"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
Forwarded from کاف
هم‌اکنون | آسمان منطقه

@Kafiha
💔16👍84😁2😢1💋1
وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ وَكِيلًا
به خدا اعتماد کن و همین بس که او نگهبان توست

@adelehz
42
ولی من از ۱۴۰۰ به اینور چیزایی دیدم‌که تو خوابم نمیدیدم..:(
👍35😢13💔2
عاشقانه تر از یک روز پاییزی
یک ایستگاه اتوبوس ست وقتی کسی درونش منتظرت باشد ..
یک خیابان ست غرق برگ های زرد و خش خش برگها زیرِ پایت و زیر پایش...
یک صبح ست که دوباره آغاز میشود و امیدی که ته دل شکسته ات هنوز مجالی برای درخشیدن دارد...
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_خزان
اسما درتاج
@adelehz
37🥰2
"زنی که‌گم کردم "
خدایا به ما رحم‌کن ما توان از دست دادن هرچی به سختی بدست آوردیم رو نداریم . خودت مراقب هرکس که فعلا در ایران زندگی میکنه باش 🥺💔
خدا وکیلی تو مغز اون پنج تایی که خنده زدن چی میگذره ؟
دیشب نزدیک ساعتای پنج، من از خواب پریدم و از شدت ترس احساس تهوع بهم دست داد .
توی خواب و بیداری میخاستم از در بدوم بیرون که خانوادم مانعم شدند .
دوستان جنگ ترسناکه
جنگ نابودگره، جنگ آواره کنندس
اینو منی داره بهتون میگه که فرزند کسانی ست که روزی بخاطر جنگ قشنگ ترین چیزهای زندگی شون و از دست دادند .
و یادتون باشه جنگ اتیشیه که فقط مردم معمولی رو میسوزونه ...
دعا کنید هیچوقت شروع نشه که بخوایم برای پایانش دست به دعا بشیم.
@adelehz
#عادله_زمانی
👍123😢26💔6🕊5😁31
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ولی ادبیات عاشقانه عرب چقدر قشنگ و لطیف معشوق و توصیف میکنه 😍
28👎5🥰5👍2😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زندگی با مامانا هیچوقت خسته کننده نیست 😁
شب تون بخیر
@adelehz
😁396👎2👍1
اگرهمه جا تاریک بود، دوباره بنگر!
شاید نور خود تو باشی

👤مولانای جان♥️
@adelehz
25🕊7👍1
گویند: دهقانی مقداری گندم در دامن لباس پیرمرد فقیری ریخت پیرمرد خوشحال شد و گوشه های دامن را گره زد و رفت!
در راه با پرودرگار سخن می گفت:
( ای گشاینده گره های ناگشوده، عنایتی فرما و گره ای از گره های زندگی ما بگشای )
در همین حال ناگهان گره ای از گره هایش باز شد و گندمها به زمین ریخت!
او با ناراحتی گفت:
من تو را کی گفتم ای یار عزیز
کاین گره بگشای و گندم را بریز!
آن گره را چون نیارستی گشود
این گره بگشودنت دیگر چه بود؟
سالها نرد خدائی باختی
این گره را زان گره نشناختی؟

نشست تا گندمها را از زمین جمع کند، در کمال ناباوری دید دانه ها روی ظرفی از طلا ریخته اند

ندا آمد که:
تو مبین اندر درختی یا به چاه
تو مرا بین که منم مفتاح راه

@adelehz
🥰38👍2113🕊2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به قول محمود درویش :
پاییز اما
چیزی نیست جز خلوتی برای تعمق
در آنچه از عمرمان فرود افتاد .. 🍁🍂
@adelehz
30👍7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من اگه میدونستم گمت میکنم ترجیح میدادم تو مه صبحگاهی یه جنگل بارون زده گمت کنم.
تا صورتمو برگردونم فاخته ی روی درخت و ببینم تو رفته باشی ...
دوباره که نگاهم برگرده ببینم مه هست ‌..بارون نم‌نم هست ...پاییز ِ غم زده هست ولی تو نیستی ..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔262😢2🕊2
‌تنها صداست که می‌ماند
و امان از صدای او
که ابدی شد در گوش من..!

- فروغ فرخزاد
اشعارکوتاه🌱

@adelehz
24💔13🕊1
همه یک روز
به گذشته برمیگردیم
برای کسانی که دوستمان داشتند
و ما
رهایشان کردیم
سخت خواهیم گریست...

@adelehz
💔42👍3
"زنی که‌گم کردم "
همه یک روز به گذشته برمیگردیم برای کسانی که دوستمان داشتند و ما رهایشان کردیم سخت خواهیم گریست... @adelehz
کاش این واقعیت بود
و تمام آن کسانی که رها شدند از آن حجم دلتنگی آگاه می‌شوند اما هرگز برنمیگشتند ...
💔34👍5
دیشب ساعت ۲ شب داشتم از یه مسیری برمیگشتم و توی راه آهنگهای هایده رو می‌شنیدم
و همون لحظه واقعا از ته دل از خدا خواستم بهشت و نصیبش کنه
این زن و صداش یه معجزه بود❤️
102👍21😁3😢2🥰1
"زنی که‌گم کردم "
@adelehz
در مترو مردی دیشب کنارم نشسته بود که اشک می ریخت
پفکی به سمتم دراز کرد و گفت این پفک مورد علاقه ی پسرم ست امشب از دستش دادم...
مادرش حضانتش را گرفت ...
همین لحظه باید این شعر را می‌دیدم💔
😢55💔402👍2😁1
"زنی که‌گم کردم "
@adelehz
دایی احمد مهربانِ خوب من بود ...
💔44🕊3👍2
زن‌متکدی دستش را بسمت مرد دراز کرد،مرد با بی‌حوصلگی دستش را پس زد و با فریاد بر سرش وی را راند .
و من به آن اندیشیدم که هرچه را با تمنا و التماس بخواهی ،بی ارزش ست .تحقیر کننده و پست است .
خواه اندکی پول باشد خواه ذره ای عشق
#عادله_زمانی
@adelehz
👍50💔12😢83
"زنی که‌گم کردم "
در مترو مردی دیشب کنارم نشسته بود که اشک می ریخت پفکی به سمتم دراز کرد و گفت این پفک مورد علاقه ی پسرم ست امشب از دستش دادم... مادرش حضانتش را گرفت ... همین لحظه باید این شعر را می‌دیدم💔
دوست عزیزی که هرچی میبینی ری اکت خنده میزنی من میدونم تو این کارو ادامه میدی تا وقتی که آپدیت جدید تلگرام به من امکان دیدن اکانتت و ریمو کردن تو بده
ولی اینم بدون منو یاد معلم تاریخ راهنمایی ام میندازی به امثال تو میگفت دختر دیونه ها !
مثلا میگفت توراهرو عین دختر دیونه ها ندوین:)
البته تو شاید پسر باشی فرقی نداره
خواستم بدونی همچین تصوری ازت داریم😎
ولی تو همچنان ادامه بده😏
👍89😁15💔2
از زمانی که نسبت به سرنوشتم صبور و حتی بی‌تفاوت شده بودم، زندگانی هم با من سازش بیشتری نشان می‌داد. انسان با همه کشش و کوشش‌ها، به چیزهایی که بیشتر در پی آن‌هاست، کمتر می‌رسد.

📗گرترود
✍🏻 هرمان هسه

@adelehz
👍367