کاف
مجری (برنامهی عربی) پرسید این جفنگیات چیه ملت میگن؟ مثلا میگن «عطر هدیه ندین. جدایی میاره». طرف شروع کرد که اتفاقا درسته. «کل شیشة عطر تنصنع، وردة تموت»، هر شیشهی عطری که ساخته میشه، یکگل میمیره. اونوقت خاک پای گل، دلتنگ گل میشه. آه اون خاک هم میگیره…
دارم بطرز عجیبی به ادبیات عرب علاقه مند میشم.
👍14🕊4👎1
https://www.instagram.com/adeleh.zamani90?igsh=eTk3Z2V3aTZzbnE=
من در صفحه ی خودم هم مینویسم میتونم میزبان تون اونجا باشم .
قدمتون روی چشم.
❤️
من در صفحه ی خودم هم مینویسم میتونم میزبان تون اونجا باشم .
قدمتون روی چشم.
❤️
❤13👍1
من هنوز بعضی شبها تورا خواب میبینم.
که سکوت کرده ای و به من چشم دوخته ای طوری که انگار مرا نمیشناسی ..
نمیدانم در خوابهایت عطری از من به جا مانده یا نه ولی از تو در خواب من ردپای زیادی مانده ست آنقدر که صبحها ،بر بالشی خیس بیدار میشوم.
راستی تو میدانی تعبیر خوابهای باران زده چیست ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
که سکوت کرده ای و به من چشم دوخته ای طوری که انگار مرا نمیشناسی ..
نمیدانم در خوابهایت عطری از من به جا مانده یا نه ولی از تو در خواب من ردپای زیادی مانده ست آنقدر که صبحها ،بر بالشی خیس بیدار میشوم.
راستی تو میدانی تعبیر خوابهای باران زده چیست ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔36❤5😢3
زندگی شاید یکبازی کامپیوتری کوچک ست .
در سالهای اول چالش ها آسان و امتیازها فراوان ست و هرچه بالاتر می روی مراحل جان فرسا تر و امتیازات کم تر میشود .
وقتی غول مرحله ی آخر را رد میکنی برمیگردی و به نردبانی که پشت سر گذاشتی خیره میشوی ..
شکست دادن غول مرحله ی آخر زندگی را برای تان آرزو میکنم .
رسیدن به نقطه ی اوج، امیدوارم زندگی با ما آنقدر سخاوتمند باشد که فرصت کافی برای عبور از مراحلش را داشته باشیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
در سالهای اول چالش ها آسان و امتیازها فراوان ست و هرچه بالاتر می روی مراحل جان فرسا تر و امتیازات کم تر میشود .
وقتی غول مرحله ی آخر را رد میکنی برمیگردی و به نردبانی که پشت سر گذاشتی خیره میشوی ..
شکست دادن غول مرحله ی آخر زندگی را برای تان آرزو میکنم .
رسیدن به نقطه ی اوج، امیدوارم زندگی با ما آنقدر سخاوتمند باشد که فرصت کافی برای عبور از مراحلش را داشته باشیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
👍15❤7
❤30😢7💔3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک عمر نشستیم غصه خوردیم چی شد ؟
کسانی که رفته بودند برگشتند؟
آنچه از دست دادیم دوباره به دست آوردیم؟
دردها درمان شدند ؟
دقیقا از غصه خوردن و زانوی غم بغل گرفتن ما چه چیزی عوض شد ؟
کجای کار ما درست شد جز اینکه بدترش به سرمان آمد ؟
پس رها کن برود رفیق
بگذار زندگی هر غلطی تا حالا نکرده بکند و برود پی کارش گل های تازه بچین
شکلاتهای جدید را امتحان کن
زیر باران راه برو
از خیس شدن نترس
و برقص ...
که رقص همان نقطه ی اتصالت به دنیای خوشحال هاست .
برقص رفیق همانطور که جهان را رها کرده ای رفته است پی کارش
#عادله_زمانی
@adelehz
کسانی که رفته بودند برگشتند؟
آنچه از دست دادیم دوباره به دست آوردیم؟
دردها درمان شدند ؟
دقیقا از غصه خوردن و زانوی غم بغل گرفتن ما چه چیزی عوض شد ؟
کجای کار ما درست شد جز اینکه بدترش به سرمان آمد ؟
پس رها کن برود رفیق
بگذار زندگی هر غلطی تا حالا نکرده بکند و برود پی کارش گل های تازه بچین
شکلاتهای جدید را امتحان کن
زیر باران راه برو
از خیس شدن نترس
و برقص ...
که رقص همان نقطه ی اتصالت به دنیای خوشحال هاست .
برقص رفیق همانطور که جهان را رها کرده ای رفته است پی کارش
#عادله_زمانی
@adelehz
👍28❤6🥰4😢1
💔37🕊10❤1
"زنی کهگم کردم "
حالا وسط این هیری ویری روزگار این خوشگل پسر و ببینید دلتون باز بشه 😍 @adelehz
هزاران امید در زندگی بود و دیگر نیست ...
❤11💔8😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این پیامی برای همه ی کسانی ست که نگران فردا هستند ..
@adelehz
@adelehz
❤37👍3👎2
در باران گیر کرده ام ،وسط کارهای روزانه در خیابانی شلوغ زیر یک سایبان جلوی در مغازه ای پناه گرفته ام و منتظرم باران بهاری رعد آسا، شهر را به حال خودش رها کند تا به بقیه ی دویدن هایم برسم.
غیر از من خیلی های دیگر به سایبان ها پناه آورده اند . مغازه دارانی که هوس کشیدن یک نخ سیگار زیر باران کرده اند تا خانمهایی که دست کودکانش را میکشند تا در بازار لباسی مناسب برایشان پیدا کنند .
همه ی ما با آنکه غریبه ایم یک نقطه ی مشترک پیدا کرده ایم .
زیر یکی از سایبان ها،مرد جوانِ ژولیده ای در حالیکه کیسه ی بزرگی کنار دستش گذاشته بر زمین نشسته است.
هر چند دقیقه یکبار بسته های نامرتبی از اسکناس های کم بهایی را از جیبش بیرون می کشد و با شمردن و دوباره شمردن شان دستهایش را به آسمان بالا میبرد و بلند خدا را شکر میکند .
معلوم ست که پولها حاصل چندین ساعت تکدی گری ست و از لبخندهای مکرر و حرف زدنهای بی مقصدش میتوان فهمید که وضعیت روانی سالمی ندارد.
به صورتش خیره میشوم و تصوراتم را به کار می اندازم.بینی تیز مردانه و خوش فرمی دارد .چشمانش سیاه و عمیق ست و موهای پرپشتی که در کلاه مندرسی پنهان شدند، قد بلند و رشید بنظر می رسد .
تصور میکنم که کت تک مخمل مشکی پوشیده ،شلوار جین سیاه و کفشهای ساق دار تیره ای بر پا دارد.
زیر کت یقه اسکی سیاهی بر تنش ست ساعتی برند و عطری تلخ
و در حالیکه مصمم بر سیگارش پک می زند با همکارش حرف می زند ...
وقتی سبک و سنگین می کنم میبینم که تمام این جزئیات به او می آیند اگر سالم باشد اگر پول تهیه ی تمام آن لباسها را داشته باشد ...
از خودم میپرسم این مردمی که چنین بی توجه از کنارش عبور میکنند میتوانستند تحت تاثیر یک لحظه حضورش قرار گیرند اگر....
ولی زندگی همین است ،همه ی کسانی که فکر میکنیم از ما خیلی عقب هستند در واقع شاید خیلی هم از ما پیش تر باشند بشرطی که جهان کمی با ایشان مهربان تر می بود .
باران کم کم قطع میشود ،نگاهش به من برمیخورد و با لبخندی پهن بطری آبمیوه اش را به من نشان میدهد، ابروهایش را بالا می اندازد انگار که مهمترین دارایی دنیا در دستش ست .
به او لبخند می زنم و از زیر سایبان به خیابان برمیگردم .
و به این فکر میکنم که مرد سیاه پوش خوشتیپی که هرگز وجود نداشت چرا زیر بارانها به خانه اش بر نگشت .
#عادله_زمانی
@adelehz
غیر از من خیلی های دیگر به سایبان ها پناه آورده اند . مغازه دارانی که هوس کشیدن یک نخ سیگار زیر باران کرده اند تا خانمهایی که دست کودکانش را میکشند تا در بازار لباسی مناسب برایشان پیدا کنند .
همه ی ما با آنکه غریبه ایم یک نقطه ی مشترک پیدا کرده ایم .
زیر یکی از سایبان ها،مرد جوانِ ژولیده ای در حالیکه کیسه ی بزرگی کنار دستش گذاشته بر زمین نشسته است.
هر چند دقیقه یکبار بسته های نامرتبی از اسکناس های کم بهایی را از جیبش بیرون می کشد و با شمردن و دوباره شمردن شان دستهایش را به آسمان بالا میبرد و بلند خدا را شکر میکند .
معلوم ست که پولها حاصل چندین ساعت تکدی گری ست و از لبخندهای مکرر و حرف زدنهای بی مقصدش میتوان فهمید که وضعیت روانی سالمی ندارد.
به صورتش خیره میشوم و تصوراتم را به کار می اندازم.بینی تیز مردانه و خوش فرمی دارد .چشمانش سیاه و عمیق ست و موهای پرپشتی که در کلاه مندرسی پنهان شدند، قد بلند و رشید بنظر می رسد .
تصور میکنم که کت تک مخمل مشکی پوشیده ،شلوار جین سیاه و کفشهای ساق دار تیره ای بر پا دارد.
زیر کت یقه اسکی سیاهی بر تنش ست ساعتی برند و عطری تلخ
و در حالیکه مصمم بر سیگارش پک می زند با همکارش حرف می زند ...
وقتی سبک و سنگین می کنم میبینم که تمام این جزئیات به او می آیند اگر سالم باشد اگر پول تهیه ی تمام آن لباسها را داشته باشد ...
از خودم میپرسم این مردمی که چنین بی توجه از کنارش عبور میکنند میتوانستند تحت تاثیر یک لحظه حضورش قرار گیرند اگر....
ولی زندگی همین است ،همه ی کسانی که فکر میکنیم از ما خیلی عقب هستند در واقع شاید خیلی هم از ما پیش تر باشند بشرطی که جهان کمی با ایشان مهربان تر می بود .
باران کم کم قطع میشود ،نگاهش به من برمیخورد و با لبخندی پهن بطری آبمیوه اش را به من نشان میدهد، ابروهایش را بالا می اندازد انگار که مهمترین دارایی دنیا در دستش ست .
به او لبخند می زنم و از زیر سایبان به خیابان برمیگردم .
و به این فکر میکنم که مرد سیاه پوش خوشتیپی که هرگز وجود نداشت چرا زیر بارانها به خانه اش بر نگشت .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔27👍12❤5😢4
❤72🕊23😢6👍4💔1
گرچــــه هنگام سفــر جاده ها جانکاه اند
روی نقشه، همه ی فاصله ها کوتاه اند!
فاصله بین من و شهر شما یک وجب است
نقشه ها وقتی از این فاصله ها می کاهند
من که از خود خبرم نیست چه قیدی دارم؟
جمله های خبــــری قید مکان میخواهند!!
راهی شهر شما میشوم از راه خیال
بی خیالان چه بخواهند چه نه؛ گمراهند
شهر پــُر میشود از اهل جنــون برج بـه برج
“مهر” خواهان شما “مشتری” هر “ماه” اند!
بــه نظامی برسانید که در نسخه ی ما
خسروان برده ی کت بستهی شیرین شاه اند!
چند قرن است که خرما به نخیل است و هنوز
دستهای طلب از چیدن آن کـوتاهـند
غلامرضا طریقی
@adelehz
روی نقشه، همه ی فاصله ها کوتاه اند!
فاصله بین من و شهر شما یک وجب است
نقشه ها وقتی از این فاصله ها می کاهند
من که از خود خبرم نیست چه قیدی دارم؟
جمله های خبــــری قید مکان میخواهند!!
راهی شهر شما میشوم از راه خیال
بی خیالان چه بخواهند چه نه؛ گمراهند
شهر پــُر میشود از اهل جنــون برج بـه برج
“مهر” خواهان شما “مشتری” هر “ماه” اند!
بــه نظامی برسانید که در نسخه ی ما
خسروان برده ی کت بستهی شیرین شاه اند!
چند قرن است که خرما به نخیل است و هنوز
دستهای طلب از چیدن آن کـوتاهـند
غلامرضا طریقی
@adelehz
❤17🥰4👍3🕊2
بخوابیم و قبول کنیم که بزرگشدیم اما هنوز گول حرفهای قشنگ غیر واقعی رو میخوریم ..
بهمین سادگی
#عادله_زمانی
شب بخیر❤️
@adelehz
بهمین سادگی
#عادله_زمانی
شب بخیر❤️
@adelehz
👍46❤16💔9🕊1
عیدتون مبارک ❤️
روزه نماز های عزیزانی که روزه میگرفتند قبول درگاه حق❤️
روزه نماز های عزیزانی که روزه میگرفتند قبول درگاه حق❤️
❤69👍4
😢42👍21💔7❤4🕊3
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هایده فقط یک خواننده نبود او یک سبک خاص از زندگی، رفتار و زنانگی زیبا بود❤️
گفته های هما میر افشار دوست صمیمی هایده و شاعر بسیاری از ترانه های نامدار را در تاثیر عشق بر هایده بشنوید .
#عادله_زمانی
@adelehz
گفته های هما میر افشار دوست صمیمی هایده و شاعر بسیاری از ترانه های نامدار را در تاثیر عشق بر هایده بشنوید .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤39🥰4👍2