"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
Parishoon-(IRMP3.IR)
Bijan Bijani
کو یوسف کنعان من ...
10👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امان از دوست داشتن هایی که کورمان کرد و تا وقتی بینا شدیم جانی از جان هایمان ستاند...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔45😢6👍5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و عشق تو گرچه بسیار کوچک بودی تارهای از هم گسسته ی حیات مرا دوباره بهم پیوند داد .
#عادله_زمانی
@adelehz
38😢8👍6👎1
"زنی که‌گم کردم "
و عشق تو گرچه بسیار کوچک بودی تارهای از هم گسسته ی حیات مرا دوباره بهم پیوند داد . #عادله_زمانی @adelehz
فقط مونده بود ساعت دوازده شب واسه زندانی هایی که گربه ها رو به سرپرستی میگیرن اشک بریزم😢
💔316🕊3👍2🥰2
تغضبُ و كأنَّكَ ستحرق الدُنيا،
لكنَّكَ تبكي فقط

چنان عصبانی می‌شوی که گویی دنیا را به آتش خواهی کشید امّا فقط گریه می‌کنی.


@adelehz
💔55😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خداوندا
آنگونه بساز که احدی نتواند خرابش کند
ما که زورمان نمی رسد
همه را می‌سپاریم دست خودت و خودمان می رویم میخوابیم ..
تو بیداری و تو برای همیشه کافی هستی ..
#عادله_زمانی
شب بخیر
@adelehz
66👍4😢3🕊3🥰2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باورتون میشه این شعر ،شعر صبر ایوبِ جواد یساری هست .
چقدر یه اجرا میتونه زیبا باشه❤️
42👍3
دبستان رفته می‌داند چه یارب‌هاست با طفلان
چو در اخبار می‌گویند برف احتمالی را

محمدسهرابی

@adelehz
30🥰4
درمن صدهزار پرنده
هوای سرزمین تنت را دارند.
مرغکان مهاجری هستند که در سر هوای سرزمین آباد تنت را می پرورانند.
و آنگاه که نامهربان می شوی هزار پرنده ی غمگین در من آواز حزن سر می دهند تو گویی هرگز به آن سرزمین جادویی نخواهند رسید. تو گویی آن سرزمین هرگز وطن شان نخواهد شد.
#عادله_زمانی
@adelehz
22🕊4👍1
"زنی که‌گم کردم "
Photo
ما هرسال صدای قدمهای بهار و با شکوفه های بادوم شیراز و نگار قشنگمون برای اولین بار میشنویم😍
دخترمون داره هر سال بزرگتر و قشنگتر میشه و به امید اینکه یه روز عروسیش و با اونی که عاشقش خواهد بود زیر شکوفه های بادوم ببینیم 😍
خداوندا ما امیدی جز خودت نداریم چون زنده کردن درختانت در بهار امید و عشق رو همیشه در دلمون زنده کن❤️
پیام‌های ریپلای شده رو بخونید تا داستان شکوفه های بادوم نگار کوچلو رو بدونید😘❤️
@adelehz
45🥰5👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اولین بار یک دوست مهربان با آهنگ گلنار مرا با استاد بیژن بیژنی آشنا کرد .
در روزهای منتهی به بهار
در مسیری طولانی از مترو سال‌های نخست فارغ‌التحصیلی وقتی ظهرها از اولین کارم به خانه بر میگشتم و به گلنار گوش میدادم .
امروز من سالهاست از آن دوست بی خبرم ،مدتهاست سوار مترو نشدم و دیگر به آن کار برنگشتم
اما هنوز دلم به آمدن بهار خوش ست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
29
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
همینقدر عجیب و گاهی تلخه
شبتون بخیر
@adelehz
💔36😢52👍2🥰1
"زنی که‌گم کردم "
رمضان مبارک❤️
مادرم آن سالها حوالی همین ساعت‌های سحر ،آرام با بوسه صدایم می زد .
شش ساله بودم و با چشمان خوابالودم و دستان کوچکی که پشتش را حریصانه بر چشمانم می مالیدم روی جایم می نشستم.
گوشه ی اتاق بزرگ ۱۲ متری چراغ کوچکی نور کم توانی را بر زمین انداخته بود . مادرک جوان و زیبایم با دستان ظریفش به سرعت پلوی خوش عطر ایرانی را بر بشقابها می ریخت، آن سالها بازار هنوز از برنجهای درجه دو و سه پاکستانی و هندی که فقط نام برنج را یدک می کشد اشباع نشده بود ‌.عطر برنج محشر ایرانی نفوذ میکرد به استخوانت و در هرخانه ای پیدا می شد .
پدرکم،با آن سبیل‌های تاب خورده و چشمان سیاهش با پیج رادیوی قدیمی مان که آن سالها عروس بازار بود ور می رفت چشمش که به من می افتاد می‌خندید که بیا باباجان غذا بخور ...
و آن نجوای آرام پدرومادرم بر سفره سحر ،آن یک به یک روشن شدن چراغ خانه ها آن تک زنگ زدن مادرم به خانه ی همسایه ها برای بیدار کردن شان
نمیدانم چه شد که به اینجا رسیدیم .
نه سفره مان دیگر سفره شد نه حالمان خوش
نه کسی بیدارمان کرد ..
در حسرت آرامش و سکوت یک سحری ساده ،شنیدن یک صدای عمیق مجری که می‌گفت روزه داران عزیز فقط ۵ دقیقه تا پایان سحری ..و لذت مزه کردن دعای سحری در جانمان، ماندیم .
سحر می‌شود، بیدار میشوم در پرتو نوری کم فروغ مینشینم ..بازهم رادیو را روشن میکنم اما ...اما حالِ دلم گمشده است .
اما دیگر آن شور را در هیچ نیمه شب منتهی به سحری نمی یابم ....
#عادله_زمانی
@adelehz
😢34🕊20💔18👍136👎1
پرسیدند چرا چنین بی مرز دوستش داری؟
گفتم او زخم هایم را بوسید
و «رنجم» را باور کرد...

@adelehz
💔4117👍6😢5🥰3🕊3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ولی همه ی ما در زندگی به یک عُمر نیاز داریم که وقتی از همه جا دلمون شکست بهش زنگ بزنیم 🥺
@adelehz
💔3812😢5🥰4
اخیرا دارم مکرر تو شهر گربه های سیاهی میبینم که یا دستشون قطعه یا دم شون یا پاهاشون !!!
یسری بی شرف اینارو برای جادو قطع می‌کنند.
ببینید دوستان این کارا عاقبت نداره آتیش میندازید تو زندگی خودتون
و خدا یه جوری میذاره تو کاسه تون که چند نسل تون از نحسی جادو در نیاد .
نکنید این کارها رو ! یه ذره ایمان به خدا داشته باشید یعنی خدا نمیتونه کاری بکنه بعد اون جادوگر بی وجود با دست قطع شده ی یه حیوون بی پناه میتونه انجامش بده؟
چطور متوجه این همه سیاهی و نحسی نمیشید؟
خدایا خودت مارو از شر این شیطان صفت ها حفظ بفرما
آمین
@adelehz
😢96👍39💔102👎1