"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
برای همه ی عزیزان در بندر عباس آرزوی سلامتی و عبور از وضعیت دشوار فعلی رو دارم 🍀
@adelehz
🕊4027😢16👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بگذار بپذیریم که زن با بودنش هرجایی را زیباتر می کند .
رنگ شهرها را از خاکستری به سبز زمردی برمی گرداند .
به خانه هوایی تازه می بخشد
و خیابان‌ها را به رنگ آغشته می کند .
هر شهری که در ان زنی نخندد ویران است ولو که آبادترینِ شهرها باشد .
#عادله_زمانی
تماشای بازی فوتبال
کردستان زیبا
@adelehz
53🥰5👍4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از جمله اقشاری که من همیشه دوسشون داشتم که بی حاشیه هستند و حامی و نجات دهنده همین آتش نشان های فداکارند.
یادمه وقتی پلاسکو آتیش گرفته بود روبروی ایستگاه آتشنشانی نزدیک خونه مون یه میز سیاه گذاشته بودند و مردم غمگینانه میومدند شمع روشن میکردند و گل میگذاشتن.😔
یه روز غروب وقتی داشتم میرفتم خونه ازکنار اون میز که گذشتم توی اون سوز غروب و با دیدن عکسهای آتش نشان ها یه دفعه زدم زیر گریه و چنان با هق هق اشک ریختم که خودمم باورم نمیشد .
یکی از آتش نشان ها نگران از ایستگاه بیرون اومده بود و سعی می کرد آرومم کنه
در واقع خودم هم نمیدونم چی اتفاق افتاد انگار خیلی خسته بودم وقتی یهو چشمم به اون میز افتاد بغضم ترکید ..
هرگز اون غروب و یادم نمیره و هربار حادثه ای رخ میده اول برای سلامتی آتش نشان‌ها دعا میخونم .
بطرز عجیبی مردان بی ادعای خدا هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz

با این توضیح که این دوستان عضو هلال احمر هستند .تن شون سلامت
61😢14💔13👍2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
دوستان و همراهان نوستالژیکا
بالاخره اپیزود اول پادکست نوستالژیکا منتشر شد. ویدئویی که مشاهده می کنین آنونس اپیزود اول هست که به آهنگ " سوغاتی " با صدای خانم هایده اختصاص داره. خوشحال میشیم با به اشتراک گذاشتن این اپیزود از پادکست خودتون حمایت کنین.
لینک نسخه اصلی اپیزود اول در پلتفرم های معتبر : کست باکس : https://castbox.fm/channel/id6580093?country=us
اپل پادکست :
https://podcasts.apple.com/us/podcast/%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%84%DA%98%DB%8C%DA%A9%D8%A7/id1810269728
اسپاتیفای :
https://open.spotify.com/show/2ZJEgS4XaF9gqDPe9oDTA1
آمازون :
https://music.amazon.com/podcasts/f97e5db6-4df4-4090-9dcc-55eebb4381a0
دییزر:
https://www.deezer.com/show/1001828291
پادکست ادیکت:
https://podcastaddict.com/podcast/5841252
یوتیوب:
https://youtu.be/4vYEQNIghAk
7👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتش که بگذره ، دیگه نمی‌چسبه!
نه چیزی به دل و نه دل به چیزی ...

@adelehz
💔38🕊2
روز دختر روز زیبایی ست اما بنظرم خوب ست کمی بیشتر به آن فکر کنیم .
برای دخترانی که در تاریخی حداقل چند صدساله تمام عمرشان مقایسه شدند و همیشه هم در آن قیاس ها کفه به نفع رقبای شان ،پسران چربیده است اصولا از روز دختر حرف زدن شبیه یک فانتزی ست .
یک فانتزی صورتی و خوش رنگ
جایی خوانده بودم که گروهی پژوهشگر در یک بررسی متوجه شده اند استعداد دختران در کدنویسی کامپیوتر به مراتب بالاتر از پسران است اما در کمال تعجب دختران در امتحان پایانی قادر به پاس کردن امتحان نبودند چون هرچه مینوشتند پاک می کردند و بعد از پایان زمان کامیاب نشدند .
اما پسرها همه نوشته اند ،بلکم که بیشترشان هم غلط نوشته اند .
این میل به کامل بودن برای دختران از کجا می اید .تمایل به کامل بودن و اگر کامل نیستی پس بهتر است نباشی !
چرا دخترهای ما نمیتوانند صرف نظر از هر برچسبی که بعدها به هویت شان میخورد یا نمیخورد،دوست داشته و قبول شوند ؟انقدر که جرات داشته باشند وجود داشته باشند حتی اگر کامل نباشند .
من دوست دارم روز دختر را به همه ی اشکال از دختران تبریک بگویم .با هر راهی که انتخاب کرده اند تا طی کنند یا هر انتخابی که برای زندگی شان برگزیده اند .
جهان بطور کلی هرگز جای خیلی قشنگی برای دخترها نبوده است گرچه آنها سعی کردند با لطافت و سخت کوشی شان کفه را به سمت خود بچرخانند اما همیشه هم جواب دختران به قشنگی خودشان داده نشد .
تاریخ انقدر قصه از دختران قوی و تاثیر گذار دارد که میتوان هر روزش را روز یک دختر دانست .
اما بازهم بگذارید ساده بگویم همه شکل از دخترها،روزتان فرخنده باد‌
#عادله_زمانی
@adelehz
30👍6🕊2💔1
روز دختر بر اون دختر طفل معصومی که چند روز پیش،پدرش توی خیابون سلاخیش کرد مبارک.
قلبم هنوز براش می سوزه ...
@adelehz
😢56💔39
دلم برای معلم‌های دبیرستانم به خصوص خیلی تنگ شده مطمئنم همشون بازنشسته شدند من دوازده سال درس خوندم بدون اینکه حتی از یک معلم خاطره بد داشته باشم .
واقعا عجیبه ولی حقیقت اینه که من معلم‌های بسیار شایسته ای داشتم ‌.
دست شون رو هرجا که هستند میبوسم
امیدوارم همه سلامت و شاد باشند .
دعای خیر شاگردشون تا ابد همراه شونه❤️
75🥰7🕊5👍1
ما در جهان بسیار گشته ایم و هربار که از دریا به ساحلی رسیده ایم گفته ایم این ساحل با ساحل های دیگر فرق دارد .
اینجا طوفان به دنبالمان نخواهد آمد و دامنش امان ابدی ما خواهد شد.
و هر بار به ما ثابت شد که اشتباه کرده ایم و این ساحل هم ما را امان نخواهد داد‌.
ما در دریاها و ساحل ها بسیار گشته ایم و طوفان هرگز ما را رها نکرد .
و ما هر بار خودمان را گول زدیم که این بار فرق می کند و با آن فریب شیرین به خواب رفتیم ..
#عادله_زمانی

@adelehz
👍22💔7🕊4😢1
دیدگانت از همیشه شادتر
شهر قلبت زنده واباد تر
غصه هایت دم به دم ای مهربان
درگذر گاه زمان بر باد تر
@adelehz
17🕊7👍3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من از جنگ یا زلزله ،سیل یا تنهایی آنقدر نمی ترسم که از ناامیدی هراس دارم .
وقتی ناامیدانه یک گوشه مینشینم و انتظار هیچ اتفاق خوبی را نمیکشم قلبم به درد می آید ‌.
من از رنگ باختن امید بسیار می هراسم.
از اینکه نتوانم امیدوار بمانم می ترسم و حس میکنم روزی که امیدم تمام شود جهان به پایان خواهد رسید.

#عادله_زمانی
@adelehz
💔409
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خودم زنم ،تو به من حقه ی زنانه نزن
@adelehz
39
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ای شاخه نبات
غزلِ حافظِ شیراز
معشوقه مایی
چه بخواهی؛ چه نخواهی🤗

#میثم_قاسمی
روز ملی شیراز با تاخیر مبارک
🍃🌸🌷🌸🍃
ویدیو و عکسها :اسما جان دُرتاج
@adelehz
34🥰3👍1
«ما دوام آورده‌ایم، چون آدمیزاد عادت می‌کند. به همه چیز عادت می‌کند و دوام می‌آورد. نقطه‌ی قوت آدمیزاد همین است. نقطه ضعفش نیز.»

معین دهاز
@adelehz
💔28👍9😢2
« عزیز من! زندگی، بدون روزهای بد نمیشود؛ بدون روزهای اشک و درد و خشم و غم. اما، روزهای بد، همچون برگهای پائیزی، باور کن که شتابان
فرو میریزند، و در زیر پاهای تو، اگر بخواهی، استخوان میشکنند، و درخت، استوار و مقاوم بر جای میماند. »

#نادر_ابراهیمی

@adelehz
31💔8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آنی که رفت هرگز درک نکرد چه بر سر آن که در خیابان بعد از خداحافظی ترکش کرد آمد.
خیابان‌ها شاهدان بزرگ ماجرا هستند .
هیچ چیز مثل قبل نخواهد ماند .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔4312👍7😢4👎2
ما رشد میکنیم ، اما نه با سن و سال
بلکه با نبرد هایی که در سکوت با آنها می‌جنگیم
👍67💔143