This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدا به معلمها و ناظم های مدارس پسرانه در همه ی رده های سنی صبر بده😐
@adelehz
@adelehz
😁35👍9😢5
"زنی کهگم کردم "
خدا به معلمها و ناظم های مدارس پسرانه در همه ی رده های سنی صبر بده😐 @adelehz
همه ی کلاسها هم یه گودرزی داره بنظرم 😑.
😁21👍5
"زنی کهگم کردم "
بیاد سالهای خوب کودکی مان که برف بود ،برکت بود دلمان خوش و خانه های مان گرم بود . شب بخیر @adelehz
صبح پامیشم با بغض به آسمون نگاه میکنم
هیچ پاییزی اینقدر تمنای برف و بارون تو دلم نداشتم ....
هیچ پاییزی اینقدر تمنای برف و بارون تو دلم نداشتم ....
💔57👍15😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
25نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان.
خشونت علیه زنان در چهار دسته طبقه بندی می شود:
خشونت جسمی:شامل ازارهای جسمی،کتک زدن،قطع عضو ویا قتل
خشونت روانی:شامل توهین،تحقیر،تهدید،تهمت و حتی ازارهای زبانی .
خشونت جنسی:برقراری رابطه های جنسی پرخطر و یا خشن و مجبورساختن زن به برقراری رابطه جنسی برخلاف میل او
خشونت اقتصادی:محروم کردن زن از کارکردن دربیرون ازخانه،تامین نکردن وی ازنظر مالی و یا به زور اخذ کردن حقوق و پول شخصی وی
#عادله_زمانی
#روانشناسی
@adelehz
خشونت علیه زنان در چهار دسته طبقه بندی می شود:
خشونت جسمی:شامل ازارهای جسمی،کتک زدن،قطع عضو ویا قتل
خشونت روانی:شامل توهین،تحقیر،تهدید،تهمت و حتی ازارهای زبانی .
خشونت جنسی:برقراری رابطه های جنسی پرخطر و یا خشن و مجبورساختن زن به برقراری رابطه جنسی برخلاف میل او
خشونت اقتصادی:محروم کردن زن از کارکردن دربیرون ازخانه،تامین نکردن وی ازنظر مالی و یا به زور اخذ کردن حقوق و پول شخصی وی
#عادله_زمانی
#روانشناسی
@adelehz
💔28❤12
Forwarded from توییتی
اگر آن سالها بیشتر میفهمیدم در راه برگشت از مدرسه، آنقدر تند راه نمیرفتم. زیر باران سرد پاییزی خودم را در کوچهها پنهان نمیکردم. میگذاشتم برگها بروی کیف کودکانهام فرو افتند و خلوتی کوچههای سرد مرا نترساند.
اگر آن سالها میفهمیدم در راه مدرسه، بجای غصهی مشقهای نانوشته را خوردن، پاییز را نفس میکشیدم .
اگر آن سالها
اگر آن سالها میفهمیدم...
👤عادله زمانی
@TweetyChannel | MAhsa
اگر آن سالها میفهمیدم در راه مدرسه، بجای غصهی مشقهای نانوشته را خوردن، پاییز را نفس میکشیدم .
اگر آن سالها
اگر آن سالها میفهمیدم...
👤عادله زمانی
@TweetyChannel | MAhsa
💔51👍16❤9🥰5😢4
امروز سوار اسنپی شدم که راننده اش داشت یه پادکست خیلی جالب در مورد تاریخ میشنید و من رو به اینکه هنوز جامعه چیزهای قشنگی در درونش داره امیدوارتر کرد .
@adelehz
@adelehz
❤47👍20
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
😢26👍13❤5🕊4💔4👎1
از آنان که تظاهر میکنند دوستت دارند تا بدستت بیاورند دوری کن
حتی اگر انقدر شیرین حرف بزنند که حس کنی به چیزی جز عشق شان برای زندگی نیازی نداری .
این آدمها شبیه یکگیاه سمی و زیبا تورا میفریبند و مسموم می کنند .
زهری زیبا اما کشنده
#عادله_زمانی
@adelehz
حتی اگر انقدر شیرین حرف بزنند که حس کنی به چیزی جز عشق شان برای زندگی نیازی نداری .
این آدمها شبیه یکگیاه سمی و زیبا تورا میفریبند و مسموم می کنند .
زهری زیبا اما کشنده
#عادله_زمانی
@adelehz
❤20👍17💔4
فکر میکنم مهمترین راه خوشحال ماندن خوشحال کردن دیگران است .
این را با فداکاری های افراط گونه اشتباه نگیرید منظور من همان برآوردن آرزوهای کوچک دیگران ست .
اگر بتوانم با کاری هرچند کوچک کسی را خوشحال کنم ،خوشحالی به من باز میگردد.
شاید حتی خوشی های بزرگتری مرا در آغوش بگیرد .
اما حتی اگر منتظر برگشت این خوشحالی به خودم نباشم ،مگر آدم بودن چه تعریفی دارد؟
مگر ندیده ام که حیوانی درنده در حیات وحش بارها از غریزه اش برای کمک به حیوانی دیگر گذشته است .
پس ایا انجام کاری برای دیگری در حد توان خودم ،تاییدی بر این ادمیتی که بر آن فخر میفروشیم نیست؟
بهرحال من عاشق برآوردن آرزوهای کوچک برای دیگران هستم .
کسانی که شاید فقط یکبار در مسیر زندگی من قرار گیرند اما مرا هرگز فراموش نخواهند کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
این را با فداکاری های افراط گونه اشتباه نگیرید منظور من همان برآوردن آرزوهای کوچک دیگران ست .
اگر بتوانم با کاری هرچند کوچک کسی را خوشحال کنم ،خوشحالی به من باز میگردد.
شاید حتی خوشی های بزرگتری مرا در آغوش بگیرد .
اما حتی اگر منتظر برگشت این خوشحالی به خودم نباشم ،مگر آدم بودن چه تعریفی دارد؟
مگر ندیده ام که حیوانی درنده در حیات وحش بارها از غریزه اش برای کمک به حیوانی دیگر گذشته است .
پس ایا انجام کاری برای دیگری در حد توان خودم ،تاییدی بر این ادمیتی که بر آن فخر میفروشیم نیست؟
بهرحال من عاشق برآوردن آرزوهای کوچک برای دیگران هستم .
کسانی که شاید فقط یکبار در مسیر زندگی من قرار گیرند اما مرا هرگز فراموش نخواهند کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤32
"زنی کهگم کردم "
Mohammadreza Eyvazi..:: Music-o-Movie.ir ::.. – Roozegare Javani..:: Music-o-Movie.ir ::..
نوجوانم ،در یک شب پاییزی وسط جاده ایم
از مشهد به تهران می رویم از کنار روستاهای خفته در خواب میگذریم و چراغها از دور چشمک میزنند.
این آهنگ را میشنوم ،جنون و ابهام در دلم چنگ میزند.
تصور میکنم هزار سال وقت دارم و ...
بازهم با آن خواب تکراری در میانه ی بزرگسالی بیدار میشوم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
از مشهد به تهران می رویم از کنار روستاهای خفته در خواب میگذریم و چراغها از دور چشمک میزنند.
این آهنگ را میشنوم ،جنون و ابهام در دلم چنگ میزند.
تصور میکنم هزار سال وقت دارم و ...
بازهم با آن خواب تکراری در میانه ی بزرگسالی بیدار میشوم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔28❤8🕊1
همه چیز در کودکی خلاصه میشود
شما یا کودک هستید یا با زخم و شادی کودکی تان در بزرگسالی دست و پنجه نرم میکنید .
#عادله_زمانی
@adelehz
شما یا کودک هستید یا با زخم و شادی کودکی تان در بزرگسالی دست و پنجه نرم میکنید .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔38👍20❤9🕊1
همه عمر در فراقت بگذشت و سهل باشد
اگر احتمال دارد به قیامت اتصالی
چه خوش است در فراقی همه عمر صبر کردن
به امید آن که روزی به کف اوفتد وصالی
~ سعدی
@adelehz
اگر احتمال دارد به قیامت اتصالی
چه خوش است در فراقی همه عمر صبر کردن
به امید آن که روزی به کف اوفتد وصالی
~ سعدی
@adelehz
❤23💔17
میدانستمکه توقع داشتن از دیگران مرا می آزارد.خوب میدانستم که چشمانتظار توجه و مهربانی دیگران بودن مرا در مرکز ضعف قرار میدهد.
من اگاه هستم اما دل این حرفها را نمی فهمد .
هزار بار سعی میکنی با منطق خودت را فریب دهی اما هربار دل تلاشت را برباد میدهد.
همه ی آنهایی که متوقع اند،خشمگین شده اند دنبال توجه هستند می دانند کارشان منطقی نیست اما حریف دلشان نشده اند .
به همین سادگی
#عادله_زمانی
@adelehz
من اگاه هستم اما دل این حرفها را نمی فهمد .
هزار بار سعی میکنی با منطق خودت را فریب دهی اما هربار دل تلاشت را برباد میدهد.
همه ی آنهایی که متوقع اند،خشمگین شده اند دنبال توجه هستند می دانند کارشان منطقی نیست اما حریف دلشان نشده اند .
به همین سادگی
#عادله_زمانی
@adelehz
👍22❤7💔7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برکت شهر های ما
صداقت و قلب پاک پدران و مادران مان بود .
نوبت ما که رسید حتی آسمان هم دلش نخواست ببارد ..
پذیرشش سخت ست اما ما هرگز به پاکی آنها نبودیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
صداقت و قلب پاک پدران و مادران مان بود .
نوبت ما که رسید حتی آسمان هم دلش نخواست ببارد ..
پذیرشش سخت ست اما ما هرگز به پاکی آنها نبودیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢29👍12💔9👎5❤2