آشپزی کنید .
مواد تازه اضافه کنید،ادویه
والبته کمی هم عشق...
عشق به کسانی که برایشان پای گاز می ایستید
غذا را خوشمزه تر میکند.
@adelehz
مواد تازه اضافه کنید،ادویه
والبته کمی هم عشق...
عشق به کسانی که برایشان پای گاز می ایستید
غذا را خوشمزه تر میکند.
@adelehz
آدمیزاد
مرغ بی بال و پر است
وآسمانش آغوش خداست
هربار که بخواهد میتواند به اغوش خدا پناه ببرد .
وآسمان چقدر باپرواز زیباتر است..
@adelehz
مرغ بی بال و پر است
وآسمانش آغوش خداست
هربار که بخواهد میتواند به اغوش خدا پناه ببرد .
وآسمان چقدر باپرواز زیباتر است..
@adelehz
ای دیر به دست آمده بس زود برفتی
آتش زدی اندر من و چون دود برفتی
چون آرزوی تنگدلان دیر رسیدی
چون دوستی سنگدلان زود برفتی
زان پیش که در باغ وصال تو دل من
از داغ فراق تو برآسود برفتی
ناگشته من از بند تو آزاد بجستی
ناکرده مرا وصل تو خشنود برفتی
آهنگ به جان من دلسوخته کردی
چون در دل من عشق بیفزود برفتی
#انوری
@adelehz
آتش زدی اندر من و چون دود برفتی
چون آرزوی تنگدلان دیر رسیدی
چون دوستی سنگدلان زود برفتی
زان پیش که در باغ وصال تو دل من
از داغ فراق تو برآسود برفتی
ناگشته من از بند تو آزاد بجستی
ناکرده مرا وصل تو خشنود برفتی
آهنگ به جان من دلسوخته کردی
چون در دل من عشق بیفزود برفتی
#انوری
@adelehz
پشت هر خط تلفن
بی آن که دیده شوند
هزاران دوستت دارم نشسته است
ازآن جنس دوستت دارم های واقعی
که بعد از قطع شدن تماسها آرام زیر لب ها زمزمه شده است.
@adelehz
بی آن که دیده شوند
هزاران دوستت دارم نشسته است
ازآن جنس دوستت دارم های واقعی
که بعد از قطع شدن تماسها آرام زیر لب ها زمزمه شده است.
@adelehz
اصولا نوشتن در مورد پدر اصلا آسان نیست .مثل این می ماند که بخواهی قطرات باران را در مشتت جمع کنی هرچقدرهم مشتت پر شود بازهم باران لبریز می شود .
بابا یک افسانه است بنظر من،افسانه ی بقا ..
اصلا همین که در خانه نفس می کشد خودش بهترین دلیل برای زندگی است.
عکسش را که میگذاری توی کیف پولت ،یک حال دیگری دارد هر وقت از هرکس و هرچیز دلت آتش گرفت برگرد و عکس پدرت را تماشا کن و به این فکر کن که این مرد برای لبخندت چه جنگها کرده است .
بابا کوه است ،مقاوم و ساکت وپرهیبت ولی تاابد میتوانی به اوتکیه کنی بدون ترس ازاینکه روزی عوض میشود،بدون ترس از اینکه دوست داشتنش از روی منافع است ..
بابا دریاست،همانقدر عمیق همانقدر آبی همانقدر آرامش بخش،میتوانی درساحلش ارام بگیری و دلت را به دریای دلش راهی کنی ..
بابا تک درخت صحراست،همانقدر زیبا همان قدر امید بخش ..
و نهایتا بابا آشیانه است ..میتوانی از هر شکارچی بگریزی وخیالت تخت باشد که بابا در خانه مرتب میپرسد پرنده بی دفاعش کی به آشیانه برمی گردد..
بابا یعنی بین تمام میوه های میوه فروشی یک راست برود سر میوه ای که دوست داری و ازبین راه زنگ بزند بگوید بابا برایت زردآلو خریده ام ..و تو هزار ذوق کنی و بمیری برای صدایش
میدانم همه ی باباها کنارمان نیستند بعضی باباها البته رفیق نیمه راه بودند و زود چمدان را بسته اند ..
ولی ایمان دارم پدر حتی از آسمان هم مراقب فرزندش است ..
روز پدر برتمام پدرهای عالم مبارک گرچه به روزهایی مثل روز پدر یا مادر عقیده ندارم .
چون می دانم هر روز ،روز انهاست ..
بابا برایت می میرم ...ازآن مردن های واقعی ..و خودت میدانی نفسم به نفست پیوسته است ..
تو نه تنها نام و رسم منی بلکه آغاز و پایان من نیز هستی ...
برایم خیلی دعا کن بابا ،مطمینم خدا هم دلش نمی آید به تو نه بگوید ..
عجیب دوستت دارم ...عجیب دنیای منی
عجیب برایت می میرم ..
هرروز بخند تا دنیا زیباتر شود ..
روز پدر مبارک ..
با آرزوی آمرزش برای پدران مهربان آسمانی .
وطول عمر برای باباهای مهربان زمینی
#عادله_زمانی
#بابا
بابا یک افسانه است بنظر من،افسانه ی بقا ..
اصلا همین که در خانه نفس می کشد خودش بهترین دلیل برای زندگی است.
عکسش را که میگذاری توی کیف پولت ،یک حال دیگری دارد هر وقت از هرکس و هرچیز دلت آتش گرفت برگرد و عکس پدرت را تماشا کن و به این فکر کن که این مرد برای لبخندت چه جنگها کرده است .
بابا کوه است ،مقاوم و ساکت وپرهیبت ولی تاابد میتوانی به اوتکیه کنی بدون ترس ازاینکه روزی عوض میشود،بدون ترس از اینکه دوست داشتنش از روی منافع است ..
بابا دریاست،همانقدر عمیق همانقدر آبی همانقدر آرامش بخش،میتوانی درساحلش ارام بگیری و دلت را به دریای دلش راهی کنی ..
بابا تک درخت صحراست،همانقدر زیبا همان قدر امید بخش ..
و نهایتا بابا آشیانه است ..میتوانی از هر شکارچی بگریزی وخیالت تخت باشد که بابا در خانه مرتب میپرسد پرنده بی دفاعش کی به آشیانه برمی گردد..
بابا یعنی بین تمام میوه های میوه فروشی یک راست برود سر میوه ای که دوست داری و ازبین راه زنگ بزند بگوید بابا برایت زردآلو خریده ام ..و تو هزار ذوق کنی و بمیری برای صدایش
میدانم همه ی باباها کنارمان نیستند بعضی باباها البته رفیق نیمه راه بودند و زود چمدان را بسته اند ..
ولی ایمان دارم پدر حتی از آسمان هم مراقب فرزندش است ..
روز پدر برتمام پدرهای عالم مبارک گرچه به روزهایی مثل روز پدر یا مادر عقیده ندارم .
چون می دانم هر روز ،روز انهاست ..
بابا برایت می میرم ...ازآن مردن های واقعی ..و خودت میدانی نفسم به نفست پیوسته است ..
تو نه تنها نام و رسم منی بلکه آغاز و پایان من نیز هستی ...
برایم خیلی دعا کن بابا ،مطمینم خدا هم دلش نمی آید به تو نه بگوید ..
عجیب دوستت دارم ...عجیب دنیای منی
عجیب برایت می میرم ..
هرروز بخند تا دنیا زیباتر شود ..
روز پدر مبارک ..
با آرزوی آمرزش برای پدران مهربان آسمانی .
وطول عمر برای باباهای مهربان زمینی
#عادله_زمانی
#بابا
موزیک شب
قطعه گذشته
ازمعین
عمرکمه صفا کن
گذشته رو رها کن
اگه نباشه دریا
به قطره اکتفا کن...
بشنوید با ما
🎧🌙
@adelehz
قطعه گذشته
ازمعین
عمرکمه صفا کن
گذشته رو رها کن
اگه نباشه دریا
به قطره اکتفا کن...
بشنوید با ما
🎧🌙
@adelehz
مــردها مظلوم ترین آفریده خدایند ... شاید توی دلتان بلند بلند بخندید و بگویید : مردها و مظـلووم ؟؟؟ این هم از آن حرفهاست . امــا راستش این است که مردها پشتِ قابِ غــرور و مَـنم منـم کردنشان , گاه کودکانی معصوم و بی پناهند . گاه عاشقانی نگون بخت و گــاهی پیرمردی تــنها توی پارک و من فکر میکنم ته تــهِ خوشبختی هــر مردی خنده زن و بچه اوست . مردها را ســخت میتوان شناخت .. همه شان ته ریش ندارند ، همه شان فیتنس نیستند ، اتفاقا بعضـی هایشان کچل و بی قواره اند . بعضی ها دندان های جلویشان افتاده و بعضی ها کوتاه قد با یک گلوله شکم امــا همیــن مردهای معمولی وقتی شما دارید خرید میکنید یا وقتی آرام برنامه آشپزی می بینید یا موقع سرخ کردن بادمجان حتــی وقتی با بی حوصلگی از یقه همیشه چرک شان گلایه میکنید ؛ مشغول جنگ هستند . جنگ با مشغولیات ذهنی خودشان ، با راست و ریس کردن اجاره خانه ، با چک سرِ برج یا با قسط فلان . با اینکه چطور کنار این همه مشکلات لبخند یادشان نرود و تاریخ تولد و عقد و ازدواج و هــزار چیز دیگر که برای شما فرشته ها مهم است یا چطور یک گوشه پیدا کند تا دردهایش را توی سطل تنهایی خودشان عُــق بزنند . مردها موجودات مظلومی هستند ؛ حواستان باشد اگر دلشان خوش به یک استکان چای دارچینی دم کرده شماست ؛ همیشــه حاضر باشد . تعریف کنید ازشان حــتی اگر شکم شان گنده و کله شان کچل است . مــردها به محبت زنده اند و نه هیـچ چیز دیگر ... باقی قضایا فقط فکرهای زنانه است ، بریزدشان دور و طوری دیــگر نگاه کنید . دنیا دنیای زیــباتری میشود.
@adelehz
@adelehz
نترسید که روزی خورشید متلاشی شود و همگی از سرما بمیریم.
بترسید که روزی برسد که زنها
بخواهند محبت را از ما مردها
دریغ کنند.
آنوقت همگی از سرما خواهیم مرد.
#چارلی_چاپلین
@adelehz
بترسید که روزی برسد که زنها
بخواهند محبت را از ما مردها
دریغ کنند.
آنوقت همگی از سرما خواهیم مرد.
#چارلی_چاپلین
@adelehz