Forwarded from "زنی کهگم کردم "
یه روزی یه جایی که خیلی از خونه دور نبود در حالی که اشک هام و پاک میکردم به خودم قول دادم خیلی چیزها رو بخاطر خستگی های پدرمتحمل کنم .
من فقط یکی از هزاران هایی بودم که یه روزی یه جایی بخاطر یه نفر دیگه به خودشون قول دادند قوی تر باشند .
هزاران آدمی که از کنارم در خیابون رد می شدند و هیچکدوم مون به اون یکی نمیگفت داره چی و بخاطر کی تحمل می کنه ...
این روزها هم گاهی اشکامو با پشت دست پاک میکنم و مثل همون روزها در آینه به خودم نگاه میکنم و از خودم میپرسم دختر هنوز همونقدر قوی هستی که اشکهات و پاک کنی و با چهره ای معمولی از اتاق بزنی بیرون؟
نمیدونم
نمیدونم هنوز همونقدر قوی هستم یا نه
فقط میدونم که من یکی از اون هزاران آدمی بودم که خیلی چیزها را برای کسی توی زندگی شون میخواستند
حتی بیشتر از اینکه اون خوشی رو برای خودشون بخوان..
یکی از اون هزاران...
#عادله_زمانی
@adelehz
من فقط یکی از هزاران هایی بودم که یه روزی یه جایی بخاطر یه نفر دیگه به خودشون قول دادند قوی تر باشند .
هزاران آدمی که از کنارم در خیابون رد می شدند و هیچکدوم مون به اون یکی نمیگفت داره چی و بخاطر کی تحمل می کنه ...
این روزها هم گاهی اشکامو با پشت دست پاک میکنم و مثل همون روزها در آینه به خودم نگاه میکنم و از خودم میپرسم دختر هنوز همونقدر قوی هستی که اشکهات و پاک کنی و با چهره ای معمولی از اتاق بزنی بیرون؟
نمیدونم
نمیدونم هنوز همونقدر قوی هستم یا نه
فقط میدونم که من یکی از اون هزاران آدمی بودم که خیلی چیزها را برای کسی توی زندگی شون میخواستند
حتی بیشتر از اینکه اون خوشی رو برای خودشون بخوان..
یکی از اون هزاران...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤34💔11👍9💋2👎1🥰1
Haminjoori Nemimoone
Moein
یادتون نره زندگی هرچقدر هم سخت شما قوی ترید .
حال تون خوب میشه
همه روزهایی که با اشک بیدار شدید تموم میشه
دوباره از ته دل ذوق میکنید
حاِل دلتون قشنگ میشه
و همه ی خوابهای سیاهی که دیدید میره پشت کوه قاف گم میشه ...
لبخند تون و پیدا میکنید دوباره
شما که قهرمان این زندگی هستید .
#عادله_زمانی
@adelehz
حال تون خوب میشه
همه روزهایی که با اشک بیدار شدید تموم میشه
دوباره از ته دل ذوق میکنید
حاِل دلتون قشنگ میشه
و همه ی خوابهای سیاهی که دیدید میره پشت کوه قاف گم میشه ...
لبخند تون و پیدا میکنید دوباره
شما که قهرمان این زندگی هستید .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤25👍5💔5🕊2
نیَم به هجر تو تنها، دو همنشین دارم
"دلِ شکسته" یکی، "جانِ بی قرار" یکی
#حزین_لاهیجی
@adelehz
شبتون بخیر🧚♀🌟
"دلِ شکسته" یکی، "جانِ بی قرار" یکی
#حزین_لاهیجی
@adelehz
شبتون بخیر🧚♀🌟
💔26👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نبودی اما سایه ای آشنا همیشه حوالی خانه ام می چرخید .
شبها،دقیقا ساعات آخر شب بیشتر پرسه می زد در حول این خانه
و با بستن چشمانم او به من نزدیکتر میشد.
و گاهی شبها آنقدر به من نزدیک میشد که وارد خوابهایم می گردید.
یادت بود،چون سایه ای آشنا اما سرگردان
نبودی ولی در عین نبودن بازهم بودی
بازهم حضور داشتی
ولی نه آنگونه که من تورا لمس کنم.
#عادله_زمانی
@adelehz
شبها،دقیقا ساعات آخر شب بیشتر پرسه می زد در حول این خانه
و با بستن چشمانم او به من نزدیکتر میشد.
و گاهی شبها آنقدر به من نزدیک میشد که وارد خوابهایم می گردید.
یادت بود،چون سایه ای آشنا اما سرگردان
نبودی ولی در عین نبودن بازهم بودی
بازهم حضور داشتی
ولی نه آنگونه که من تورا لمس کنم.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔24❤4👍3🕊1
سی سالگی خیلی زیباست
برای اینکه آدم احساس آزادی میکند. احساس میکند یاغی شده
برای اینکه اضطراب انتظار تمام شده.
غم سراشیبی هم هنوز شروع نشده
احساس روشنی میکنیم.
عاقبت در سی سالگی حس میکنیم که مغزمان کار میکند
اگر در آن سن، مذهبی هستیم، دیگر مذهبی هستیم.
اگر اعتقاد نداریم، دیگر نداریم.
اگر شک و تردید داریم، بدون خجالت شک و تردید داریم.
از تمسخر جوانها واهمه نداریم، چون ما هم جوان هستیم.
از سرزنش بزرگها وحشت نداریم، چون ما هم آدم بزرگ هستیم.
از گناه نمیترسیم چون درک کردهایم که گناه فقط یک نقطه نظر است.
از اطاعت نکردن وحشت نداریم، برای اینکه فهمیدهایم اطاعت کردن کار احمقانهای است.
از تنبیه نمیترسیم، چون به این نتیجه رسیده ایم که دوست داشتن عیب نیست.
وقتی قرار است عاشق شویم میشویم،
وقتی از هم جدا میشویم، آن را با منطق قبول میکنیم. سی سالگی حقیقتا خیلی زیباست ...
#اوریانا_فالاچی
@adelehz
برای اینکه آدم احساس آزادی میکند. احساس میکند یاغی شده
برای اینکه اضطراب انتظار تمام شده.
غم سراشیبی هم هنوز شروع نشده
احساس روشنی میکنیم.
عاقبت در سی سالگی حس میکنیم که مغزمان کار میکند
اگر در آن سن، مذهبی هستیم، دیگر مذهبی هستیم.
اگر اعتقاد نداریم، دیگر نداریم.
اگر شک و تردید داریم، بدون خجالت شک و تردید داریم.
از تمسخر جوانها واهمه نداریم، چون ما هم جوان هستیم.
از سرزنش بزرگها وحشت نداریم، چون ما هم آدم بزرگ هستیم.
از گناه نمیترسیم چون درک کردهایم که گناه فقط یک نقطه نظر است.
از اطاعت نکردن وحشت نداریم، برای اینکه فهمیدهایم اطاعت کردن کار احمقانهای است.
از تنبیه نمیترسیم، چون به این نتیجه رسیده ایم که دوست داشتن عیب نیست.
وقتی قرار است عاشق شویم میشویم،
وقتی از هم جدا میشویم، آن را با منطق قبول میکنیم. سی سالگی حقیقتا خیلی زیباست ...
#اوریانا_فالاچی
@adelehz
👍20❤8👎1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روز دختر مبارک❤️🧚♀
@adelehz
@adelehz
🥰15❤5👍1💔1
روز دختر بر همه ی دختران مبارک باد .
برکدام دخترها ؟
آن دختر نظافت چی که در اینستا دنبالش میکنم ۱۸ ساله و زیبا از پدر افلیجش نگهداری می کند و کارش نظافت مکانهای عمومی ست .
آن دختری که بخاطر شرایط خانواده و نگهداری از پدر و مادر سالخورده اش هیچوقت ازدواج نکرد .
آن دختری که در حسرت باز شدن درب مدرسه ها برویش شبها پنهانی گریه میکند.
آن دختری که حسرت یک جفت کتانی قرمز نو بر دلش مانده بود .
بر دختری که بخاطر و نام ناموس سر بریده شد .
و بر هر دختری که غمی بر سینه دارد ..
همیشه که نباید از زیبایی ها گفت،روز گلهای فانتزی و دامن های پرنسسی که تنها نیست .
بگذار اگر قرار ست روز دختر باشد روز تمام دختران باشد حتی آنهایی که از دنیای زیبای دخترانه تنها،نامش نصیب شان شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
برکدام دخترها ؟
آن دختر نظافت چی که در اینستا دنبالش میکنم ۱۸ ساله و زیبا از پدر افلیجش نگهداری می کند و کارش نظافت مکانهای عمومی ست .
آن دختری که بخاطر شرایط خانواده و نگهداری از پدر و مادر سالخورده اش هیچوقت ازدواج نکرد .
آن دختری که در حسرت باز شدن درب مدرسه ها برویش شبها پنهانی گریه میکند.
آن دختری که حسرت یک جفت کتانی قرمز نو بر دلش مانده بود .
بر دختری که بخاطر و نام ناموس سر بریده شد .
و بر هر دختری که غمی بر سینه دارد ..
همیشه که نباید از زیبایی ها گفت،روز گلهای فانتزی و دامن های پرنسسی که تنها نیست .
بگذار اگر قرار ست روز دختر باشد روز تمام دختران باشد حتی آنهایی که از دنیای زیبای دخترانه تنها،نامش نصیب شان شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔81👍9❤8😢3👎2
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
روز دختر روز زیبایی ست اما بنظرم خوب ست کمی بیشتر به آن فکر کنیم .
برای دخترانی که در تاریخی حداقل چند صدساله تمام عمرشان مقایسه شدند و همیشه هم در آن قیاس ها کفه به نفع رقبای شان ،پسران چربیده است اصولا از روز دختر حرف زدن شبیه یک فانتزی ست .
یک فانتزی صورتی و خوش رنگ
جایی خوانده بودم که گروهی پژوهشگر در یک بررسی متوجه شده اند استعداد دختران در کدنویسی کامپیوتر به مراتب بالاتر از پسران است اما در کمال تعجب دختران در امتحان پایانی قادر به پاس کردن امتحان نبودند چون هرچه مینوشتند پاک می کردند و بعد از پایان زمان کامیاب نشدند .
اما پسرها همه نوشته اند ،بلکم که بیشترشان هم غلط نوشته اند .
این میل به کامل بودن برای دختران از کجا می اید .تمایل به کامل بودن و اگر کامل نیستی پس بهتر است نباشی !
چرا دخترهای ما نمیتوانند صرف نظر از هر برچسبی که بعدها به هویت شان میخورد یا نمیخورد،دوست داشته و قبول شوند ؟انقدر که جرات داشته باشند وجود داشته باشند حتی اگر کامل نباشند .
من دوست دارم روز دختر را به همه ی اشکال از دختران تبریک بگویم .با هر راهی که انتخاب کرده اند تا طی کنند یا هر انتخابی که برای زندگی شان برگزیده اند .
جهان بطور کلی هرگز جای خیلی قشنگی برای دخترها نبوده است گرچه آنها سعی کردند با لطافت و سخت کوشی شان کفه را به سمت خود بچرخانند اما همیشه هم جواب دختران به قشنگی خودشان داده نشد .
تاریخ انقدر قصه از دختران قوی و تاثیر گذار دارد که میتوان هر روزش را روز یک دختر دانست .
اما بازهم بگذارید ساده بگویم همه شکل از دخترها،روزتان فرخنده باد
#عادله_زمانی
@adelehz
برای دخترانی که در تاریخی حداقل چند صدساله تمام عمرشان مقایسه شدند و همیشه هم در آن قیاس ها کفه به نفع رقبای شان ،پسران چربیده است اصولا از روز دختر حرف زدن شبیه یک فانتزی ست .
یک فانتزی صورتی و خوش رنگ
جایی خوانده بودم که گروهی پژوهشگر در یک بررسی متوجه شده اند استعداد دختران در کدنویسی کامپیوتر به مراتب بالاتر از پسران است اما در کمال تعجب دختران در امتحان پایانی قادر به پاس کردن امتحان نبودند چون هرچه مینوشتند پاک می کردند و بعد از پایان زمان کامیاب نشدند .
اما پسرها همه نوشته اند ،بلکم که بیشترشان هم غلط نوشته اند .
این میل به کامل بودن برای دختران از کجا می اید .تمایل به کامل بودن و اگر کامل نیستی پس بهتر است نباشی !
چرا دخترهای ما نمیتوانند صرف نظر از هر برچسبی که بعدها به هویت شان میخورد یا نمیخورد،دوست داشته و قبول شوند ؟انقدر که جرات داشته باشند وجود داشته باشند حتی اگر کامل نباشند .
من دوست دارم روز دختر را به همه ی اشکال از دختران تبریک بگویم .با هر راهی که انتخاب کرده اند تا طی کنند یا هر انتخابی که برای زندگی شان برگزیده اند .
جهان بطور کلی هرگز جای خیلی قشنگی برای دخترها نبوده است گرچه آنها سعی کردند با لطافت و سخت کوشی شان کفه را به سمت خود بچرخانند اما همیشه هم جواب دختران به قشنگی خودشان داده نشد .
تاریخ انقدر قصه از دختران قوی و تاثیر گذار دارد که میتوان هر روزش را روز یک دختر دانست .
اما بازهم بگذارید ساده بگویم همه شکل از دخترها،روزتان فرخنده باد
#عادله_زمانی
@adelehz
❤22💔6👍3🥰2
"زنی کهگم کردم "
سلام بر پیچشِ تن تو که مثل خواب و رویاست... نزار قبانی @adelehz
نزار یه جوری عاشقی میکنه که اصلا خوشبحال معشوقش 😑😒
❤21😁9👍8😢6🥰3💋1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دخترک کوچکم
آیا تو داستان تمام زنانی که در تاریخ عاشق شدند و زجر کشیدن را سرمشق زندگی ات قرار خواهی داد ؟ یا تو نیز هزار و چندمین زن عاشقی خواهی بود که قلبش میشکند؟
#عادله_زمانی
@adelehz
آیا تو داستان تمام زنانی که در تاریخ عاشق شدند و زجر کشیدن را سرمشق زندگی ات قرار خواهی داد ؟ یا تو نیز هزار و چندمین زن عاشقی خواهی بود که قلبش میشکند؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔41👍14
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
انش نشانی استانبول با انتشار ویدیو نوشته لطفا برای نجات گربه ها به ما زنگنزنید ما خودمون باید از این بلامیوها دوره ببینیم.😁
@adelehz
@adelehz
😁24👍4❤3😢1
"زنی کهگم کردم "
انش نشانی استانبول با انتشار ویدیو نوشته لطفا برای نجات گربه ها به ما زنگنزنید ما خودمون باید از این بلامیوها دوره ببینیم.😁 @adelehz
دوره های تکاوری میوکوماندو ها😸
🥰11❤2👍2😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
محبوب قشنگم
تو برای من معنی طعمهای خوب و عطر های دلپذیری
بوی باقلوای تازه از فر در آمده
یا عطر چای هلداری
طعم خوب نقل گردویی ارومیه ای
مزه ی ناب بستنی های زعفرانی
آخ محبوب نابم
چه کسی تورا اینچنین خواستنی خلق کرده ست ؟؟
و هنگام خلقتت دستش به کدام عطر آغشته بوده که چنین دلخواهی ؟؟
که چنین هنگام به یادم آمدنت لبخند بر لبان می نشانی؟
ای عطر خوبِ امروز و فردای من
#عادله_زمانی
@adelehz
تو برای من معنی طعمهای خوب و عطر های دلپذیری
بوی باقلوای تازه از فر در آمده
یا عطر چای هلداری
طعم خوب نقل گردویی ارومیه ای
مزه ی ناب بستنی های زعفرانی
آخ محبوب نابم
چه کسی تورا اینچنین خواستنی خلق کرده ست ؟؟
و هنگام خلقتت دستش به کدام عطر آغشته بوده که چنین دلخواهی ؟؟
که چنین هنگام به یادم آمدنت لبخند بر لبان می نشانی؟
ای عطر خوبِ امروز و فردای من
#عادله_زمانی
@adelehz
❤38👍4🥰3🕊1