"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
این مشمئز کننده ترین حالت ممکن ست ،اینکه بخواهی بعد از مدتها سکوت با کسی حرف بزنی و بعد از باز شدن دهانش و عریان شدن اندیشه های او ،تو با خود بیندیشی که چه بهتر آن دهان همچنان بسته می ماند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
👍2920💔9
من آدمی هستم که سعی میکنم تا وقتی کسی ناراحتم نکرده اصلا ناراحتش نکنم و هیچ چیز بدی ازم نشنوه .حتی اگر دوستش نباشم اما احترامش رو حفظ میکنم.
ولی وقتی کسی به خودش اجازه میده بی دلیل بهم بی احترامی بکنه ،چیزهایی رو به روش میارم که هرچند وقت یکبار توی سکوت با خودش نوچ نوچ کنه بگه اِاِاِاِ این چی بود گفت به من!!!
بشما هم توصیه میکنم کوچکترین مدارایی با کسی که بهتون بی دلیل بی احترامی کرده نکنید .

@adelehz
👍326👎1
وقتی با دختران افغان حرف میزنم و آنها از تمام محدودیت هایی که جامعه به ایشان تحمیل کرده ست گلایه میکنند.
برایشان از زنان ایرانی و راه درازی که آمده اند می گویم .از اینکه تا همین چندسال پیش همین جامعه ای که امروز مهربان ست نسبت به زنان چقدر بی رحم و سخت گیر بود .
که حتی برای کوچکترین چیزها مثل شیو موی پا، زدن عینک آفتابی،بلند خندیدن ترکاندن ادامس یا هزار موضوع پیش پا افتاده دیگر می‌شد یک زن را در جامعه مواخذه کرد .
دوست دارم به خواهرانشان در ایران نگاه کنند که چطور این راه دراز را رفتند تا بتوانند خودشان باشند و جامعه را مجبور به پذیرش خود واقعی خویش کردند .
فکر میکنم این می‌تواند بهترین و ملموس ترین الگو برای دختران قشنگم در
افغانستان باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
32🕊9👍4👎2😁1
و گریز از تو بی فایده است؛
تو در من وجود داری،
مثل جنگ در خاورمیانه


~ لاادری

‌‌@adelehz
💔248
Forwarded from عآلیجناب
آخیش بالاخره دستشون رو شد

Mehrad
@Aalijnab
😁322👍1
عآلیجناب
آخیش بالاخره دستشون رو شد Mehrad @Aalijnab
من همیشه این و میدونستم ولی نمیتونستم ثابت کنم 😁
😁157👍3👎1
آدم‌ها یک‌بار عمیقاً عاشق می‌شوند،
چون فقط یک‌بار نمی‌ترسند که همه چیز خود را از دست بدهند؛ امّا بعد از همان یک‌بار، ترس‌ها آن‌قدر عمیق می‌شوند که عشق، دیگر دور می‌ایستد ...

📕 #بیگانه
✍🏻 #آلبر_کامو

@adelehz
13💔12🕊1
من نمیدانستم اما تو باید به من میگفتی
این را هر آدمی به دیگری باید بگوید
که جهان با مدارا زنده است .
مدارا با خود،مدارا با دیگری مدارا با جهان
جهان با پذیرفتن و شادی را منتشر کردن زنده است .
و این چیزی ست که تمام ما فرزندان آدم باید یک به یک در گوش هم بگوییم .
#عادله_زمانی

@adelehz
25🕊1