"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
برایم نوشته است که دلتنگ است،دلتنگ آدمی اشتباه که حتی نخواسته رفتن و نبودش را در یک تماس چند ثانیه ای به او خبر دهد و به پیامی کوتاه اکتفا کرده ست.
ندیده ام اورا و دلم میخواد از پس جاده هایی که نمیدانم مسافتش چقدر است وی را در آغوش بگیرم و بگویم آرام باش عزیزِ من .
دلتنگی و حق توست تا دلتنگ باشی اصلا آدم مگر می‌تواند دلتنگ کسی که دوستش داشته و حالا کنارش نیست نباشد .
اما آرام میشوی ..
سرد می‌شود آن تکه ذغال سوزانی که گذاشته است سر دلت ..
کم می‌شود این بغض های لعنتی دم غروب وقتی در تاریکی اتاق به حیاط چشم دوخته ای
دیگر آن یک قطره اشک ناخودآگاه که پشت چراغ قرمز می ریزی هم از چشمت پایین نمی آید.
فقط صبور باش تا بگذرد...
به تمام آنان که دلتنگ آدم‌های اشتباهند،باشد که خدا جبران تمام اشک هایتان باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔1814👍1
تا دل نمی برم، به کسی دل نمی دهم
صیادِ من نخست گرفتار من شود

صائب تبریزی

@adelehz
26
در من زنی خانه دار نگران هفت ساله شدن سیر ترشی هایش ست.
دخترکی اهل قر و فر لاک قرمزش را تجدید می کند و آدامس می ترکاند .
زنی مومن ،کتاب ادعیه اش را روی طاقچه می‌گذارد تا سفره ی نذر را هموار کند .
زنی عاشق موهای شرابی اش را جلوی پنجره باز می کند،سیگاری بر لب می‌گذارد و به خم کوچه چشم‌ می دوزد تا معشوقش را ببیند .
خانم معلمی جوان گچ ها را از سر شانه هایش می تکاند و کرم مرطوب کننده ی ارزان قیمتش را به دست می زند .
دختری مدرسه ای نامه ای عاشقانه را ته جیب روپوشش میچپاند.
و تو رهگذری که در خیابان از کنار من عبور میکنی و لحظه ای عمیق تر نفس میکشی تا عطر شیرین زنانه ای که صبح بر لباسم پاشیدم را محکم تر ببلعی ،آیا باورت می‌شود این‌همه زن در وجود ساکتم زندگی می کنند؟
آه چه زن هایی و چه زن هایی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
59🕊2💔1
این مشمئز کننده ترین حالت ممکن ست ،اینکه بخواهی بعد از مدتها سکوت با کسی حرف بزنی و بعد از باز شدن دهانش و عریان شدن اندیشه های او ،تو با خود بیندیشی که چه بهتر آن دهان همچنان بسته می ماند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
👍2919💔8
من آدمی هستم که سعی میکنم تا وقتی کسی ناراحتم نکرده اصلا ناراحتش نکنم و هیچ چیز بدی ازم نشنوه .حتی اگر دوستش نباشم اما احترامش رو حفظ میکنم.
ولی وقتی کسی به خودش اجازه میده بی دلیل بهم بی احترامی بکنه ،چیزهایی رو به روش میارم که هرچند وقت یکبار توی سکوت با خودش نوچ نوچ کنه بگه اِاِاِاِ این چی بود گفت به من!!!
بشما هم توصیه میکنم کوچکترین مدارایی با کسی که بهتون بی دلیل بی احترامی کرده نکنید .

@adelehz
👍315👎1
وقتی با دختران افغان حرف میزنم و آنها از تمام محدودیت هایی که جامعه به ایشان تحمیل کرده ست گلایه میکنند.
برایشان از زنان ایرانی و راه درازی که آمده اند می گویم .از اینکه تا همین چندسال پیش همین جامعه ای که امروز مهربان ست نسبت به زنان چقدر بی رحم و سخت گیر بود .
که حتی برای کوچکترین چیزها مثل شیو موی پا، زدن عینک آفتابی،بلند خندیدن ترکاندن ادامس یا هزار موضوع پیش پا افتاده دیگر می‌شد یک زن را در جامعه مواخذه کرد .
دوست دارم به خواهرانشان در ایران نگاه کنند که چطور این راه دراز را رفتند تا بتوانند خودشان باشند و جامعه را مجبور به پذیرش خود واقعی خویش کردند .
فکر میکنم این می‌تواند بهترین و ملموس ترین الگو برای دختران قشنگم در
افغانستان باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
30🕊8👍4👎2😁1
و گریز از تو بی فایده است؛
تو در من وجود داری،
مثل جنگ در خاورمیانه


~ لاادری

‌‌@adelehz
💔217
Forwarded from عآلیجناب
آخیش بالاخره دستشون رو شد

Mehrad
@Aalijnab
😁272👍1
عآلیجناب
آخیش بالاخره دستشون رو شد Mehrad @Aalijnab
من همیشه این و میدونستم ولی نمیتونستم ثابت کنم 😁
😁126👍3👎1