هوا کمی گرم تر شده ست ،هنوز زود ست ولی در میانه روز، بین دویدن های روزمره هوای بهار در دلم پیچید.
حس کردم دوباره شانزده ساله شدم و تب بهار و تابستان در دلم می ریزد ،بوی گلها آرامم می کند و نور کم توان بهاری بر پوستم آرامش می پاشد .
و از آن زیباتر شور و غوغای نوجوانی ست که هوای عشق های اسطوره ای را می طلبد ..
اما تمام این ها در کسری از ثانیه مثل پری در باد به هوا رفت چون دیگر نمی توان در هوای شانزده سالگی باقی ماند .
اینمنم سالها پس از شانزده سالگی با دیدن دردها و شادی هایی که هرگز در شانزده سالگی تصورشان نمیکردم.
منم که میوه ی شیرین پذیرش را چشیده ام و رفتن هایی را دیده ام که مو بر تنم راست کرده است.
اما با تمام این اوصاف اندکی هوای بهاری مرا به آرزوهای در راه مانده و کوچه های بی انتهای پر از درخت توت می رساند .
هوا که گرم نیست ،صاف و بدون آلودگی هم نیست .
صبحها آن دل انگیزی سالهای قبل را ندارد و من ،من هم دیگر آن شانزده ساله ی خوش خیال نیستم.
اما یک چیز تغییر نکرده و آن خاطرات ست که اگر روزی نتوانم بیادشان بیاورم یعنی همه چیز تمام شده است.
فقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
حس کردم دوباره شانزده ساله شدم و تب بهار و تابستان در دلم می ریزد ،بوی گلها آرامم می کند و نور کم توان بهاری بر پوستم آرامش می پاشد .
و از آن زیباتر شور و غوغای نوجوانی ست که هوای عشق های اسطوره ای را می طلبد ..
اما تمام این ها در کسری از ثانیه مثل پری در باد به هوا رفت چون دیگر نمی توان در هوای شانزده سالگی باقی ماند .
اینمنم سالها پس از شانزده سالگی با دیدن دردها و شادی هایی که هرگز در شانزده سالگی تصورشان نمیکردم.
منم که میوه ی شیرین پذیرش را چشیده ام و رفتن هایی را دیده ام که مو بر تنم راست کرده است.
اما با تمام این اوصاف اندکی هوای بهاری مرا به آرزوهای در راه مانده و کوچه های بی انتهای پر از درخت توت می رساند .
هوا که گرم نیست ،صاف و بدون آلودگی هم نیست .
صبحها آن دل انگیزی سالهای قبل را ندارد و من ،من هم دیگر آن شانزده ساله ی خوش خیال نیستم.
اما یک چیز تغییر نکرده و آن خاطرات ست که اگر روزی نتوانم بیادشان بیاورم یعنی همه چیز تمام شده است.
فقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
👍17💔16❤11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در طول تاریخ ،زنان دردشان را بتنهایی بر دوش کشیدند .دردی که لایقش نبودند اما به جرم زن بودن به آنها روا داشته شد .
بردن جنازه های پر حسرت زنانه ی شان بر دوش های مردانه چه حاصلی دارد.
وقتی در سالهای زندگی بر دستان مردان شان عشق و احترام جاری نبود .
#عادله_زمانی
@adelehz
بردن جنازه های پر حسرت زنانه ی شان بر دوش های مردانه چه حاصلی دارد.
وقتی در سالهای زندگی بر دستان مردان شان عشق و احترام جاری نبود .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔72👍14😢12❤10
"زنی کهگم کردم "
فریدون آسرایی – عزیز جان
بعضی آهنگها مثل عطرها هستند .
فراموش شان کردی و ایضا هر آنچه با آنها آمده و رفته اما ..
فقط یک لحظه نیاز ست تا بشنوی شان و همه چیز دوباره در تو تکرار شود .
خاصیتی مشابهه عطرها...
#عادله_زمانی
@adelehz
فراموش شان کردی و ایضا هر آنچه با آنها آمده و رفته اما ..
فقط یک لحظه نیاز ست تا بشنوی شان و همه چیز دوباره در تو تکرار شود .
خاصیتی مشابهه عطرها...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔24❤10👍7🕊1
باید خریدارم شوی - همایون شجریان/انوشیروان روحانی
@flowwithmusic
اولین باری که این شعر سیمین بهبهانی را خواندم .سال اول دبیرستان بودم در اوج شور نوجوانانه ..
تصورم این بود که میشود در عشق مرزها را تعیین کرد.
میدانستم که شعر از یکی از بهترین های ادبیات ایران ست و باور داشتم عشق همین است ،اینکه معامله گونه پیش بروی.
سالها بعد از سال اول دبیرستان آموختم که عشق تورا تبدیل به از خودگذشته ترین ِ آدمها می نماید .
فقط کافی ست کسی را از عمیق ترین نقطه قلبت و با تمام وجودت بخواهی ..
سالها پس از آن کشف دلکشم باز به نقطه ای دیگر برگشتم ..
که حتی اگر دیوانه وار کسی را بخواهی و او به تو آنگونه که باید مایل نباشد ،خواهی سوخت .
پس من ماندم و دوراهی عشق و گذشت
آیا باید خریدارم شود تا من خریدارش شوم
یا اجازه دهم عشق او،مرا کور کند و جز برق خوبی هایش هیچ چیز نبینم..حتی بدی های عیانش را..
#عادله_زمانی
@adelehz
تصورم این بود که میشود در عشق مرزها را تعیین کرد.
میدانستم که شعر از یکی از بهترین های ادبیات ایران ست و باور داشتم عشق همین است ،اینکه معامله گونه پیش بروی.
سالها بعد از سال اول دبیرستان آموختم که عشق تورا تبدیل به از خودگذشته ترین ِ آدمها می نماید .
فقط کافی ست کسی را از عمیق ترین نقطه قلبت و با تمام وجودت بخواهی ..
سالها پس از آن کشف دلکشم باز به نقطه ای دیگر برگشتم ..
که حتی اگر دیوانه وار کسی را بخواهی و او به تو آنگونه که باید مایل نباشد ،خواهی سوخت .
پس من ماندم و دوراهی عشق و گذشت
آیا باید خریدارم شود تا من خریدارش شوم
یا اجازه دهم عشق او،مرا کور کند و جز برق خوبی هایش هیچ چیز نبینم..حتی بدی های عیانش را..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔41👍7
اگر قرار است رابطهای را تمام کنید، به شریک عاطفیتان توضیحی واضح و منطقی بدهید. ابهام، بزرگترین شکنجه روانی است.
@adelehz
@adelehz
👍52😢13
اگر دردی داری
برو و برای دریا تعریف کن
برای گربه ها
ابرها
برای گلدان های کنار پنجره
درد را مگر می شود با انسان ها درمیان گذاشت؟
- زکایی اوزگز
@adelehz
برو و برای دریا تعریف کن
برای گربه ها
ابرها
برای گلدان های کنار پنجره
درد را مگر می شود با انسان ها درمیان گذاشت؟
- زکایی اوزگز
@adelehz
👍41💔18❤4
کیفیت زندگی شما را
دو چیز تعیین می کند
کتاب هایی که میخوانید
و انسان هایی که ملاقات میکنید
@adelehz
دو چیز تعیین می کند
کتاب هایی که میخوانید
و انسان هایی که ملاقات میکنید
@adelehz
👍28❤5
"زنی کهگم کردم "
کیفیت زندگی شما را دو چیز تعیین می کند کتاب هایی که میخوانید و انسان هایی که ملاقات میکنید @adelehz
یه افتخار من تو زندگی اینه که رمان خوان قهارم
در مورد ملاقات آدمها نظری ندارم😅
در مورد ملاقات آدمها نظری ندارم😅
😁17👍8🥰5
غروب به خانه برمیگشتم از مسیر دوچرخه سواری کنار خیابان راهم را گرفته بودم و پیش می رفتم .
کلاه بزرگ کاپشنم را روی سرم انداخته بودم و عملا دیدی به اطرافم نداشتم ،اتومبیل ها بی وقفه از کنارم عبور میکردند...
ناگهان بوی تازه ی گل هوشیارم کرد .بوی خوب گل تازه ،از همان بوهایی که وقتی در گلفروشی ایستاده ای مشامت را از آن پر میکنی .
سرم را که بلند کردم دیدم وانت نیسان آبی رنگی از کنارم عبور کرد ..پشت وانت سه تاج گل بسیار بزرگ با روبانهای سیاه می رفت که در سالن یک هتل کنار عکس کسی قرار گیرد که نمی شناختمش اما میدانستم دیگر در اینجهان نیست .
نیمه لبخند چند لحظه ی قبل روی لبهایم ماسید .
وانت را تا رسیدن به میدان بعدی با چشمانم دنبال کردم و از خودم پرسیدم آیا آن که نمیشناسمش هرگز در زندگی گلهایی به این زیبایی دریافت کرده است؟
آیا هرگز با عطر خوبِ گلهای بهاری به زندگی لبخند زده است؟
وانت در میدان به سمت مخالف پیچید و من به خانه نزدیک تر شدم در حالی که هنوز به گلهای آن ناشناس سفر کرده فکر میکردم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
کلاه بزرگ کاپشنم را روی سرم انداخته بودم و عملا دیدی به اطرافم نداشتم ،اتومبیل ها بی وقفه از کنارم عبور میکردند...
ناگهان بوی تازه ی گل هوشیارم کرد .بوی خوب گل تازه ،از همان بوهایی که وقتی در گلفروشی ایستاده ای مشامت را از آن پر میکنی .
سرم را که بلند کردم دیدم وانت نیسان آبی رنگی از کنارم عبور کرد ..پشت وانت سه تاج گل بسیار بزرگ با روبانهای سیاه می رفت که در سالن یک هتل کنار عکس کسی قرار گیرد که نمی شناختمش اما میدانستم دیگر در اینجهان نیست .
نیمه لبخند چند لحظه ی قبل روی لبهایم ماسید .
وانت را تا رسیدن به میدان بعدی با چشمانم دنبال کردم و از خودم پرسیدم آیا آن که نمیشناسمش هرگز در زندگی گلهایی به این زیبایی دریافت کرده است؟
آیا هرگز با عطر خوبِ گلهای بهاری به زندگی لبخند زده است؟
وانت در میدان به سمت مخالف پیچید و من به خانه نزدیک تر شدم در حالی که هنوز به گلهای آن ناشناس سفر کرده فکر میکردم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔57😢8👍5❤2🕊2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بسیاری از آدمها با دردهایش رشد میکنند و دیگران در دردهایشان غرق میشوند.
باید حرف زد
اما کجا
اما با چه کسی
#عادله_زمانی
@adelehz
باید حرف زد
اما کجا
اما با چه کسی
#عادله_زمانی
@adelehz
💔38👍6😢5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من نیاز دارم آن قدر واقع گرا شوم که بپذیرم باید بعضی انسانها را از زندگیم حذف کنم .
حتی اگر غیرممکن و نا مانوس بنظر رسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
حتی اگر غیرممکن و نا مانوس بنظر رسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍43❤15💔14😢4
"زنی کهگم کردم "
تو زندگی قبلیم احتمالا زاگرس نشین بودم :) اینطوری که عاشق آهنگهای محلی عاشقانه شون هستم🥺 @adelehz
باورم نمیشه اما این بچه گویا تو کماست متاسفانه 🥺براش دعا کنید الهی این صدا خاموش نشه .
خدایا توکل بر خودت🥺
خدایا توکل بر خودت🥺
💔36❤18👍3😢2
"زنی کهگم کردم "
مامانم اخیرا تو اینستا یه پیج پیدا کرده که یه خانم آذری از مادربزرگش نگهداری میکنه و از روزمرگیش تولید محتوا میکنه اون خانم بطرز عجیبی شبیه مادر بزرگ من هست در سالهای آخر عمرشون مادرم از صبح که بیدار میشه تا شب مکرر اینپیج و چک میکنه و همش میگه امروز حاج…
مادربزرگ این خانوم چند روزی هست بیمارند و در بیمارستان هستند .مادرم مدام میره استوری هارو چک میکنه و گریه میکنه .
و طوری شده که من از بیرون زنگ میزنم میگم مامان، مادربزرگی که تو اینستا دنبال میکنی حالش خوب شده ؟ استوری جدید گذاشته؟
ما آدمها بی آنکه بدانیم بهم نزدیکیم،خودمان را با مرزها و برچسب ها از هم جدا میکنیم اما چیزی مشترک در روح و خاطره مان در نهایت به یکدیگر وصل مان میکند.
امیدوارم ننه زودتر بهتر شود و به خانه برگردد بعنوان کسی که هرگز ندیدمش زبانش را نمیفهمم و فقط میبینم که مادرم اینگونه دوستش دارد،دلم میخواهد دوباره چشمان درخشان و خندانش را ببینم.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
و طوری شده که من از بیرون زنگ میزنم میگم مامان، مادربزرگی که تو اینستا دنبال میکنی حالش خوب شده ؟ استوری جدید گذاشته؟
ما آدمها بی آنکه بدانیم بهم نزدیکیم،خودمان را با مرزها و برچسب ها از هم جدا میکنیم اما چیزی مشترک در روح و خاطره مان در نهایت به یکدیگر وصل مان میکند.
امیدوارم ننه زودتر بهتر شود و به خانه برگردد بعنوان کسی که هرگز ندیدمش زبانش را نمیفهمم و فقط میبینم که مادرم اینگونه دوستش دارد،دلم میخواهد دوباره چشمان درخشان و خندانش را ببینم.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
❤58💔6👍3👎1🕊1