"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
کاسه ای آب میریزیم پشت پای پاییز
و تمام می‌شود....

پاییز جان رفتنت بخیر...

آخرین شب پاییزی تون عالی❤️

صدای زیبا:سمیرا جان بهرامی

@adelehz
🥰226🕊3
۹ سال از اولین باری که از یلدا برامون نوشتی گذشت عادله جان. روز های زندگیمون به همین سرعت در حال گذر هست.

#شما_فرستادین

پ.ن باورم نمیشه من ۹ ساله دارم اینجا با شما مینویسم🥺یعنی اگه یه پسر بچه ی قشنگ همون روز به دنیا میومد الان رفته بود کلاس سوم🥺❤️
دوستتون دارم
شکر خدا که هستید..
@adelehz
50👍4🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نور
نام دیگر تو بود .
تو که نور به نامت شباهت دارد
می تابی و تاریکی های مرا میشکافی.
میدانی من معتقدم زندگی هر قدرم که سخت باشد .اگر هرکس نور خودش را در زندگی داشته باشد هیچ چیز سخت باقی نمی ماند .
فروزان باشی نور من
#عادله_زمانی
@adelehz
36🥰2💔1
توی این شرایط سخت اقتصادی یه خرید مفید و با کیفیت با قیمت مناسب
بهترین گزینه برای همه ی ماست.

مادمازل ها به خرید نمی روند👩‍🦰🤗
در خانه می مانند و لذت خرید آنلاین از بهترین برندهای ترکیه و دبی را با میس بیوتی تجربه میکنند😍😍😍



https://t.me/missbeautyistanbul
4🥰4
لطف قشنگ شما روز منو میسازه
عزیزدلید .
#شما_فرستادین
@adelehz
19🥰4
بر فرش دلم بافته ام از غمِ یادت
طرحی پر گلهای خزان دیده‌ی غربت

ای کاش بیایی بدمی بر تنِ باغم
تا با نفست دور شوم از شب‌ و حسرت


~ نگار‌‌ حسینی

@adelehz
25
هربار یه بهانه ای برای بغض پیدا میکنم تو این مجازی لعنتی...
@adelehz
😢36💔151😁1
من چمدانت را گرفته بودم
موج‌ها را گرفته بودم
هفت و ده دقیقه‌ی غروب را گرفته بودم
تو اما از درون راه افتادی...

گروس عبدالملکیان

@adelehz
💔334🕊1
اخیرا در ادبیات محاوره ای دهه هشتادی ها شاید با کلمه گس لایت روبرو شده باشید .
شاید بسیاری معنی آن را بدانید و خیلی ها نه
گس لایت اصطلاحا به رفتاری گفته می‌شود که طی آن مقصر اصلی با رفتاری حق به جانب فرد بیگناه را گناه کار نشان می دهد و حتی به وی احساس گناه می دهد .طوری که قربانی گیج شده و قدرت تشخیص درست و غلط را ندارد .
اغلب گس لایت کردن در میانه ی رابطه ی عمیق احساسی رخ می دهد بدین معنا که قربانی آنقدر در احساسات عاشقانه غرق ست که براحتی متوجه ی سواستفاده از خود نمی‌شود.
سواستفاده همیشه معنای آنچه برای ما جا افتاده ندارد حتی دیگران را بدون دلیل متهم به رفتاری کردن و به آنها حس گناه دادن نیز یک نوع سو استفاده به حساب می آید.
در مورد علل چنین رفتارهایی سخن بسیار است و مجال کم اما آنچه مایل هستم به آن اشاره کنم این است که :
با افزایش سن و دور شدن از دوران غلیان احساسات نوجوانی هر کدام از ما باید به روابط مان به شکلی منطقی بنگریم هر رفتار از طرف مقابل اگر در منطق نمی گنجد برای ما سوال ایجاد کند که چرا؟
بدنبال چرایی هر رفتار غیرنرمال بودن ،به ما کمک می کند که از سواستفاده های احتمالی محفوظ بمانیم.
قبل از هر نوع رابطه ای ما مسئول حفظ سلامت روان و جسم خود هستیم پس به خود اهمیت دهیم .
#عادله_زمانی
#روانشناسی
@adelehz
👍249💔1
زندگی سفر کوتاهی ست که ارزش جنگیدن دارد
جنگیدن برای بدست آوردن کسانی که دوستشان داری و یا چیزهایی
زندگی فرصت سفر کوتاهی ست ولی آنقدر لذت بخش ست که دلت نمی خواهد بود تمام شود
قدر زندگی را بدان
این طلیعه ی الهی ارزش زیادی دارد
میلیونها آدم آن زیر،زیر خاک خوابیده اند که آرزویشان این بود تا بتوانند فقط یک روز دیگر زندگی کنند.
#عادله_زمانی

@adelehz
21💔9👍2🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وفادار تو خواهم ماند 🙈😄
@adelehz
🥰22😁16👎1💋1
از یک‌جایی به بعد
از شنیدن در مورد بعضی آدمها که روزی برایتان بسیار مهم بودند ،دل تان نمی لرزد.
آن لحظه ،زمان نجات شماست .
باید هزار بار بابتش شکرگزار باشید.
#عادله_زمانی
@adelehz
👍37💔97
اشک می‌ریزی و می‌گویی: پس رویاهایمان چه؟
می‌بوسمت و می‌گویم: بخواب،‌
در خاورمیانه رویا داشتن، خودش رویاست

@adelehz
💔37😢11🕊54
من همواره به ایران فکر میکنم‌.با آنکه در ایران به دنیا آمدم و تمام عمرم اینجا گذشت .با آنکه از پدر و مادری ایرانی به دنیا نیامدم و همواره وطنی در سایه در رگهایم جاری بود .
اما من همیشه به ایران فکر کردم .
که چگونه آرام است،صبور است و سالهاست می‌بیند و در سکوت ادامه می دهد .
در این سرزمین هر آنچه باید در زندگی می دیدم را دیدم و در تمام روزهای سخت و آسانش به این فکر کردم که ایران صبور است .
و لایق،لایق آنچه همیشه اورا شاد نگه دارد و مردمش را به خنده وادارد .
به شهرهای بیشماری سفر کردم با ادمهایی از بیشتر قومیتهایش هم کلام شدم .
رسومش را زندگی کردم و دردهایش را هربار که دیدم دلم خواست به صورتش دست بکشم و بگویم تو زیبایی ،صبوری،شایسته ای عزیزدلم ...
من همواره به این سرزمین جادویی فکر کردم و اورا جدا از وطن پدری ام که در خونم جاری ست ندیدم و ندانستم .
نتوانستم براحتی از اینجا بروم چون همیشه از خودم پرسیدم در دیگر سرزمین ها ایا زندگی شبیه ایران خواهد بود؟
بوی نان تازه ی کوچه های ایران در صبحی سرد
عطر یاس های امین الدوله ی خانه ویلایی هایی که مهمان تابستانند.
صدای مناجات سحری های ماه رمضان ایران و آن چراغهای یک به یک روشن شده چی؟
حتی آن ماهی قرمزهای کوچک بازارهای نوروزی ایران ..
امروز خیلی چیزها شبیه دیروز نیست .
براحتی نمی‌توان لبخند زد اما من هر صبح که بیدار میشوم تا روزم را با خواندن اخبار آغاز کنم به ایران فکر میکنم و اورا در دورترین نقطه قلبم به آغوش میکشم‌.
تو همواره در تاریخ چون درختی محکم ایستادی عزیزم
پس صبور باش و آرام ..
و همیشه بتاب مثل همان خورشیدی که در تمام صبحهای عمرم به رویم تاباندی زیبای غمگینم...


#عادله_زمانی
@adelehz
33💔9😢6👍2🕊1