"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
روز دختر روز زیبایی ست اما بنظرم خوب ست کمی بیشتر به آن فکر کنیم .
برای دخترانی که در تاریخی حداقل چند صدساله تمام عمرشان مقایسه شدند و همیشه هم در آن قیاس ها کفه به نفع رقبای شان ،پسران چربیده است اصولا از روز دختر حرف زدن شبیه یک فانتزی ست .
یک فانتزی صورتی و خوش رنگ
جایی خوانده بودم که گروهی پژوهشگر در یک بررسی متوجه شده اند استعداد دختران در کدنویسی کامپیوتر به مراتب بالاتر از پسران است اما در کمال تعجب دختران در امتحان پایانی قادر به پاس کردن امتحان نبودند چون هرچه مینوشتند پاک می کردند و بعد از پایان زمان کامیاب نشدند .
اما پسرها همه نوشته اند ،بلکم که بیشترشان هم غلط نوشته اند .
این میل به کامل بودن برای دختران از کجا می اید .تمایل به کامل بودن و اگر کامل نیستی پس بهتر است نباشی !
چرا دخترهای ما نمیتوانند صرف نظر از هر برچسبی که بعدها به هویت شان میخورد یا نمیخورد،دوست داشته و قبول شوند ؟انقدر که جرات داشته باشند وجود داشته باشند حتی اگر کامل نباشند .
من دوست دارم روز دختر را به همه ی اشکال از دختران تبریک بگویم .با هر راهی که انتخاب کرده اند تا طی کنند یا هر انتخابی که برای زندگی شان برگزیده اند .
جهان بطور کلی هرگز جای خیلی قشنگی برای دخترها نبوده است گرچه آنها سعی کردند با لطافت و سخت کوشی شان کفه را به سمت خود بچرخانند اما همیشه هم جواب دختران به قشنگی خودشان داده نشد .
تاریخ انقدر قصه از دختران قوی و تاثیر گذار دارد که میتوان هر روزش را روز یک دختر دانست .
اما بازهم بگذارید ساده بگویم همه شکل از دخترها،روزتان فرخنده باد‌
#عادله_زمانی
@adelehz
58👎1
برای اولین بار او را در شروع تابستان دیده بود . سر یک کوچه ی نیمه شلوغ، تی شرت سیاهی به تن داشت حالت موهایش خبر از حمام چند ساعت قبل میداد و بوی عطری که انگار هول هولکی قبل از بیرون آمدنش روی لباسش پاشیده بود .
کاری مشترک داشتند باید کاغذی را به دستش می رساند و از او خواسته بود سر کوچه ی منتهی به خیابان اصلی بایستد .
وقتی از پشت سر به او رسیده بود فقط میخواست امانتی را به او بسپارد از کجا باید می دانست آن امانتی روزی دلش خواهد بود .
تابستان با تب و تابش که گذشت سر پاییز فهمیدند به درد هم نمی‌خورند.
زود فهمیدند اما دردش چنان کوبنده بود که تا مدتها تابستانهایشان را از تب انداخته بود .
پاییز که شد سر کوچه ی منتهی به خیابان دیگر کسی ایستاده نبود .امانتی ها پس داده نشده اما راه ها دور شده بودند .
کسی در نقطه ای از شهر منتظر آمدن دیگری نبود .
پاییز که رسید یکی ماند و یکی رفت .
آن که ماند با هر برگ پاییزی به زمین افتاد و آن که رفت با هر باد پاییزی صد بار از جا پرید .
میدانی گذشته ی آدمها شبیه یک خواب همیشگی بارها در رویاهایشان تکرار می‌شود حتی اگر هیچ چیز شبیه گذشته نباشد .
شاید هنوز در عصری تابستانی، سر کوچه ای نیمه شلوغ مرد قد بلندی منتظر ایستاده باشد .با اینکه عطرش دیگر به مشام آن دختر نمی رسد .
و در مورد امانت ها
کسی چه می داند ..
شاید هیچکس امانتی را پس ندهد .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔4515👍1😁1
زندگی به من آموخت، که همیشه منتظر حمله احتمالی کسی باشم که به او خوبی فراوان کردم...

👤ویلیام فاکنر

@adelehz
👍42😢19💔168
در تفاوت من و تو همین بس که من
عشقم را با تو قسمت کردم و
تو غمت را برایم به جا گذاشتی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔4413
آدمیزاد اگر امید را گم کنده،مرده است
حتی بین روزهایی که باوری به بهتر شدن وجود ندارد فقط امید می تواند تورا زنده نگه دارد .
همین که بین تمام مشکلاتت یک لیوان چای می ریزی یعنی هنوز می‌توان امیدی به ادامه داشت .
#عادله_زمانی
@adelehz
36👍8💔1
آدمیزاد گاهی فقط می‌خواهد کسی را بطور خاصی دوست داشته باشد .
فقط همین
نه چیزی زیادتر و نه کمتر
#عادله_زمانی
@adelehz
34💔7🕊3👍2
ما خانوادگی ی هفته است درگیر این ویروس جدید شدیم .
یکی زنگ زده به بابام ،بابام نشناخت طرف گفت منو شناختین ؟
گفت نه من مریضم به جا نیاوردم 😑
و برای کسی که نمیشناختش توضیح داد که یه هفته است خانواده مریضن
آخه مرد ....🤐
@adelehz
😁435🥰2
حفظ حدود محبت کردن به دیگران به ما کمک می‌کند تا آرامش مان را مدیریت کنیم .
توقع جبران محبت از سوی دیگران همیشه توام با درد بیشتر است چون اگر کسی بخواهد بشما محبت کند یا لطف تان را جبران کند هرگز فرصتی برای اندیشیدن به آن بشما نمی دهد بلکه خودش در هر گام پیش قدم این جبران می باشد .
پس با توقع کردن از دیگران آرامش را از خودتان سلب نکنید .
در ظرف دیگران بیش از ظرفیت شان آب نریزید تا با سرریز شدنش خودتان آسیب نبینید .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍3713💔2
محبوبم؛
اگر روزی درباره‌ی من از تو سوال کردند،
خیلی فکر نکن و با تمام غرور به آن‌ها بگو
دوستم دارد، خیلی دوستم دارد..

~ نزار قبانی

@adelehz
37💔14🥰1
تولد یکی از بچه های خوبِ کاناله و اینم کیک نارنجی خوشگلشون😍🦊
گفتن برای همه سوال بود چرا روباه
منم دلیلی چون علاقه نداشتم😘
واقعا هم خیلی خوشگلهههه تولدتون مبارک عزیزم😘
@adelehz
61🥰8👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گاهی وقتها در من حسی کودکانه زمام امور را در دست می‌گیرد.
بی دلیل شادم
از کسی نمی رنجم
با آنچه دارم دلخوشم
و با غصه ی فردا به خواب نمی روم .
اگر بخواهم صادق باشم
در آن زمانها،من خوشبخت ترینِ آدمها هستم.
#عادله_زمانی
@adelehz
57👍9
قسمت اول بامداد خمار و دیدین
من خیلی خوشم اومد
البته بدون خوندن رمانش نبینید به نظرم.
@adelehz
53👍15
اولین شیر فرفری دیده شده در حیات وحش
@adelehz
56🥰13👎3👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باید بیاموزی که حتی در سخت ترین روزهای زندگی ات با شکوه رفتار کنی .
از دردهایت سمفونی زیبایی بیرون بکشی و از اشکهایت ستاره بسازی .
جهان جز با عبوری شکوهمندانه تورا بیاد نخواهد آورد.
#عادله_زمانی
@adelehz
60🕊10
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
شاید نسل امروز به اندازه ی ما لذت و شیرینی رسیدن به آنچه رویایش را داشتی درک‌نکند .
ولو که آن رویا کوچک،و یا حتی پیش پا افتاده باشد .
اما زیباتر از رسیدن به آن رویا آن است که تو کسی را در زندگیت داری که برای رسیدنت به رویاهایت حتی در سکوت تلاش می کند .
کسی که دوست دارد شیرینی به واقعیت پیوستن رویاهایت را بچشی و داشتن این آدم در روزهایت بُرد واقعی زندگی است .
#عادله_زمانی
پ.ن:متیو در آنه شرلی همان واقعی کننده ی رویاهای کوچک در سکوت بود .
کسی که در سکوت دوست می‌داشت و برای خوشحالی آن که دوستش داشت تلاش می کرد .
@adelehz
47👍7🥰1