"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
Mosafer
Shadmehr Aghili
مسافر خسته ی من ..
@adelehz
8🕊1
و ما
زمستان دیگری را
سپری خواهیم کرد!
با عصیانی که در درون‌مان هست
و تنها چیزی که
گرممان می‌دارد
آتش «امیدواری» ست...!

شب تون بخیر ❤️
@adelehz
33👍2🕊1
"زنی که‌گم کردم "
Shadmehr Aghili – Mosafer
ما یه روزی با این شعرها و صداها عاشقی میکردیم ..
💔261
اگر زودتر می‌فهمیدم، کتاب‌های تاریخ دبیرستانم را با احترام بیشتری در کیفم می‌گذاشتم.
سر کلاس‌های طولانی تاریخ، سرم را روی میز نمی‌گذاشتم و با بی‌حوصلگی زیر میز ساعتم را چک نمی‌کردم.
بچه بودم و هوای عاشقی بر سر داشتم؛ خیال می‌کردم دنیا همان خنده های از ته دلِ کلاس‌های عصرهای اردیبهشت است.
چه می‌دانستم که در هر ورق آن کتاب تاریخ، هزاران امید و اندوه، اشک و سوختن، هزاران عشقِ بربادرفته جاری است؟
چه می‌دانستم هر فصلش را که به زور برای امتحان می‌خوانم، حاصل ده‌ها شب نخوابیدن و اشک ریختنِ آدم‌هایی است که خیلی زودتر از من در این جهان زیسته‌اند؛
آدم‌هایی شبیه من که فکر می‌کردند می‌توانند خوشبخت باشند، اما دردهایشان کتاب‌های تاریخ نسل‌های بعدی را پر کرده بود.
اگر زودتر می‌فهمیدم، تاریخ جنگ‌ها را با شتاب ورق نمی‌زدم و برای همه‌ی عاشق‌هایی که معشوق‌هایشان را در جنگ‌هایی که هیچ‌یک خواهانش نبودند از دست دادند، شعری در دلم می‌خواندم.
خوب می‌دانم که سال‌ها بعد، ما هم بخشی از تاریخ خواهیم بود. نمی‌دانم آیا هنوز کلاس‌های تاریخ برای کودکان بازیگوش برپا خواهد شد یا نه.
آیا کودکان بازیگوش آینده، آنگاه که کتاب‌های تاریخ‌شان را با بی‌حوصلگی ورق می‌زنند و لابه‌لای خطوطش شکلک‌های خندان می‌کشند، خواهند فهمید که ما، نسل‌های گذشته، خط‌به‌خط آن روزها را با جان و دل زندگی کردیم؛ اشک ریختیم، لبخند زدیم، عاشق شدیم و سوختیم؟
آیا آن کودکانِ زیبای سرشار از زندگی، داستان‌های ما را به یاد خواهند آورد؟
نمی‌دانم.
اما امروز یک چیز را بهتر از همیشه می‌دانم: در هر صفحه‌ی تاریخ، هزاران امید نهفته است؛ امیدهایی که یا پرپر شدند یا چون گلی شکفتند.
این بار که کتاب تاریخی را بردارم، آن را روی قلبم می‌گذارم و به تمام کسانی که روزی در آن صفحات می‌زیستند می‌گویم:
مرا ببخشید اگر دیر فهمیدم چقدر قابل احترامید.

#عادله_زمانی
@adelehz
💔3414😢7👍4🕊3🥰1
قضیه اون میمون یتیم و شنیدین؟
خوب دیگه همین و برای غصه خوردن کم داشتیم 😕
💔56😢12
نبینمت که غریبی! بیا در آغوشم

کدام خانه سزاوار توست جز وطنت؟

#فاطمه_معصومی
@adelehz
💔392🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
داریم سعی می‌کنیم توی سخت ترین روزهای زندگی دووم بیاریم .
بخندیم
از غصه شکست نخوریم
سخت در حال جنگ با روزگاریم و چقدر قوی هستیم فقط خودمون میدونیم...
#عادله_زمانی
😢1610👍5
آن زمانها تلفن کم بود..
اما ادمهای زیادی بودند که دلمان میخواست
بهشان زنگ بزنیم و یک دل سیرحرف برنیم.
حالا تلفن ها زیاداست اماآدمهای معدودی هستندکه دلمان حرفهایشان رامیخواهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
👍3614😢3
.
قبل از سپیده دم هوا

از هر زمانی تاریکتر است

باید منتظر طلوع بود....


@adelehz
34💔4👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من در حال چک کردن اخبار در طول روز
@adelehz
😢12👍1
چه کسی میداند :
شاید زمین با همه زیبایی هایش
جهنم سیاره ای در دور دستهای دیگر باشد...!

#نیکولو_ماکیاولی

@adelehz
👍27💔13😢32😁2
وقتی طوفان تمام شد، یادت نمی‌آید چگونه از آن گذشتی و جان سالم به در بردی. حتا درحقیقت مطمئن نیستی طوفان واقعاً تمام شده باشد.
اما یک چیز مسلم است. وقتی از طوفان بیرون آمدی دیگر همان آدمی نیستی که قدم به درون طوفان گذاشت...!

کافکا در کرانە / هاروکی موراکامی

@adelehz
👍2010💔2
این روزها بیشتر به اوریانا فالاچی فکر میکنم .به کتابش
"نامه ای به فرزندی که زاده نشد"
بگذارید اعتراف کنم این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به زنانی که نخواستند کودکی را به این دنیای نا مقدس وارد کنند احترام می‌گذارم.
در دنیایی که نمی‌توانی تا ابد نگهبان فرزندت باشی،مادر بودن امتحانی بزرگ ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔45👍3912😢5👎1
💔38👍104
😁47💔31
Forwarded from کاف
من هنوز کتاب هدیه میدم؛ صفحه اولش یه چیزی می‌نویسم. سعی می‌کنم دست‌خطم خوب باشه. اگه روم می‌شد نامه هم می‌فرستادم. هنوز شعر بلدم، هنوز فکر می‌کنم این‌جوری قشنگ‌تره.

💬Ali
ClovE @Kafiha
34💔10👍9🥰1
وقتی بچه بودم مادرم در رادیوی کوچکی که داشت غروب‌ها دنبال موج شبکه های خبری می‌گشت.
شبکه های موزیک را پشت سر هم رد می کرد و لابه‌لای خش خش موج ها مصرانه به دنبال "اخبار" می گشت .
گاهی با خشمی کودکانه به او میگفتم مادر این همه اخبار به چه دردی میخورد ؟ چرا اینقدر به خبر علاقه دارید؟
و مادرم جوابی که قانعم کند به من نمی داد.
شاید مادرم در دلش می گفت : بزرگ شوی میفهمی !
که اگر این جوابش بود می‌توانم بگویم واقعی ترین پاسخ همین بود .
و من بزرگ شدم و امروز در به در دنبال اخبار می گردم .
حالا عوض کردن موجهای رادیویی جایش را به اسکرول کردن صفحات اجتماعی داده است .
اما مگر فرقی دارد؟
من هیچ وقت آدم خبرخوانی نبودم .
همیشه میخواستم شعر و قصه بخوانم.
من حتی کتاب‌های تاریخی را دوست نداشتم و حالا میان هزاران خبر گیر افتاده ام.
اخباری که دوستشان ندارم ولی دنبال شان میکنم .
اخباری که نه شبیه شعر هستند نه شبیه قصه های شعف انگیز سال‌های دور ...

#عادله_زمانی
@adelehz
💔227😢2
Forwarded from کاف
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴فوری

صدای دو انفجار بسیار شدید در نقاط مرکزی‌ تهران و مشاهد دود غلیظ/ جماران

@Kafiha
2
Forwarded from کاف
🔻 فوری: وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل حمله پیش‌دستانه‌ای علیه ایران انجام داده است تا تهدیدها علیه کشور را از بین ببرد.

انتظار می‌ رود در بازه زمانی نزدیک حمله موشکی و پهپادی به اسرائیل صورت گیرد.

وزیر دفاع اسرائیل، کاتز، وضعیت اضطراری ویژه سراسری اعلام کرده و از مردم خواسته است دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی را دنبال کرده و در مناطق محافظت‌شده بمانند

@Kafiha
3👍2