لبانت قندِمصری،گونہ هایت سیب لبنان را
روایت مے ڪند چشمانت آهوے خراسان را
من از هر جاے دنیا، هر ڪہ هستم، عاشقت هستم
بہ مِهرت بستہ ام دل را، بہ دستت دادہ ام جان را
چنانت دوست مے دارم،ڪہ با شوقِ تو مے خواهم
بسازم وقف چشمت،تاڪ هاے مستِ پَروان را
بگويي سرمہ دانت مي ڪنم بازار ڪابل را
بخواهي فرش راهت مي ڪنم لعل بدخشان را
تو را من مي پرستم بعد از اين تا هر زمان باشم
نمي سازم دگر در باميان بوداے ويران را
تو ياقوت يمن ، مشڪ ختن ، ماہ بخارايی
بہ زلفت بستہ اے هر گوشہ ، دل هاے پريشان را
ڪنار پنجرہ آواز مے خوانے و افشاندہ است
صدايت رنگ و بوے هر چہ گل، هر چہ گلستان را
ڪنار پنجرہ، گيسو بہ گيسوے ِ شب و باران
حواست نيست عاشق ڪردہ اے حتےدرختان را
روایت مے ڪند چشمانت آهوے خراسان را
من از هر جاے دنیا، هر ڪہ هستم، عاشقت هستم
بہ مِهرت بستہ ام دل را، بہ دستت دادہ ام جان را
چنانت دوست مے دارم،ڪہ با شوقِ تو مے خواهم
بسازم وقف چشمت،تاڪ هاے مستِ پَروان را
بگويي سرمہ دانت مي ڪنم بازار ڪابل را
بخواهي فرش راهت مي ڪنم لعل بدخشان را
تو را من مي پرستم بعد از اين تا هر زمان باشم
نمي سازم دگر در باميان بوداے ويران را
تو ياقوت يمن ، مشڪ ختن ، ماہ بخارايی
بہ زلفت بستہ اے هر گوشہ ، دل هاے پريشان را
ڪنار پنجرہ آواز مے خوانے و افشاندہ است
صدايت رنگ و بوے هر چہ گل، هر چہ گلستان را
ڪنار پنجرہ، گيسو بہ گيسوے ِ شب و باران
حواست نيست عاشق ڪردہ اے حتےدرختان را
❤16🥰6👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به فاصله بیست سال ناقابل از عمر کوتاه ما 🙃
@adelehz
@adelehz
😢26❤10
👍70❤8💔4😁3😢3
اندوه چهره دارد .
کافیست به آنهایی که بعد از خاکسپاری عزیزشان از گورستان برمی گردند بنگرید تا چهره اندوه را ببینید.
ممکن ست شادی هم چهره داشته باشد ولی هرگز چهره شادی مثل چهره ی اندوه بیاد ماندنی نیست.
چهره ی اندوه در جان آدم رسوخ میکند. خمیدگی پشت آدمهای اندوهگین مگر از یاد می رود؟
من چهره ی اندوه را وقتی دیدم که دایی مهربانم را در گور به مشتی خاک سپردم و به خانه اش بی او برگشتم .
من چهره ی اندوه را در غلظت غروب گرم اردیبهشت پشت پنجره ی اتاق ساکت و تاریک دایی رفته ام دیدم .
هزار شادی که بیاید و برقصد آن چهره یادِ مرا فراموش نمیکند.
من آن چهره را دیدم
و برای دیدنش هنوز زود بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
کافیست به آنهایی که بعد از خاکسپاری عزیزشان از گورستان برمی گردند بنگرید تا چهره اندوه را ببینید.
ممکن ست شادی هم چهره داشته باشد ولی هرگز چهره شادی مثل چهره ی اندوه بیاد ماندنی نیست.
چهره ی اندوه در جان آدم رسوخ میکند. خمیدگی پشت آدمهای اندوهگین مگر از یاد می رود؟
من چهره ی اندوه را وقتی دیدم که دایی مهربانم را در گور به مشتی خاک سپردم و به خانه اش بی او برگشتم .
من چهره ی اندوه را در غلظت غروب گرم اردیبهشت پشت پنجره ی اتاق ساکت و تاریک دایی رفته ام دیدم .
هزار شادی که بیاید و برقصد آن چهره یادِ مرا فراموش نمیکند.
من آن چهره را دیدم
و برای دیدنش هنوز زود بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔63😢25❤6😁2🕊2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آخرش
سالها بعد که ما نیستیم و جهان هست
هیچی نمی ماند .
بگذار این دو روز را نذر حال خوش کنیم .
و از هرچه غم ست بگذریمکه گذشتن آلام جان است .
#عادله_زمانی
@adelehz
سالها بعد که ما نیستیم و جهان هست
هیچی نمی ماند .
بگذار این دو روز را نذر حال خوش کنیم .
و از هرچه غم ست بگذریمکه گذشتن آلام جان است .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤34👍8🥰4👎1
من سالهاست یه نفیسه ندیدم .
تو مدرسه زیاد بودن
جدی یهو چرا نفیسه ها ناپدید شدند؟🤔
تو مدرسه زیاد بودن
جدی یهو چرا نفیسه ها ناپدید شدند؟🤔
😁52💋6👍2
👍46🕊2💔2❤1
من گمان میکنم دوست داشتن یک نفر
انگیزه ی کافی برای ادامه ی زندگی را ایجاد خواهد کرد .
زندگی به اندازه کافی دشوار ست و بدون دوست داشتن ها سخت تر جلوه خواهد نمود.
#عادله_زمانی
@adelehz
انگیزه ی کافی برای ادامه ی زندگی را ایجاد خواهد کرد .
زندگی به اندازه کافی دشوار ست و بدون دوست داشتن ها سخت تر جلوه خواهد نمود.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤45👍18💔6😢4👎1
چنانچه در آسمان هفتم باشی و رهگذری تقاضای لیوانی آب از تو بکند، از آسمان فرود بیا تا تقاضای او را اجابت کنی.
اگر با مهربانی و آواز به خدا نزدیک نشوم، پس چگونه نزدیک شوم؟
✍🏻 نیکوس کازانتزاکیس
❤️
@adelehz
اگر با مهربانی و آواز به خدا نزدیک نشوم، پس چگونه نزدیک شوم؟
✍🏻 نیکوس کازانتزاکیس
❤️
@adelehz
❤42👍11
قطعا چیزی از قلبت نوشیده ام
یا عطر تنت را بوییده ام ...
که دلم
مدام بهانه تو را می گیرد
و بی قرار است...!
رضا صمدی
🌱
@adelehz
یا عطر تنت را بوییده ام ...
که دلم
مدام بهانه تو را می گیرد
و بی قرار است...!
رضا صمدی
🌱
@adelehz
❤22💔9👍3