"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
بچه که بودم مادرم همیشه جهت توصیف بهشت برای من  از عبارت باغی سر سبز و زیبا استفاده می کرد .
باغی که هرنوع میوه در آن یافت می شود و آنقدر بزرگ‌و بی انتهاست که هرگز به پایانش نمی رسی .
بزرگتر که شدم از خودم سوال کردم اگر بهشت صرفا یک باغ باشد که در همین دنیا هم می‌توان به آن رسید .
اما بهشت فقط یک باغ نبود .
هر اندازه که بزرگتر شدم و در آتش‌های بی رحم زمانه پروبالم سوخت یاد گرفتم بهشت آسودگی ست .
بهشت رهایی از غم ست .
بهشت لحظه ی معجزه آسای بی دردی ست .
لحظه ای که تو هیچ بهانه ای برای غم نداری ،شادی و بی نیاز عزیزانت را داری و هیچ غصه ای تکرار می کنم هیچ غصه ای یا حداقل موردی برای غصه خوردن نداری .
مطلق خوشبخت و بی دردی
مطلق آسوده ای
آنگاه ست که هرجا می‌تواند قرار گاه تو باشد و یا بگذار ساده تر بگویم بهشت کوچک تو باشد .
و این را هم خوب می دانم که بهشت در این دنیا به دست نمی آید چون اینجا در همان لحظه ای که چیزی بیشتر داری چیزی هم کمتر داری ..
پس امید دارم این بهشتی که میوه اش بی خیالی و آسودگی ست حداقل در جهان های دیگر نصیب همه ی ما دل شکستگان خسته بشود اگر لایقش باشیم .
همین‌
#عادله_زمانی
@adelehz
46👍6💔4🕊3
دور
فرزانه فقیهی
مو کاری با دل سنگت ندارم
دلم‌ اما به غم اصرار داره ...
@adelehz
💔233👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نخفته‌ایم که شب بگذرد، سحر بزند
که آفتاب چو ققنوس، بال و پر بزند
نخفته‌ایم که تا صبحِ شاعرانه‌ی ما
زِ ره رسیده و همراهِ عشق، دَر بزند!

- حسین منزوی
🌱

@adelehz
20🕊5👍1
یکی از دوستان من درگیر یک‌پروسه ی طاقت فرسای حقوقی شده لطف کنید برای حل مشکلش دعا کنید عزیزای دلم .
این دختر لایق این همه سختی نیست 💔
لیاقتش بسیار بالاتر از این دردهاست ...
@adelehz
99🕊25
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بگذار در یک شهر قدیمی عاشقت شوم
تا عشقمان به تاریخ پیوند خورد .
و در تاریخ بنویسند هزار پادشاه و هزار ملکه نتوانستند چون آنها عاشق شوند .
بگذار در خاکی که هزاران آدم در آن رفته اند و از آن سر برآورده اند عاشقت شوم .
این شهرهای تازه را رها کن بیا کهنه عشقی در شهری قدیمی بسازیم .

#عادله_زمانی
@adelehz
57👍6😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
احساس میکنم وضعیت زندگی ما این روزا اینجوریه😂
به یه چیزایی راضی هستیم که کابوس بقیه ست😂خدارو شکرت
@adelehz
13😁10👍5😢4
خیال بوسه او ، مثل خواب بی تعبیر
عزیز کرده!!
مارا کجا بَرَد تقدیر؟

غمی چنان سیه و سخت در دلم جاری
برای قلب من این غم ،
عذاب عالمگیر ...

#مبینا_دریاباری
@adelehz
💔27🕊3👍1
نیمی از من همواره رو به نور بوده است.
و نیمی دیگر در تاریکی ایستاده است.
آنها که نیمه ی در نور مرا دیده اند ،عاشقش شدند.
اما کسی که نیمه ی تاریکم را دید و دست از دوست داشتنم نکشید ،برایم مهم تر خواهد ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
45🥰8😢2🕊2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
داشتن پدر یا مادر مهربان مهمه
اما هیچکس تابحال فکر کرده چقدر خوبه که انسان فرزند مهربانی داشته باشه؟
فقط لطفا نگید همه چیز به تربیت پدر و مادر مربوطه که نمی‌پذیرم.
بسیار دیدم پدران و مادران فداکاری که فرزندشون یک شاخه گل پلاسیده بهشون روادار نبودند .
اینه که جدا خوش بحال هرکس فرزند مهربونی داره ..
#عادله_زمانی
@adelehz
80👍15🥰5😢1
کو آن همه نشاط و سرورِ فضای شهر
این همرهان، قبیله‌ی محزونِ عالم‌اند
کی مژده می‌دهی دگر ای آسمان به خاک؟
این زخم‌های کهنه مهیای مرهم‌اند

- فهیمه خلیلی🌱

@adelehz
👍216💔5
همه ی ما در کودکی گمشده ی مان باقی مانده ایم .
آنجا که در سکوت به خاطرات کودکی پرواز میکنیم و بی آنکه بفهمیم گوشه ی لب مان کش می آید و سایه ی لبخندی کمرنگ بر چهره مان می افتد ...
شاید گریز کوچکی باشد اما برای عبور از سال‌های سخت بزرگسالی به آن سخت نیازمندیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
34👍5💔2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زن ها ،گاهی داستان های کوتاه غم انگیزند که می‌توانند به اندازه ی یک شاهکار ادبی قرنها در یادها باقی بمانند ‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
👍3419
در ازدحام دنیا
اگر انسانی را یافتی
که تو را می‌فهمد رهایش نکن

چقدر آن‌ها که ما را نمی‌فهمند بی‌شمارند...

#غسان_زغطان
💔40👍167🕊3
کردها به پدر میگن "باوه"
یعنی ریشه
ریشه ی زندگیم برقرار باشی 🥺❤️
@adelehz
43🥰3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باور نمیکنم بتوانم کسی را آنگونه که تورا دوست دارم دوست داشته باشم بابا!

مفتخرم به اینکه با نانِ مقدس تو بزرگ شدم .سر سفره ی پدرانه ی تو فرزندی کردم.
و نام تورا حتی تا بعد از مرگ با خودم خواهم داشت.

بابا
دوستت دارم
تو برکتی؛ شبیه نان گرم وسط سفره
عمرم روی عمرت بابا
روزت مبارک.
#عادله_زمانی
@adelehz
34😢7🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی پدری می میرد .
مثل این ست که خانه ای فرو می ریزد .
درختی از کمر قطع میشود.
و دریایی دل به طوفان می سپارد .
کاش میشد قانونی وضع کرد که در آن هیچ پدری دست کودکش را رها نکند و نرود‌‌‌‌‌...
و یادت نرود که همه ی آدمها برای پدرشان همیشه کودک باقی می مانند...

#عادله_زمانی
تقدیم به پدران خوب آسمانی...
روز پدر مبارک .
@adelehz
😢526👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سلام میشه این کلیپو بااین نوشته رو برام تو کانالتون بزارین

این کلیپ اشک منو دراورد ،پدرم ۱۵ ساله فوت شده خیلی دوست داشتم این کلیپو استوریش کنم ولی جرعتشو نداشتم چون اطرافم انقدر آدمای آزارگر وجود دارن که دوست ندارم دستشون بهانه بدم😔😔😔.و از ضعیف بودنم سو استفاده کنن.ولی حقیقا خیلی نیازمند این احساسم که منم بگم بزار به بابام بگم... دنیا خیلی به من به خاطر حتی همین جمله کوتاه بدهکارِ،روز پدرو به همه ی بابا ها تبریک میگم و همه باباهای آسمونی هم روحشون در ارامش باشه،این روزا کمی حواسمون به یتیما هم باشه،آروم تر خوشحالی روز پدرو کنیم خیلیا به خاطر نداشتن پدر و بی معرفتی های زمانه به خاطر اینکه پدر نداشتن دلشون گرفته اس،حواسمون به دل درد کشیده ها و بی باباها هم باشه.🙏🙏😔🖤💔❤️‍🩹

#شما_فرستادین
@adelehz
💔7210👍3🥰2😢2
من درخواستی داشتم اگر براتون مقدور برای یه مادر عزیز که تو آی سیو بستری هستن و خانواده اش به شدت نگران و هراسان هستن دعا کنید ان شالله به مدد دعاهای خیر شما خداوند این مادر برای فرزندانش حفظ کن
یه دنیا ممنونم و سپاسگزارم

#شما_فرستادین
85💔15🕊14😢6