"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
@adelehz
تو بوی نونی ....
58🥰5😢3👍2👎1
اندوه چهره دارد .
کافیست به آنهایی که بعد از خاکسپاری عزیزشان از گورستان برمی گردند بنگرید تا چهره اندوه را ببینید.
ممکن ست شادی هم چهره داشته باشد ولی هرگز چهره شادی مثل چهره ی اندوه بیاد ماندنی نیست.
چهره ی اندوه در جان آدم رسوخ می‌کند. خمیدگی پشت آدم‌های اندوهگین مگر از یاد می رود؟
من چهره ی اندوه را وقتی دیدم که دایی مهربانم را در گور به مشتی خاک سپردم و به خانه اش بی او برگشتم .
من چهره ی اندوه را در غلظت غروب گرم اردیبهشت پشت پنجره ی اتاق ساکت و تاریک دایی رفته ام دیدم .
هزار شادی که بیاید و برقصد آن چهره یادِ مرا فراموش نمی‌کند.
من آن چهره را دیدم
و برای دیدنش هنوز زود بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔63😢256😁2🕊2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آخرش
سالها بعد که ما نیستیم و جهان هست
هیچی نمی ماند .
بگذار این دو روز را نذر حال خوش کنیم .
و از هرچه غم ست بگذریم‌که گذشتن آلام جان است .
#عادله_زمانی
@adelehz
34👍8🥰4👎1
من سالهاست یه نفیسه ندیدم .
تو مدرسه زیاد بودن
جدی یهو چرا نفیسه ها ناپدید شدند؟🤔
😁52💋6👍2
حقیقتا قلبم😍🥺
@adelehz
40🥰13😢1
آرزویم این است
اونقدر سیر بخندی
که ندانی غم چیست….
❤️🐣
35😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از تو هیچ چیز نمی‌خواهم
جز خودت!

خدا حق داره بعضی بنده هاشو بیشتر دوست داشته باشه:)
@adelehz
43👍5😢4
پشت هر آدم موفق،
کوهستانی سرد و تاریک
از اهمیت ندادن به دیگران و
نظرات‌شان است.

#وین_دایر

@adelehz
👍46🕊2💔21
دایی احمد هر وقت واسم پول میزد میگفت باهاش یه آدامس بخر ...💔🖤
مهربون دلپاک سفرکرده ی من ...
@adelehz
😢5920💔8🕊2👍1
من گمان می‌کنم دوست داشتن یک نفر
انگیزه ی کافی برای ادامه ی زندگی را ایجاد خواهد کرد .
زندگی به اندازه کافی دشوار ست و بدون دوست داشتن ها سخت تر جلوه خواهد نمود.
#عادله_زمانی
@adelehz
45👍18💔6😢4👎1
چنانچه در آسمان هفتم باشی و رهگذری تقاضای لیوانی آب از تو بکند، از آسمان فرود بیا تا تقاضای او را اجابت کنی.

اگر با مهربانی و آواز به خدا نزدیک نشوم، پس چگونه نزدیک شوم؟

✍🏻 نیکوس کازانتزاکیس

❤️
@adelehz
42👍11
قطعا چیزی از قلبت نوشیده ام
یا عطر تنت را بوییده ام ...
که دلم
مدام بهانه تو را می گیرد
و بی قرار است...!

رضا صمدی
🌱

@adelehz
22💔9👍3
ما دیگر به جانبِ شهرِ سرد ،
بازنمی‌گردیم...
و من همه‌ٔ جهان را
در پیراهنِ گرمِ تو
خلاصه می‌کنم

احمد شاملو
@adelehz
12👍10💔4🕊2
از وقتی چشم باز کرده ایم عین ربات های طراحی شده یاد گرفته ایم در جواب چطوری ؟
بگوییم خوبم !
حتی اگر خوب نبودیم
حتی اگر شکسته بودیم
حتی اگر بخشی از وجود مان ترک برداشته بود .
اصلا این خوبم دروغین از کجا یهو آمد نشست وسط روزمرگی های ما ؟
چرا ما فکر کردیم اگر کسی بداند خوب نیستیم ،کسر شان ست !؟
چرا خیال کردیم وقتی می‌گوییم خوبم، همه چیز به خوشی ختم به خیر می شود ؟
عزیز من
خوب نبودن بد نیست ،گاهی باید ایستاد و در جواب چطوری ؟ گفت خوب نیستم! خسته ام! شکسته ام!
آقا! کم آورده ام .
اصلا بدِ بد هستم .
و بعد میبینی که همین اعتراف به حقیقتی که تلخ ست نیمی از تلخی اش را حذف می‌کند.
من از این خوبم های دروغین خسته ام
این بار که بپرسی چطوری؟
می‌گویم: بارانی ،
آیا چتری برایم می آوری؟

#عادله_زمانی
@adelehz
💔40👍9😢43
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح ست
مبارک ست و پر خیر
و نور که خودش آرامش جان ست .
باشد ‌‌که خداوند برکت صبح را بر جان روزمان فرو ریزد.
#عادله_زمانی
@adelehz
27👍8🥰2
جایی خوانده‌بودم که وقتی‌ بدون‌ هیچ ‌دلیلی‌‌ حال ‌روحی‌ات ‌خوب ‌نیست،‌ یعنی جایی از جهان، کسی‌ دلتنگ ‌توست...‌

@adelehz
😢31💔206👍2👎2