"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
صدای نوتیف گوشی مو باز گذاشتم و دارم با لذت گوش میدم :)
👍23😁10🕊5
برگشتیم
با درد
غم
خستگی شانه ها
ولی محکوم به امید داشتن و ادامه دادن
محکوم به اجبارِ زندگی
همان زندگی که دلتنگ شریک کردنش باهم بودیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔429
چرت و پرت ترین ویدئوهای اکسپلور رو دارم با ولع نگاه میکنم🥺
💔2110😁2👍1👎1
آن شبها ..
"سه شنبه ها با موری" را خواندم و برای اولین بار از کسی که تا آخرین لحظه امید به ادامه دادن دارد خشمگین شدم.
با آنکه دلم پر می زد برای ادامه دادن خواندن از "موری"،مردی که در حالت فلج به برگزاری کلاس درسی خودش برای دانشجوی قدیمی اش ادامه می داد تا ابنای زندگی را به او بیاموزد و معتقد بود زندگی ارزش ادامه دادن دارد ،اما خشمگین بودم و در دلم اورا خطاب قرار میدادم که موری تو اصلا میدانی زندگی تا چه حد می تواند بی رحم باشد؟
ولی بازهم در دورترین لایه ی ذهنم ،فکر امید داشتن به زندگی آرام آرام نفس می کشید .
موری تو خیلی قوی بودی ما شاید نتوانیم مثل تو باشیم اما اگر فقط یک درصد از قدرت ادامه دادن آدمهایی مثل تو به هر کدام ما خستگان برسد شاید کافی باشد .
ما که بسیار خسته اما ادامه دهنده ی این زندگی نامهربان با خود هستیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
👍189
باید بیاموزی که حتی در سخت ترین روزهای زندگی ات با شکوه رفتار کنی .
از دردهایت سمفونی زیبایی بیرون بکشی و از اشکهایت ستاره بسازی .
جهان جز با عبوری شکوهمندانه تورا بیاد نخواهد آورد.
#عادله_زمانی
@adelehz
23👍6💔4
واقعیت اینه که حالا وقتی نت وصله من دیگه اون ولع سابق برای اخبار رو ندارم .
انگار بهش بی تفاوت شدم .
تا نیمه شب برای دنبال کردن اینکه چی شد چی نشد بیدار نمیمونم .
میخوام بهتون بگم گاهی وقتها بعضی از ولع هایی که داریم به این دلیل هست که نمی دونی تهش چی خبره
وقتی میفهمی همه چیز عادی تر میشه.

@adelehz
👍395👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نه که‌نشود می شود ولی جانِ من بقول حافظِ بدون شاخه نبات آری شود ولیکن به خون جگر شود.
می شود اما هزار بار این دل خون می‌شود .هزار بار آتش می افتد به خرمنت ،هزار بار، بارِ بلور دلت هُری می ریزد و هزار تکه بلور شکسته ی نوک تیز فرو می رود به جگرت.
می شود اما هزار بار می میری و زنده میشوی .
می شود اما روزی که شد دیگر مثل روز اول نیستی .
روزی که آنکه گذاشته و رفته بر می‌گردد
روزی که یک‌آرزوی قدیمی به واقعیت می پیوندد
روزی که می شود ..
تو دیگر آن آدم قبلی نیستی .
آری می شود جانِ من ولی تا بشود هزار بار شکسته ای و دوباره بهم جوش خورده ای ..
آری می شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔98
یا رب
دو چشم،دو گوش، دو دست و دو پا
اما فقط یک قلب برای تحمل این همه غم کافی ست ؟
#عادله_زمانی

@adelehz
😢32👍5
ولی جدی جدی ما از یه جنگ چهل روزه جون بسلامت بردیم ها
جنگنده داشت بمب میزد وسط شهرهایی که توش بودیم ...
بهش فکر میکنم چند ثانیه هنگ میکنم.
💔38👍9🕊3👎1
من شاعری را به حد معمولش بلدم .
ولی از حد عادی بیشتر دوستت دارم
شعرهایم دیگر کفاف گفتن دوست داشتنت را نمی دهد .
پس برایم‌چاره ای نمانده جز آنکه بگویم :
بیا تا ببوسمت...
#عادله_زمانی
@adelehz
29🥰1
اگر دوستت داشت، رنج تو را تماشا نمی‌کرد...

@adelehz
💔38👍241
واقعاً زن داشتن بلد نیستید
باید در زن داری مثل دایی ها باشی.
دار و ندار خودتو که ریختی پای زنت هیچ سر خواهراتم کلاه بذاری دار و ندار باباتم بزنی به نامش


پارسا لوزرفر

@adelehz
😁51👍8🥰7💔54👎2
لطفا برای یک بیمار در بیمارستان دعا کنید .
از دعای خیرتون بی نصیب نذارید
80🕊19
اگر دریابیم که تنها دو دقیقه برای بیان آنچه میخواهیم بگوییم فرصت داریم،

تمام باجه های تلفن از افرادی پر می شد که می خواهند به دیگران بگویند آنها را دوست دارند.

کریستوفر مورلی
@adelehz
👍9💔3
"زنی که‌گم کردم "
هایده فقط یک خواننده نبود او یک سبک خاص از زندگی، رفتار و زنانگی زیبا بود❤️ گفته های هما میر افشار دوست صمیمی هایده و شاعر بسیاری از ترانه های نامدار را در تاثیر عشق بر هایده بشنوید . #عادله_زمانی @adelehz
امروز هما میرافشار،ترانه سرا و شاعر معروف ایرانی در ۸۹ سالگی درگذشت .
وی خالق ترانه هایی چون "صبحت بخیر عزیزم "و "دل میگه دلبر میاد" بود .
اما غم انگیز این است که خالق عاشقانه ترین ترانه ها ،در آخرین سالهای زندگی دچار آلزایمر شد.
یعنی بیماری ترسناکی که تمام کلمات عاشقانه ی بی بدیل اورا بلعیده بود .

#عادله_زمانی

@adelehz
💔29🕊4
"زنی که‌گم کردم "
Moein – Sobhet Bekhair Azizam
هر وقت این ترانه رو میشنوم نخی از دلم کشیده میشه،بی آنکه بدونم چرا..
💔7👍1
آدم گاهی خودش را در مکانی جا می‌گذارد. توی قلب کسی. توی یک قهوه‌خانه. توی آخرین ملاقات. توی یک حرف یا یک کلمه.

بچه که بود و گاهی قمقمه‌ی آب یا چتر رنگی‌اش را توی مدرسه جا می‌گذاشت مادرش به شوخی می‌گفت: چه‌طور شد خودت رو جا نذاشتی! او خنده‌اش می‌گرفت. مگر امکان دارد آدم خودش را جایی جا بگذارد؟ حالا بزرگ شده و قد کشیده بود و خودش را جا گذاشته بود توی آخرین دیدار با سلما. تو قلب او!

📕 صفر مطلق
✍🏻 #معصومه_باقری
@adelehz
😢1710💔5