جمعه خودِ سکوت است .
هر صدای دیگری در جمعه اضافه ست وقتی تمامهفته در سروصدا دویده ای باید جمعه را در سکوت به تماشای غروب بنشینی...
@adelehz
#عادله_زمانی
هر صدای دیگری در جمعه اضافه ست وقتی تمامهفته در سروصدا دویده ای باید جمعه را در سکوت به تماشای غروب بنشینی...
@adelehz
#عادله_زمانی
👍39❤16
بچه که بودم مادرم همیشه جهت توصیف بهشت برای من از عبارت باغی سر سبز و زیبا استفاده می کرد .
باغی که هرنوع میوه در آن یافت می شود و آنقدر بزرگو بی انتهاست که هرگز به پایانش نمی رسی .
بزرگتر که شدم از خودم سوال کردم اگر بهشت صرفا یک باغ باشد که در همین دنیا هم میتوان به آن رسید .
اما بهشت فقط یک باغ نبود .
هر اندازه که بزرگتر شدم و در آتشهای بی رحم زمانه پروبالم سوخت یاد گرفتم بهشت آسودگی ست .
بهشت رهایی از غم ست .
بهشت لحظه ی معجزه آسای بی دردی ست .
لحظه ای که تو هیچ بهانه ای برای غم نداری ،شادی و بی نیاز عزیزانت را داری و هیچ غصه ای تکرار می کنم هیچ غصه ای یا حداقل موردی برای غصه خوردن نداری .
مطلق خوشبخت و بی دردی
مطلق آسوده ای
آنگاه ست که هرجا میتواند قرار گاه تو باشد و یا بگذار ساده تر بگویم بهشت کوچک تو باشد .
و این را هم خوب می دانم که بهشت در این دنیا به دست نمی آید چون اینجا در همان لحظه ای که چیزی بیشتر داری چیزی هم کمتر داری ..
پس امید دارم این بهشتی که میوه اش بی خیالی و آسودگی ست حداقل در جهان های دیگر نصیب همه ی ما دل شکستگان خسته بشود اگر لایقش باشیم .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
باغی که هرنوع میوه در آن یافت می شود و آنقدر بزرگو بی انتهاست که هرگز به پایانش نمی رسی .
بزرگتر که شدم از خودم سوال کردم اگر بهشت صرفا یک باغ باشد که در همین دنیا هم میتوان به آن رسید .
اما بهشت فقط یک باغ نبود .
هر اندازه که بزرگتر شدم و در آتشهای بی رحم زمانه پروبالم سوخت یاد گرفتم بهشت آسودگی ست .
بهشت رهایی از غم ست .
بهشت لحظه ی معجزه آسای بی دردی ست .
لحظه ای که تو هیچ بهانه ای برای غم نداری ،شادی و بی نیاز عزیزانت را داری و هیچ غصه ای تکرار می کنم هیچ غصه ای یا حداقل موردی برای غصه خوردن نداری .
مطلق خوشبخت و بی دردی
مطلق آسوده ای
آنگاه ست که هرجا میتواند قرار گاه تو باشد و یا بگذار ساده تر بگویم بهشت کوچک تو باشد .
و این را هم خوب می دانم که بهشت در این دنیا به دست نمی آید چون اینجا در همان لحظه ای که چیزی بیشتر داری چیزی هم کمتر داری ..
پس امید دارم این بهشتی که میوه اش بی خیالی و آسودگی ست حداقل در جهان های دیگر نصیب همه ی ما دل شکستگان خسته بشود اگر لایقش باشیم .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
❤46👍6💔4🕊3
دور
فرزانه فقیهی
💔23❤3👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نخفتهایم که شب بگذرد، سحر بزند
که آفتاب چو ققنوس، بال و پر بزند
نخفتهایم که تا صبحِ شاعرانهی ما
زِ ره رسیده و همراهِ عشق، دَر بزند!
- حسین منزوی
🌱
@adelehz
که آفتاب چو ققنوس، بال و پر بزند
نخفتهایم که تا صبحِ شاعرانهی ما
زِ ره رسیده و همراهِ عشق، دَر بزند!
- حسین منزوی
🌱
@adelehz
❤20🕊5👍1
یکی از دوستان من درگیر یکپروسه ی طاقت فرسای حقوقی شده لطف کنید برای حل مشکلش دعا کنید عزیزای دلم .
این دختر لایق این همه سختی نیست 💔
لیاقتش بسیار بالاتر از این دردهاست ...
@adelehz
این دختر لایق این همه سختی نیست 💔
لیاقتش بسیار بالاتر از این دردهاست ...
@adelehz
❤99🕊25
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بگذار در یک شهر قدیمی عاشقت شوم
تا عشقمان به تاریخ پیوند خورد .
و در تاریخ بنویسند هزار پادشاه و هزار ملکه نتوانستند چون آنها عاشق شوند .
بگذار در خاکی که هزاران آدم در آن رفته اند و از آن سر برآورده اند عاشقت شوم .
این شهرهای تازه را رها کن بیا کهنه عشقی در شهری قدیمی بسازیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
تا عشقمان به تاریخ پیوند خورد .
و در تاریخ بنویسند هزار پادشاه و هزار ملکه نتوانستند چون آنها عاشق شوند .
بگذار در خاکی که هزاران آدم در آن رفته اند و از آن سر برآورده اند عاشقت شوم .
این شهرهای تازه را رها کن بیا کهنه عشقی در شهری قدیمی بسازیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤57👍6😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
احساس میکنم وضعیت زندگی ما این روزا اینجوریه😂
به یه چیزایی راضی هستیم که کابوس بقیه ست😂خدارو شکرت
@adelehz
به یه چیزایی راضی هستیم که کابوس بقیه ست😂خدارو شکرت
@adelehz
❤13😁10👍5😢4
خیال بوسه او ، مثل خواب بی تعبیر
عزیز کرده!!
مارا کجا بَرَد تقدیر؟
غمی چنان سیه و سخت در دلم جاری
برای قلب من این غم ،
عذاب عالمگیر ...
#مبینا_دریاباری
@adelehz
عزیز کرده!!
مارا کجا بَرَد تقدیر؟
غمی چنان سیه و سخت در دلم جاری
برای قلب من این غم ،
عذاب عالمگیر ...
#مبینا_دریاباری
@adelehz
💔27🕊3👍1
نیمی از من همواره رو به نور بوده است.
و نیمی دیگر در تاریکی ایستاده است.
آنها که نیمه ی در نور مرا دیده اند ،عاشقش شدند.
اما کسی که نیمه ی تاریکم را دید و دست از دوست داشتنم نکشید ،برایم مهم تر خواهد ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
و نیمی دیگر در تاریکی ایستاده است.
آنها که نیمه ی در نور مرا دیده اند ،عاشقش شدند.
اما کسی که نیمه ی تاریکم را دید و دست از دوست داشتنم نکشید ،برایم مهم تر خواهد ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤45🥰8😢2🕊2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
داشتن پدر یا مادر مهربان مهمه
اما هیچکس تابحال فکر کرده چقدر خوبه که انسان فرزند مهربانی داشته باشه؟
فقط لطفا نگید همه چیز به تربیت پدر و مادر مربوطه که نمیپذیرم.
بسیار دیدم پدران و مادران فداکاری که فرزندشون یک شاخه گل پلاسیده بهشون روادار نبودند .
اینه که جدا خوش بحال هرکس فرزند مهربونی داره ..
#عادله_زمانی
@adelehz
اما هیچکس تابحال فکر کرده چقدر خوبه که انسان فرزند مهربانی داشته باشه؟
فقط لطفا نگید همه چیز به تربیت پدر و مادر مربوطه که نمیپذیرم.
بسیار دیدم پدران و مادران فداکاری که فرزندشون یک شاخه گل پلاسیده بهشون روادار نبودند .
اینه که جدا خوش بحال هرکس فرزند مهربونی داره ..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤80👍15🥰5😢1
"زنی کهگم کردم "
داشتن پدر یا مادر مهربان مهمه اما هیچکس تابحال فکر کرده چقدر خوبه که انسان فرزند مهربانی داشته باشه؟ فقط لطفا نگید همه چیز به تربیت پدر و مادر مربوطه که نمیپذیرم. بسیار دیدم پدران و مادران فداکاری که فرزندشون یک شاخه گل پلاسیده بهشون روادار نبودند . اینه…
"روادار" در لهجه هراتی یعنی چیزی رو برای کسی خواستن
مثلا میگن من روادار نیستم خار به پات بره
مثلا میگن من روادار نیستم خار به پات بره
❤29🥰5
کو آن همه نشاط و سرورِ فضای شهر
این همرهان، قبیلهی محزونِ عالماند
کی مژده میدهی دگر ای آسمان به خاک؟
این زخمهای کهنه مهیای مرهماند
- فهیمه خلیلی🌱
@adelehz
این همرهان، قبیلهی محزونِ عالماند
کی مژده میدهی دگر ای آسمان به خاک؟
این زخمهای کهنه مهیای مرهماند
- فهیمه خلیلی🌱
@adelehz
👍21❤6💔5
همه ی ما در کودکی گمشده ی مان باقی مانده ایم .
آنجا که در سکوت به خاطرات کودکی پرواز میکنیم و بی آنکه بفهمیم گوشه ی لب مان کش می آید و سایه ی لبخندی کمرنگ بر چهره مان می افتد ...
شاید گریز کوچکی باشد اما برای عبور از سالهای سخت بزرگسالی به آن سخت نیازمندیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
آنجا که در سکوت به خاطرات کودکی پرواز میکنیم و بی آنکه بفهمیم گوشه ی لب مان کش می آید و سایه ی لبخندی کمرنگ بر چهره مان می افتد ...
شاید گریز کوچکی باشد اما برای عبور از سالهای سخت بزرگسالی به آن سخت نیازمندیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤34👍5💔2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زن ها ،گاهی داستان های کوتاه غم انگیزند که میتوانند به اندازه ی یک شاهکار ادبی قرنها در یادها باقی بمانند .
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
👍34❤19
در ازدحام دنیا
اگر انسانی را یافتی
که تو را میفهمد رهایش نکن
چقدر آنها که ما را نمیفهمند بیشمارند...
#غسان_زغطان
اگر انسانی را یافتی
که تو را میفهمد رهایش نکن
چقدر آنها که ما را نمیفهمند بیشمارند...
#غسان_زغطان
💔40👍16❤7🕊3
❤43🥰3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باور نمیکنم بتوانم کسی را آنگونه که تورا دوست دارم دوست داشته باشم بابا!
مفتخرم به اینکه با نانِ مقدس تو بزرگ شدم .سر سفره ی پدرانه ی تو فرزندی کردم.
و نام تورا حتی تا بعد از مرگ با خودم خواهم داشت.
بابا
دوستت دارم
تو برکتی؛ شبیه نان گرم وسط سفره
عمرم روی عمرت بابا
روزت مبارک.
#عادله_زمانی
@adelehz
مفتخرم به اینکه با نانِ مقدس تو بزرگ شدم .سر سفره ی پدرانه ی تو فرزندی کردم.
و نام تورا حتی تا بعد از مرگ با خودم خواهم داشت.
بابا
دوستت دارم
تو برکتی؛ شبیه نان گرم وسط سفره
عمرم روی عمرت بابا
روزت مبارک.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤34😢7🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی پدری می میرد .
مثل این ست که خانه ای فرو می ریزد .
درختی از کمر قطع میشود.
و دریایی دل به طوفان می سپارد .
کاش میشد قانونی وضع کرد که در آن هیچ پدری دست کودکش را رها نکند و نرود...
و یادت نرود که همه ی آدمها برای پدرشان همیشه کودک باقی می مانند...
#عادله_زمانی
تقدیم به پدران خوب آسمانی...
روز پدر مبارک .
@adelehz
مثل این ست که خانه ای فرو می ریزد .
درختی از کمر قطع میشود.
و دریایی دل به طوفان می سپارد .
کاش میشد قانونی وضع کرد که در آن هیچ پدری دست کودکش را رها نکند و نرود...
و یادت نرود که همه ی آدمها برای پدرشان همیشه کودک باقی می مانند...
#عادله_زمانی
تقدیم به پدران خوب آسمانی...
روز پدر مبارک .
@adelehz
😢52❤6👍1
"زنی کهگم کردم "
وقتی پدری می میرد . مثل این ست که خانه ای فرو می ریزد . درختی از کمر قطع میشود. و دریایی دل به طوفان می سپارد . کاش میشد قانونی وضع کرد که در آن هیچ پدری دست کودکش را رها نکند و نرود... و یادت نرود که همه ی آدمها برای پدرشان همیشه کودک باقی می مانند...…
روزِ دایی احمدم مبارک....
💔40😢15❤10👍2🕊2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سلام میشه این کلیپو بااین نوشته رو برام تو کانالتون بزارین
این کلیپ اشک منو دراورد ،پدرم ۱۵ ساله فوت شده خیلی دوست داشتم این کلیپو استوریش کنم ولی جرعتشو نداشتم چون اطرافم انقدر آدمای آزارگر وجود دارن که دوست ندارم دستشون بهانه بدم😔😔😔.و از ضعیف بودنم سو استفاده کنن.ولی حقیقا خیلی نیازمند این احساسم که منم بگم بزار به بابام بگم... دنیا خیلی به من به خاطر حتی همین جمله کوتاه بدهکارِ،روز پدرو به همه ی بابا ها تبریک میگم و همه باباهای آسمونی هم روحشون در ارامش باشه،این روزا کمی حواسمون به یتیما هم باشه،آروم تر خوشحالی روز پدرو کنیم خیلیا به خاطر نداشتن پدر و بی معرفتی های زمانه به خاطر اینکه پدر نداشتن دلشون گرفته اس،حواسمون به دل درد کشیده ها و بی باباها هم باشه.🙏🙏😔🖤💔❤️🩹
#شما_فرستادین
@adelehz
این کلیپ اشک منو دراورد ،پدرم ۱۵ ساله فوت شده خیلی دوست داشتم این کلیپو استوریش کنم ولی جرعتشو نداشتم چون اطرافم انقدر آدمای آزارگر وجود دارن که دوست ندارم دستشون بهانه بدم😔😔😔.و از ضعیف بودنم سو استفاده کنن.ولی حقیقا خیلی نیازمند این احساسم که منم بگم بزار به بابام بگم... دنیا خیلی به من به خاطر حتی همین جمله کوتاه بدهکارِ،روز پدرو به همه ی بابا ها تبریک میگم و همه باباهای آسمونی هم روحشون در ارامش باشه،این روزا کمی حواسمون به یتیما هم باشه،آروم تر خوشحالی روز پدرو کنیم خیلیا به خاطر نداشتن پدر و بی معرفتی های زمانه به خاطر اینکه پدر نداشتن دلشون گرفته اس،حواسمون به دل درد کشیده ها و بی باباها هم باشه.🙏🙏😔🖤💔❤️🩹
#شما_فرستادین
@adelehz
💔72❤10👍3🥰2😢2