"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
"زنی که‌گم کردم "
عزیزان یک‌مورد همفکری در اتاق سفید همفکری گذاشتم .لطف کنید نظرات تون رو بنویسید .فرستنده محترم سوال نظرات رو میخونند .
و اگر شما هم دلتون میخواد بصورت ناشناس در مورد موضوعاتی با دیگران همفکری کنید .بدون ترس از قضاوت شدن میتونید سوالات تون رو برای من بفرستید تا توی اتاق هم فکری بذارم.
14
آنه
تکرار غریبانه ی روزهایت زیبا بود .
تو خوشبخت بودی دختر
در میان دریاچه ی نقره ای هزار پری کوچک صدفی رنگ هر روز انتظار دیدارت را می کشیدند ..
و آنچه در زندگیت زیبا بود این بود که امروزت شبیه دیروزت نبود ..
آنه
آنچه تو تکرار غریبانه ی روزهایت می‌خواندی اوج خوشبختی بود .
آیا تو دانستی یا چون‌ما زیانکاران سالها بعد فهمیدی چقدر خوشبخت بودی و خودت خبر نداشتی ..
آنه
تکرار غریبانه ی روزهای ما سخت می‌گذرد اما هنوز به پری های دریاچه ی نقره ای دلخوشیم .

#عادله_زمانی
@adelehz
41💔15🕊1
پدر و مادر خوبم ...
من چیز زیادی ندارم
ولی از خدا میخوام همونجور که هرگز نگذاشتید خار و ناتوان بشم هرگز خار و ناتوان نشید ..
همیشه سرتون بلند بشه
هرچه خیر انجام میدم ثوابش برای شما باشه .
هیچ کس مقامی مثل مقام شما پیش خدا نداشته باشه .
و مردم تا سالهای سال اسم تون و به نیک نامی ببرند .
امیدوارم هرگز بیمار نباشید،وقتی راه میرین سلامتی از وجودتون به اطراف ساطع بشه .
بدهکار هیچ کس نباشید .و نیازمند هیچ حکیم و حاکمی نباشین ..
من چیز زیادی ندارم جز لیاقت فرزند شما بودن
امیدوارم در هزار دنیا فقط فرزند شما باشم.
77🥰11👍6🕊2💔2
زخم‌ها حافظه دارند

پس از خوب شدن هم

به یاد می‌آورند...



مورات هان مونگان

@adelehz
💔46👍105😢4
بعد سالها نوشتن گاه و بیگاه من،اگه میخوایید چیزی بهم بگید اونم بصورت ناشناس خیلی مایلم ازتون بشنوم
توی لینک زیر میتونید بهم پیام ناشناس بدین
عادله

https://t.me/HarfChatBot?start=b724f3df0a68
8🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دنیا پر از آدم‌هایی‌ست
که همدیگر را گم کرده‌اند.

✍🏼 عباس معروفی
@adelehz
26💔20🕊2
من
پری کوچک غمگینی را
می شناسم که در اقیانوسی مسکن دارد
و دلش را در یک نی‌لبک چوبین
می نوازد آرام، آرام

پری کوچک غمگینی
که شب از یک بوسه می میرد
و سحرگاه از یک بوسه به دنیا خواهد آمد.

فروغ فرخزاد

@adelehz
31💔18🥰3
گمان میکنیم همدیگر را می‌شناسیم تا اینکه با خودمان روبرو می‌شویم.
همان خود واقعی که دیگر لزومی نمی‌بیند نقشی بازی کند یا دروغی بگوید .
آن وقت می‌فهمیم که روح هر انسان مثل نقشه ی گنج های مدفون چند هزار ساله می ماند ‌. پیش روی توست ولی چیزی از ان‌نمی دانی .
#عادله_زمانی
@adelehz
33👍4
درست‌ ترين شكل عشق آن است
كه شما چگونه با یک فرد رفتار میكنيد
نه اينكه درباره‌ وی چه احساسی داريد

آنتوان چخوف
@adelehz
48👍12🥰2
میگفت یک نفر را دوبار پیدا نخواهی کرد حتی در همان آدم ...
راست می گفت و غم می گفت .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔5018👍5
عُمر رفت... و من هنوز جلدِ شفافِ تقویمِ جیبیِ قدیمی را به یاد دارم که گوشه‌اش شکسته بود و توی جیبِ پیراهنِ مدرسه کدر میشد.روزهایی که دورِ تاریخ‌ها نقطه گذاشتم، روزهایی که با خودکارِ آبی یک «بعداً» نوشتم و ورق را تا زدم، روزی که باران دفتر را موج‌دار کرد و مهرِ مدرسه پخش شد، روزی که برای یادداشتِ یک شماره، نصفِ برگه را کندم و شماره گم شد، روزی که چرک‌نویسِ مشق شد و خوابم برد، روزی که خطِ واحد دیر آمد و من بلیتِ پانچ‌خورده را توی مشت فشردم تا گرم بمانم، روزی که کتری سوت کشید و تلفن زنگ خورد و من بینشان گیر کردم، روزی که جلوی آینه دکمهٔ یدکی را دوختم و گفتم «فعلاً»، روزی که گچِ سفید زیر ناخن ماند و من خیال کردم فردا جای امروز جبران می‌کند، روزی که به‌جای گفتن، سکوت را توی جیب گذاشتم و سبک نشدم، روزی که پدر گفت «صبر کن» و من دویدم، روزی که دویدم و نرسیدم و عصر شد و نورِ موربِ پنجره افتاد روی همان صفحه‌ای که باید عوضش می‌کردم و صفحهٔ تقویم ورق خورد و ما بینِ دو تاریخ تا خوردیم.

سعید پوربهشت
#شما_فرستادین

@adelehz
💔33🕊1110👍2
من یاد گرفتم بپذیرم بخش بزرگی از زندگی تقدیر است .
شاید به مذاق خیلی ها خوش نیاید،بگذار نیاید.
تا کی با فکر اینکه من کم تلاش کردم که به نتیجه نرسیدم روح خودم را خراش دهم وقتی واقعیت این است که خیلی چیزها در دست من نیست .
بگذار زندگی کنم .شاید تقدیر فقط همین است.
#عادله_زمانی
@adelehz
👍4619😢3
"زنی که‌گم کردم "
Video
از غمت ای نازنین ،عزم سفر میکنم
قبله ی خود بعد از این ،سوی دگر میکنم ...
💔207
و آغوش هر زن
تصویر شقایقی وحشی است
که زنبور ها
برای نوشیدن شهدش
نقاب می زنند...

@adelehz
💔3219🕊13😢3
داشتم فکر میکردم چرا کسانی که می میرند عزیزتر می‌شوند.
شاید چون مرگ آغاز سکوت ست .و سکوت و دور بودن گاهی معنای شکوه را حفظ می‌کند.
گاهی باید حرف نزد ،در سکوت دور شد و اجازه داد تصویرت تا ابد در اذهان شان دور از دسترس بماند .
گاهی شکوه در ادامه ندادن است .
#عادله_زمانی
@adelehz
🕊3833👍21💔11🥰1
در باب برکت
بیاد دارم وقتی کوچکتر بودم همیشه در جواب مادرم که می‌پرسید چه آرزویی دارم با معصومیت کودکانه ای میگفتم دلم می‌خواهد خیلی پولدار باشم .
مادرم می‌خندید و می‌گفت بیش نخواه برکت بخواه
می‌پرسیدم برکت چیست؟ وقتی چیزی داشته باشی مال توست دیگر
مادرم می‌خندید و به کار خودش ادامه می‌داد.
سالها گذشت تا فهمیدم منظور مادرم چیست اینکه بدون برکت اگر تمام دنیا از آن تو باشد بازهم ناداری.
برکت در هرچیزی که آدمیزاد به آن دلخوش است .
برکت در مال،در عمر ،در عشق و حتی در ایمان
برکت یعنی لذت بردن یعنی آرامش داشتن در دارایی ات
یعنی عاشقی و عشقت هر روز زیباست ،سالها ادامه می یابد و چیزی را ازتو کم‌نمی‌کند.
برکتِ مال یعنی هراندازه مال داری از آن بهره می بری و لذت استفاده از آن را مزه مزه می نمایی .
برکت در عمر یعنی حتی اگر کم زندگی کنی باارزش و مفید زندگی کرده ای و نامی ماندگار باقی گذاشتی .
حالا که به آن سالها فکر میکنم میبینم مادرم آن روز وقتی داشت لقمه ی نان و پنیر و گردوی مرا با دستان قشنگش میپچید بزرگترین درس زندگی را لابلای خنده های دلبرانه اش تحویلم داد.
حیف که من آن روز برای فهمیدن راز های زندگی خیلی کوچک بودم .
#عادله_زمانی
@adelehz
60👍18