"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
چه رفتارهایی به شما نشان می دهد که یک رابطه رو به پایان است؟
1.اگر همیشه آغازکننده کلام و یا کسی که اول پیام می دهد شما هستید.
2.اگر مدت زمان زیادی را صرف رفع سوتفاهمات طرف مقابل می کنید.
3.اگر طرف مقابلتان خیلی زود و مکررا از دست شما عصبی و ناراحت می شود.
4.اگر علایقتان و اهدافتان برای او خنده دار و یا حتی مسخره است.
5.اگر زمان و تلاش زیادی را صرف اثبات خودتان به او می کنید.
6.اگر هیچ وقت تلاشی برای خوشحال کردن تان نکرده است.(این تلاش می تواند هرچیزی باشد،حتی اگر یک تماس کوتاه تلفنی و یا کلمات محبت آمیز باشد.)
7.اگر حداقل خواسته های شما دریک رابطه ازنظر او پرتوقعی و عدم درک به حساب می اید.
این نشانه ها میتواند به شما بگوید که طرف مقابل شما علاقه ای به ادامه دادن رابطه با شما ندارد .البته درهرمورد باید شرایط را نیز در نظر گرفت ،گاهی پیش آمدن هرکدام ازاین موارد امری ست طبیعی،اما اینکه این گونه رفتارها مکررا تکرار شود این پیام را به شما منتقل می کند که او دیگر نمیخواهد باشما دریک مسیر حرکت کند.
#روانشناسی
#عادله_زمانی
@adelehz
در اوج یقین اگرچه تردیدی هست
در هـــر قفسی کلیـد امیدی هست

چشمک زدن ستــاره در شب یعنی
توی چمدان ماه، خورشیدی هست

@adelehz
شب خوش
صبحت به خیر خورشید!
وقتی که می‌دمیدی
ماهِ مرا ندیدی؟!
#کمیل_کاشانی

@adelehz
پلی لیست ها خیلی حرفها دارند که با آدم بزنند .
مثلا اینکه آدمهای شلوغ و پرمشغله گونی گونی آهنگ می ریزند در پلی لیست شان و مرتب دستشان روی کلید رد کردن گیر میکند.که هر اهنگی با مزاج روحی شان کمی تا قسمتی ناسازگاری داشت را رد کنند.
اما ما آدم معمولی های ساده پلی لیست مان چندتا اهنگ بیشتر ندارد که هر کدامشان شروع می کند به پلی شدن ما را می برد پرت میکند وسط یک دنیای دیگر..
هر اهنگ برای ما هزارسال خاطره دارد.
ما آدم معمولی ها با پلی لیست هایمان زندگی می کنیم .نه اینکه فقط سرمان را گرم کنیم باهاشان.
شاید به همین خاطر است که تعداد ادمهای خاص زندگی ما آدم معمولی ها هم مثل تعداد اهنگ هایمان انگشت شمار است اما ...
اما هرکدامشان برایمان یک دنیا هستند و یک معنی خاص دارند...
آدم معمولی ها نمیتوانند هر آدمی را به زندکی شان راه بدهند همانطور که هر آهنگی را دانلود نمیکنند ..
این است که آدمها و آهنگ ها برای آدم معمولی ها خیلی معنی دارند ...
انگشت شمار اما با معنا ..
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی بین هجوم آدمهای نامهربونی که مجبوربودی تحملشون کنی
یک ناشناس مهربون این طور بیخبر
خوشحالت میکنه
خوبی پایداره این و مطمینم
ادمهای بد میرن
وخوبها هیچ وقت نمیرن نه ذهن نه ازقلب نه ازیاد
@adelehz
خدایا
مهربانا
مرا به هر راهی که میخواهی بفرست.
ولی قول بده ته هر راهی که بود
خودت ایستاده باشی ..اینگونه
هیچ راهی سخت پیموده نخواهدشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
چیزهایی که نمیتوان خرید:
زمان،شادی،دوستان،رویاها،امید،
عشق وسلامتی ...
@adelehz
عصر این شکلیش خوبه❤️
@adelehz
درست یا غلط
دیر یا زود
خوش عاقبت یا بی سرانجام
واقعیت این است که تو اولین و تنها آدمی بودی که توانستی درمن حس دوست داشتن را بیدار کنی.
بارها به این نتیجه باخود رسیدم که دوست داشتنی که بین ماست اشتباه است .به هردلیلی که خودم میدانم که خودت شاید بدانی ...
ولی باوجود همه کلنجارها باخودم بازهم برگشتم سرخانه اول ..سرخانه اینکه حدااقل حالا حالاها نمیتوانم کسی را مثل تو دوست داشته باشم .
ولی کاش یک روز بیاید که بتوانم از همه ی حس های ناقشنگ دنیا ازهمه ی دلتنگی های دنیا به سلامت عبور کنم .
وبرسم به ساحلی که درآن ارامش وامید همان دخترک 13ساله روپوش به تن مدرسه راهنمایی را داشته باشم .
کاش یک روز بیاید که یاد بگیرم دوست داشتنت را سروسامان بدهم ،طوری که دوباره بشوم همان دخترک پرشور وشر قدیم ...
من با تو درواقع بزرگ شدم،انقدر بزرگ که دیگر گاهی خودم هم نمیتوانم تشخیص بدهم همان آدمم..
شاید خدا مرا امتحان کرد آن هم با دوست داشتن تو ..
ازتو انتظار ندارم که مرا دوست داشته باشی چون این می شود حسابگری..
وخودت بهتر میدانی که من خیلی ادم حساب گری نیستم ...
هیچ توقعی ازتو ندارم ..فقط میخواهم برایم دعا کنی که ازاین دوره زندگی به سلامت عبور کنم چون باور کن دلم برای ساحل آرام زندگی ام خیلی خیلی تنگ است ...
دست خدا را هم محکم تر میگیرم میدانم که مرا درآغوشش ازهر طوفان سرد به سلامت عبور می دهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کاش هیچ بچه ای مریض نباشه😔
@adelehz
پیر مرد تهی دست، زندگی را در نهایت فقر و تنگدستی می گذراند و به سختی برای زن و فرزندانش قوت و غذائی ناچیز فراهم می کرد.

از قضا یک روز که به آسیاب رفته بود، دهقان مقداری گندم در دامن لباس اش ریخت و پیرمرد گوشه های آن را به هم گره زد و در همان حالی که به خانه بر می گشت با پروردگار از مشکلات خود سخن می گفت و برای گشایش آنها فرج می طلبید و تکرار می کرد :

«ای گشاینده گره های ناگشوده عنایتی فرما و گره ای از گره های زندگی ما بگشای.»

پیر مرد در حالی که این دعا را با خود زمزمه می کرد و می رفت، یکباره یک گره از گره های دامنش گشوده شد و گندم ها به زمین ریخت. او به شدت ناراحت شد و رو به خدا کرد و گفت :

من تو را کی گفتم ای یار عزیز
کاین کره بگشای و گندم را بریز

آن گره را چون نیارستی گشود
این گره بگشودنت دیگر چه بود ؟!

پیر مرد نشست تا گندم های به زمین ریخته را جمع کند ولی در کمال ناباوری دید دانه های گندم روی همیانی از زر ریخته است! پس متوجه فضل و رحمت خداوندی شد و متواضعانه به سجده افتاد و از خدا طلب بخشش نمود.

تو مبین اندر درختی یا به چاه
تو مرا بین که منم مفتاح راه
@adelehz
عارف لرستانی عزیز درگذشت😔
علت فوت سکته قلبی در خواب بوده،یعنی هرشب که میخابیم احتمالش هست که شب آخرمون باشه😔هیچ وقت با دلتنگی غصه و کینه نخوابید ..دنیا همینقدر بی وفاست که میبینید..
@adelehz
هرخط از نوشته های شما
به اندازه یک دیوان به من ارامش
و خوشحالی میده
دراین ورطه تنهایی ..
@adelehz
می گذرد..
روزها قطعا می گذرد
روزهای تلخ هم استثنا نیستند.
می روند
ممکن است برگردی و یادت هم نیاید ان روز آن لحظه تلخ حالت چه بود حست چه بود ..
ولی امید به اینکه بلاخره تمام می شود زنده ات نگهت میدارد.
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دردنیا مهر بورزید و محبت پیشه کنید و مطمین باشید بدی های دنیا قدرت مقابله با نور محبت را ندارند.
یک روزی یک جایی نور زندگیتان را روشن میکند.بی شک
@adelehz
یوسف گم گشته بازآید به کنعان غم مخور
کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن
وین سر شوریده باز آید به سامان غم مخور
گر بهار عمر باشد باز بر تخت چمن
چتر گل در سر کشی ای مرغ خوشخوان غم مخور
دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت(نگشت)
دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور
هان مشو نومید چون واقف نه‌ای از سر غیب باشد اندر پرده بازیهای پنهان غم مخور
ای دل ار سیل فنا بنیاد هستی بر کند
چون تو را نوح است کشتیبان ز طوفان غم مخور
در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور
گر چه منزل بس خطرناک است و مقصد بس بعید
هیچ راهی نیست کان را نیست پایان غم مخور
حال ما در فرقت جانان و ابرام رقیب
جمله می‌داند خدای حال گردان غم مخور
حافظا در کنج فقر و خلوت شبهای تار
تا بود وردت دعا و درس قرآن غم مخور
#حافظ
گفتی سپیده دم چـه دل انگیز ودلرباست

گفتم تبسم تو بسی دلرباتر است

گفتی چه دلگشاست افق در طلوع صبح

گفتم که چهره ی تو از آن دلگشاتراست
فریدون مشیری

صبح بخیر🌞
@adelehz
گاهی باید از انتظار عبور کرد
منتظرنماند
راه خود را پیدا کرد
ورفت .
انتظار همیشه هم الزاما معنی رسیدن نمی دهد .
@adelehz
گل من هم نشین خار تاکی؟
همیشه معطل یک یار تاکی ؟
به هجرانت دلم افتاد تا چند
دو دیده از غمت خونبار تاکی؟
#دوبیتی
@adelehz