"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دچار افسردگی جمعی شدیم فکر کنم
هرکسی رو میبینی دلت میخواد بغلش کنی بزنی زیر گریه😢
😢41💔32👍101
👍8911💔8😢6
‌نه ! هرگز شب را باور نکردم
چرا که در فراسوهای
دهلیزش به امید
دریچه ای دل بسته بودم

~ احمد شاملو

@adelehz
🕊1711💔3
تورا میبوسم و کنار میگذارم .
تو نان مقدس روزهای کم رزقی عشق بودی .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔306😢3🥰2👍1🕊1
این فیلم و دیدید؟
وای عاشق روند آروم و لطیفش هستم
قشنگ آروم اروم عشق مزه مزه میشه تو دهنت . و در نهایت
ای دختره ی احمق :)
@adelehz
👍257👎3😁2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
مرد ایده آل 😁
😁411
«در موردِ بعد...
بعد از تو هیچ کس را دوست نخواهم داشت
در موردِ قبل...
من اساساً عشق را بدونِ تو نمی شناختم...!»


محمود درویش
@adelehz
37💔13🥰3🕊1
مادرم در یک مرحله ی دیگری به فکر حل مشکل بقیه است .
گاهی فکر میکنم اگر هر جمله ای معنای عمیق خودش را داشته باشد .
"خیر ببینی زن" لایق مادرم ست .
اینقدر که فکرش حول محور خیر رساندن به باقی آدمها می چرخد.‌.
41🥰8
آدما رو خسته نکنید، آد‌مای خسته زود تصمیم می‌گیرند‌.
@adelehz
👍43💔15😢75
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یادم می آید که بتو گفتم ببین چه بارانی می آید بیا برویم قدم بزنیم .
یادت مانده به من چه گفتی؟
گفتی اگر بروم چه کسی کارهایم را تمام کند .
عزیزم ،کارهایت تمام شد،باران بند آمد اما تو به من بگو لذت قدم زدن زیر باران را هرگز تجربه نکردن اندوه بار تر از تمام نشدن کارهایت نبود؟
#عادله_زمانی
@adelehz
25💔14👍7🕊3😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برسد به دست هر مادری که پسر دارد .
خصوصا مادرانی که معتقدند این دخترهای بی خانواده هستند که پسر شان را از راه بدر می کنند !!!
@adelehz
👍64🕊5
از ۸ شب فستینگ مو شروع کردم این تایما که میشه کم کم هوسهای بیشرمانه آغاز میشه
من الان نون خامه ای و شیرینی تر تو فریزر مونده که مزه بستنی گرفته از کجا بیارم 🥺
😁68🥰5
اگر یکبار دیگر میگفتی دوستت دارم باقی می ماندم .
نه چون لازم بود دوباره بگویی
بلکه چون من می‌توانستم دلیل دیگری برای قانع کردن خودم بیابم.
آدمها هرگز نخواهند فهمید کلمات شان چه قدرتی دارد مگر اینکه بسیار دیر شده باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔50👍112
راست است كه
صاحبان دل هاي حساس نميميرند
بلكه بي هنگام ناپديد ميشوند!!!


✍🏼احمد شاملو

@adelehz
💔53🕊8😢7👍43


از من فقط خبر داشت،
همین!
مثل مردمی که می‌دانند
جایی از جهان جنگ است..

رسول ادهمی



@adelehz
💔334🕊2
Forwarded from کاف
متفاوت‌ترین طلوع تهران؛ غرق در دود و خبرهای ترور و انفجار😔

NiNa @Kafiha
😢28💔72
کاف
متفاوت‌ترین طلوع تهران؛ غرق در دود و خبرهای ترور و انفجار😔 NiNa @Kafiha
خداوندا ایران خانوم را در پناه خودت حفظ کن .😢
🕊25👍1311😢10💔10
از صبح یه بغض و سر درد بدی دارم .فقط چون حس میکنم یک زندگی برای اینهمه استرس و درد خیلی کمه ...
💔34😢10👍5
راهنمای سلامت روان برای شرایط جنگ
کمیته مداخله در بحران انجمن روان‌شناسی ایران
www.iranpa.org

انجمن روان شناسی ایران ضمن تسلیت به ملت بزرگ ایران و محکوم نمودن جنگ و تجاوز، اعتقاد راسخ دارد صلح و آرامش بنیان سلامت روانی و اجتماعی جوامع انسانی است. این انجمن در پی تجاوز اخیر به سرزمین‌مان ایران، نگرانی جدی خود را در زمینۀ سلامت روانی جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و سالمندان ابراز می دارد. از این رو، کمیته مداخله در بحران انجمن روان‌شناسی ایران راهنمای سلامت روان در شرایط بحران جنگ را منتشر می نماید.
به نام زندگی، به احترام امید
در شرایطی که صدای انفجار جای صدای آرام طبیعت را می‌گیرد لازم است بیش از هر زمان دیگری از سلامت روان خود و اطرافیان‌مان مراقبت کنیم. جنگ نه‌تنها سلامت جسمی را تهدید می‌کند، بلکه سلامت روانی را نیز در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌دهد: ترس، اضطراب، ناتوانی، درماندگی، سوگ، بی‌خوابی و بسیاری احساسات دیگر، بخشی از تجربه روانی افراد در بحران‌های جنگی است .
راهنمای زیر با بهره‌گیری از توصیه‌های منابع بین‌المللی نظیر سازمان بهداشت جهانی و با هدف ارتقای سلامت روانی در جامعه و حمایت از تاب‌آوری فردی و جمعی نگارش شده است. نکاتی که در ادامه می‌آید، می‌تواند به کاهش آسیب‌های روانی ناشی از جنگ و تقویت سازگاری در این شرایط دشوار کمک کند.
۱. احساسات خود را بپذیرید، سرکوب نکنید.
ترس، اندوه، خشم و اضطراب در زمان جنگ طبیعی‌اند. انکار یا سرکوب این احساسات نه‌تنها آن‌ها را از بین نمی‌برد، بلکه فشار روانی را افزایش می‌دهد. آگاهی از هیجان‌هایی که تجربه می‌‎شود، نام‌گذاری و پذیرش آن هیجان‌ها، پایه‌ بسیاری از درمان‌های روان‌شناختی مبتنی بر تروماست.
۲. به اطلاعات موثق و محدود دسترسی داشته باشید.
دریافت بیش از حد اخبار، به‌ویژه از منابع غیررسمی، اضطراب و نگرانی را تشدید می‌کند. راهکار توصیه‌شده، استفاده از منابع خبری معتبر و در عین حال محدودسازی میزان استفاده از اخبار است.
۳. از ارتباط انسانی غافل نشوید.
ارتباط اجتماعی یکی از مهم‌ترین عوامل محافظت‌کننده در برابر اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و افسردگی است. ایجاد یا حفظ ارتباطات خانوادگی، دوستی و اجتماعی باعث کاهش احساس انزوا و افزایش تاب‌آوری روانی می‌شود .
۴. روال زندگی را تا حد امکان حفظ کنید.
حفظ عادات روزمره، به افراد حس پیش‌بینی‌پذیری، کنترل و ثبات می‌دهد که برای مقابله با بحران بسیار ضروری است. این توصیه در برنامه‌های MHPSS (خدمات سلامت روان و حمایت روان‌اجتماعی سازمان ملل) نیز تاکید شده است.
۵. تکنیک‌های ساده آرام‌سازی را تمرین کنید.
نفس‌عمیق، تمرین‌های توجه‌آگاهی (Mindfulness) و حرکات بدنی ساده از ابزارهای مهم برای تنظیم هیجانی هستند. این تکنیک‌ها توسط سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان مداخلات سطح اول توصیه می‌شوند.
۶. مراقب کودکان و سالمندان باشید
در بحران‌ها، کودکان و سالمندان نیازمند توجه ویژه هستند. صحبت با زبان ساده، مداخلات مبتنی بر بازی، و ایجاد محیطی امن برای کودکان و مراقبت روانی مداوم برای سالمندان توصیه می‌شود.
۷. در صورت نیاز، از کمک حرفه‌ای استفاده کنید.
در صورت بروز نشانه‌های هشداردهنده مانند افکار آسیب‌رسان، اختلال خواب شدید یا بحران روانی، دریافت کمک تخصصی بسیار ضروری است. در کشور عزیزمان ایران، خدمات روان‌شناسی زیادی به صورت حضوری یا تلفنی، مانند خط 1480 سازمان بهزیستی کشور ارایه می‌شود و مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره انجمن روان‌شناسی ایران با آدرس (https://iranpa.org/clinic/ ) از جمله این مراکز است.
در پایان...
در دوران جنگ، لازم است هر انسان نه‌فقط مراقب جسم، بلکه روان خود باشد. کمیتۀ مداخله در بحران انجمن سعی خواهد کرد با انتشار مطالب علمی مبتنی بر شواهد، در کنار هم‌میهنان عزیز باشد. مراقبت از سلامت روان، نه‌تنها حق ماست، بلکه مسئولیت ما در برابر خود و جامعه نیز هست.
با هم، از این بحران عبور خواهیم کرد.

کمیته مداخله در بحران انجمن روان‌شناسی ایران
1404/03/23
🥰42