"زنی کهگم کردم "
شاید سالهاست ایرانیانی که علاقهمند به تهدیگ هستند از پلوپزهای پارسخزر امروز و ایرانناسیونال قدیم استفاده میکنند. اما این تهدیگ ماجرای عجیبی دارد! در دهه ۱۳۴۰ که توسعه ایران دوران طلایی خود را میگذراند، همکاریهای خارجی میان شرکتهای ایرانی و خارجی…
اینطوری هستم که الان با همین نوشته
با عطر برنج ایرانی
و پلوپزی که دایی احمدم عاشق ته دیگش بود .
با تصور مادر پرفسور نقی زاده
هم بغض کردم و اشکم جاری شد ..
با عطر برنج ایرانی
و پلوپزی که دایی احمدم عاشق ته دیگش بود .
با تصور مادر پرفسور نقی زاده
هم بغض کردم و اشکم جاری شد ..
😢12❤2
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
سال ۹۸ کلی پروانه اومد تو شهرها،همون سال پاندمی کرونا شروع شد و بعدش دیگه هیچ چیز عادی نشد ....
😢15👍7
اگر آدمها میدانستند صرفِ بودن شان میتواند حتی یک نفر را به دنیا وصل کند شاید هرگز چیزی شبیه خودکشی وجود نداشت .
مشکل از جایی شروع شد که آدم ها خیال کردند بودن شان موجبات آرامش هیچ بنا بشری را مهیا نمی کند .
بگذار بی پرده تر بگویم.
کمی بیشتر حرف بزن!
اگر کسی به غایت پر زدن یک شاپرک دلت را شاد میکند، پس به او بگو .
تو نمیدانی اما شاید فقط پر زدن یک شاپرک او را به جهان وصل نگه دارد .
#عادله_زمانی
@adelehz
مشکل از جایی شروع شد که آدم ها خیال کردند بودن شان موجبات آرامش هیچ بنا بشری را مهیا نمی کند .
بگذار بی پرده تر بگویم.
کمی بیشتر حرف بزن!
اگر کسی به غایت پر زدن یک شاپرک دلت را شاد میکند، پس به او بگو .
تو نمیدانی اما شاید فقط پر زدن یک شاپرک او را به جهان وصل نگه دارد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤8👍6💔4
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ما خسته تر از آن بودیم که بتوانیم دوباره رویاپردازی کنیم .
غروب یک روز تمام رویاها را توی آتش ریختیم و رفتیم که باران جرقه ها را اطراف کلبه مان نبینیم...
دیگر برای رویا پردازی دیر بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
غروب یک روز تمام رویاها را توی آتش ریختیم و رفتیم که باران جرقه ها را اطراف کلبه مان نبینیم...
دیگر برای رویا پردازی دیر بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔16🕊4😢2
من دقت کردم ،گاها لیوانهای چایی سرده شده زیادی اطراف من دست نخورده باقی می ماند.
یعنی چایی می ریزم می آورم و فراموش میکنم بخورم ...
یعنی حتی یک لذت کوچک را نیز بین افکار مختلف گم میکنم.
این قطعا همان زندگی نبود که در انشاهای کودکی میخواستیم به آن برسیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
یعنی چایی می ریزم می آورم و فراموش میکنم بخورم ...
یعنی حتی یک لذت کوچک را نیز بین افکار مختلف گم میکنم.
این قطعا همان زندگی نبود که در انشاهای کودکی میخواستیم به آن برسیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤14💔10😢4
دو تا پسر با ماشین افتاده بودن دنبالمون ول کن نبودن، خواهرم گفت یهو بپیچ تو این کوچه که گممون کنن، منم تازه گواهینامه گرفته بودم از ۵۰ متر قبل راهنما زدم و ما و اقا پسرا باهم رفتیم تو یه کوچه بنبست
• malo •
@adelehz
• malo •
@adelehz
😁47
شما رو نمیدونم ولی من دلم لک زده برای دیدن ماشین گل زده ی عروس تو خیابون که چندتا ماشین با ذوق دارن پشت سرش بوق میزنن ...
خوشحالی واقعی و از ته قلب
@adelehz
خوشحالی واقعی و از ته قلب
@adelehz
❤23💔7
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
Fatemeh Mehlaban - Mara Divaneh Kardi ( Maryam - Afsoon )
🎧 @adelehz
تو آن گل مریم سفیدی
تو آن گل مریم سفیدی
❤4
شاید تصورش دشوار باشد ،اما این یک واقعیت تلخ است.
بسیاری از ما،در نقطه ای از شکیبایی خسته می شویم.
خسته شدن از شکیبایی،اوج استیصال ست.
آدم با خودش به این نتیجه می رسد که من دیگر نمیکشم.
من حتی برای صبور بودن هم خسته ام.
من نام این لحظه را بریدن میگذارم.
بریدن از هرچه هست و نیست .
ولی آن را شبیه لحظه ی پرواز پرنده میدانم ،همان لحظه جادویی رها شدن جسم پرنده در خلا و آغاز پرواز ...
بگذارید صادقانه بگویم ،آرزو میکنم نقطه ی بریدن همه ی ما لحظه ی شروع پرواز باشد .
با این امید که در اوج استیصال چاره ای برای دردها پیدا شود .
حتی اگر خیلی خوش بینانه بنظر برسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
بسیاری از ما،در نقطه ای از شکیبایی خسته می شویم.
خسته شدن از شکیبایی،اوج استیصال ست.
آدم با خودش به این نتیجه می رسد که من دیگر نمیکشم.
من حتی برای صبور بودن هم خسته ام.
من نام این لحظه را بریدن میگذارم.
بریدن از هرچه هست و نیست .
ولی آن را شبیه لحظه ی پرواز پرنده میدانم ،همان لحظه جادویی رها شدن جسم پرنده در خلا و آغاز پرواز ...
بگذارید صادقانه بگویم ،آرزو میکنم نقطه ی بریدن همه ی ما لحظه ی شروع پرواز باشد .
با این امید که در اوج استیصال چاره ای برای دردها پیدا شود .
حتی اگر خیلی خوش بینانه بنظر برسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤11😢11
Forwarded from عآلیجناب
🔴فوری/ بازگشایی اینترنت بین الملل مصوب شد
🔹سیتنا خبر داد: ستاد راهبری و ساماندهی فضای مجازی صبح امروز دوشنبه (چهارم خردادماه) به ریاست دکتر عارف معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و بازگشت اینترنت به وضعیت قبل از دی ماه 1404 مصوب شد.
🔹این مصوبه برای رییس جمهور ارسال شد و در صورت تایید رئیس جمهور جهت اجرا برای وزارت ارتباطات ارسال خواهدشد.
@Aalijnab
🔹سیتنا خبر داد: ستاد راهبری و ساماندهی فضای مجازی صبح امروز دوشنبه (چهارم خردادماه) به ریاست دکتر عارف معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و بازگشت اینترنت به وضعیت قبل از دی ماه 1404 مصوب شد.
🔹این مصوبه برای رییس جمهور ارسال شد و در صورت تایید رئیس جمهور جهت اجرا برای وزارت ارتباطات ارسال خواهدشد.
@Aalijnab
❤3🕊2
💔20❤4
Forwarded from کاف
♦️ یک خبرگزاری دولتی به نقل از منبع مطلع در وزارت ارتباطات:
🔹 پروسه اتصال اینترنت در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت آینده این امکان برای همه فراهم خواهد شد
🔹 ایسنا نوشت: طبق اعلام یک منبع مطلع از وزارت ارتباطات با صدور دستور اتصال اینترنت از سوی سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروسه اتصال در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت آینده این امکان برای همه فراهم خواهد شد.
@Kafiha
🔹 پروسه اتصال اینترنت در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت آینده این امکان برای همه فراهم خواهد شد
🔹 ایسنا نوشت: طبق اعلام یک منبع مطلع از وزارت ارتباطات با صدور دستور اتصال اینترنت از سوی سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروسه اتصال در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت آینده این امکان برای همه فراهم خواهد شد.
@Kafiha
❤6
اگه دارید پس از ۸۷ روز آنلاین میشید
این پیامم مال شماست .
خسته نباشید
خوش اومدید
این پیامم مال شماست .
خسته نباشید
خوش اومدید
❤78🥰15
برگشتیم
با درد
غم
خستگی شانه ها
ولی محکوم به امید داشتن و ادامه دادن
محکوم به اجبارِ زندگی
همان زندگی که دلتنگ شریک کردنش باهم بودیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
با درد
غم
خستگی شانه ها
ولی محکوم به امید داشتن و ادامه دادن
محکوم به اجبارِ زندگی
همان زندگی که دلتنگ شریک کردنش باهم بودیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔42❤9
چرت و پرت ترین ویدئوهای اکسپلور رو دارم با ولع نگاه میکنم🥺
💔21❤10😁2👍1👎1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
آن شبها ..
"سه شنبه ها با موری" را خواندم و برای اولین بار از کسی که تا آخرین لحظه امید به ادامه دادن دارد خشمگین شدم.
با آنکه دلم پر می زد برای ادامه دادن خواندن از "موری"،مردی که در حالت فلج به برگزاری کلاس درسی خودش برای دانشجوی قدیمی اش ادامه می داد تا ابنای زندگی را به او بیاموزد و معتقد بود زندگی ارزش ادامه دادن دارد ،اما خشمگین بودم و در دلم اورا خطاب قرار میدادم که موری تو اصلا میدانی زندگی تا چه حد می تواند بی رحم باشد؟
ولی بازهم در دورترین لایه ی ذهنم ،فکر امید داشتن به زندگی آرام آرام نفس می کشید .
موری تو خیلی قوی بودی ما شاید نتوانیم مثل تو باشیم اما اگر فقط یک درصد از قدرت ادامه دادن آدمهایی مثل تو به هر کدام ما خستگان برسد شاید کافی باشد .
ما که بسیار خسته اما ادامه دهنده ی این زندگی نامهربان با خود هستیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
"سه شنبه ها با موری" را خواندم و برای اولین بار از کسی که تا آخرین لحظه امید به ادامه دادن دارد خشمگین شدم.
با آنکه دلم پر می زد برای ادامه دادن خواندن از "موری"،مردی که در حالت فلج به برگزاری کلاس درسی خودش برای دانشجوی قدیمی اش ادامه می داد تا ابنای زندگی را به او بیاموزد و معتقد بود زندگی ارزش ادامه دادن دارد ،اما خشمگین بودم و در دلم اورا خطاب قرار میدادم که موری تو اصلا میدانی زندگی تا چه حد می تواند بی رحم باشد؟
ولی بازهم در دورترین لایه ی ذهنم ،فکر امید داشتن به زندگی آرام آرام نفس می کشید .
موری تو خیلی قوی بودی ما شاید نتوانیم مثل تو باشیم اما اگر فقط یک درصد از قدرت ادامه دادن آدمهایی مثل تو به هر کدام ما خستگان برسد شاید کافی باشد .
ما که بسیار خسته اما ادامه دهنده ی این زندگی نامهربان با خود هستیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
👍18❤9
باید بیاموزی که حتی در سخت ترین روزهای زندگی ات با شکوه رفتار کنی .
از دردهایت سمفونی زیبایی بیرون بکشی و از اشکهایت ستاره بسازی .
جهان جز با عبوری شکوهمندانه تورا بیاد نخواهد آورد.
#عادله_زمانی
@adelehz
از دردهایت سمفونی زیبایی بیرون بکشی و از اشکهایت ستاره بسازی .
جهان جز با عبوری شکوهمندانه تورا بیاد نخواهد آورد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤23👍6💔4
واقعیت اینه که حالا وقتی نت وصله من دیگه اون ولع سابق برای اخبار رو ندارم .
انگار بهش بی تفاوت شدم .
تا نیمه شب برای دنبال کردن اینکه چی شد چی نشد بیدار نمیمونم .
میخوام بهتون بگم گاهی وقتها بعضی از ولع هایی که داریم به این دلیل هست که نمی دونی تهش چی خبره
وقتی میفهمی همه چیز عادی تر میشه.
@adelehz
انگار بهش بی تفاوت شدم .
تا نیمه شب برای دنبال کردن اینکه چی شد چی نشد بیدار نمیمونم .
میخوام بهتون بگم گاهی وقتها بعضی از ولع هایی که داریم به این دلیل هست که نمی دونی تهش چی خبره
وقتی میفهمی همه چیز عادی تر میشه.
@adelehz
👍39❤5👎1