"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
به یادت شبی دل به
@talk_about_love
گاهی میان خلوت جمع،
یا در انزوای خویش،
موسیقی نگاه تو را گوش می‌کنم!
وز شوق این محال،
که دستم به دست توست،
من جای راه رفتن
پرواز می‌کنم...!


فریدون‌مشیری
@adelehz
🕊17💔71🥰1
دوستان یادتون باشه صدای انفجار زودتر از موجش می رسه تا یه صدایی شنیدید سریع نرید نزدیک پنجره ،چون ممکنه چند ثانیه بعد موج انفجار برسه و خدای نکرده آسیب جدی ببینید.
29👍3
آغوشت
تنها سرزمین من شد،
نگران نباش
جیبم را از بوسه هایت پر کرده ام
دیگر برایم فرقی نمی کند
جهنم
بهشت
یا میدان جنگ....

سایبر هاکا🌱

@adelehz
💋239
نوشته داشتم از خونه می رفتم دیدم هیچکس نیست با خودم آوردمش...

پ.ن:من واقعا این حجم غصه رو دیگه نمیتونم هضم کنم🥺

@adelehz
💔6214
امیدوار چنانم
که کار بسته برآید
وصال چون به سر آمد
فراق هم به سر آید...

سعدی
@adelehz
🕊244
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من بهت اعتماد دارم جانم.
43
بخدا من هنوز باورم نشده جنگ شده
من همیشه حس میکردم برای اینکه تجربیات پدر و مادرمو با چشم ببینم هنوز خیلی زوده😭
@adelehz
😢572👍2
هنوز چیزی در روانم این واقعیت را که "جنگ شده" پس می‌زند. جنگ همیشه سینما بود، خبر بود یا تاریخ بود. جنگ همیشه چیزی بود که ما بیرونش بودیم؛ اما حالا مثل پینوکیو در شکم این هیولا هستیم. گویا هنوز به‌طوررسمی اعلان جنگ نشده، اما من هم پیش خودم و برای خودم جنگ را رسما نپذیرفته‌ام. روان آدمیزاد وقتی با واقعیتی شدیدا رنج‌آور روبرو می‌شود، آن را موقتا "انکار" می‌کند تا کم‌کم‌ زمینه‌های پذیرش فراهم شود. صدای جت‌ها و پدافند و انفجارها، به‌هرحال قانعت می‌کند که وارد مرحله‌ای شده‌ای یا وارد "فضایی دیگر" شده‌ای.

بعضی عواطف انسان "نام‌ناپذیرند". زبان ما توان محدودی برای بیان چیزهایی دارد که در تجربه‌ی عاطفی ما هستند. جنگ، وقتی وارد زندگی فرد می‌شود، در ابتدا بی‌نام و بی‌قیافه است. ما نمی‌دانیم چگونه آن را حتی در زبانمان، تحمل کنیم.

معین دهاز

از کانال التیام روان
@adelehz
21🕊4
"‏یا رَبَّ اِنَّ لَنا فیکَ اَمَلاً طَویلاً کَثیراً"

‏خدایا ما روتو خیلی حساب کردیم...

@adelehz
😢3211🕊5
یه حسی دارم انگار تو دلم خالی شده
انگار همه رفتن بیرون من غروب پاییز تو خونه تنها موندم...
💔46😢12🕊62
دلم براتون یه ذره شده بود که🥺
65😢15🕊7
دوستان اهمیت دادن به سلامت روان در این روزها خیلی مهمه ولی به عنوان کسی که روانشناسی خونده بذارید بهتون بگم زیادی قوی بودن در چنین شرایطی نشانه ی قدرت بالای شما نیست .
از ترسیدن ،اضطراب یا حتی گریه کردن در چنین شرایطی خجالت نکشید چون کاملا طبیعی ست اما میزان قوی بودن شما به تسلط تون بر خود با وجود تمام این موانع برمیگرده پس هرگز در چنین شرایطی بخاطر طبیعی ترین احساسات انسانی خودتون رو سرزنش نکنید ‌.
عادله زمانی
@adelehz
37👍3🥰3😢2💔2
این روزها وقتی در خیابان‌ها راه می روم .دلم پر می کشد تا تک به تک درختان این شهر را در آغوش بگیرم و بگویم جانم غصه نخور می‌گذرد...
کاش می شد ایران را این‌گونه در آغوش گرفت و گفت درختِ سبز تاریخ این روزها می‌گذرد...صبور باش

#عادله_زمانی
@adelehz
😢24🕊149
خوب پاشید برید از تراپیست تون وقت بگیرید و بعد این یاد بگیرین که تراپیست ها و روانشناسان نون حلال میبرن سر سفره شون😎
😁255👎4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در تاریخ بنویسید .
نه اینکه هر خواستنی توانستن باشد.
خواستیم اما نتوانستیم...
زندگی یار ما برای رسیدن به خواستن ها نبود.
#عادله_زمانی
@adelehz
👍30💔13😢64🕊3
بعضی غم ها
آنقدر عمیقند که فراموش نمی‌شوند
در میان روز مره گی هایی که پشت سر می‌گذاری کمرنگ تر می‌شوند و دوباره یک روز ناگهان مثل بارانی رعداسا بر قلبت و بر روزت فرو می ریزند .
جنس این اندوه جنس شیشه نیست که بشکند و راحتت کند ،جنس هواست هر لحظه جاری ست، روزهایی طوفان می شود و روزهایی آرام ..
حقیقت آن است که تو نه خسته ای نه خوشحال تو یادگرفتی با یک اندوه همیشگی زندگی کنی
بعضی از این غمها بطرز عجیبی ناشناخته اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢35💔182👍1
گفتم:تو پاریس را نمیشناسی،زیباترین شهرِ دنیاست!
گفت:زیباترین شهرِ دنیا شهری است که انسان در آن خوشبخت باشد.

اریش‌ماریا‌مارک
@adelehz
62🕊14
من می‌دانستم در نهایت همه چیز تغییر می‌کند اما نمی‌دانستم که نمی‌توانم ان‌تغییرات را مثل یک لقمه ی گاها بزرگ قورت دهم .
اگر بتوانی غصه ها یا حتی تغییراتی که نمیخواستی رخ دهد را قورت دهی آرام تر از آن گذر میکنی اما وقتی گیر می‌کند میان گلویت و با هربار نفس کشیدن روی سینه ات سنگینی می کند دیگر ارامشی در کار نخواهد بود .
باید خیلی قوی باشم آنقدر که بتوانم نفسی محکم بکشم و آنچه راه گلویم را بسته قورت دهم اما صادقانه بگویم خیلی از اوقات نمیتوانم قوی باشم .
می‌دانستم که همه چیز تغییر می‌کند اما آنچه نمی دانستم این بود که چرا فراموش نکردم آن ها و جاهایی را که فراموشم کرده بودند .
#عادله_زمانی
@adelehz
19👍4💔3
همین دیگه ..
@adelehz
16😁13
می‌خواهم به طول بیانجامد
چون کتاب کلیدر
چون دره‌ی پروانه
بوسه‌‌های تو را می‌گویم!
که چون کمربندی 
به دور کمرم
نگهم می‌داشت.

رضا بروسان

@adelehz
28🕊6💔1