"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
Naneh Sarma
Omid Nasri
رسم زمونه ...
@adelehz
6
"زنی که‌گم کردم "
Omid Nasri – Naneh Sarma
مثل بچه ای که هیشکی راهش نمیده توی هفت سنگ 🥲
💔15😢6
بعد از مدرسه اینجا دراز می‌کشیدیم
غرق آرامش می‌شدیم و عمیق میخوابیدیم...
@adelehz
64💔17🥰7😢6😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بسیاری از آدمها با دردهایش رشد می‌کنند و دیگران در دردهایشان غرق می‌شوند.
باید حرف زد
اما کجا
اما با چه کسی
#عادله_زمانی
@adelehz
💔38👍6😢5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من نیاز دارم آن قدر واقع گرا شوم که بپذیرم باید بعضی انسانها را از زندگیم حذف کنم .
حتی اگر غیرممکن و نا مانوس بنظر رسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍4315💔14😢4
"زنی که‌گم کردم "
تو زندگی قبلیم احتمالا زاگرس نشین بودم :) اینطوری که عاشق آهنگهای محلی عاشقانه شون هستم🥺 @adelehz
باورم نمیشه اما این بچه گویا تو کماست متاسفانه 🥺براش دعا کنید الهی این صدا خاموش نشه .
خدایا توکل بر خودت🥺
💔3618👍3😢2
"زنی که‌گم کردم "
مامانم اخیرا تو اینستا یه پیج پیدا کرده که یه خانم آذری از مادربزرگش نگهداری میکنه و از روزمرگیش تولید محتوا میکنه اون خانم بطرز عجیبی شبیه مادر بزرگ من هست در سال‌های آخر عمرشون مادرم از صبح که بیدار میشه تا شب مکرر این‌پیج و چک میکنه و همش میگه امروز حاج…
مادربزرگ این خانوم چند روزی هست بیمارند و در بیمارستان هستند .مادرم مدام میره استوری هارو چک میکنه و گریه میکنه .
و طوری شده که من از بیرون زنگ میزنم میگم مامان، مادربزرگی که تو اینستا دنبال میکنی حالش خوب شده ؟ استوری جدید گذاشته؟
ما آدمها بی آنکه بدانیم بهم نزدیکیم،خودمان را با مرزها و برچسب ها از هم جدا میکنیم اما چیزی مشترک در روح و خاطره مان در نهایت به یکدیگر وصل مان می‌کند.
امیدوارم ننه زودتر بهتر شود و به خانه برگردد بعنوان کسی که هرگز ندیدمش زبانش را نمیفهمم و فقط میبینم که مادرم اینگونه دوستش دارد،دلم می‌خواهد دوباره چشمان درخشان و خندانش را ببینم.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
58💔6👍3👎1🕊1
یادت باشد عزیزِ نازک رنج من!
از یک سنی به بعد دیگر بزرگتر نمی‌شوی
فقط با تجربه تر میشوی.

#عادله_زمانی
@adelehz
👍53💔2010😢3
فکر میکنم در این سال‌ها یکی از اتفاقاتی که عملا باعث اجحاف به زنان گردید .
پیشرفت صنایع غذایی بود!!!
شاید در ظاهر هزاران نفر این نظر مرا رد کنند و از خوبی ربها،مرباها و ترشی های کارخانه ای تمجید کنند .
اما برای من داستان چیز دیگریست..
من فکر می‌کنم زنانِ سال‌های دورتر خوشبخت تر بودند .
گرچه سخت بود ولی می‌دانستند که فرزندان شان سر صبحانه مربای آلبالوی مادرانه لای نان سنگک میچپانند و با ولع می‌خورند.
مردشان بین کار روزانه وقتی برای ناهار بساط ناهارخانگی را باز میکرد کمی از ترشی های پارسال خانم خانه را روی کتلت ها می ریخت و در دهانش مزه مزه میکرد .
عطر رب های خانگی که می‌پیچید در کوچه ی شان، صدای قل قل رب های جوشان در دیگهای بزرگ روحی و مسی به تمام اهل محل ندا می‌داد اینجا زنی عاشق خانواده اش ست .
من هربار که لقمه ی نان و پنیر گردویی که مادرم پنیرش را در خانه درست کرده بود یا کیکهای گردویی مادرم در مدرسه را میخوردم به مادرم فکر میکردم .
و خوب میدانم که همه ی ما با دستپخت های مادرانه مان برای لحظاتی در روز بیشتر به مادر فکر کردیم ‌.
راز اصلی همین ست ..آنچه زنها خالق آن هستند راهی برای تکرار بیشترشان در روزهای کسانی ست که دوستشان دارند.
خلق آنچه با لذت و آرامش همراه ست. مثل یک مزه ی دلچسب یا عطر غذایی وسوسه کننده.
بگذارید بگویم که خریدن مرباهای آماده از فروشگاهها آسان ترین کاری ست که می‌توانیم در روز انجام دهیم .
اما چرا هیچکدام از آن چیزهایی که میخریم مزه ی آنچه مادر درست می‌کند را ندارد؟
من معتقدم زنان همیشه باید راهی برای زیستن در روزهای آنان که عاشق شان هستند بیابند ولو که این راه پیچیدن یک ساندویج کوچک باشد که لابلای کره اش مربای توت فرنگی امسالی مادرانه ریخته شده باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
57👍17💔6👎1
یه زمانی مردم اینقدر مَلال و غم نداشتند، توی مکالمه‌ها و نامه‌ها می‌نوشتند:
« هیچ ملالی نیست جز دوری شما»...

@adelehz
💔62😢167👍6😁2🥰1
روشنای زندگی‌ام
نسیم من، فانوسم،
بیانیه ی باغ‌های من!
پلی به سمت من بکش از عطر نارنج‌
جایی به من بده چون شانه عاجی
در میان شب گیسوانت‌
و آنگاه فراموشم کن‌...

نزار قبانی
🌱

@adelehz
💔30🕊42👍1
برف بارید به این شهر، کجایی بی من؟
کاش سردت نشود دل نگرانم برگرد

مهدی کمانگر🌱

@adelehz
40💔6🥰3
دوستم از صبح داره لحظه به لحظه قیمت دلار و برام میفرسته 😑
کاش اول بهم بگه دلار مریضه بردنش بیمارستان
من واقعا این خبرای یهویی و نمیکشم...
@adelehz
😢221
Forwarded from کاف
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوب نیستی نه …؟

NiNa @Kafiha
😢28💔4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی به کسی که نباید ،رو بدین این در انتظارتونه😁
😁297
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من اما هنوز در قدیم ها جا مانده ام.
از آنچه امروز قدیم ترها می نامندش اما تاریخ زندگی ما بوده است .
چشمم دنبال آدمهایی مانده که قدیمترها بودند و حالا نه
چشم دنبال خانه هایی که روزی بودند و حالا نیستند باقی مانده ..
من در قدیم ترها جامانده ام و با هیچ قطار به ایستگاه نرسیده ای هم برنمیگردم.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔40👍5🕊42😢2
Emad Ram - Shayad to ra digar nabinam عماد رام - شاید تو را دیگر..
@moozikestan_bot
یا رب، نگاه کس، به کسی آشنا مکن ور
می‌کنی، کرم کن و از هم جدا مکن

- لاادری ‌
🌱

@adelehz
20💔4🕊2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و ما دوام آوردیم به خاطر بودن آنها که قلبمان را ساخته بودند ‌
چون شهری پس از تاراج دشمن
#عادله_زمانی
@adelehz
41😢4👍2💋2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امان از اولین ها ...
روز عشاق مبارک ❤️
@adelehz
💔46😢105👍2