"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
در نبندیم به نور
در نبندیم به
آرامش پرمهر نسیم
پرده از ساحت دل برگیریم
رو به این پنجره
با شوق سلامی بکنیم...

سهراب سپهری

@adelehz
46🕊5👍2
برات آرزو میکنم
هیچ وقت از غـ..ـمِ زیاد به خواب نری
آرزو میکنم خدا نذاره حیف بشی تو هیچ جای اشتباهی
آرزو میکنم که قلبی رو برای پناه داشته باشی
آرزو میکنم هم مسیر آدمایی باشی که قضـ..ـاوتت نکنن
آرزو میکنم صبـ..ـور باشی
که صبـ..ـر همه‌ی ماجراست...
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@adelehz
70🕊13💔12👍9
از یک‌سنی به بعد دیگر برایت مهم نیست چگونه می گذرد .
حتی اینکه می‌گذرد هم آزارت نمی دهد
فقط میخواهی از همان لحظه استفاده کنی
بنظرم این ارزشمند ترین قسمت زندگی ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
57👍19🥰4
تلخ ترین نوع ناکامی
رسیدن به نقطه ای ست که درآن میفهمی کسی و چیزی را دوست داشتی که نباید.
ناراحتی نه برای اینکه نباید چیزی را دوست داشته باشی بلکه چون میدانی بازهم اشتباه کردی .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍28💔16😢2
"زنی که‌گم کردم "
Sezen Aksu – Vazgeçtim
معنی این آهنگ و نمیدونم ولی خیلی زیباست
اگه کسی معنی شعر و داشت برام بفرسته لطفا
14
سلام وقت بخیر...اگه بخوام خلاصه معنی آهنگو براتون بگم میگه گذشتم از چشمات و حرفات وعشقت.....
💔15👍1
"زنی که‌گم کردم "
Sezen Aksu – Vazgeçtim
حالا ترجمه:

از چشمانت گذشتم
از حرف هایت گذشتم
یک آه کافیست
بی سر و صدا و بی کس فرستادم
لب هایم را نبوس، کافیست
پوست من دستانت را نمی شناسد
قلبم قلب تو را نمی شناسد
آه این بو، این پوست، این لمس
آه این دیوانگی، من را در آغوش بگیر
اکنون لحظه نابودی است
از چشمانت گذشتم
از حرف هایت گذشتم
یک آه کافیست
بی سر و صدا و بی کس فرستادم
لب هایم را نبوس، کافیست
پوست من دستانت را نمی شناسد
قلبم قلب تو را نمی شناسد
آه این بو، این پوست، این لمس
آه این دیوانگی، من را در آغوش بگیر
اکنون زمان نابودی است.
💔244
تقریبا دو سالی ست بطور مرتب ورزش میکنم و مثل هر ورزشکار (اگر خودم را ورزشکار بدانم ) متمدن دیگری :) باید در محیط ورزشی خوشبو باشم .
کمتر از اسپری های خوشبو کننده استفاده میکنم چون باعث حساسیتم می‌شود و این حساسیت بطرز عجیبی در مورد عطر. بادی اسپلش یا حتی مام وجود ندارد .
یادم ست وقتی مدرسه می رفتم خرازی کنار مدرسه مان انواع اقسام اسپری های خوشبو کننده را به فروش می رساند و من که تازه وارد پنجم دبستان شده بودم با جمع کردن باقی پولهایم هر چند هفته یکی از آنها را میخریدم تا در مدرسه دانش آموز خوشبویی باشم.
اعتراف میکنم انسان بویی هستم :) اصلا انسان بویی را چطور می‌نویسند؟
یعنی بیشتر خاطرات من با بوها در ذهنم گره می‌خورد و اگر بعد از سال‌های سال همان بو را بشنوم بی درنگ تمام خاطرات و حس و حال همراهش را به یاد می آورم.
چند روز قبل دل به دریا زدم و گفتم شاید حساسیتم از بین رفته باشد بگذار یک اسپری بخرم و خریدم .
رایحه ی آشنا از همان رایحه هایی که وقتی مدرسه می رفتم استفاده می‌کردم و ناگهان پرت شدم به سالهای دور ...
نخی از دلم کشیده شد و لرزش خفیفی روی شانه هایم حس کردم انگار هزار سال خاطره فراموش شده را بیاد آوردم..
و راستش ترسیدم ..
ترسیدم که نکند من که ما هزاران خاطره ی فراموش شده داریم چیزها یا حسهایی که گوشه ی ناخوداگاه ما خاک می‌خورد و فقط منتظر عطری آشناست.
راستی محبوب سفر کرده !
هنوز عطری داری که مرا بیادت اورد؟
مرا که خاطره ای فراموش شده در نهانگاه ذهنت هستم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔4719🥰5👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگه بگن الان چی نیاز داری :)
28🥰9👍2
میراث همیشه پول نیست .
همینکه بابات خوش نام باشه کافیه.
هرجا بری بهت بگن که پدرت از بهترین آدمهایه که شناختم :)
84👍18💔16🥰2😁2
ستار - عاشقانه
@B09308123633 برقراری
پشت سرت ایستادم
می رفتی و نگاهت میکردم
در حالی که به سرزمین تنت خیره مانده بودم.
من عاشق وطنی بودم که مرا رها کرده بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔198😢2😁1
رویا بافی،جادویی زیبا برای ادامه دادن به زندگی ست حتی اگر رویاها هرگز واقعی و ملموس نشوند لذت بافتن تارهای آن برهم زندگی را شیرین تر خواهد کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
45👍3😁2
برایم نوشته است که دلتنگ است،دلتنگ آدمی اشتباه که حتی نخواسته رفتن و نبودش را در یک تماس چند ثانیه ای به او خبر دهد و به پیامی کوتاه اکتفا کرده ست.
ندیده ام اورا و دلم میخواد از پس جاده هایی که نمیدانم مسافتش چقدر است وی را در آغوش بگیرم و بگویم آرام باش عزیزِ من .
دلتنگی و حق توست تا دلتنگ باشی اصلا آدم مگر می‌تواند دلتنگ کسی که دوستش داشته و حالا کنارش نیست نباشد .
اما آرام میشوی ..
سرد می‌شود آن تکه ذغال سوزانی که گذاشته است سر دلت ..
کم می‌شود این بغض های لعنتی دم غروب وقتی در تاریکی اتاق به حیاط چشم دوخته ای
دیگر آن یک قطره اشک ناخودآگاه که پشت چراغ قرمز می ریزی هم از چشمت پایین نمی آید.
فقط صبور باش تا بگذرد...
به تمام آنان که دلتنگ آدم‌های اشتباهند،باشد که خدا جبران تمام اشک هایتان باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔67👍6😢43🕊2👎1😁1
کروم و شروع کردم تا هوس شیرینی نکنم
حس میکنم دارم به شیرینی فروشی و شیرینی های مورد علاقه ام خیانت میکنم🥺😄
😁37👍3👎2
او پیامبری بود با
معجزاتی بدیع
آنگاه که صدایم می‌کرد
خون در رگانم  شراب می‌گردید

#لاادری

@adelehz
30🥰4
همه آدم ها مانند ماه هستند
قسمت تاریکی دارند
که هرگز به کسی
نشان نمی‌دهند ...

#مارک_تواین

@adelehz
35💔11🕊1