"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
آدمهایی که فهمیده می‌شوند بی آنکه هزار بار خودشان را شرح دهند ‌.
بی آنکه هزار بار متهم شوند .
بی آنکه مجبور باشند برای توضیح غصه شان هوار بکشند ،خوشبخت ترین ها هستند .
تنهایی به مقیاس آدم‌های اطراف تان نیست به مقیاس تعداد آدمهایی ست که برای فهماندن خودتان به آنها نیاز به فریاد زدن ندارید.
و بعضی های ما بسیار تنهاییم.
#عادله_زمانی
@adelehz
35💔14👍3
"عِشق "
آن است که هِزار دلیل
برای رَفتن پیدا می‌کنی
امّا می‌مانی ...

 محمود درويش
@adelehz
🥰2015👍9🕊6💔6👎3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بعد از رفتن کسی که نباید برود ‌.
باران‌ها همچنان می بارد ،شهر هنوز نفس می کشد
زندگی هم چنان ادامه دارد اما ...
هیچ چیز شبیه روز اول نمی‌شود.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔646😢6💋1
یا نور
44🕊10👍3🥰3
دیدار یارِ غایب ،
دانی چه ذوق دارد ؟
ابری که در بیابان
بر تشنه ای بِبارد ...

سعدی

یک اردی بهشت روز بزرگداشت استاد سخن، سعدی شيرازی مبارک باد.
@adelehz
49👍6
من یک دشمن باشکوه را به هزاران دوست حقیر ترجیح می‌دهم.
چون دشمن با شکوه حتی در دشمنی اش منصف ست و دوست حقیر در دوستی اش تورا به ذلت می‌کشاند.
#عادله_زمانی
@adelehz
👍4713😢1
دوستت دارم
و این آخرین چیزی ست که از من میشنوی
چون بعد از این دیگر
اصلا چه دارم که به تو بگویم .
#عادله_زمانی
@adelehz
33👍1
شانس مایه😂(شانس ما می باشد)

@adelehz
😁28💔3👍1
یا فتاح 🪐💫
38🕊6💔1
از چنین روزهای گرمی در تابستان چند سال قبل مسیر زندگی من عوض شد و وارد راهی جدید از زندگی شدم .
اما فقط مسیر زندگیم نبود بلکه خودم بودم که در روزهای تابستانی،خزانی ،زمستانی و بهاری آن سال تغییر میکردم و پوست می انداختم.
من داشتم بزرگ میشدم بی آنکه خودم بدانم که چقدر در حال تغییر هستم .بی آنکه بدانم راهی کجا هستم خودم را مثل یک پروانه که خود را به باد بخشیده به تقدیر سپرده بودم...
درحالی که نمی دانستم کجا می روم به یک هدف خوش آب و رنگ فکر میکردم و فقط از ته دل می خندیدم .
دختر بچه ای بودم که حالا می رفت تا بزرگ شود تا لپ های تپلی اش به استخوان های صورتش بچسبد و صورت کودکانه ی تپلی اش تبدیل به یک صورت کشیده و استخوانی شود .و برق شاد نگاهش می رفت تا تبدیل به یک نور نافذ شود و خیلی چیزها و کس ها را نادیده بگیرد .
من آن تابستان کذایی مثل میوه های باغ آقاجان پخته میشدم بدون اینکه بفهمم
راستش تا زمانی که میانه ی یک حال باشید درست نمی توانید درکش کنید آن زمانی می فهمید چه چیزی را پشت سر گذاشتید که از بیرون به آن نگاه کنید .
هنوز هم تابستانهای گرم آبی ابی را میشنوم و دوباره و دوباره به آن دخترک خوشحال فکر میکنم که در یک‌تابستان بزرگ شد.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔14🥰4👍2
Audio
ebi
آبی ازابی @adelehz
🕊4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
می خواهم در جهانی برخیزم که عشق به قیمت لبخند باشد.
مردان نمیرند،
زنان نگریند،
و همه کودکان، پدر خود را بشناسند.
عدالت باغی باشد،
که مردم در آن سیب های یکسان بخورند،
و یکسان بمیرند.
می خواهم در جهانی برخیزم،
که هیچ انسانی بیش از یکبار نمیرد...

ژاک پره ور

لبخندی زیبای کودک افغان در گذرگاه تورخم
@adelehz
53🥰11👍6
برای همه ی عزیزان در بندر عباس آرزوی سلامتی و عبور از وضعیت دشوار فعلی رو دارم 🍀
@adelehz
🕊4027😢16👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بگذار بپذیریم که زن با بودنش هرجایی را زیباتر می کند .
رنگ شهرها را از خاکستری به سبز زمردی برمی گرداند .
به خانه هوایی تازه می بخشد
و خیابان‌ها را به رنگ آغشته می کند .
هر شهری که در ان زنی نخندد ویران است ولو که آبادترینِ شهرها باشد .
#عادله_زمانی
تماشای بازی فوتبال
کردستان زیبا
@adelehz
53🥰5👍4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از جمله اقشاری که من همیشه دوسشون داشتم که بی حاشیه هستند و حامی و نجات دهنده همین آتش نشان های فداکارند.
یادمه وقتی پلاسکو آتیش گرفته بود روبروی ایستگاه آتشنشانی نزدیک خونه مون یه میز سیاه گذاشته بودند و مردم غمگینانه میومدند شمع روشن میکردند و گل میگذاشتن.😔
یه روز غروب وقتی داشتم میرفتم خونه ازکنار اون میز که گذشتم توی اون سوز غروب و با دیدن عکسهای آتش نشان ها یه دفعه زدم زیر گریه و چنان با هق هق اشک ریختم که خودمم باورم نمیشد .
یکی از آتش نشان ها نگران از ایستگاه بیرون اومده بود و سعی می کرد آرومم کنه
در واقع خودم هم نمیدونم چی اتفاق افتاد انگار خیلی خسته بودم وقتی یهو چشمم به اون میز افتاد بغضم ترکید ..
هرگز اون غروب و یادم نمیره و هربار حادثه ای رخ میده اول برای سلامتی آتش نشان‌ها دعا میخونم .
بطرز عجیبی مردان بی ادعای خدا هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz

با این توضیح که این دوستان عضو هلال احمر هستند .تن شون سلامت
61😢14💔13👍2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
دوستان و همراهان نوستالژیکا
بالاخره اپیزود اول پادکست نوستالژیکا منتشر شد. ویدئویی که مشاهده می کنین آنونس اپیزود اول هست که به آهنگ " سوغاتی " با صدای خانم هایده اختصاص داره. خوشحال میشیم با به اشتراک گذاشتن این اپیزود از پادکست خودتون حمایت کنین.
لینک نسخه اصلی اپیزود اول در پلتفرم های معتبر : کست باکس : https://castbox.fm/channel/id6580093?country=us
اپل پادکست :
https://podcasts.apple.com/us/podcast/%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%84%DA%98%DB%8C%DA%A9%D8%A7/id1810269728
اسپاتیفای :
https://open.spotify.com/show/2ZJEgS4XaF9gqDPe9oDTA1
آمازون :
https://music.amazon.com/podcasts/f97e5db6-4df4-4090-9dcc-55eebb4381a0
دییزر:
https://www.deezer.com/show/1001828291
پادکست ادیکت:
https://podcastaddict.com/podcast/5841252
یوتیوب:
https://youtu.be/4vYEQNIghAk
7👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتش که بگذره ، دیگه نمی‌چسبه!
نه چیزی به دل و نه دل به چیزی ...

@adelehz
💔38🕊2