Forwarded from "زنی کهگم کردم "
آرامش مطلق ❤️
در سالهای دور گذشته،خانه ها با اتاق های تابستانی و زمستانی طراحی می شد.اتاق های زمستانی رو به آفتاب بود چون باید در طول زمستان ساکنین خانه را گرم نگاه می داشت .
از جمله وسایل گرمایشی عالی که باعث جمع شدن خانواده کنار هم بود میتوان به کرسی اشاره کرد.
در هرات(افغانستان )بروی زمین اتاق های زمستانی گودال های کوچک حدودا نیم متری تعبیه می شد.در طول زمستان داخل گودال های کوچک را از ذغال تازه داغ شده پر کرده و کرسی را روی آن میگذاشتند.
ذغال ها تمام طول شب باقی می ماند و ساکنین خانه را گرم می کرد.خواب زیر کرسی گرم در نبود تکنولوژی سرسام آور و سکوت مطلق شبانه آرامش خاصی داشت که بعدها تکرار نشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
در سالهای دور گذشته،خانه ها با اتاق های تابستانی و زمستانی طراحی می شد.اتاق های زمستانی رو به آفتاب بود چون باید در طول زمستان ساکنین خانه را گرم نگاه می داشت .
از جمله وسایل گرمایشی عالی که باعث جمع شدن خانواده کنار هم بود میتوان به کرسی اشاره کرد.
در هرات(افغانستان )بروی زمین اتاق های زمستانی گودال های کوچک حدودا نیم متری تعبیه می شد.در طول زمستان داخل گودال های کوچک را از ذغال تازه داغ شده پر کرده و کرسی را روی آن میگذاشتند.
ذغال ها تمام طول شب باقی می ماند و ساکنین خانه را گرم می کرد.خواب زیر کرسی گرم در نبود تکنولوژی سرسام آور و سکوت مطلق شبانه آرامش خاصی داشت که بعدها تکرار نشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤44😢8🥰2
«وأسألك يا الله القوة لأقف وحدي دون أن أتكئ على كتف أحدهم.»
خدایا از تو قدرتی را طلب میکنم که به تنهایی رویِ پاهایِ خود بایستم بدونِ آنکه رویِ شانهیِ کسی تکیه کنم✨
@adelehz
خدایا از تو قدرتی را طلب میکنم که به تنهایی رویِ پاهایِ خود بایستم بدونِ آنکه رویِ شانهیِ کسی تکیه کنم✨
@adelehz
❤88👍14🕊6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زندگی همین ست ،شیشه ی عطری که خالی شده نامه ای که کاغذش زرد شده ست .
یک انگشتر قدیمی
یا ساعتی که دیگر باتری اش کار نمی کند .
هرکدام کوچک ولی با انبوهی از معانی...
جهان اینگونه می گذرد
جهان با یادگاری ها برجا مانده ست .
با پیراهن هایی که هنوز بوی آنهایی را می دهد که رفته اند .
با خانه هایی که در قلبمان خالی مانده اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
یک انگشتر قدیمی
یا ساعتی که دیگر باتری اش کار نمی کند .
هرکدام کوچک ولی با انبوهی از معانی...
جهان اینگونه می گذرد
جهان با یادگاری ها برجا مانده ست .
با پیراهن هایی که هنوز بوی آنهایی را می دهد که رفته اند .
با خانه هایی که در قلبمان خالی مانده اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤41💔17👍3😢1
❤47👍13😢7💔3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اما عشقهای دبیرستان واقعی ترین،احمقانه ترین و گاهی بی تکرار ترین عشقهای زندگی بودند .
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
❤44💔11🥰6😢6👎2👍1🕊1
تازه آخر شبهاست که میفهمی اونقدرها هم که فکر میکردی قوی نبودی ....
@adelehz
@adelehz
💔40👍14😢13❤6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چون میدونم دوس دارین❤️
@adelehz
@adelehz
❤63🥰13😢2
من هیچوقت نفهمیدم چی شد که اینقدر مرگ مرتضی پاشایی دل مردم و به آتیش کشید .
اصلا فوت این بچه یه غربت عجیبی داشت .نمیدونم شاید هنوز اونقدر مرگ برامون عادی نشده بود
از ته قلب مردم اشک می ریختن سه میلیون نفر در تشییع جنازه ی این بچه حاضر شدن
و فکر میکنم اون حس کلا دیگه تکرار نشد ..
خداوند ایشون و تمام اسیران خاک رو در این روز جمعه قرین رحمت کنه ..
اصلا فوت این بچه یه غربت عجیبی داشت .نمیدونم شاید هنوز اونقدر مرگ برامون عادی نشده بود
از ته قلب مردم اشک می ریختن سه میلیون نفر در تشییع جنازه ی این بچه حاضر شدن
و فکر میکنم اون حس کلا دیگه تکرار نشد ..
خداوند ایشون و تمام اسیران خاک رو در این روز جمعه قرین رحمت کنه ..
❤57👍20💔14🕊5
"زنی کهگم کردم "
من هیچوقت نفهمیدم چی شد که اینقدر مرگ مرتضی پاشایی دل مردم و به آتیش کشید . اصلا فوت این بچه یه غربت عجیبی داشت .نمیدونم شاید هنوز اونقدر مرگ برامون عادی نشده بود از ته قلب مردم اشک می ریختن سه میلیون نفر در تشییع جنازه ی این بچه حاضر شدن و فکر میکنم اون…
امروز یازدهمین سالگرد فوت مرتضی پاشایی ست .
اون سالها که ما آهنگها مرتضی رو میشنیدیم
دنیا و عشق قشنگ تر بود ..
اون سالها که ما آهنگها مرتضی رو میشنیدیم
دنیا و عشق قشنگ تر بود ..
❤44👍15
"زنی کهگم کردم "
آمار مبتلایان از دو هفته پیش بیشتر شده و ایننگران کننده ست سعی کنیم توی خونه بمونیم و جدی بگیریم کرونا رو @adelehz
چه روزهایی رو گذروندیم رفقا 🥺😔
💔39❤3
پاسخ دهید ،حرمت بشکنید ،بلاک و قطع ارتباط کنید .
وقتی حرمت تان را شکسته اند وقتی به شوخی کمبودتان را به رخ تان کشیده اند،وقتی عامدانه احترامتان را زیر پا گذاشتند .
میخواهم بدانی که هیچ چیز مهمتر از حفظ احترامت نیست و هیچکس انقدر احمق نیست که نفهمد چه میگوید .
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی حرمت تان را شکسته اند وقتی به شوخی کمبودتان را به رخ تان کشیده اند،وقتی عامدانه احترامتان را زیر پا گذاشتند .
میخواهم بدانی که هیچ چیز مهمتر از حفظ احترامت نیست و هیچکس انقدر احمق نیست که نفهمد چه میگوید .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍69❤15💔7
کسی می گفت عشق مرز ندارد .
نه عزیز من عشق مرزهای زیادی دارد
آنچه مرز ندارد درد است .
درد در همه جای جهان یک رنگ است یک جای وجودت را میسوزاند.
درد مسافری بی مرز است از تنی به تن دیگر
#عادله_زمانی
@adelehz
نه عزیز من عشق مرزهای زیادی دارد
آنچه مرز ندارد درد است .
درد در همه جای جهان یک رنگ است یک جای وجودت را میسوزاند.
درد مسافری بی مرز است از تنی به تن دیگر
#عادله_زمانی
@adelehz
❤23💔17👍3
در آستانه ماه دوم پاییز
دلبرانه های پاییز که چه عرض کنم
بدون یه قطره باران
این پاییز رسما اصغر سگ سبیلی هست برای خودش😐😢
@adelehz
دلبرانه های پاییز که چه عرض کنم
بدون یه قطره باران
این پاییز رسما اصغر سگ سبیلی هست برای خودش😐😢
@adelehz
😢22👍9😁7