"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
«من
نه کنجکاوِ بهشتم
و نه دوزخ؛
چرا که من
مادرم را
هم به گاهِ خندیدن دیدم
و هم به گاهِ گریستن...»

اوزدمیر آصاف

@adelehz
38💔13👍7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"هرلحظه که تسلیمم در کارگه تقدیر
آرام تر از آهو، بی باک تر از شیرم
هر لحظه که می کوشم در کار کنم تدبیر
رنج از پی رنج آید زنجیر پی زنجیر.."
‌مولانای جان

@adelehz
👍27🥰54😢4🕊2
یکی عشق را زندگی می‌داند
دیگری آن را دروغ پندارد
هر دو بر حقند:
که آن‌‌یک، جانِ خویش را باز یافته
و این‌دیگری، بر باد داده...

#محمود_درويش

@adelehz
💔26👍105🕊1
"زنی که‌گم کردم "
Arman Garshasbi - Barmigardam - آرمان گرشاسبی - برمیگردم
میدونستید این آهنگ از زبان یک مهاجر خونده شده؟
دوباره بشنوید 💔
💔20🕊4👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر نور نمی بود
اگر صبح نمی‌بود
اگر عشقبازی ملایم اشعه های آرام نور بر پوست صورتمان نمی‌بود
بازهم می توانستیم زندگی راتحمل کنیم؟
گمان نمی‌کنم...
#عادله_زمانی
@adelehz
19👍5🥰3
عادله.
خواهر عزیزتر از جانم

۱. اون پیام برای من نیست. اون پیام برای تو است.
تا وقتی مال من بود که تو ذهن و مغز و قلب من بود. وقتی نشر دادم به سمتت، دیگه مال توئه. میتونی هر کاری باهاش بکنی. میتونی توی اون هر دخل و تصرفی بکنی، میتونی تلخیصش کنی، میتونی ویراستاریش کنی، میتونی با نام خودت یا هرکس دیگه‌ای منتشرش کنی، یا اصلا میتونی حذفش کنی، فقط لطفاً مرا به خاطر اون پیام بلاک نکن.

۲. الان که برگشتم و اون یادداشت را دوباره خوندم، برای خودمم هم جالب بود، چون اون کلمات از اعماق قلبم بیرون اومده بود و همینطوری سردستی نوشتم و برات فرستادم. اصلا روش فکر نکرده بودم. وقتی دوباره خوندم به یک نکته دیگه پی بردم که شاید تا حالا گذری از روی اون عبور میکردم و اون اینکه من به دلیل همین بیماری ام اس بصورت ۲۴ ساعته از قفسه سینه‌ام تا نوک پام انگار یک برق ۲۲۰ ولت بهم وصله و دائم در حال لرزش و گزش است و خیلی جالبه که وقتی نوشته‌هات را میخونم، بخصوص پست‌های قدیم را، به شکل خارق‌العاده‌ای به آنی لرزشها و گزش‌ها کاهش پیدا میکنه. پس چرا دیگه داروهای گران‌قیمت مثل زیتاکس و پرگابالین و آمورل و از این چیزها استفاده کنم.

۳. دیروز تو انجمن ام اس با همدردهامون جلسه دورهمی داشتیم، بهشون توصیه کردم که بر اساس تجربه خودم هیچ دارویی موثرتر از نوشتار درمانی نیست و کانال تلگرامی‌ات را معرفی کردم و بهشون گفتم این همه مدت داروی اسنترا (ضد افسردگی) مصرف کردم، حالا فهمیدم چقدر مسیر را اشتباه رفتم. کدوم داروی ضد افسردگی میتونه با نوشته‌های تو رقابت کنه. چقدر این دکترها ساده و کم‌سواد هستند که فقط نسخه‌های شیمیایی مینویسند. البته سوء تفاهم نشه‌ها، خودم فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی هستم، اونهم با رتبه یک😄

۴. نگاه کردم دیدم چقدر طولانی نوشتم، اومدم یک مقداریش را حذف کنم، گفتم هرچه بادا باد، اشکال نداره میفرستم. فوقش خسته میشه و بقیه‌اش را نمیخونه. اصلا با توجه به اینکه تو پیام‌های بیشماری از فالوورهات دریافت میکنی، شاید اصلا این یادداشت را هم نخونده پاک کردی.

عادله تو بی‌نظیری.



اگر نور نمی بود
اگر صبح نمی‌بود
اگر عشقبازی ملایم اشعه های آرام نور بر پوست صورتمان نمی‌بود
بازهم می توانستیم  زندگی راتحمل کنیم؟
گمان نمی‌کنم...
#عادله_زمانی
@adelehz
42👍8🥰4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
همه شونم میوفتن دور و بر ما😑
😁17👍64🕊2
یه روزی یه جایی که خیلی از خونه دور نبود در حالی که اشک هام و پاک میکردم به خودم قول دادم خیلی چیزها رو بخاطر خستگی های پدرم‌تحمل کنم .
من فقط یکی از هزاران هایی بودم که یه روزی یه جایی بخاطر یه نفر دیگه به خودشون قول دادند قوی تر باشند .
هزاران آدمی که از کنارم در خیابون رد می شدند و هیچکدوم مون به اون یکی نمی‌گفت داره چی و بخاطر کی تحمل می کنه ...
این روزها هم گاهی اشکامو با پشت دست پاک میکنم و مثل همون روزها در آینه به خودم نگاه میکنم و از خودم میپرسم دختر هنوز همونقدر قوی هستی که اشکهات و پاک کنی و با چهره ای معمولی از اتاق بزنی بیرون؟
نمیدونم
نمیدونم هنوز همونقدر قوی هستم یا نه
فقط میدونم که من یکی از اون هزاران آدمی بودم که خیلی چیزها را برای کسی توی زندگی شون می‌خواستند
حتی بیشتر از اینکه اون خوشی رو برای خودشون بخوان..
یکی از اون هزاران...
#عادله_زمانی
@adelehz
34💔11👍9💋2👎1🥰1
از دعای خیرتون بی نصیب نکنید لطفا ❤️
@adelehz
40💔11🕊4👍1
Haminjoori Nemimoone
Moein
یادتون نره زندگی هرچقدر هم سخت شما قوی ترید .
حال تون خوب میشه
همه روزهایی که با اشک بیدار شدید تموم میشه
دوباره از ته دل ذوق میکنید
حاِل دلتون قشنگ میشه
و همه ی خوابهای سیاهی که دیدید میره پشت کوه قاف گم میشه ...
لبخند تون و پیدا می‌کنید دوباره
شما که قهرمان این زندگی هستید .
#عادله_زمانی
@adelehz
25👍5💔5🕊2
نیَم به هجر تو تنها، دو همنشین دارم


"دلِ شکسته" یکی، "جانِ بی قرار" یکی

#حزین_لاهیجی

@adelehz
شبتون بخیر🧚‍♀🌟
💔26👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نبودی اما سایه ای آشنا همیشه حوالی خانه ام می چرخید .
شبها،دقیقا ساعات آخر شب بیشتر پرسه می زد در حول این خانه
و با بستن چشمانم او به من نزدیکتر می‌شد.
و گاهی شبها آنقدر به من نزدیک می‌شد که وارد خوابهایم می گردید.
یادت بود،چون سایه ای آشنا اما سرگردان
نبودی ولی در عین نبودن بازهم بودی
بازهم حضور داشتی
ولی نه آنگونه که من تورا لمس کنم.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔244👍3🕊1
سی سالگی خیلی زیباست
برای اینکه آدم احساس آزادی می‌کند. احساس می‌کند یاغی شده
برای اینکه اضطراب انتظار تمام شده.
غم سراشیبی هم هنوز شروع نشده
احساس روشنی می‌کنیم.
عاقبت در سی سالگی حس می‌کنیم که مغزمان کار می‌کند
اگر در آن سن، مذهبی هستیم، دیگر مذهبی هستیم.
اگر اعتقاد نداریم، دیگر نداریم.

اگر شک و تردید داریم، بدون خجالت شک و تردید داریم.
از تمسخر جوان‌ها واهمه نداریم، چون ما هم جوان هستیم.
از سرزنش بزرگ‌ها وحشت نداریم، چون ما هم آدم بزرگ هستیم.

از گناه نمی‌ترسیم چون درک کرده‌ایم که گناه فقط یک نقطه نظر است.
از اطاعت نکردن وحشت نداریم، برای اینکه فهمیده‌ایم اطاعت کردن کار احمقانه‌ای است.
از تنبیه نمی‌ترسیم، چون به این نتیجه رسیده ایم که دوست داشتن عیب نیست.

وقتی قرار است عاشق شویم می‌شویم،
وقتی از هم جدا می‌شویم، آن را با منطق قبول می‌کنیم. سی سالگی حقیقتا خیلی زیباست ...

#اوریانا_فالاچی

@adelehz
👍208👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باز کن دروازه را
بگذار قربانت شوم 🥺
@adelehz
20👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روز دختر مبارک❤️🧚‍♀
@adelehz
🥰155👍1💔1
روز دختر بر همه ی دختران مبارک باد .
برکدام دخترها ؟
آن دختر نظافت چی که در اینستا دنبالش میکنم ۱۸ ساله و زیبا از پدر افلیجش نگهداری می کند و کارش نظافت مکان‌های عمومی ست .
آن دختری که بخاطر شرایط خانواده و نگهداری از پدر و مادر سالخورده اش هیچوقت ازدواج نکرد .
آن دختری که در حسرت باز شدن درب مدرسه ها برویش شبها پنهانی گریه می‌کند.
آن دختری که حسرت یک جفت کتانی قرمز نو بر دلش مانده بود .
بر دختری که بخاطر و نام ناموس سر بریده شد .
و بر هر دختری که غمی بر سینه دارد ..
همیشه که نباید از زیبایی ها گفت،روز گلهای فانتزی و دامن های پرنسسی که تنها نیست .
بگذار اگر قرار ست روز دختر باشد روز تمام دختران باشد حتی آنهایی که از دنیای زیبای دخترانه تنها،نامش نصیب شان شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔81👍98😢3👎2
روز دختر روز زیبایی ست اما بنظرم خوب ست کمی بیشتر به آن فکر کنیم .
برای دخترانی که در تاریخی حداقل چند صدساله تمام عمرشان مقایسه شدند و همیشه هم در آن قیاس ها کفه به نفع رقبای شان ،پسران چربیده است اصولا از روز دختر حرف زدن شبیه یک فانتزی ست .
یک فانتزی صورتی و خوش رنگ
جایی خوانده بودم که گروهی پژوهشگر در یک بررسی متوجه شده اند استعداد دختران در کدنویسی کامپیوتر به مراتب بالاتر از پسران است اما در کمال تعجب دختران در امتحان پایانی قادر به پاس کردن امتحان نبودند چون هرچه مینوشتند پاک می کردند و بعد از پایان زمان کامیاب نشدند .
اما پسرها همه نوشته اند ،بلکم که بیشترشان هم غلط نوشته اند .
این میل به کامل بودن برای دختران از کجا می اید .تمایل به کامل بودن و اگر کامل نیستی پس بهتر است نباشی !
چرا دخترهای ما نمیتوانند صرف نظر از هر برچسبی که بعدها به هویت شان میخورد یا نمیخورد،دوست داشته و قبول شوند ؟انقدر که جرات داشته باشند وجود داشته باشند حتی اگر کامل نباشند .
من دوست دارم روز دختر را به همه ی اشکال از دختران تبریک بگویم .با هر راهی که انتخاب کرده اند تا طی کنند یا هر انتخابی که برای زندگی شان برگزیده اند .
جهان بطور کلی هرگز جای خیلی قشنگی برای دخترها نبوده است گرچه آنها سعی کردند با لطافت و سخت کوشی شان کفه را به سمت خود بچرخانند اما همیشه هم جواب دختران به قشنگی خودشان داده نشد .
تاریخ انقدر قصه از دختران قوی و تاثیر گذار دارد که میتوان هر روزش را روز یک دختر دانست .
اما بازهم بگذارید ساده بگویم همه شکل از دخترها،روزتان فرخنده باد‌
#عادله_زمانی
@adelehz
22💔6👍3🥰2
سلام بر
پیچشِ تن تو
که مثل خواب و رویاست...

نزار قبانی


@adelehz
33🥰6👍4🕊2
"زنی که‌گم کردم "
سلام بر پیچشِ تن تو که مثل خواب و رویاست... نزار قبانی @adelehz
نزار یه جوری عاشقی میکنه که اصلا خوشبحال معشوقش 😑😒
21😁9👍8😢6🥰3💋1