"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
صبر یعنی باور داشته باشی
تاخیر خدا بی دلیل نیست ...
@adelehz
47👍13😢7💔3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اما عشقهای دبیرستان واقعی ترین،احمقانه ترین و گاهی بی تکرار ترین عشقهای زندگی بودند .
#عادله_زمانی
@adelehz
44💔11🥰6😢6👎2👍1🕊1
تازه آخر شبهاست که میفهمی اونقدرها هم که فکر میکردی قوی نبودی ....
@adelehz
💔40👍14😢136
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چون میدونم دوس دارین❤️
@adelehz
63🥰13😢2
من هیچوقت نفهمیدم چی شد که اینقدر مرگ مرتضی پاشایی دل مردم و به آتیش کشید .
اصلا فوت این بچه یه غربت عجیبی داشت .نمیدونم شاید هنوز اونقدر مرگ برامون عادی نشده بود
از ته قلب مردم اشک می ریختن سه میلیون نفر در تشییع جنازه ی این بچه حاضر شدن
و فکر میکنم اون حس کلا دیگه تکرار نشد ..
خداوند ایشون و تمام اسیران خاک رو در این روز جمعه قرین رحمت کنه ..
57👍20💔14🕊5
پاسخ دهید ،حرمت بشکنید ،بلاک و قطع ارتباط کنید .
وقتی حرمت تان را شکسته اند وقتی به شوخی کمبودتان را به رخ تان کشیده اند،وقتی عامدانه احترام‌تان را زیر پا گذاشتند .
میخواهم بدانی که هیچ چیز مهمتر از حفظ احترامت نیست و هیچکس انقدر احمق نیست که نفهمد چه می‌گوید .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍6915💔7
کسی می گفت عشق مرز ندارد .
نه عزیز من عشق مرزهای زیادی دارد
آنچه مرز ندارد درد است .
درد در همه جای جهان یک رنگ است یک جای وجودت را می‌سوزاند.
درد مسافری بی مرز است از تنی به تن دیگر
#عادله_زمانی
@adelehz
23💔17👍3
"زنی که‌گم کردم "
@adelehz – آهنگ لرى دى بلال
معنی شو نمیدونم ولی عاشق این آهنگم 😍
24🥰2😁1
در آستانه ماه دوم پاییز
دلبرانه های پاییز که چه عرض کنم
بدون یه قطره باران
این پاییز رسما اصغر سگ سبیلی هست برای خودش😐😢
@adelehz
😢22👍9😁7
با یکی از دانشجویان آنلاینم در افغانستان، دیشب بخاطر اشتباه انضباطی که در کلاس درسی انجام داده بود در حال بحث بودم .به روش خودم جدی و سختگیر
در اول با توپ پر و لاک دفاعی محکم از کارش دفاع می کرد و آن را اشتباهی کوچک می دانست در حالی که هم من هم او می‌دانستیم کارش اصلا کوچک و بی اهمیت نیست .
مجازات گرفته بود و از کلاسهای درسی اخراج شده بود و تلاش می‌کرد قانعم کند دوباره به کلاسها برگردد .
گفتم فایده ندارد باید با مادرت یا پدرت حرف بزنم که ناگهان دیوار دفاعی اش فرو ریخت و شروع به گریه کرد .
در مرز نگهداشتن جدیت کاری و متاثر نشدن در برابر گریه اش گیر افتاده بودم ولی لازم بود هنوز آن روی سردم را حاکم نگه دارم .
گفتم چرا؟ گفت اگر بفهمند نمی‌گذارند درسم را بخوانم تازه تا آخر عمر هم به من سرکوفت می‌زنند.هرکاری میکنید بکنید اما این نه ...
صدای گریه هایش در پیام صوتی در آن نیمه شب ذهنم را برهم ریخت و بعد اف شد .
پیامی که برایش گذاشتم و نوشتم تعهدنامه بفرست را ندید .
تا صبح نمی‌توانستم درست بخوابم نه بخاطر اینکه از رفتارم ناراحت باشم می‌دانستم این جدیت برای تکرار نکردن اشتباهش و جلوگیری از در چاه افتادنش لازم است .
خوابم نمی‌برد چون حس میکردم انقدر تنهاست که حتی در خانه اش کسی را ندارد .
فهمیدم علت آن همه پرخاشگری های بی پایانش این ست که وقتی حرف می‌زند کسی نمی‌شنودش پس باید فریاد بزند به امید اینکه شاید شنیده شود .
همه ی ما همین هستیم ،علت انفجارهای ناگهانی مان آن است که کسی جرقه های خشم و درد را در ما نمی بیند یا نمی‌خواهد ببیند .
مگر آدمی چقدر می‌تواند دیده نشود ؟
چقدر می‌تواند شنیده نشود ؟
گاهی فریادهای بلند نه از سر خودخواهی که از سر ناتوانی و عجز است .
اگر تلاش کنیم اطرافیان مان را بهتر ببینیم شاید نیاز به تکاپوی احمقانه یا فریادهای گوشخراش نباشد .
صبح شد و پیامم را دید .
امروز دوباره به کلاسهای درسی برگشت درحالی که برایش نوشته بودم از این بعد اگر از چیزی ناراحتی به جای دعوا راه انداختن بیا برای من بنویس
تا حد ممکن باهم حلش میکنیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
33👍15😢5🕊1
دور
فرزانه فقیهی
مو کاری با دل سنگت ندارم
دلم‌ اما به غم اصرار داره ...
@adelehz
23🕊5😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
میگفت زنان زیبای زیادی دیده ام و زنانی که زیبا نبودند .
قبل از اینکه حرفم را بشنود سوار قطار شد و رفت .
اما صدایم در هیاهوی باد به وی نرسید
خودم دوباره شنیدم که چه گفتم:
هیچ زنی نازیبا نیست بعضی زنان فقط خسته تر هستند.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
53👍8🥰4😢3🕊2👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این یلدا کوچلوی ما دو سال پیش اتفاق خوشگل سال ۱۴۰۲ مامانش بوده😍
و حالا با اینهمه عشق داره بزرگ و خانم تر میشه .
کانال ما در واقع عبوری از زمان و اتفاق های تلخ و شیرین مون کنار همه😍❤️
@adelehz
37🥰1