"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دل ز تن بردی و در جانی هنوز
درد ها دادی و درمانی هنوز

@adelehz
اگر میتوانستم انتخاب کنم که چه چیز
خلق شوم ...
قطعا خواهم خواست که گلی باشم.. بردست عاشقی
درانتظار دست نرم معشوقی
چه باارزش تر از رسول عشق بودن؟
#عادله_زمانی
@adelehz
روزی خواهد امد
که من تنها خواهم بود
کارهایم همه روزمره تکرار خواهدشد
کتابی ورق خواهم زد
چایی خواهم نوشید..
و تورا خواب خواهم دید..
#عادله_زمانی
@adelehz
من هرچه مولانا شدم او شمس تبریزم نشد
ای شمس ناتبریزی ام هرگز فراموشم مکن
@adelehz
منتظر نباش او برایت گل بیاورد، خاک را زیر و رو کن، بذر را بکار، از آن مراقبت کن، گل خواهد داد.
@adelehz
درخلقت این هستی "نظم"بسیار
مهم است اینکه هرچیز باید جای خودش
باشد..
بدینگونه که محبتت در قلب من
وتو در خانه و آغوش او...
کاری نمیتوان کرد به این میگویند نظم.
#عادله_زمانی
@adelehz
اوج بزرگواریت در یک دوست داشتن به ثمر نرسیده ان است که برایش فقط خوبی بخواهی ...دعایت لبخندش باشد
تولدش را یادت نرود ..
نگران سرما خوردنش باشی ..غذایی که دوست دارد را نتوانی بدون فکر کردن به او بخوری ..اما
اما صبر کن این وسط یک چیز حسابی فرق میکند...
وان هم این است که این یک رابطه به ثمر نرسیده است ..حالا دیگر تو عاشق نیستی با نگاهش دلت نمی لرزد گرچه که دلت میخواهد بخندد ولی باخندیدنش بند دلت پاره نمی شود...
زمان همه چیز را عجیب عوض میکند ..محاسباتت را بهم می ریزد وبتو میفهماند که عشق مثل گل سرخ کوچکی ست که اگر به او نرسی مراقبتش را نکنی خیلی زود پژمرده می شود...میمیرد
واین را خوب باید دانست که عشق بدون مراقبت زنده نمیماند..
درست مثل اتشی که اگر هیزم به آن نیفزایی نهایتا باوجود همه ی گرما و نورش
خاموش خواهدشد...
#عادله_زمانی
@adelehz
می سوختم و مرا نمی دیدی
امروز نگاه کن که دودم من
تا من بودم نیامدی، افسوس!
وانگه که تو آمدی، نبودم من
#سایه
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عصر جمعه باشد
دلگیرباشم
بیایی
یک فنجان چای بریزم...
ودنیا بهشت شود..
@adelehz
زنها برگردن هایشان گردنبند می آویزند
تافراموش نکنند بغضهایی را که درگلو آویخته اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
اینکه کسی بتوند تنت را فتح کند
خیلی هم هنر بزرگی نیست...
مهم روحت بود که هزارسال
است جز سرزمینهای اشغالی من است...
#عادله_زمانی
@adelehz
امیر بی گزند❤️
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بابا❤️❤️❤️❤️
@adelehz
کاش مردی بودی که
باتوپیرمیشدم ..
نه درغمت ..
@adelehz
یک زمانی دختری 15ساله بودم .یادم می آید که کسی میگفت عاشقم شده میگفت برایم تب کرده ..وقتی گفتم من دوستت ندارم بغض کرد و با اشک گفت اما من بخاطر تو خیلی گریه کردم به خاطر تو با بدعنق شدم ..شبها خابم نبرد ...میگفت گاهی دلم برای خودم میسوخت وقتی زجر و ناتوانی خودم را میدیدم ...وباتمام این زجرها هنوز هم نمیتونم تورا،تو درد دوست داشتنی را فراموش کنم ..
بارها مرا مقصر دانست وازاینکه نمیتوانستم دوستش داشته باشم یا در زندگیش باشم گله کرد.
وجالب انکه مهمترین قسمت حرفش هم این بود که از خودش ناراضیست که چرا به خاطر یک ادم دیگر اینهمه زجر کشیده است ؟و حسابی حس میکرد باخته است ..
سالها گذشت ان پسرک در پیچ و تاب زندگی روزمره گم شد ..نه دیگر او برای من تب کرد و نه من خودم را موجود بی رحمی میدیدم .
چند روز پیش توی تاکسی که راننده اش دراین هوای نم نم باران دم غروب با خوش سلیقگی تمام سراب ردپای تو داریوش را پلی میکرد ومن در صندلی عقب سرم را چسبانده به شیشه به کوچه 49 نگاه میکردم ...ناگهان یادآن پسرک دوران نوجوانی افتادم .حس کردم چقدر شبیهش شدم چقدر بخاطر یک نفر غصه خوردم و دلم تب کرد ..به بیخوابی ها به سردرد ها به بدعنقی ها فکر کردم ..به روزهایی که با بهترین چیزهای مورد علاقه ام هم شاد نمیشدم فقط چون دلم گرفته بود از برای او و خلاصه به همه چیز حسابی فکر کردم ..داشتم کم کم مثل پسرک چرتکه ام را درمیاوردم که ببینم چقدر ازاین فردزندگیم طلبکارم که ناگهان....
به خودم آمدم و گفتم عشق در واقع اصلا حساب و کتاب ندارد..به فرق بین خودم و پسرک فکر کردم و اینکه اگر من عشقی ناکام داشتم در واقع من بازنده نیستم ...چرا که عشق دردیست آرامش بخش تعالی بخش یعنی عشق و درد هایش تورا بزرگ میکند ...انقدر نگاهت را به دنیا تغییر میدهد که روزی حتی خودت هم خودت را نمیشناسی..واین یعنی تو حتی اگر هرگز هم پاباکسی که دوستش داری دریک جاده به سوی مقصد مشترک نگذاری ..برنده ای ..حتی اگر او سهم دیگری هم شود تو برنده ای ...چرا که عشق سرمایه توست چیزی که تورا گرانبها تر میکند .ولو که از ان تو نباشد..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
در سده سوم در روم باستان فرمانروایی بوده‌است بنام کلودیوس دوم. کلودیوس عقاید عجیبی داشته‌است از جمله اینکه مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجوتر و بهتری هستند. از این رو ازدواج را برای سربازان امپراتوری روم قدغن می‌کند. کلودیوس به قدری بی‌رحم وفرمانش به اندازه‌ای قاطع بود که هیچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان را نداشت. اما کشیشی به نام والنتاین (والنتیوس)، مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می‌کرد.
کلودیوس دوم از این جریان خبردار می‌شود و دستور می‌دهد که والنتاین را به زندان بیندازند. والنتاین در زندان عاشق دختر زندانبان می‌شود. با توجه به آنچه که در افسانه آمده کشیش ولنتاین برای او نامه‍ایی نوشته و آنها را با نوشتن «از طرف ولنتاین تو» (From Your Valentine) امضاء کرده است، اصطلاحی که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و به وفور بر روی کارتهای ولنتاین مشاهده می‌‌شود. سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد عشاق بر خلاف قانون کلودیوس دوم اعدام می‌شود. بنابراین او را به عنوان فدایی و شهید راه عشق می‌دانند و از آن زمان ولنتاین تبدیل به نمادی برای عشق شده است.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#ولنتاین
#زنده_باد_عشق
@adelehz
و گفت:
اگر دوزخ را به من بخشند
هرگز هیچ عاشق را نسوزم
از بهر آنکه عشق
خود، او را صد بار
سوخته است..

عطار نیشابوری
تذکرة الاولیا

@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گلت رفت؟
بله رفت.
چرا؟
چون گل من نبود...
@adelehz
آنگاه که تنها شدی و در جستجوی یک تکیه گاه مطمئن هستی، بر من توکل نما.

📖سوره نمل، ۷۹

@adelehz
شب خوش در پناه خدا❤️
🕯
زنها وقتى دلتنگ ميشن
دوست دارن داستانى كه هزار بار واسه
كسى تعريف كردن رو باز هم تعريف كنن
تا حالشون خوب بشه...
امّا اگه سكوت كردن،
يعنى نميخوان كه حالشون خوب بشه...

#روزبه_معین
@adelehz