Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
زنها برگردن هایشان گردنبند می آویزند
تافراموش نکنند بغضهایی را که درگلو آویخته اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
تافراموش نکنند بغضهایی را که درگلو آویخته اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
اینکه کسی بتوند تنت را فتح کند
خیلی هم هنر بزرگی نیست...
مهم روحت بود که هزارسال
است جز سرزمینهای اشغالی من است...
#عادله_زمانی
@adelehz
خیلی هم هنر بزرگی نیست...
مهم روحت بود که هزارسال
است جز سرزمینهای اشغالی من است...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بابا❤️❤️❤️❤️
@adelehz
@adelehz
یک زمانی دختری 15ساله بودم .یادم می آید که کسی میگفت عاشقم شده میگفت برایم تب کرده ..وقتی گفتم من دوستت ندارم بغض کرد و با اشک گفت اما من بخاطر تو خیلی گریه کردم به خاطر تو با بدعنق شدم ..شبها خابم نبرد ...میگفت گاهی دلم برای خودم میسوخت وقتی زجر و ناتوانی خودم را میدیدم ...وباتمام این زجرها هنوز هم نمیتونم تورا،تو درد دوست داشتنی را فراموش کنم ..
بارها مرا مقصر دانست وازاینکه نمیتوانستم دوستش داشته باشم یا در زندگیش باشم گله کرد.
وجالب انکه مهمترین قسمت حرفش هم این بود که از خودش ناراضیست که چرا به خاطر یک ادم دیگر اینهمه زجر کشیده است ؟و حسابی حس میکرد باخته است ..
سالها گذشت ان پسرک در پیچ و تاب زندگی روزمره گم شد ..نه دیگر او برای من تب کرد و نه من خودم را موجود بی رحمی میدیدم .
چند روز پیش توی تاکسی که راننده اش دراین هوای نم نم باران دم غروب با خوش سلیقگی تمام سراب ردپای تو داریوش را پلی میکرد ومن در صندلی عقب سرم را چسبانده به شیشه به کوچه 49 نگاه میکردم ...ناگهان یادآن پسرک دوران نوجوانی افتادم .حس کردم چقدر شبیهش شدم چقدر بخاطر یک نفر غصه خوردم و دلم تب کرد ..به بیخوابی ها به سردرد ها به بدعنقی ها فکر کردم ..به روزهایی که با بهترین چیزهای مورد علاقه ام هم شاد نمیشدم فقط چون دلم گرفته بود از برای او و خلاصه به همه چیز حسابی فکر کردم ..داشتم کم کم مثل پسرک چرتکه ام را درمیاوردم که ببینم چقدر ازاین فردزندگیم طلبکارم که ناگهان....
به خودم آمدم و گفتم عشق در واقع اصلا حساب و کتاب ندارد..به فرق بین خودم و پسرک فکر کردم و اینکه اگر من عشقی ناکام داشتم در واقع من بازنده نیستم ...چرا که عشق دردیست آرامش بخش تعالی بخش یعنی عشق و درد هایش تورا بزرگ میکند ...انقدر نگاهت را به دنیا تغییر میدهد که روزی حتی خودت هم خودت را نمیشناسی..واین یعنی تو حتی اگر هرگز هم پاباکسی که دوستش داری دریک جاده به سوی مقصد مشترک نگذاری ..برنده ای ..حتی اگر او سهم دیگری هم شود تو برنده ای ...چرا که عشق سرمایه توست چیزی که تورا گرانبها تر میکند .ولو که از ان تو نباشد..
#عادله_زمانی
@adelehz
بارها مرا مقصر دانست وازاینکه نمیتوانستم دوستش داشته باشم یا در زندگیش باشم گله کرد.
وجالب انکه مهمترین قسمت حرفش هم این بود که از خودش ناراضیست که چرا به خاطر یک ادم دیگر اینهمه زجر کشیده است ؟و حسابی حس میکرد باخته است ..
سالها گذشت ان پسرک در پیچ و تاب زندگی روزمره گم شد ..نه دیگر او برای من تب کرد و نه من خودم را موجود بی رحمی میدیدم .
چند روز پیش توی تاکسی که راننده اش دراین هوای نم نم باران دم غروب با خوش سلیقگی تمام سراب ردپای تو داریوش را پلی میکرد ومن در صندلی عقب سرم را چسبانده به شیشه به کوچه 49 نگاه میکردم ...ناگهان یادآن پسرک دوران نوجوانی افتادم .حس کردم چقدر شبیهش شدم چقدر بخاطر یک نفر غصه خوردم و دلم تب کرد ..به بیخوابی ها به سردرد ها به بدعنقی ها فکر کردم ..به روزهایی که با بهترین چیزهای مورد علاقه ام هم شاد نمیشدم فقط چون دلم گرفته بود از برای او و خلاصه به همه چیز حسابی فکر کردم ..داشتم کم کم مثل پسرک چرتکه ام را درمیاوردم که ببینم چقدر ازاین فردزندگیم طلبکارم که ناگهان....
به خودم آمدم و گفتم عشق در واقع اصلا حساب و کتاب ندارد..به فرق بین خودم و پسرک فکر کردم و اینکه اگر من عشقی ناکام داشتم در واقع من بازنده نیستم ...چرا که عشق دردیست آرامش بخش تعالی بخش یعنی عشق و درد هایش تورا بزرگ میکند ...انقدر نگاهت را به دنیا تغییر میدهد که روزی حتی خودت هم خودت را نمیشناسی..واین یعنی تو حتی اگر هرگز هم پاباکسی که دوستش داری دریک جاده به سوی مقصد مشترک نگذاری ..برنده ای ..حتی اگر او سهم دیگری هم شود تو برنده ای ...چرا که عشق سرمایه توست چیزی که تورا گرانبها تر میکند .ولو که از ان تو نباشد..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
در سده سوم در روم باستان فرمانروایی بودهاست بنام کلودیوس دوم. کلودیوس عقاید عجیبی داشتهاست از جمله اینکه مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجوتر و بهتری هستند. از این رو ازدواج را برای سربازان امپراتوری روم قدغن میکند. کلودیوس به قدری بیرحم وفرمانش به اندازهای قاطع بود که هیچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان را نداشت. اما کشیشی به نام والنتاین (والنتیوس)، مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری میکرد.
کلودیوس دوم از این جریان خبردار میشود و دستور میدهد که والنتاین را به زندان بیندازند. والنتاین در زندان عاشق دختر زندانبان میشود. با توجه به آنچه که در افسانه آمده کشیش ولنتاین برای او نامهایی نوشته و آنها را با نوشتن «از طرف ولنتاین تو» (From Your Valentine) امضاء کرده است، اصطلاحی که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و به وفور بر روی کارتهای ولنتاین مشاهده میشود. سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد عشاق بر خلاف قانون کلودیوس دوم اعدام میشود. بنابراین او را به عنوان فدایی و شهید راه عشق میدانند و از آن زمان ولنتاین تبدیل به نمادی برای عشق شده است.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#ولنتاین
#زنده_باد_عشق
@adelehz
در سده سوم در روم باستان فرمانروایی بودهاست بنام کلودیوس دوم. کلودیوس عقاید عجیبی داشتهاست از جمله اینکه مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجوتر و بهتری هستند. از این رو ازدواج را برای سربازان امپراتوری روم قدغن میکند. کلودیوس به قدری بیرحم وفرمانش به اندازهای قاطع بود که هیچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان را نداشت. اما کشیشی به نام والنتاین (والنتیوس)، مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری میکرد.
کلودیوس دوم از این جریان خبردار میشود و دستور میدهد که والنتاین را به زندان بیندازند. والنتاین در زندان عاشق دختر زندانبان میشود. با توجه به آنچه که در افسانه آمده کشیش ولنتاین برای او نامهایی نوشته و آنها را با نوشتن «از طرف ولنتاین تو» (From Your Valentine) امضاء کرده است، اصطلاحی که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و به وفور بر روی کارتهای ولنتاین مشاهده میشود. سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد عشاق بر خلاف قانون کلودیوس دوم اعدام میشود. بنابراین او را به عنوان فدایی و شهید راه عشق میدانند و از آن زمان ولنتاین تبدیل به نمادی برای عشق شده است.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#ولنتاین
#زنده_باد_عشق
@adelehz
و گفت:
اگر دوزخ را به من بخشند
هرگز هیچ عاشق را نسوزم
از بهر آنکه عشق
خود، او را صد بار
سوخته است..
عطار نیشابوری
تذکرة الاولیا
@adelehz
اگر دوزخ را به من بخشند
هرگز هیچ عاشق را نسوزم
از بهر آنکه عشق
خود، او را صد بار
سوخته است..
عطار نیشابوری
تذکرة الاولیا
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آنگاه که تنها شدی و در جستجوی یک تکیه گاه مطمئن هستی، بر من توکل نما.
📖سوره نمل، ۷۹
@adelehz
شب خوش در پناه خدا❤️
📖سوره نمل، ۷۹
@adelehz
شب خوش در پناه خدا❤️
🕯
زنها وقتى دلتنگ ميشن
دوست دارن داستانى كه هزار بار واسه
كسى تعريف كردن رو باز هم تعريف كنن
تا حالشون خوب بشه...
امّا اگه سكوت كردن،
يعنى نميخوان كه حالشون خوب بشه...
#روزبه_معین
@adelehz
زنها وقتى دلتنگ ميشن
دوست دارن داستانى كه هزار بار واسه
كسى تعريف كردن رو باز هم تعريف كنن
تا حالشون خوب بشه...
امّا اگه سكوت كردن،
يعنى نميخوان كه حالشون خوب بشه...
#روزبه_معین
@adelehz
رفتنی ها یک روز میروند...
اینکه شما بگویدبمان
چیزی را عوض نمیکند.
ادم های ماندنی رفتن بلدنیستند..
@adelehz
اینکه شما بگویدبمان
چیزی را عوض نمیکند.
ادم های ماندنی رفتن بلدنیستند..
@adelehz
ادوارد هشتم بزرگترین پادشاهی جهان رو داشت، اون به هشتادو چند سالگی فکر می کرد.
هشتادوچند سالگی وقتیه که هر چیزی معنای واقعی خودش رو پیدا می کنه، جای چشم زیبا رو نگاه می گیره، جای لب های غنچه رو لبخند و جای دست های لطیف رو نوازش.
ادوارد هشتم پادشاهی بریتانیا رو واسه بودن با زنی که نمی تونست ملکه بشه رها کرد. جای کاخ های لندن رو اتاق اون زن گرفت، جای ثروت اسکاتلند رو لبخندش، جای سفرهای دور ودراز رو قدم زدن باهاش، جای مجلل ترین رستوران ها رو یک فنجان چای همراهش، تا حالا به هشتادوچند سالگی فکر کردی؟
اگه پیر بشی و اونی که می خوای کنارت نباشه، جای همه چیز خالیه، خالیِ خالی ...
#روزبه_معین
پ.ن چند مرد در دنیا پیدا خواهند شد که دنیا رو بالبخند یک زن عوض کنند؟؟
بهتر بگم چند ادوارد هشتم دیگر پیداخواهدشد؟
@adelehz
هشتادوچند سالگی وقتیه که هر چیزی معنای واقعی خودش رو پیدا می کنه، جای چشم زیبا رو نگاه می گیره، جای لب های غنچه رو لبخند و جای دست های لطیف رو نوازش.
ادوارد هشتم پادشاهی بریتانیا رو واسه بودن با زنی که نمی تونست ملکه بشه رها کرد. جای کاخ های لندن رو اتاق اون زن گرفت، جای ثروت اسکاتلند رو لبخندش، جای سفرهای دور ودراز رو قدم زدن باهاش، جای مجلل ترین رستوران ها رو یک فنجان چای همراهش، تا حالا به هشتادوچند سالگی فکر کردی؟
اگه پیر بشی و اونی که می خوای کنارت نباشه، جای همه چیز خالیه، خالیِ خالی ...
#روزبه_معین
پ.ن چند مرد در دنیا پیدا خواهند شد که دنیا رو بالبخند یک زن عوض کنند؟؟
بهتر بگم چند ادوارد هشتم دیگر پیداخواهدشد؟
@adelehz
صبح شروع خواهدشد
خورشید تاریکی راپس خواهدزد
و گل امید ازپس هرناامیدی جوانه خواهدزد..
فقط باید کمی صبوربود...
صبح به شادی🌷
@adelehz
خورشید تاریکی راپس خواهدزد
و گل امید ازپس هرناامیدی جوانه خواهدزد..
فقط باید کمی صبوربود...
صبح به شادی🌷
@adelehz
دخترک عاشق شد.
مردم گفتند بی حیا
ملای ده گفت گناهکار
مادراخم کرد.
پدرغرید...
و فقط خدا بود که گفت آفرین
بلاخره از گوهرقلبت استفاده کردی..
خداخندید.
#عادله_زمانی
@adelehz
مردم گفتند بی حیا
ملای ده گفت گناهکار
مادراخم کرد.
پدرغرید...
و فقط خدا بود که گفت آفرین
بلاخره از گوهرقلبت استفاده کردی..
خداخندید.
#عادله_زمانی
@adelehz
نامه پنجم
شیرمردکوچک من سلام
عزیزم ...زندگی روی این کره از کیهان بسیار عجیب است.اینجا هیچ چیز دایمی نیست ..وهمچنان حضورآدمها
پسرم میخواهم بدانی که توتاابد در زندگی ادمهای اطرافت باقی نمیمانی..پس لازم است طوری زندگی کنی که روزی که از زندگیشان رفتی بابیاد آوردنت لبخندبزنند..
البته جانان جان این را هم بدان که هرگز روزی نخواهد آمد که تمام ادمها از توراضی باشند...
گاهی تو شاید بسیار خودخواه بنظر برسی شاید گاهی کاری بکنی که اگرازبیرون کسی به ان بنگرد تورا سخت ملامت کند..ولی پسرم حتی اگر لحظه ای در زندگیت امد که مجبور شدی خودخواه باشی تلاش کن که آن خودخواهی بهای کالای ارزشمندی باشد ...ممکن است بپرسی چه جور کالایی ...میگویم ...شاید عشق !
بعدترها به تو خواهم گفت که عشق چیست؟
واین که میگویم عشق چیست اصلا چیزساده ای نیست ...
آنقدر عشق عمیق و بزرگ است که شاید صدها نامه لازم باشد تا بتوانم برایت شرح دهم ..
#عادله_زمانی
#نامه_هایم
#هیواد
@adelehz
شیرمردکوچک من سلام
عزیزم ...زندگی روی این کره از کیهان بسیار عجیب است.اینجا هیچ چیز دایمی نیست ..وهمچنان حضورآدمها
پسرم میخواهم بدانی که توتاابد در زندگی ادمهای اطرافت باقی نمیمانی..پس لازم است طوری زندگی کنی که روزی که از زندگیشان رفتی بابیاد آوردنت لبخندبزنند..
البته جانان جان این را هم بدان که هرگز روزی نخواهد آمد که تمام ادمها از توراضی باشند...
گاهی تو شاید بسیار خودخواه بنظر برسی شاید گاهی کاری بکنی که اگرازبیرون کسی به ان بنگرد تورا سخت ملامت کند..ولی پسرم حتی اگر لحظه ای در زندگیت امد که مجبور شدی خودخواه باشی تلاش کن که آن خودخواهی بهای کالای ارزشمندی باشد ...ممکن است بپرسی چه جور کالایی ...میگویم ...شاید عشق !
بعدترها به تو خواهم گفت که عشق چیست؟
واین که میگویم عشق چیست اصلا چیزساده ای نیست ...
آنقدر عشق عمیق و بزرگ است که شاید صدها نامه لازم باشد تا بتوانم برایت شرح دهم ..
#عادله_زمانی
#نامه_هایم
#هیواد
@adelehz