"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
بخش بزرگی از من در حال عبور از،سال‌های از دست رفته و پیوند به منِ جدیدم ست .
نمیدانم از این بی حسی به هر آنچه روزگاری بخش مهمی از زندگی من بوده است و امروز به پررنگی دیروز نیست،باید بترسم یا خوشحال باشم؟
آیا منِ امروزم که به ساحلی جدید رسیده است از فکر کردن به هرآنچه در دریا و ساحلهای قبلی دیده بود،خسته شده است؟
#عادله_زمانی
@adelehz
👍21💔8🕊41
Forwarded from کاف
دیگه باید چند ساله بشم که وقتی لکنت میکنم طرف مقابل نخنده و ادام رو درنیاره؟ ۳۸ سالم شد. بابا این مسخره کردن لکنت طرف مقابل نه بامزست نه جنبه فان داره بذارین کنار این کارو. فرد دارای لکنت با این کار شما دچار فروپاشی روانی میشه.

💬پشه خسته

ClovE @Kafiha
💔64😢22👍202
البته این نظر شخصیه منه ،در برخورد با آدم‌های بی شعور زندگیتون اصلا از سعه صدر و تواضع استفاده نکنید.
در برابر آدم بی شعور که به خودش اجازه میده به خاطر چیزهایی که بهش مربوط نیست مسخره تون بکنه،بی ادب و قلدر باشید .
از به رخ کشیدن ضعف خودش نترسید و یه جوری جوابشو بدین که دوباره نخواد بیاد طرف تون
کسی که تا مثلا سی سالگی شعور برقراری ارتباط محترمانه با بقیه رو پیدا نکرده تا آخر عمرش هم تغییر نخواهد کرد .
پس با قطع ارتباط باهاش چیزی و از دست نمیدین
#عادله_زمانی
@adelehz
👍744🕊1
شاید یک روز ،دوباره ذوق خیلی چیزها مثل برگزاری شب یلدا و مناسبت ها به دل خیلی هامون برگشت
ولی حالا ؟ فکر نکنم ...
بهرحال آرزو میکنم زمستون تون قشنگتر از پاییز تون بگذره
یلدا مبارک
@adelehz
💔53🕊82👍1
شبیه گلهای چینی های گلسرخی مادر بزرگم
اصیل بودی و زیبا
کهنه نمی شدی
تکراری هرگز
ولی اگر از دست سر میخوردی میشکستی و هزار تکه می شدی.
چقدر در جهان باید دنبال چینی گلسرخی اصیل گشت و نگذاشت که از دست در برود و با خاک یکی شود؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔37😢114👍4
نمیدانم تا بحال چای به موقع نوشیده ای و یا خیر ؟
چای به موقع همان چایی ست که در اوج خستگی مینوشی اما نکته اش در این نیست
نکته اصلی آن ست که این چایی نه آنقدر داغ ست که لبت را بسوزاند و نه آن قدر یخ کرده که طعم دهانت را گس کند.
این چایی گرم ست و وقتی می‌نوشی اش گرمی اش عضلات بهم فشرده ی صورتت را به رها سازی خودشان مجبور می سازد .
و گرمی مطبوعش تشنگی و خشکی کامت را از بین می برد .
چای به موقع از آن لذت های کوچک زندگی ست که آدم با پناه گرفتن پشتش به مبارزه با سختی های بزرگ می رود .
و راستی ،بعضی ها در زندگی چای به موقع اند نمی سوزانند یخ نمی زنند گرمند و مطبوع و برای ادامه دادن در شن زار زندگی به آنها نیاز داری .
همین
#عادله_زمانی
@adelehx
39👍4
کجای جهان رفته‌ای
نشان قدم هایت
چون دان پرندگان
همه سویی ریخته است

باز نمی‌گردی، می‌دانم
و شعر
چون گنجشک بخارآلودی
بر بام زمستانی
به پاره یخی
بدل خواهد شد.

#شمس_لنگرودی
@adelehz
20💔10🥰2😢2👍1
من نیاز دارم آن قدر واقع گرا شوم که بپذیرم باید بعضی انسانها را از زندگیم حذف کنم .
حتی اگر غیرممکن و نا مانوس بنظر رسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍52🕊6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی میبینم یه نوجوان را درست و میره انگار دارم میبینم که یه نهال یه دونه میوه خوشگل داده :)
#عادله_زمانی
@adelehz
60👍8💋1
في كلِّ أرضٍ تسكنينَ حبيبتي
يأتي المطر...

و در هر زمین که تو خانه داری
باران می‌بارد نازنینم ...!

#عبدالعزيز_جويدة
@adelehz
😢27👍4
عزیزان جان
لطفا برای شفای یک بیمار دعا کنید .
خانواده شون چشم انتظار بهبود شون هستند .❤️🌹
128🕊24💔16
جرعه به جرعه می‌دهم شعر به نوش دلبرم
دل که نکرد اثر به او، شعر کند مگر اثر...

- حافظ
29🥰3👍2
نه که‌نشود می شود ولی جانِ من بقول حافظِ بدون شاخه نبات آری شود ولیکن به خون جگر شود.
می شود اما هزار بار این دل خون می‌شود .هزار بار آتش می افتد به خرمنت ،هزار بار، بارِ بلور دلت هُری می ریزد و هزار تکه بلور شکسته ی نوک تیز فرو می رود به جگرت.
می شود اما هزار بار می میری و زنده میشوی .
می شود اما روزی که شد دیگر مثل روز اول نیستی .
روزی که آنکه گذاشته و رفته بر می‌گردد
روزی که یک‌آرزوی قدیمی به واقعیت می پیوندد
روزی که می شود ..
تو دیگر آن آدم قبلی نیستی .
آری می شود جانِ من ولی تا بشود هزار بار شکسته ای و دوباره بهم جوش خورده ای ..
آری می شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
27💔23👍5🕊1
دلتنگ روزهایی هستم که منتظر رسیدن خبری از تو بودم.
به احوالی از تو خوش بودم منی که امروز حتی بین عکسهای دسته جمعی دنبالت نمیگردم .
روزگار غریب ست
مگه نه؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔507👍7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوبی را در هر چیز پیدا کن!
در هر اتفاق، در هر لحظه
آنکس که خوبی را در هر چیز می بیند خوبی های بی شماری را به زندگی اش دعوت میکند.
@adelehz
37👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ای بی خبر از حال من ...
@adelehz
39💔14👍2