

@adelehz
من در زندگی چالش های بزرگی دارم .مشکلات بزرگی دارم و روزهایی دارم که واقعا خودم هم نمیفهمم باید چکار کنم .روزهایی که واقعا از حجم فکر و خیال خودم در عجب می مانم .وروزهایی که هیچ سرنخی برای سروسامان دادن به زندگیم پیدا نمیکنم .روزهایی دارم که در بی هدف ترین حالت ممکن به سر میبرم و راهی که باید بروم را اصلا پیدا نمیکنم .و بین خودمان بماند که خودتان می دانید که بی هدفی و گم کردن راه خودش از اکبر مشکلات است !
ولی بین اینهمه مشکل، راه گمی و بی هدفی چه چیز وجود دارد که می تواند مرا سرپا نگه دارد .چه چیز هست زنده نگه می دارد مرا ؟
ایمانم .
یک لحظه صبر کنید از ایمان منظورم آن ایمان کلیشه ای کتابهای دین و زندگی دبیرستان نیست .
ایمان برای من یعنی امید به آمدن روزهایی که در آن هدفم روشن است و راهم نیز همچنان و روزهایم نیز باز همان طور روشن
یعنی پشت هر گیجی یک هوشیاری صاف و روشن منتظر نشسته است ..
ایمان من چیزی بشدت تجربی ست و البته تا حدی اکتسابی
اما چه کسی این چراغ کم کمک نیمه افروز ایمان را در دل من روشن نگه داشته است ؟
مادرم
ایا مادر من بزرگترین معلم فلسفه است؟
درواقع نه ،مادرمن یک زن ساده خانه دار است که با کوچکترین کلماتش چراغ ایمان را روشن می کند.
هروقت کلافه ام میگوید :درست می شود.
هروقت دلگیرم میگوید:صبورباش.و از همین لحظه ات لذت ببر
هروقت عصبی ام میگوید:خدا بهتر میداند حکمت یادت نرود.
شاید این حرفها مسخره بنظر بیاید شاید کسی بگوید اینها دل خوش کنک است ..
اما برای من در میان ورطه سیاهی همین چند کلمه از دهان مهمترین ادم زندگی ام عجیب نوربخش است ..عجیب امیدوار کننده است .
این است که مادرم .تنها مادرم نیست او فرشته ای ست که به من یاد می دهد هیچ ابر سیاهی تاابد نمیتواند روی خورشید بماند ...
مادرم به من یاداوری میکند که خداوند هنوزهم هوای مرا دارد ..وگرنه حضور منبع ایمانی چون مادرم دراین زندگی هیچ توجیح دیگری نخواهد داشت ..
کاش هرکداممان منبع ایمان عزیزانمان باشیم ..و هرگز با گفتن نه،نمی شود،نمیتوانی،نیست و ....
نهال امید وایمانشان را نخشکانیم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
راه های آسان تر
همیشه الزاما به معنی به مقصد
رسیدن نیست .
@adelehz
خوب البته هیچ کس هم مثل مادر
اینقدر سریع جواب آدمو نمیده😍😊😄
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بی خیال دنیا ..هرچه باداباد یکم حال وهوامونو عوض کنیم ❤️ @adelehz
عصر به عصر غصه خوردن را باید بوسید و گذاشت کنار به جایش یک استکان چای برداشت و خورد .. @adelehz
#عصر_به_خیر
موفقیت در زندگی
یعنی یافتن کسی که
تصور پیرشدن بااو شما را
شادکند.
@adelehz
دلم گرفته ازاین روزها دلم تنگ است.
میان ما و رسیدن هزار فرسنگ است .
@adelehz