This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
محبوب دلخواهم !
که از هرچیز نو وتازه اش پسندیده تر است.
مگر عشق و شراب
که هرچه قدیمی تر و کهنه تر
گیراتر..
و تو چنین می نمایی
گویا شرابی هستی که عاشقانه کهنه می شود
دلخواهم !
پس می توانی تصور کنی چه لذتی در دوست داشتنت نهفته است؟
#عادله_زمانی
@adelehz
که از هرچیز نو وتازه اش پسندیده تر است.
مگر عشق و شراب
که هرچه قدیمی تر و کهنه تر
گیراتر..
و تو چنین می نمایی
گویا شرابی هستی که عاشقانه کهنه می شود
دلخواهم !
پس می توانی تصور کنی چه لذتی در دوست داشتنت نهفته است؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤50👍2
❤28🕊8👍7
دوستان گرانقدر
یه مورد توی اتاق سفید گذاشتم لطفا نظرات تون و در صورت تمایل ارائه بدین
یه مورد توی اتاق سفید گذاشتم لطفا نظرات تون و در صورت تمایل ارائه بدین
❤3
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
بعد سالها نوشتن گاه و بیگاه من،اگه میخوایید چیزی بهم بگید اونم بصورت ناشناس خیلی مایلم ازتون بشنوم
توی لینک زیر میتونید بهم پیام ناشناس بدین
عادله
https://t.me/HarfChatBot?start=b724f3df0a68
توی لینک زیر میتونید بهم پیام ناشناس بدین
عادله
https://t.me/HarfChatBot?start=b724f3df0a68
Telegram
حرف | پیام ناشناس
پیشرفتهترین ربات ناشناس تلگرام🔥
کانال پشتیبانی: @HarfChat
کانال پشتیبانی: @HarfChat
❤6
باید دانست که عشق به معشوق شما را دلگرم میکند اماتنها وفاداری و احترامش نسب بشماست،که شما را تا ابد شیفته ی او باقی
نگاه می دارد .
#عادله_زمانی
@adelehz
نگاه می دارد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤57👍11
سیارهی ما دیگر نیازی به آدمهای موفق ندارد،
این سیاره به شدت نیازمند افراد «صلح جو، درمانگر، ناجی، قصه گو و عاشق» است.
#دالایی_لاما
@adelehz
این سیاره به شدت نیازمند افراد «صلح جو، درمانگر، ناجی، قصه گو و عاشق» است.
#دالایی_لاما
@adelehz
🕊28❤22👍8
مدتهاست به این فکر میکنم که چقدر همه چیز عوض شده است .شبیه قبل نیست منظورم از قبل چندصدسال پیش نیست من از همین کمتر از ده سال قبل حرف میزنم .حتی سالهای کمی دورتر که بچه بودیم و والدین مان جوان تر
به جرات میتوانم بگویم ایران یکی از غنی ترین فرهنگهای عامیانه را دارا بود .در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی حکمت هایی برای بیان بین مردم رایج بود و اصولی که گاهی دست و پا گیر می نمود اما امروز بنظر بسیار به جا بود .
یادم ست رایج بود که اگر همسایه ای غذای گران قیمت بو داری مثل کباب درست میکرد حتما مقداری برای همسایه اش می فرستاد .
وقتی کسی مهمانی بزرگی داشت اولین غذا برای همسایه ها فرستاده میشد .اگر زنی باردار در فامیل یا همسایگی کسی زندگی میکرد مورد توجه خاص بود و حتی غریبه ها سعی در کمک به رفع ویارانه هایش داشتند .
اگر کودکی در کوچه گم میشد مردم بی اعتنا رد نمیشدند و تا خانه و خانواده اش را پیدا نمیکردند کودک را رها نمیکردند.
کاسبی رسم و رسمی داشت .وقتی زنی با بضاعت کم به دکانی وارد میشد کاسب در حد توانش به او کمک میکرد و هیچ گاه با چشمانش پشت دخل را به نشانه ی نوع دیگری از پرداخت نشانش نمی داد !!
حساب دفتری امری رایج بود هم فروشنده صبور بود و هم مشتری خوش قول
رسم جمع کردن جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت امری رایج بین مردم بود .
جشنی به نام عاطفه ها وجود داشت وقتی مردم برای خرید لوازم التحریر فرزندشان می رفتند حتما چند کیف و دفتر برای هدیه در جشن عاطفه ها در نظر می گرفتند .
آن هایی که بضاعت کمتری داشتند در عوض فرزندان چشم سیری پرورش می دادند.وقتی بچه ها به مهمانی می رفتند به راحتی در خانه ها چرخ نمی زدند و بی پروا به وسایل صاحبخانه آسیب نمی رساندند.
مادرم همیشه برایم دو لقمه میگذاشت تا در مدرسه یکی به هم کلاسی ام بدهم و این بین مادران زیادی رایج بود .
کارگر و مسافر و مهاجر حرمت داشت .
و صاحبخانه محترم بود.
فکر میکنم میتوانم تا صبح از رفتارهای به ظاهر عادی انسانی آن روزها که امروز نایاب شدند بنویسم اما ...
اما با یادآوری هر کدامشان حس میکنم استخوان میسوزد.
این روزها وقتی به گذشته فکر میکنم حس میکنم از آنچه روزی زیباترین اخلاق انسانی بود بسیار دور شده ایم .
میدانم که دلایل بسیار ست میتوان تا فردا از آنها بگویماما،مجالی برای گفتنش نیست .
فقط اینکه آرزو دارم روزی دوباره هر آنچه از اخلاق گم شد، پیدا شود .
گرچه امروز همه چیز مدرن تر است اما اصالت گذشته حرفی دیگر بود .
حرفی به غنای طلا
#عادله_زمانی
@adelehz
به جرات میتوانم بگویم ایران یکی از غنی ترین فرهنگهای عامیانه را دارا بود .در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی حکمت هایی برای بیان بین مردم رایج بود و اصولی که گاهی دست و پا گیر می نمود اما امروز بنظر بسیار به جا بود .
یادم ست رایج بود که اگر همسایه ای غذای گران قیمت بو داری مثل کباب درست میکرد حتما مقداری برای همسایه اش می فرستاد .
وقتی کسی مهمانی بزرگی داشت اولین غذا برای همسایه ها فرستاده میشد .اگر زنی باردار در فامیل یا همسایگی کسی زندگی میکرد مورد توجه خاص بود و حتی غریبه ها سعی در کمک به رفع ویارانه هایش داشتند .
اگر کودکی در کوچه گم میشد مردم بی اعتنا رد نمیشدند و تا خانه و خانواده اش را پیدا نمیکردند کودک را رها نمیکردند.
کاسبی رسم و رسمی داشت .وقتی زنی با بضاعت کم به دکانی وارد میشد کاسب در حد توانش به او کمک میکرد و هیچ گاه با چشمانش پشت دخل را به نشانه ی نوع دیگری از پرداخت نشانش نمی داد !!
حساب دفتری امری رایج بود هم فروشنده صبور بود و هم مشتری خوش قول
رسم جمع کردن جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت امری رایج بین مردم بود .
جشنی به نام عاطفه ها وجود داشت وقتی مردم برای خرید لوازم التحریر فرزندشان می رفتند حتما چند کیف و دفتر برای هدیه در جشن عاطفه ها در نظر می گرفتند .
آن هایی که بضاعت کمتری داشتند در عوض فرزندان چشم سیری پرورش می دادند.وقتی بچه ها به مهمانی می رفتند به راحتی در خانه ها چرخ نمی زدند و بی پروا به وسایل صاحبخانه آسیب نمی رساندند.
مادرم همیشه برایم دو لقمه میگذاشت تا در مدرسه یکی به هم کلاسی ام بدهم و این بین مادران زیادی رایج بود .
کارگر و مسافر و مهاجر حرمت داشت .
و صاحبخانه محترم بود.
فکر میکنم میتوانم تا صبح از رفتارهای به ظاهر عادی انسانی آن روزها که امروز نایاب شدند بنویسم اما ...
اما با یادآوری هر کدامشان حس میکنم استخوان میسوزد.
این روزها وقتی به گذشته فکر میکنم حس میکنم از آنچه روزی زیباترین اخلاق انسانی بود بسیار دور شده ایم .
میدانم که دلایل بسیار ست میتوان تا فردا از آنها بگویماما،مجالی برای گفتنش نیست .
فقط اینکه آرزو دارم روزی دوباره هر آنچه از اخلاق گم شد، پیدا شود .
گرچه امروز همه چیز مدرن تر است اما اصالت گذشته حرفی دیگر بود .
حرفی به غنای طلا
#عادله_زمانی
@adelehz
❤24🕊12💔11😢5
❤25💔6
روز دختر روز زیبایی ست اما بنظرم خوب ست کمی بیشتر به آن فکر کنیم .
برای دخترانی که در تاریخی حداقل چند صدساله تمام عمرشان مقایسه شدند و همیشه هم در آن قیاس ها کفه به نفع رقبای شان ،پسران چربیده است اصولا از روز دختر حرف زدن شبیه یک فانتزی ست .
یک فانتزی صورتی و خوش رنگ
جایی خوانده بودم که گروهی پژوهشگر در یک بررسی متوجه شده اند استعداد دختران در کدنویسی کامپیوتر به مراتب بالاتر از پسران است اما در کمال تعجب دختران در امتحان پایانی قادر به پاس کردن امتحان نبودند چون هرچه مینوشتند پاک می کردند و بعد از پایان زمان کامیاب نشدند .
اما پسرها همه نوشته اند ،بلکم که بیشترشان هم غلط نوشته اند .
این میل به کامل بودن برای دختران از کجا می اید .تمایل به کامل بودن و اگر کامل نیستی پس بهتر است نباشی !
چرا دخترهای ما نمیتوانند صرف نظر از هر برچسبی که بعدها به هویت شان میخورد یا نمیخورد،دوست داشته و قبول شوند ؟انقدر که جرات داشته باشند وجود داشته باشند حتی اگر کامل نباشند .
من دوست دارم روز دختر را به همه ی اشکال از دختران تبریک بگویم .با هر راهی که انتخاب کرده اند تا طی کنند یا هر انتخابی که برای زندگی شان برگزیده اند .
جهان بطور کلی هرگز جای خیلی قشنگی برای دخترها نبوده است گرچه آنها سعی کردند با لطافت و سخت کوشی شان کفه را به سمت خود بچرخانند اما همیشه هم جواب دختران به قشنگی خودشان داده نشد .
تاریخ انقدر قصه از دختران قوی و تاثیر گذار دارد که میتوان هر روزش را روز یک دختر دانست .
اما بازهم بگذارید ساده بگویم همه شکل از دخترها،روزتان فرخنده باد
#عادله_زمانی
@adelehz
برای دخترانی که در تاریخی حداقل چند صدساله تمام عمرشان مقایسه شدند و همیشه هم در آن قیاس ها کفه به نفع رقبای شان ،پسران چربیده است اصولا از روز دختر حرف زدن شبیه یک فانتزی ست .
یک فانتزی صورتی و خوش رنگ
جایی خوانده بودم که گروهی پژوهشگر در یک بررسی متوجه شده اند استعداد دختران در کدنویسی کامپیوتر به مراتب بالاتر از پسران است اما در کمال تعجب دختران در امتحان پایانی قادر به پاس کردن امتحان نبودند چون هرچه مینوشتند پاک می کردند و بعد از پایان زمان کامیاب نشدند .
اما پسرها همه نوشته اند ،بلکم که بیشترشان هم غلط نوشته اند .
این میل به کامل بودن برای دختران از کجا می اید .تمایل به کامل بودن و اگر کامل نیستی پس بهتر است نباشی !
چرا دخترهای ما نمیتوانند صرف نظر از هر برچسبی که بعدها به هویت شان میخورد یا نمیخورد،دوست داشته و قبول شوند ؟انقدر که جرات داشته باشند وجود داشته باشند حتی اگر کامل نباشند .
من دوست دارم روز دختر را به همه ی اشکال از دختران تبریک بگویم .با هر راهی که انتخاب کرده اند تا طی کنند یا هر انتخابی که برای زندگی شان برگزیده اند .
جهان بطور کلی هرگز جای خیلی قشنگی برای دخترها نبوده است گرچه آنها سعی کردند با لطافت و سخت کوشی شان کفه را به سمت خود بچرخانند اما همیشه هم جواب دختران به قشنگی خودشان داده نشد .
تاریخ انقدر قصه از دختران قوی و تاثیر گذار دارد که میتوان هر روزش را روز یک دختر دانست .
اما بازهم بگذارید ساده بگویم همه شکل از دخترها،روزتان فرخنده باد
#عادله_زمانی
@adelehz
❤58👎1
برای اولین بار او را در شروع تابستان دیده بود . سر یک کوچه ی نیمه شلوغ، تی شرت سیاهی به تن داشت حالت موهایش خبر از حمام چند ساعت قبل میداد و بوی عطری که انگار هول هولکی قبل از بیرون آمدنش روی لباسش پاشیده بود .
کاری مشترک داشتند باید کاغذی را به دستش می رساند و از او خواسته بود سر کوچه ی منتهی به خیابان اصلی بایستد .
وقتی از پشت سر به او رسیده بود فقط میخواست امانتی را به او بسپارد از کجا باید می دانست آن امانتی روزی دلش خواهد بود .
تابستان با تب و تابش که گذشت سر پاییز فهمیدند به درد هم نمیخورند.
زود فهمیدند اما دردش چنان کوبنده بود که تا مدتها تابستانهایشان را از تب انداخته بود .
پاییز که شد سر کوچه ی منتهی به خیابان دیگر کسی ایستاده نبود .امانتی ها پس داده نشده اما راه ها دور شده بودند .
کسی در نقطه ای از شهر منتظر آمدن دیگری نبود .
پاییز که رسید یکی ماند و یکی رفت .
آن که ماند با هر برگ پاییزی به زمین افتاد و آن که رفت با هر باد پاییزی صد بار از جا پرید .
میدانی گذشته ی آدمها شبیه یک خواب همیشگی بارها در رویاهایشان تکرار میشود حتی اگر هیچ چیز شبیه گذشته نباشد .
شاید هنوز در عصری تابستانی، سر کوچه ای نیمه شلوغ مرد قد بلندی منتظر ایستاده باشد .با اینکه عطرش دیگر به مشام آن دختر نمی رسد .
و در مورد امانت ها
کسی چه می داند ..
شاید هیچکس امانتی را پس ندهد .
#عادله_زمانی
@adelehz
کاری مشترک داشتند باید کاغذی را به دستش می رساند و از او خواسته بود سر کوچه ی منتهی به خیابان اصلی بایستد .
وقتی از پشت سر به او رسیده بود فقط میخواست امانتی را به او بسپارد از کجا باید می دانست آن امانتی روزی دلش خواهد بود .
تابستان با تب و تابش که گذشت سر پاییز فهمیدند به درد هم نمیخورند.
زود فهمیدند اما دردش چنان کوبنده بود که تا مدتها تابستانهایشان را از تب انداخته بود .
پاییز که شد سر کوچه ی منتهی به خیابان دیگر کسی ایستاده نبود .امانتی ها پس داده نشده اما راه ها دور شده بودند .
کسی در نقطه ای از شهر منتظر آمدن دیگری نبود .
پاییز که رسید یکی ماند و یکی رفت .
آن که ماند با هر برگ پاییزی به زمین افتاد و آن که رفت با هر باد پاییزی صد بار از جا پرید .
میدانی گذشته ی آدمها شبیه یک خواب همیشگی بارها در رویاهایشان تکرار میشود حتی اگر هیچ چیز شبیه گذشته نباشد .
شاید هنوز در عصری تابستانی، سر کوچه ای نیمه شلوغ مرد قد بلندی منتظر ایستاده باشد .با اینکه عطرش دیگر به مشام آن دختر نمی رسد .
و در مورد امانت ها
کسی چه می داند ..
شاید هیچکس امانتی را پس ندهد .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔45❤15👍1😁1
زندگی به من آموخت، که همیشه منتظر حمله احتمالی کسی باشم که به او خوبی فراوان کردم...
👤ویلیام فاکنر
@adelehz
👤ویلیام فاکنر
@adelehz
👍42😢19💔16❤8
در تفاوت من و تو همین بس که من
عشقم را با تو قسمت کردم و
تو غمت را برایم به جا گذاشتی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
عشقم را با تو قسمت کردم و
تو غمت را برایم به جا گذاشتی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔44❤13
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
آدمیزاد اگر امید را گم کنده،مرده است
حتی بین روزهایی که باوری به بهتر شدن وجود ندارد فقط امید می تواند تورا زنده نگه دارد .
همین که بین تمام مشکلاتت یک لیوان چای می ریزی یعنی هنوز میتوان امیدی به ادامه داشت .
#عادله_زمانی
@adelehz
حتی بین روزهایی که باوری به بهتر شدن وجود ندارد فقط امید می تواند تورا زنده نگه دارد .
همین که بین تمام مشکلاتت یک لیوان چای می ریزی یعنی هنوز میتوان امیدی به ادامه داشت .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤36👍8💔1
آدمیزاد گاهی فقط میخواهد کسی را بطور خاصی دوست داشته باشد .
فقط همین
نه چیزی زیادتر و نه کمتر
#عادله_زمانی
@adelehz
فقط همین
نه چیزی زیادتر و نه کمتر
#عادله_زمانی
@adelehz
❤34💔7🕊3👍2