"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
"زنی که‌گم کردم "
Hayedeh – Gole Sangam
باد مستم که تو صحرا می‌پیچم دور تو میگردم؟؟؟؟
ای خداا
عاشقی فقط با زبون هایده و لاغیر
24🕊6💔4👎1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
شما درست می‌گویید آدمی بعد از شکست و جدایی نمی میرد ،اما یادتان باشد کسی که از طوفان عبور کرده هرگز شبیه قبل از طوفان نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍36💔20🕊2
سال ۹۸ کلی پروانه اومد تو شهرها،همون سال پاندمی کرونا شروع شد و بعدش دیگه هیچ چیز عادی نشد ....
👍54💔354😢1
برای عوض کردن زندگیمان،
برای تغییر دادن خودمان
هیچ‌گاه دیر نیست.
هر چند سال که داشته‌ باشیم،
هرگونه که زندگی کرده باشیم،
هر اتفاقی که از سر گذرانده باشیم،
باز هم نو شدن ممکن است...

الیف شافاک


‌‌ ‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌ ‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@adelehz
49👍8🕊7🥰1
"زنی که‌گم کردم "
اَمیر شاملو – دلِ تو جامِ بلوره
جدی خیلی باید بی ذوق باشید که این واسه اونی که دوسش دارین نفرستین :)
🥰23💔41👎1
شبتون بخیر
🥰2213👍11🕊5
ترسی عجیب وجود دارد که تجربه اش می‌تواند تمام روزت را برهم ریزد ‌.بیدار شدن از خوابی که تعبیرش خوب نیست .
از خواب برمیخیزی و ساعتها به آن فکر میکنی تعبیر خوابها را می‌خوانی، مضطرب میشوی مدام ساعت را چک میکنی و به تلفن عزیزانت زنگ میزنی تا بدانی چرا کمی دیر کرده اند .
انگار منتظری اتفاق بدی بیفتد پس صدقه ای رد میکنی و به خدا می‌سپاری تا به خیر بگذرد.
تمام این ها را که شنیدی این احوال آشفته، همان حالی ست که وقتی عزیزت دیگر دوستت نداشته باشد آغشته اش خواهی بود .
میخواهم بگویم آرام باش جانکم .
همانگونه که تشویش یک خواب بد آرام آرام محو می‌شود.
غم رفتن آنکه نباید می رفت و رهایت می‌کرد هم آرام آرام التیام می یابد .
گرچه نه خواب ها و نه یارها فراموش شدنی نیستند اما بلاخره می گذرد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
39💔20👍5😢3🕊1
در لهجه هراتی وقتی کسی می‌خواهد بگوید خجالت کشیدم می‌گوید:"خار خوردم"
و چقدر در زندگی بخاطر آنچه حق مان نبود خار خوردیم..
#عادله_زمانی
@adelehz
😢47👍1311😁1💋1
لطفا از دعای خیر بی نصیب نذارید .هرجا هستید همین لحظه برای این مادر عزیز دعای سلامتی کنید لطفا
@adelehz
51💔14😢8
مریم خانوم مسوول تزریقات محل ست .نزدیک چهل ساعت کارش همین است در مطب یک دکتر قدیمی اتاقی برای این کار دارد و تمام اهل محل را در چند نسل می‌شناسد. خانم مهربان و تمیزی که به آدم مریض ها حس آرامش می دهد و با روپوش بدون چروکش بین شان حرکت می کند .هرگز ازدواج نکرده و سوال مریم خانوم هیچ وقت عاشق شدی؟ را با خنده رد می کند .
اینقدر دست سبکی دارد که حتی برای آنهایی چون من که از پیچیدن درد ناگهانی نوک تیز سوزن آمپول لای استخوان هایشان می هراسند هم کاملا قابل قبول ست .
چند روز قبل که در اتاقش پشت پرده پلاستیکی منتظر نوبتم نشسته بودم صدای دو زن در اتاق که در حال گرفتن خدمات بودند توجهم را جلب کرد.
بین صحبت‌های درهم برهم شان که در میانه ی آن رسیدم فهمیدم یکی از زنان حامله ست و مریم خانم از سقط کردن جنینش پشیمانش کرده است حتی با شوهرش حرف زده و شوهرش را راضی کرده که این بچه را نگه دارد .
در جهان پر فیس و افاده ای که این روزها دور خودمان ساخته ایم شاید مریم خانوم با آن دستان شفابخشش شبیه یک آدم فضول بنظر بیاید ‌.
ولی من آن روز غروب دلم میخواست بروم پشت پرده و محکم بدن نحیفش را در آغوش بکشم .و از او تشکر کنم که دخالت کرد ،در کاری که مربوطش نبود وارد شد و اجازه نداد حیات یک پسر کوچک تلف شود .
که بیست سال بعد شاید مریم خانوم نباشد اما آن پسر هربار که نفس کشد ،آن را مدیون مریم خانوم ست .
زن دوم به اولی که باردار بود گفت من سالهاست تلاش می‌کنم باردار شوم اما نمی‌شود چون زمانی که می‌توانستم آن را به تعویق انداختم حالا که من می‌خواهم بیاید ،هیچ کودکی دلش نمی‌خواهد من مادرش باشم .
پس این هدیه ی کوچک را از دست نده ..
بین مکالماتشان نوبتم رسید که این طرف پرده مریم خانوم داروی دردم را بین رگهایم به جریان بیندازد .
وقتی از اتاقش خارج شدم زنان هنوز آن طرف پرده بودند و من نه مادری منتظر را دیدم و نه زنی که دلش برای مادر بودن لک می زد .
در عوض از زیر ماسک لبخند زنی را دیدم که به هر دلیلی نگذاشت زنی مادرانگی اش را دفن کند .
#عادله_زمانی
@adelehz
44👎4🥰2
و عُمرِ احساسات یک زن ؛
ذره ذره با هر کوتاه آمدنی،
کوتاه میشود ..

@adelehz
😢36💔19👍108
عزیزان یک‌مورد همفکری در اتاق سفید همفکری گذاشتم .لطف کنید نظرات تون رو بنویسید .فرستنده محترم سوال نظرات رو میخونند .
👍51
"زنی که‌گم کردم "
عزیزان یک‌مورد همفکری در اتاق سفید همفکری گذاشتم .لطف کنید نظرات تون رو بنویسید .فرستنده محترم سوال نظرات رو میخونند .
و اگر شما هم دلتون میخواد بصورت ناشناس در مورد موضوعاتی با دیگران همفکری کنید .بدون ترس از قضاوت شدن میتونید سوالات تون رو برای من بفرستید تا توی اتاق هم فکری بذارم.
14
آنه
تکرار غریبانه ی روزهایت زیبا بود .
تو خوشبخت بودی دختر
در میان دریاچه ی نقره ای هزار پری کوچک صدفی رنگ هر روز انتظار دیدارت را می کشیدند ..
و آنچه در زندگیت زیبا بود این بود که امروزت شبیه دیروزت نبود ..
آنه
آنچه تو تکرار غریبانه ی روزهایت می‌خواندی اوج خوشبختی بود .
آیا تو دانستی یا چون‌ما زیانکاران سالها بعد فهمیدی چقدر خوشبخت بودی و خودت خبر نداشتی ..
آنه
تکرار غریبانه ی روزهای ما سخت می‌گذرد اما هنوز به پری های دریاچه ی نقره ای دلخوشیم .

#عادله_زمانی
@adelehz
41💔15🕊1