This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دارایی ما خانه های لوکس نیست .
دارایی ما آنهایی هستند که عزیز قلبشان هستیم که چه در کلبه چه در کاخ شاهانه شان باز به ما فکر می کنند .
#عادله_زمانی
@adelehz
دارایی ما آنهایی هستند که عزیز قلبشان هستیم که چه در کلبه چه در کاخ شاهانه شان باز به ما فکر می کنند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤64
اجازه دهید احساسات تان رها شود،هرچند که از آنها لذت نبرید .این بشما کمک می کند خودتان را با صفحات سیاه و سفید و نیمه های تاریک،روشن بپذیرید.
پذیرش اینکه من همیشه آدم خوبی نیستم اما آنقدر خودم را دوست دارم که به خودم پناه و فضا میدهم .
#عادله_زمانی
@adelehz
پذیرش اینکه من همیشه آدم خوبی نیستم اما آنقدر خودم را دوست دارم که به خودم پناه و فضا میدهم .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤37👍4
دوست داشتن بعضی آدمها از کار تو معدن سخت تره !
تلاش میکنی اما نمیتونی
میخوای اما نمیشه
بنظرم دوست داشتنی بودن گاهی یک استعداده...
#عادله_زمانی
@adelehz
تلاش میکنی اما نمیتونی
میخوای اما نمیشه
بنظرم دوست داشتنی بودن گاهی یک استعداده...
#عادله_زمانی
@adelehz
👍54❤11
مسجد نصیرالملک شیراز ست
گمان میکنم در یک سپیده دم که هنوز خورشید بساطش را پهنِ شهر نکرده یا یک دمدمای غروب که صدای اذان با باد توی کوچه ها پیچیده ،باشد .
گفتم صدای اذان
نمیدانی این صدای اذان که دم دمای غروب میپیچد توی کوچه ها چه بر سر حال من می آورد.
دلمميخواهد کنار پنجره ای باز بنشینم چشمانم را ببندم و فقط گوش بدهم.
انگار که بخواهم کوله بار خستگی روز را بگذارم روی زمین و یکی در گوشم بگوید من هستم تو برو استراحت کن .
حالا این عکس مرا به چنین حالی دعوت میکند .
چنین آرامش و اطمینانی از آنکه کسی اینجا مواظب همه چیز هست، پس من می روم کمی استراحت کنم.
#عادله_زمانی
@adelehz
گمان میکنم در یک سپیده دم که هنوز خورشید بساطش را پهنِ شهر نکرده یا یک دمدمای غروب که صدای اذان با باد توی کوچه ها پیچیده ،باشد .
گفتم صدای اذان
نمیدانی این صدای اذان که دم دمای غروب میپیچد توی کوچه ها چه بر سر حال من می آورد.
دلمميخواهد کنار پنجره ای باز بنشینم چشمانم را ببندم و فقط گوش بدهم.
انگار که بخواهم کوله بار خستگی روز را بگذارم روی زمین و یکی در گوشم بگوید من هستم تو برو استراحت کن .
حالا این عکس مرا به چنین حالی دعوت میکند .
چنین آرامش و اطمینانی از آنکه کسی اینجا مواظب همه چیز هست، پس من می روم کمی استراحت کنم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤32👍6🕊6👎1
هرگاه که خاموشی بر تو غلبه کرد
خودت را به نور بسپار
آنان که سپردگان دست نورند چه خوشبختند...
#عادله_زمانی
@adelehz
خودت را به نور بسپار
آنان که سپردگان دست نورند چه خوشبختند...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤47👍5🥰3
❤18🕊8👍3😢2💔2
گاهی لازم است ادم برود بنشیند روبروی یک آینه ،چشم در چشم خودش و شروع کند به اعتراف کردن ...
گاهی لازم است آدمیزاد عمیقا اعتراف کند..
اعتراف کند که کسی را به اشتباه دوست داشته است و یا حتی اعتراف کند که دوست نداشتن یک فرد در زندگیش اشتباه بوده است..اعتراف کند که گاهی با کسی بی دلیل کج خلقی کرده وقتی دلش از جای دیگری پربوده است ..
اعتراف کند که گاهی دلش برای کسی تنگ نشده و گاهی عجیب خودخواه بوده است ادمیزاد اگر اعتراف نکند سبک نمی شود ..این البته باان اعتراف پشت پرده کلیساها فرق دارد ..این به قصد بخشیده شدن و یا سبک شدن از بارگناه نیست .این بدان جهت است که ادمیزاد بفهمد که کیست .که چه کارهایی ازاوبرمی اید که بداند کجای کارش می لنگد ..با اعتراف کردن بارگناه کم نمی شود اما اگر ادمی چشم درچشم خودش فقط ازخودش خجالت بکشد ان وقت شاید دیگر آن خبط را نکند ..و خوب انجام ندادن دوباره اشتباه سودش بیشتر ازیک اعتراف کوچک است ..
خلاصه کلام که ادمیزاده لازم است گهگداری خودش را ببرد به دادگاه خودش برای خودش اعتراف کند وچشم درچشم خودش ،حکم مجازات صادر کند ...
شاید این گونه بهترباشد تا قبل ازآنکه دیگران در دادگاهی دیگر مجازاتمان کنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی لازم است آدمیزاد عمیقا اعتراف کند..
اعتراف کند که کسی را به اشتباه دوست داشته است و یا حتی اعتراف کند که دوست نداشتن یک فرد در زندگیش اشتباه بوده است..اعتراف کند که گاهی با کسی بی دلیل کج خلقی کرده وقتی دلش از جای دیگری پربوده است ..
اعتراف کند که گاهی دلش برای کسی تنگ نشده و گاهی عجیب خودخواه بوده است ادمیزاد اگر اعتراف نکند سبک نمی شود ..این البته باان اعتراف پشت پرده کلیساها فرق دارد ..این به قصد بخشیده شدن و یا سبک شدن از بارگناه نیست .این بدان جهت است که ادمیزاد بفهمد که کیست .که چه کارهایی ازاوبرمی اید که بداند کجای کارش می لنگد ..با اعتراف کردن بارگناه کم نمی شود اما اگر ادمی چشم درچشم خودش فقط ازخودش خجالت بکشد ان وقت شاید دیگر آن خبط را نکند ..و خوب انجام ندادن دوباره اشتباه سودش بیشتر ازیک اعتراف کوچک است ..
خلاصه کلام که ادمیزاده لازم است گهگداری خودش را ببرد به دادگاه خودش برای خودش اعتراف کند وچشم درچشم خودش ،حکم مجازات صادر کند ...
شاید این گونه بهترباشد تا قبل ازآنکه دیگران در دادگاهی دیگر مجازاتمان کنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤26👍15💋2
بخش بزرگی از من در حال عبور از،سالهای از دست رفته و پیوند به منِ جدیدم ست .
نمیدانم از این بی حسی به هر آنچه روزگاری بخش مهمی از زندگی من بوده است و امروز به پررنگی دیروز نیست،باید بترسم یا خوشحال باشم؟
آیا منِ امروزم که به ساحلی جدید رسیده است از فکر کردن به هرآنچه در دریا و ساحلهای قبلی دیده بود،خسته شده است؟
#عادله_زمانی
@adelehz
نمیدانم از این بی حسی به هر آنچه روزگاری بخش مهمی از زندگی من بوده است و امروز به پررنگی دیروز نیست،باید بترسم یا خوشحال باشم؟
آیا منِ امروزم که به ساحلی جدید رسیده است از فکر کردن به هرآنچه در دریا و ساحلهای قبلی دیده بود،خسته شده است؟
#عادله_زمانی
@adelehz
👍21💔8🕊4❤1
Forwarded from کاف
دیگه باید چند ساله بشم که وقتی لکنت میکنم طرف مقابل نخنده و ادام رو درنیاره؟ ۳۸ سالم شد. بابا این مسخره کردن لکنت طرف مقابل نه بامزست نه جنبه فان داره بذارین کنار این کارو. فرد دارای لکنت با این کار شما دچار فروپاشی روانی میشه.
💬پشه خسته
ClovE @Kafiha
💬پشه خسته
ClovE @Kafiha
💔64😢22👍20❤2
کاف
دیگه باید چند ساله بشم که وقتی لکنت میکنم طرف مقابل نخنده و ادام رو درنیاره؟ ۳۸ سالم شد. بابا این مسخره کردن لکنت طرف مقابل نه بامزست نه جنبه فان داره بذارین کنار این کارو. فرد دارای لکنت با این کار شما دچار فروپاشی روانی میشه. 💬پشه خسته ClovE @Kafiha
جدی آدم همین اندازه بی شعور وجود داره؟
👍52❤2
البته این نظر شخصیه منه ،در برخورد با آدمهای بی شعور زندگیتون اصلا از سعه صدر و تواضع استفاده نکنید.
در برابر آدم بی شعور که به خودش اجازه میده به خاطر چیزهایی که بهش مربوط نیست مسخره تون بکنه،بی ادب و قلدر باشید .
از به رخ کشیدن ضعف خودش نترسید و یه جوری جوابشو بدین که دوباره نخواد بیاد طرف تون
کسی که تا مثلا سی سالگی شعور برقراری ارتباط محترمانه با بقیه رو پیدا نکرده تا آخر عمرش هم تغییر نخواهد کرد .
پس با قطع ارتباط باهاش چیزی و از دست نمیدین
#عادله_زمانی
@adelehz
در برابر آدم بی شعور که به خودش اجازه میده به خاطر چیزهایی که بهش مربوط نیست مسخره تون بکنه،بی ادب و قلدر باشید .
از به رخ کشیدن ضعف خودش نترسید و یه جوری جوابشو بدین که دوباره نخواد بیاد طرف تون
کسی که تا مثلا سی سالگی شعور برقراری ارتباط محترمانه با بقیه رو پیدا نکرده تا آخر عمرش هم تغییر نخواهد کرد .
پس با قطع ارتباط باهاش چیزی و از دست نمیدین
#عادله_زمانی
@adelehz
👍74❤4🕊1
شاید یک روز ،دوباره ذوق خیلی چیزها مثل برگزاری شب یلدا و مناسبت ها به دل خیلی هامون برگشت
ولی حالا ؟ فکر نکنم ...
بهرحال آرزو میکنم زمستون تون قشنگتر از پاییز تون بگذره
یلدا مبارک
@adelehz
ولی حالا ؟ فکر نکنم ...
بهرحال آرزو میکنم زمستون تون قشنگتر از پاییز تون بگذره
یلدا مبارک
@adelehz
💔53🕊8❤2👍1
شبیه گلهای چینی های گلسرخی مادر بزرگم
اصیل بودی و زیبا
کهنه نمی شدی
تکراری هرگز
ولی اگر از دست سر میخوردی میشکستی و هزار تکه می شدی.
چقدر در جهان باید دنبال چینی گلسرخی اصیل گشت و نگذاشت که از دست در برود و با خاک یکی شود؟
#عادله_زمانی
@adelehz
اصیل بودی و زیبا
کهنه نمی شدی
تکراری هرگز
ولی اگر از دست سر میخوردی میشکستی و هزار تکه می شدی.
چقدر در جهان باید دنبال چینی گلسرخی اصیل گشت و نگذاشت که از دست در برود و با خاک یکی شود؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔37😢11❤4👍4
نمیدانم تا بحال چای به موقع نوشیده ای و یا خیر ؟
چای به موقع همان چایی ست که در اوج خستگی مینوشی اما نکته اش در این نیست
نکته اصلی آن ست که این چایی نه آنقدر داغ ست که لبت را بسوزاند و نه آن قدر یخ کرده که طعم دهانت را گس کند.
این چایی گرم ست و وقتی مینوشی اش گرمی اش عضلات بهم فشرده ی صورتت را به رها سازی خودشان مجبور می سازد .
و گرمی مطبوعش تشنگی و خشکی کامت را از بین می برد .
چای به موقع از آن لذت های کوچک زندگی ست که آدم با پناه گرفتن پشتش به مبارزه با سختی های بزرگ می رود .
و راستی ،بعضی ها در زندگی چای به موقع اند نمی سوزانند یخ نمی زنند گرمند و مطبوع و برای ادامه دادن در شن زار زندگی به آنها نیاز داری .
همین
#عادله_زمانی
@adelehx
چای به موقع همان چایی ست که در اوج خستگی مینوشی اما نکته اش در این نیست
نکته اصلی آن ست که این چایی نه آنقدر داغ ست که لبت را بسوزاند و نه آن قدر یخ کرده که طعم دهانت را گس کند.
این چایی گرم ست و وقتی مینوشی اش گرمی اش عضلات بهم فشرده ی صورتت را به رها سازی خودشان مجبور می سازد .
و گرمی مطبوعش تشنگی و خشکی کامت را از بین می برد .
چای به موقع از آن لذت های کوچک زندگی ست که آدم با پناه گرفتن پشتش به مبارزه با سختی های بزرگ می رود .
و راستی ،بعضی ها در زندگی چای به موقع اند نمی سوزانند یخ نمی زنند گرمند و مطبوع و برای ادامه دادن در شن زار زندگی به آنها نیاز داری .
همین
#عادله_زمانی
@adelehx
❤39👍4
کجای جهان رفتهای
نشان قدم هایت
چون دان پرندگان
همه سویی ریخته است
باز نمیگردی، میدانم
و شعر
چون گنجشک بخارآلودی
بر بام زمستانی
به پاره یخی
بدل خواهد شد.
#شمس_لنگرودی
@adelehz
نشان قدم هایت
چون دان پرندگان
همه سویی ریخته است
باز نمیگردی، میدانم
و شعر
چون گنجشک بخارآلودی
بر بام زمستانی
به پاره یخی
بدل خواهد شد.
#شمس_لنگرودی
@adelehz
❤20💔10🥰2😢2👍1
من نیاز دارم آن قدر واقع گرا شوم که بپذیرم باید بعضی انسانها را از زندگیم حذف کنم .
حتی اگر غیرممکن و نا مانوس بنظر رسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
حتی اگر غیرممکن و نا مانوس بنظر رسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍52🕊6