"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
باید خریدارم شوی - همایون شجریان/انوشیروان روحانی
@flowwithmusic
اولین باری که این شعر سیمین بهبهانی را خواندم .سال اول دبیرستان بودم در اوج شور نوجوانانه ..
تصورم این بود که می‌شود در عشق مرزها را تعیین کرد.
می‌دانستم که شعر از یکی از بهترین های ادبیات ایران ست و باور داشتم عشق همین است ،اینکه معامله گونه پیش بروی.

سالها بعد از سال اول دبیرستان آموختم که عشق تورا تبدیل به از خودگذشته ترین ِ آدمها می نماید .
فقط کافی ست کسی را از عمیق ترین نقطه قلبت و با تمام وجودت بخواهی ..
سالها پس از آن کشف دلکشم باز به نقطه ای دیگر برگشتم ..
که حتی اگر دیوانه وار کسی را بخواهی و او به تو آنگونه که باید مایل نباشد ،خواهی سوخت .
پس من ماندم و دوراهی عشق و گذشت
آیا باید خریدارم شود تا من خریدارش شوم
یا اجازه دهم عشق او،مرا کور کند و جز برق خوبی هایش هیچ چیز نبینم..حتی بدی های عیانش را..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔41👍7
‏اگر قرار است رابطه‌ای را تمام کنید، به شریک عاطفی‌تان توضیحی واضح و منطقی بدهید. ابهام، بزرگ‌ترین شکنجه روانی است.
@adelehz
👍52😢13
انشالله که یاد بگیرید و یادتون بمونه ...
👍477👎1
چی شد که یهو همه چیز تو جامعه اینقدر مبتذل شد؟😐
😢41👍3
اگر دردی داری
برو و برای دریا تعریف کن
برای گربه ها
ابرها
برای گلدان های کنار پنجره
درد را مگر می شود با انسان ها درمیان گذاشت؟

- زکایی اوزگز

@adelehz
👍41💔184
کیفیت زندگی شما را
دو چیز تعیین می کند
کتاب هایی که می‌خوانید
و انسان هایی که ملاقات می‌کنید

‍‌@adelehz
👍285
"زنی که‌گم کردم "
کیفیت زندگی شما را دو چیز تعیین می کند کتاب هایی که می‌خوانید و انسان هایی که ملاقات می‌کنید ‍‌@adelehz
یه افتخار من تو زندگی اینه که رمان خوان قهارم
در مورد ملاقات آدمها نظری ندارم😅
😁17👍8🥰5
غروب به خانه برمیگشتم از مسیر دوچرخه سواری کنار خیابان راهم را گرفته بودم و پیش می رفتم .
کلاه بزرگ کاپشنم را روی سرم انداخته بودم و عملا دیدی به اطرافم نداشتم ،اتومبیل ها بی وقفه از کنارم عبور می‌کردند...
ناگهان بوی تازه ی گل هوشیارم کرد .بوی خوب گل تازه ،از همان بوهایی که وقتی در گلفروشی ایستاده ای مشامت را از آن پر میکنی .
سرم را که بلند کردم دیدم وانت نیسان آبی رنگی از کنارم عبور کرد ..پشت وانت سه تاج گل بسیار بزرگ با روبانهای سیاه می رفت که در سالن یک هتل کنار عکس کسی قرار گیرد که نمی شناختمش اما می‌دانستم دیگر در این‌جهان نیست .
نیمه لبخند چند لحظه ی قبل روی لبهایم ماسید .
وانت را تا رسیدن به میدان بعدی با چشمانم دنبال کردم و از خودم پرسیدم آیا آن که نمیشناسمش هرگز در زندگی گلهایی به این زیبایی دریافت کرده است؟
آیا هرگز با عطر خوبِ گلهای بهاری به زندگی لبخند زده است؟
وانت در میدان به سمت مخالف پیچید و من به خانه نزدیک تر شدم در حالی که هنوز به گلهای آن ناشناس سفر کرده فکر میکردم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔57😢8👍52🕊2
Naneh Sarma
Omid Nasri
رسم زمونه ...
@adelehz
6
"زنی که‌گم کردم "
Omid Nasri – Naneh Sarma
مثل بچه ای که هیشکی راهش نمیده توی هفت سنگ 🥲
💔15😢6
بعد از مدرسه اینجا دراز می‌کشیدیم
غرق آرامش می‌شدیم و عمیق میخوابیدیم...
@adelehz
64💔17🥰7😢6😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بسیاری از آدمها با دردهایش رشد می‌کنند و دیگران در دردهایشان غرق می‌شوند.
باید حرف زد
اما کجا
اما با چه کسی
#عادله_زمانی
@adelehz
💔38👍6😢5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من نیاز دارم آن قدر واقع گرا شوم که بپذیرم باید بعضی انسانها را از زندگیم حذف کنم .
حتی اگر غیرممکن و نا مانوس بنظر رسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍4315💔14😢4
"زنی که‌گم کردم "
تو زندگی قبلیم احتمالا زاگرس نشین بودم :) اینطوری که عاشق آهنگهای محلی عاشقانه شون هستم🥺 @adelehz
باورم نمیشه اما این بچه گویا تو کماست متاسفانه 🥺براش دعا کنید الهی این صدا خاموش نشه .
خدایا توکل بر خودت🥺
💔3618👍3😢2
"زنی که‌گم کردم "
مامانم اخیرا تو اینستا یه پیج پیدا کرده که یه خانم آذری از مادربزرگش نگهداری میکنه و از روزمرگیش تولید محتوا میکنه اون خانم بطرز عجیبی شبیه مادر بزرگ من هست در سال‌های آخر عمرشون مادرم از صبح که بیدار میشه تا شب مکرر این‌پیج و چک میکنه و همش میگه امروز حاج…
مادربزرگ این خانوم چند روزی هست بیمارند و در بیمارستان هستند .مادرم مدام میره استوری هارو چک میکنه و گریه میکنه .
و طوری شده که من از بیرون زنگ میزنم میگم مامان، مادربزرگی که تو اینستا دنبال میکنی حالش خوب شده ؟ استوری جدید گذاشته؟
ما آدمها بی آنکه بدانیم بهم نزدیکیم،خودمان را با مرزها و برچسب ها از هم جدا میکنیم اما چیزی مشترک در روح و خاطره مان در نهایت به یکدیگر وصل مان می‌کند.
امیدوارم ننه زودتر بهتر شود و به خانه برگردد بعنوان کسی که هرگز ندیدمش زبانش را نمیفهمم و فقط میبینم که مادرم اینگونه دوستش دارد،دلم می‌خواهد دوباره چشمان درخشان و خندانش را ببینم.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
58💔6👍3👎1🕊1
یادت باشد عزیزِ نازک رنج من!
از یک سنی به بعد دیگر بزرگتر نمی‌شوی
فقط با تجربه تر میشوی.

#عادله_زمانی
@adelehz
👍53💔2010😢3
فکر میکنم در این سال‌ها یکی از اتفاقاتی که عملا باعث اجحاف به زنان گردید .
پیشرفت صنایع غذایی بود!!!
شاید در ظاهر هزاران نفر این نظر مرا رد کنند و از خوبی ربها،مرباها و ترشی های کارخانه ای تمجید کنند .
اما برای من داستان چیز دیگریست..
من فکر می‌کنم زنانِ سال‌های دورتر خوشبخت تر بودند .
گرچه سخت بود ولی می‌دانستند که فرزندان شان سر صبحانه مربای آلبالوی مادرانه لای نان سنگک میچپانند و با ولع می‌خورند.
مردشان بین کار روزانه وقتی برای ناهار بساط ناهارخانگی را باز میکرد کمی از ترشی های پارسال خانم خانه را روی کتلت ها می ریخت و در دهانش مزه مزه میکرد .
عطر رب های خانگی که می‌پیچید در کوچه ی شان، صدای قل قل رب های جوشان در دیگهای بزرگ روحی و مسی به تمام اهل محل ندا می‌داد اینجا زنی عاشق خانواده اش ست .
من هربار که لقمه ی نان و پنیر گردویی که مادرم پنیرش را در خانه درست کرده بود یا کیکهای گردویی مادرم در مدرسه را میخوردم به مادرم فکر میکردم .
و خوب میدانم که همه ی ما با دستپخت های مادرانه مان برای لحظاتی در روز بیشتر به مادر فکر کردیم ‌.
راز اصلی همین ست ..آنچه زنها خالق آن هستند راهی برای تکرار بیشترشان در روزهای کسانی ست که دوستشان دارند.
خلق آنچه با لذت و آرامش همراه ست. مثل یک مزه ی دلچسب یا عطر غذایی وسوسه کننده.
بگذارید بگویم که خریدن مرباهای آماده از فروشگاهها آسان ترین کاری ست که می‌توانیم در روز انجام دهیم .
اما چرا هیچکدام از آن چیزهایی که میخریم مزه ی آنچه مادر درست می‌کند را ندارد؟
من معتقدم زنان همیشه باید راهی برای زیستن در روزهای آنان که عاشق شان هستند بیابند ولو که این راه پیچیدن یک ساندویج کوچک باشد که لابلای کره اش مربای توت فرنگی امسالی مادرانه ریخته شده باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
57👍17💔6👎1
یه زمانی مردم اینقدر مَلال و غم نداشتند، توی مکالمه‌ها و نامه‌ها می‌نوشتند:
« هیچ ملالی نیست جز دوری شما»...

@adelehz
💔62😢167👍6😁2🥰1
روشنای زندگی‌ام
نسیم من، فانوسم،
بیانیه ی باغ‌های من!
پلی به سمت من بکش از عطر نارنج‌
جایی به من بده چون شانه عاجی
در میان شب گیسوانت‌
و آنگاه فراموشم کن‌...

نزار قبانی
🌱

@adelehz
💔30🕊42👍1