اصولا نوشتن در مورد پدر اصلا آسان نیست .مثل این می ماند که بخواهی قطرات باران را در مشتت جمع کنی هرچقدرهم مشتت پر شود بازهم باران لبریز می شود .
بابا یک افسانه است بنظر من،افسانه ی بقا ..
اصلا همین که در خانه نفس می کشد خودش بهترین دلیل برای زندگی است.
عکسش را که میگذاری توی کیف پولت ،یک حال دیگری دارد هر وقت از هرکس و هرچیز دلت آتش گرفت برگرد و عکس پدرت را تماشا کن و به این فکر کن که این مرد برای لبخندت چه جنگها کرده است .
بابا کوه است ،مقاوم و ساکت وپرهیبت ولی تاابد میتوانی به اوتکیه کنی بدون ترس ازاینکه روزی عوض میشود،بدون ترس از اینکه دوست داشتنش از روی منافع است ..
بابا دریاست،همانقدر عمیق همانقدر آبی همانقدر آرامش بخش،میتوانی درساحلش ارام بگیری و دلت را به دریای دلش راهی کنی ..
بابا تک درخت صحراست،همانقدر زیبا همان قدر امید بخش ..
و نهایتا بابا آشیانه است ..میتوانی از هر شکارچی بگریزی وخیالت تخت باشد که بابا در خانه مرتب میپرسد پرنده بی دفاعش کی به آشیانه برمی گردد..
بابا یعنی بین تمام میوه های میوه فروشی یک راست برود سر میوه ای که دوست داری و ازبین راه زنگ بزند بگوید بابا برایت زردآلو خریده ام ..و تو هزار ذوق کنی و بمیری برای صدایش
میدانم همه ی باباها کنارمان نیستند بعضی باباها البته رفیق نیمه راه بودند و زود چمدان را بسته اند ..
ولی ایمان دارم پدر حتی از آسمان هم مراقب فرزندش است ..
روز پدر برتمام پدرهای عالم مبارک گرچه به روزهایی مثل روز پدر یا مادر عقیده ندارم .
چون می دانم هر روز ،روز انهاست ..
بابا برایت می میرم ...ازآن مردن های واقعی ..و خودت میدانی نفسم به نفست پیوسته است ..
تو نه تنها نام و رسم منی بلکه آغاز و پایان من نیز هستی ...
برایم خیلی دعا کن بابا ،مطمینم خدا هم دلش نمی آید به تو نه بگوید ..
عجیب دوستت دارم ...عجیب دنیای منی
عجیب برایت می میرم ..
هرروز بخند تا دنیا زیباتر شود ..
روز پدر مبارک ..
با آرزوی آمرزش برای پدران مهربان آسمانی .
وطول عمر برای باباهای مهربان زمینی
#عادله_زمانی
#بابا
بابا یک افسانه است بنظر من،افسانه ی بقا ..
اصلا همین که در خانه نفس می کشد خودش بهترین دلیل برای زندگی است.
عکسش را که میگذاری توی کیف پولت ،یک حال دیگری دارد هر وقت از هرکس و هرچیز دلت آتش گرفت برگرد و عکس پدرت را تماشا کن و به این فکر کن که این مرد برای لبخندت چه جنگها کرده است .
بابا کوه است ،مقاوم و ساکت وپرهیبت ولی تاابد میتوانی به اوتکیه کنی بدون ترس ازاینکه روزی عوض میشود،بدون ترس از اینکه دوست داشتنش از روی منافع است ..
بابا دریاست،همانقدر عمیق همانقدر آبی همانقدر آرامش بخش،میتوانی درساحلش ارام بگیری و دلت را به دریای دلش راهی کنی ..
بابا تک درخت صحراست،همانقدر زیبا همان قدر امید بخش ..
و نهایتا بابا آشیانه است ..میتوانی از هر شکارچی بگریزی وخیالت تخت باشد که بابا در خانه مرتب میپرسد پرنده بی دفاعش کی به آشیانه برمی گردد..
بابا یعنی بین تمام میوه های میوه فروشی یک راست برود سر میوه ای که دوست داری و ازبین راه زنگ بزند بگوید بابا برایت زردآلو خریده ام ..و تو هزار ذوق کنی و بمیری برای صدایش
میدانم همه ی باباها کنارمان نیستند بعضی باباها البته رفیق نیمه راه بودند و زود چمدان را بسته اند ..
ولی ایمان دارم پدر حتی از آسمان هم مراقب فرزندش است ..
روز پدر برتمام پدرهای عالم مبارک گرچه به روزهایی مثل روز پدر یا مادر عقیده ندارم .
چون می دانم هر روز ،روز انهاست ..
بابا برایت می میرم ...ازآن مردن های واقعی ..و خودت میدانی نفسم به نفست پیوسته است ..
تو نه تنها نام و رسم منی بلکه آغاز و پایان من نیز هستی ...
برایم خیلی دعا کن بابا ،مطمینم خدا هم دلش نمی آید به تو نه بگوید ..
عجیب دوستت دارم ...عجیب دنیای منی
عجیب برایت می میرم ..
هرروز بخند تا دنیا زیباتر شود ..
روز پدر مبارک ..
با آرزوی آمرزش برای پدران مهربان آسمانی .
وطول عمر برای باباهای مهربان زمینی
#عادله_زمانی
#بابا
موزیک شب
قطعه گذشته
ازمعین
عمرکمه صفا کن
گذشته رو رها کن
اگه نباشه دریا
به قطره اکتفا کن...
بشنوید با ما
🎧🌙
@adelehz
قطعه گذشته
ازمعین
عمرکمه صفا کن
گذشته رو رها کن
اگه نباشه دریا
به قطره اکتفا کن...
بشنوید با ما
🎧🌙
@adelehz
مــردها مظلوم ترین آفریده خدایند ... شاید توی دلتان بلند بلند بخندید و بگویید : مردها و مظـلووم ؟؟؟ این هم از آن حرفهاست . امــا راستش این است که مردها پشتِ قابِ غــرور و مَـنم منـم کردنشان , گاه کودکانی معصوم و بی پناهند . گاه عاشقانی نگون بخت و گــاهی پیرمردی تــنها توی پارک و من فکر میکنم ته تــهِ خوشبختی هــر مردی خنده زن و بچه اوست . مردها را ســخت میتوان شناخت .. همه شان ته ریش ندارند ، همه شان فیتنس نیستند ، اتفاقا بعضـی هایشان کچل و بی قواره اند . بعضی ها دندان های جلویشان افتاده و بعضی ها کوتاه قد با یک گلوله شکم امــا همیــن مردهای معمولی وقتی شما دارید خرید میکنید یا وقتی آرام برنامه آشپزی می بینید یا موقع سرخ کردن بادمجان حتــی وقتی با بی حوصلگی از یقه همیشه چرک شان گلایه میکنید ؛ مشغول جنگ هستند . جنگ با مشغولیات ذهنی خودشان ، با راست و ریس کردن اجاره خانه ، با چک سرِ برج یا با قسط فلان . با اینکه چطور کنار این همه مشکلات لبخند یادشان نرود و تاریخ تولد و عقد و ازدواج و هــزار چیز دیگر که برای شما فرشته ها مهم است یا چطور یک گوشه پیدا کند تا دردهایش را توی سطل تنهایی خودشان عُــق بزنند . مردها موجودات مظلومی هستند ؛ حواستان باشد اگر دلشان خوش به یک استکان چای دارچینی دم کرده شماست ؛ همیشــه حاضر باشد . تعریف کنید ازشان حــتی اگر شکم شان گنده و کله شان کچل است . مــردها به محبت زنده اند و نه هیـچ چیز دیگر ... باقی قضایا فقط فکرهای زنانه است ، بریزدشان دور و طوری دیــگر نگاه کنید . دنیا دنیای زیــباتری میشود.
@adelehz
@adelehz
نترسید که روزی خورشید متلاشی شود و همگی از سرما بمیریم.
بترسید که روزی برسد که زنها
بخواهند محبت را از ما مردها
دریغ کنند.
آنوقت همگی از سرما خواهیم مرد.
#چارلی_چاپلین
@adelehz
بترسید که روزی برسد که زنها
بخواهند محبت را از ما مردها
دریغ کنند.
آنوقت همگی از سرما خواهیم مرد.
#چارلی_چاپلین
@adelehz
بزرگ شدن فقط به اعداد سن و سال نیست.گاهی آدمیزاد یک شبه بیست سال بزرگتر می شود،یک روزه ممکن است صدسال بزرگتر شوی .بزرگتر که میگویم نه اینکه یعنی پیرتر یعنی بزرگتر یعنی پخته تر ..
بعضی تجربه ها بدجور نگاه آدم را به دنیا عوض میکند .به خودش به زندگیش به آدمهای دور و برش..
آدمیزاد نمیتواند فردا را پیش بینی کند .ازاین جهت که نمیفهمی چیزی که امروز برایت مهم است فردا کجای زندگیت قرار دارد؟
اینکه نمیتوانی پیش بینی کنی آدمهایی که امروز تااین حد به خودت نزدکیشان میدانی فردا چندهزار فرسخ ازتو دورترند.
سخت است اما راه حل تمام این سردرگمی ها تنها یک چیز است و آن هم این است که خودت را پیدا کنی .
واین پیدا کردن خود گاهی خیلی طول می کشد اما خوب چاره ای هم نیست.
نمی شود که تا اخر عمر درسردرگمی و گم کردن خود به سر برد.
بلاخره یک روزی یک جایی باید به خودت بیایی و راه بیوفتی دنبال پیدا کردن خودت و دوباره ساختن ساختمان فروپاشیده خودت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
بعضی تجربه ها بدجور نگاه آدم را به دنیا عوض میکند .به خودش به زندگیش به آدمهای دور و برش..
آدمیزاد نمیتواند فردا را پیش بینی کند .ازاین جهت که نمیفهمی چیزی که امروز برایت مهم است فردا کجای زندگیت قرار دارد؟
اینکه نمیتوانی پیش بینی کنی آدمهایی که امروز تااین حد به خودت نزدکیشان میدانی فردا چندهزار فرسخ ازتو دورترند.
سخت است اما راه حل تمام این سردرگمی ها تنها یک چیز است و آن هم این است که خودت را پیدا کنی .
واین پیدا کردن خود گاهی خیلی طول می کشد اما خوب چاره ای هم نیست.
نمی شود که تا اخر عمر درسردرگمی و گم کردن خود به سر برد.
بلاخره یک روزی یک جایی باید به خودت بیایی و راه بیوفتی دنبال پیدا کردن خودت و دوباره ساختن ساختمان فروپاشیده خودت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
چه رفتارهایی به شما نشان می دهد که یک رابطه رو به پایان است؟
1.اگر همیشه آغازکننده کلام و یا کسی که اول پیام می دهد شما هستید.
2.اگر مدت زمان زیادی را صرف رفع سوتفاهمات طرف مقابل می کنید.
3.اگر طرف مقابلتان خیلی زود و مکررا از دست شما عصبی و ناراحت می شود.
4.اگر علایقتان و اهدافتان برای او خنده دار و یا حتی مسخره است.
5.اگر زمان و تلاش زیادی را صرف اثبات خودتان به او می کنید.
6.اگر هیچ وقت تلاشی برای خوشحال کردن تان نکرده است.(این تلاش می تواند هرچیزی باشد،حتی اگر یک تماس کوتاه تلفنی و یا کلمات محبت آمیز باشد.)
7.اگر حداقل خواسته های شما دریک رابطه ازنظر او پرتوقعی و عدم درک به حساب می اید.
این نشانه ها میتواند به شما بگوید که طرف مقابل شما علاقه ای به ادامه دادن رابطه با شما ندارد .البته درهرمورد باید شرایط را نیز در نظر گرفت ،گاهی پیش آمدن هرکدام ازاین موارد امری ست طبیعی،اما اینکه این گونه رفتارها مکررا تکرار شود این پیام را به شما منتقل می کند که او دیگر نمیخواهد باشما دریک مسیر حرکت کند.
#روانشناسی
#عادله_زمانی
@adelehz
1.اگر همیشه آغازکننده کلام و یا کسی که اول پیام می دهد شما هستید.
2.اگر مدت زمان زیادی را صرف رفع سوتفاهمات طرف مقابل می کنید.
3.اگر طرف مقابلتان خیلی زود و مکررا از دست شما عصبی و ناراحت می شود.
4.اگر علایقتان و اهدافتان برای او خنده دار و یا حتی مسخره است.
5.اگر زمان و تلاش زیادی را صرف اثبات خودتان به او می کنید.
6.اگر هیچ وقت تلاشی برای خوشحال کردن تان نکرده است.(این تلاش می تواند هرچیزی باشد،حتی اگر یک تماس کوتاه تلفنی و یا کلمات محبت آمیز باشد.)
7.اگر حداقل خواسته های شما دریک رابطه ازنظر او پرتوقعی و عدم درک به حساب می اید.
این نشانه ها میتواند به شما بگوید که طرف مقابل شما علاقه ای به ادامه دادن رابطه با شما ندارد .البته درهرمورد باید شرایط را نیز در نظر گرفت ،گاهی پیش آمدن هرکدام ازاین موارد امری ست طبیعی،اما اینکه این گونه رفتارها مکررا تکرار شود این پیام را به شما منتقل می کند که او دیگر نمیخواهد باشما دریک مسیر حرکت کند.
#روانشناسی
#عادله_زمانی
@adelehz
در اوج یقین اگرچه تردیدی هست
در هـــر قفسی کلیـد امیدی هست
چشمک زدن ستــاره در شب یعنی
توی چمدان ماه، خورشیدی هست
@adelehz
شب خوش
در هـــر قفسی کلیـد امیدی هست
چشمک زدن ستــاره در شب یعنی
توی چمدان ماه، خورشیدی هست
@adelehz
شب خوش
پلی لیست ها خیلی حرفها دارند که با آدم بزنند .
مثلا اینکه آدمهای شلوغ و پرمشغله گونی گونی آهنگ می ریزند در پلی لیست شان و مرتب دستشان روی کلید رد کردن گیر میکند.که هر اهنگی با مزاج روحی شان کمی تا قسمتی ناسازگاری داشت را رد کنند.
اما ما آدم معمولی های ساده پلی لیست مان چندتا اهنگ بیشتر ندارد که هر کدامشان شروع می کند به پلی شدن ما را می برد پرت میکند وسط یک دنیای دیگر..
هر اهنگ برای ما هزارسال خاطره دارد.
ما آدم معمولی ها با پلی لیست هایمان زندگی می کنیم .نه اینکه فقط سرمان را گرم کنیم باهاشان.
شاید به همین خاطر است که تعداد ادمهای خاص زندگی ما آدم معمولی ها هم مثل تعداد اهنگ هایمان انگشت شمار است اما ...
اما هرکدامشان برایمان یک دنیا هستند و یک معنی خاص دارند...
آدم معمولی ها نمیتوانند هر آدمی را به زندکی شان راه بدهند همانطور که هر آهنگی را دانلود نمیکنند ..
این است که آدمها و آهنگ ها برای آدم معمولی ها خیلی معنی دارند ...
انگشت شمار اما با معنا ..
#عادله_زمانی
@adelehz
مثلا اینکه آدمهای شلوغ و پرمشغله گونی گونی آهنگ می ریزند در پلی لیست شان و مرتب دستشان روی کلید رد کردن گیر میکند.که هر اهنگی با مزاج روحی شان کمی تا قسمتی ناسازگاری داشت را رد کنند.
اما ما آدم معمولی های ساده پلی لیست مان چندتا اهنگ بیشتر ندارد که هر کدامشان شروع می کند به پلی شدن ما را می برد پرت میکند وسط یک دنیای دیگر..
هر اهنگ برای ما هزارسال خاطره دارد.
ما آدم معمولی ها با پلی لیست هایمان زندگی می کنیم .نه اینکه فقط سرمان را گرم کنیم باهاشان.
شاید به همین خاطر است که تعداد ادمهای خاص زندگی ما آدم معمولی ها هم مثل تعداد اهنگ هایمان انگشت شمار است اما ...
اما هرکدامشان برایمان یک دنیا هستند و یک معنی خاص دارند...
آدم معمولی ها نمیتوانند هر آدمی را به زندکی شان راه بدهند همانطور که هر آهنگی را دانلود نمیکنند ..
این است که آدمها و آهنگ ها برای آدم معمولی ها خیلی معنی دارند ...
انگشت شمار اما با معنا ..
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی بین هجوم آدمهای نامهربونی که مجبوربودی تحملشون کنی
یک ناشناس مهربون این طور بیخبر
خوشحالت میکنه
خوبی پایداره این و مطمینم
ادمهای بد میرن
وخوبها هیچ وقت نمیرن نه ذهن نه ازقلب نه ازیاد
@adelehz
یک ناشناس مهربون این طور بیخبر
خوشحالت میکنه
خوبی پایداره این و مطمینم
ادمهای بد میرن
وخوبها هیچ وقت نمیرن نه ذهن نه ازقلب نه ازیاد
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خدایا
مهربانا
مرا به هر راهی که میخواهی بفرست.
ولی قول بده ته هر راهی که بود
خودت ایستاده باشی ..اینگونه
هیچ راهی سخت پیموده نخواهدشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
مهربانا
مرا به هر راهی که میخواهی بفرست.
ولی قول بده ته هر راهی که بود
خودت ایستاده باشی ..اینگونه
هیچ راهی سخت پیموده نخواهدشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
درست یا غلط
دیر یا زود
خوش عاقبت یا بی سرانجام
واقعیت این است که تو اولین و تنها آدمی بودی که توانستی درمن حس دوست داشتن را بیدار کنی.
بارها به این نتیجه باخود رسیدم که دوست داشتنی که بین ماست اشتباه است .به هردلیلی که خودم میدانم که خودت شاید بدانی ...
ولی باوجود همه کلنجارها باخودم بازهم برگشتم سرخانه اول ..سرخانه اینکه حدااقل حالا حالاها نمیتوانم کسی را مثل تو دوست داشته باشم .
ولی کاش یک روز بیاید که بتوانم از همه ی حس های ناقشنگ دنیا ازهمه ی دلتنگی های دنیا به سلامت عبور کنم .
وبرسم به ساحلی که درآن ارامش وامید همان دخترک 13ساله روپوش به تن مدرسه راهنمایی را داشته باشم .
کاش یک روز بیاید که یاد بگیرم دوست داشتنت را سروسامان بدهم ،طوری که دوباره بشوم همان دخترک پرشور وشر قدیم ...
من با تو درواقع بزرگ شدم،انقدر بزرگ که دیگر گاهی خودم هم نمیتوانم تشخیص بدهم همان آدمم..
شاید خدا مرا امتحان کرد آن هم با دوست داشتن تو ..
ازتو انتظار ندارم که مرا دوست داشته باشی چون این می شود حسابگری..
وخودت بهتر میدانی که من خیلی ادم حساب گری نیستم ...
هیچ توقعی ازتو ندارم ..فقط میخواهم برایم دعا کنی که ازاین دوره زندگی به سلامت عبور کنم چون باور کن دلم برای ساحل آرام زندگی ام خیلی خیلی تنگ است ...
دست خدا را هم محکم تر میگیرم میدانم که مرا درآغوشش ازهر طوفان سرد به سلامت عبور می دهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
دیر یا زود
خوش عاقبت یا بی سرانجام
واقعیت این است که تو اولین و تنها آدمی بودی که توانستی درمن حس دوست داشتن را بیدار کنی.
بارها به این نتیجه باخود رسیدم که دوست داشتنی که بین ماست اشتباه است .به هردلیلی که خودم میدانم که خودت شاید بدانی ...
ولی باوجود همه کلنجارها باخودم بازهم برگشتم سرخانه اول ..سرخانه اینکه حدااقل حالا حالاها نمیتوانم کسی را مثل تو دوست داشته باشم .
ولی کاش یک روز بیاید که بتوانم از همه ی حس های ناقشنگ دنیا ازهمه ی دلتنگی های دنیا به سلامت عبور کنم .
وبرسم به ساحلی که درآن ارامش وامید همان دخترک 13ساله روپوش به تن مدرسه راهنمایی را داشته باشم .
کاش یک روز بیاید که یاد بگیرم دوست داشتنت را سروسامان بدهم ،طوری که دوباره بشوم همان دخترک پرشور وشر قدیم ...
من با تو درواقع بزرگ شدم،انقدر بزرگ که دیگر گاهی خودم هم نمیتوانم تشخیص بدهم همان آدمم..
شاید خدا مرا امتحان کرد آن هم با دوست داشتن تو ..
ازتو انتظار ندارم که مرا دوست داشته باشی چون این می شود حسابگری..
وخودت بهتر میدانی که من خیلی ادم حساب گری نیستم ...
هیچ توقعی ازتو ندارم ..فقط میخواهم برایم دعا کنی که ازاین دوره زندگی به سلامت عبور کنم چون باور کن دلم برای ساحل آرام زندگی ام خیلی خیلی تنگ است ...
دست خدا را هم محکم تر میگیرم میدانم که مرا درآغوشش ازهر طوفان سرد به سلامت عبور می دهد...
#عادله_زمانی
@adelehz