Forwarded from "زنی کهگم کردم "
بعَضی از نوشته های من و خیلی نوشته های زیباتر و میتونید توی این پیج اینستا ببینید
https://www.instagram.com/amn.nejati?igsh=bzY5NzF1cGJvbmJ2
https://www.instagram.com/amn.nejati?igsh=bzY5NzF1cGJvbmJ2
🥰5
توصیه میکنم گاهی برای درمان، سراغ چیزهای ساده بروی.
رسیدگی به گلدان کوچک کنج اتاق، آشپزی، خواندن چند بیت شعر، شنیدن یک موزیک و حرف زدن با یک دوست.
توصیه میکنم روی جزئیات بِکر و مهجور ماندهی اطرافت بیشتر تمرکز کنی و در همه چیز، حتی تاریکترینشان، دنبال نشانههای روشنی برای حیات بگردی.
توصیه میکنم همین حالا لبخند بزنی، به اطرافت نگاه کنی و اولین نشانهای که تو را متصل میکند به زیستن، پیدا کنی.
زندگی همچنان زیباست
اگر در نقاط درست آن بایستیم و از زوایای سنجیدهتری به جهان و اتفاقات آن نگاه کنیم.
@adelehz
رسیدگی به گلدان کوچک کنج اتاق، آشپزی، خواندن چند بیت شعر، شنیدن یک موزیک و حرف زدن با یک دوست.
توصیه میکنم روی جزئیات بِکر و مهجور ماندهی اطرافت بیشتر تمرکز کنی و در همه چیز، حتی تاریکترینشان، دنبال نشانههای روشنی برای حیات بگردی.
توصیه میکنم همین حالا لبخند بزنی، به اطرافت نگاه کنی و اولین نشانهای که تو را متصل میکند به زیستن، پیدا کنی.
زندگی همچنان زیباست
اگر در نقاط درست آن بایستیم و از زوایای سنجیدهتری به جهان و اتفاقات آن نگاه کنیم.
@adelehz
❤25👍8🥰2👎1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
من تا مدتها ترانه ی لبیروت را در پلی لیست گوشی خودم داشتم (هنوز هم دارم به گمانم) نه معنی اش را می دانستمنه تاریخچه ی اثر را ولی این آهنگ را همیشه با ولع شنیده ام .
حزن پنهان شده در تار و پود این قطعه قلبم را لمس می کند .
و حس میکنم دوباره کودک شده ام و دوباره مادرم ترانه های احمدظاهر را در ضبط کوچکش فرسنگها دور تر از خانه میشنود و اشکهایش می ریزد .
شهرها و ترانه ها بطرز عجیبی با هم عجین هستند .
تو از ترانه ها میتوانی به دل شهرها بروی
ولو که شهرهای ویران ولو که شهرهای تا ابد رها شده .
#عادله_زمانی
@adelehz
حزن پنهان شده در تار و پود این قطعه قلبم را لمس می کند .
و حس میکنم دوباره کودک شده ام و دوباره مادرم ترانه های احمدظاهر را در ضبط کوچکش فرسنگها دور تر از خانه میشنود و اشکهایش می ریزد .
شهرها و ترانه ها بطرز عجیبی با هم عجین هستند .
تو از ترانه ها میتوانی به دل شهرها بروی
ولو که شهرهای ویران ولو که شهرهای تا ابد رها شده .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤16💔9👍1👎1
دیشب خوابش را دیدم .
خواب دوستی که سالهاست از او بیخبرم
شاید مرا یادش رفته باشد .
خواب دیدم به زیباترین لباس با آرایشی ملایم دنبالم آمده است و میگوید عادله بیا برویم برای تولدت بیرون
تولد من که هزار ماه بعد است و دوستی که سالهاست از او بیخبرم .
وقتی بیدار شدم هنوز ته مایه ی خوشحالی خواب در دلم مانده بود که هنگام بیدار شدن با اندوهی ناشناخته در آمیخت و در رگهای روزم تزریق شد .
مادرم همیشه میگویید پاییز فصل خوابهای برهم ریخته است ،خوابهایی که تعبیر ندارد .
ولی من میگویم آشفتگی دلم بعد از خواب امروز را حتی پاییز هم نمیتواند گردن بگیرد .
حس میکنم بخشی از من در پاره ای از زمان رها شده است و دوباره هرگز به من برنمیگردد.
#عادله_زمانی
@adelehz
خواب دوستی که سالهاست از او بیخبرم
شاید مرا یادش رفته باشد .
خواب دیدم به زیباترین لباس با آرایشی ملایم دنبالم آمده است و میگوید عادله بیا برویم برای تولدت بیرون
تولد من که هزار ماه بعد است و دوستی که سالهاست از او بیخبرم .
وقتی بیدار شدم هنوز ته مایه ی خوشحالی خواب در دلم مانده بود که هنگام بیدار شدن با اندوهی ناشناخته در آمیخت و در رگهای روزم تزریق شد .
مادرم همیشه میگویید پاییز فصل خوابهای برهم ریخته است ،خوابهایی که تعبیر ندارد .
ولی من میگویم آشفتگی دلم بعد از خواب امروز را حتی پاییز هم نمیتواند گردن بگیرد .
حس میکنم بخشی از من در پاره ای از زمان رها شده است و دوباره هرگز به من برنمیگردد.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔28❤5👍5😁2🕊1
Alamate Soal
Shadmehr Aghili
سال ۸۶ ست اوج نوجوانی ،خیال خام بزرگ شدن بهتر شدن همه چیز
ساعت یک شب ست اوایل پاییز هوای خنک از پنجره در اتاق می پیچد ..
با کامپیوترم در تاریکی علامت سوال شادمهر را پلی میکنم و هزار جام شیشه ای در انتهای دلم فرو میشکند ...
سالها میگذرد و خیال خام بزرگ شدن تمام میشود اما آن حس گزنده ی این آهنگ هرگز به اتمام نرسید...
#عادله_زمانی
@adelehz
ساعت یک شب ست اوایل پاییز هوای خنک از پنجره در اتاق می پیچد ..
با کامپیوترم در تاریکی علامت سوال شادمهر را پلی میکنم و هزار جام شیشه ای در انتهای دلم فرو میشکند ...
سالها میگذرد و خیال خام بزرگ شدن تمام میشود اما آن حس گزنده ی این آهنگ هرگز به اتمام نرسید...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔28👍2🕊2❤1
«من
نه کنجکاوِ بهشتم
و نه دوزخ؛
چرا که من
مادرم را
هم به گاهِ خندیدن دیدم
و هم به گاهِ گریستن...»
اوزدمیر آصاف
@adelehz
نه کنجکاوِ بهشتم
و نه دوزخ؛
چرا که من
مادرم را
هم به گاهِ خندیدن دیدم
و هم به گاهِ گریستن...»
اوزدمیر آصاف
@adelehz
❤38💔13👍7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"هرلحظه که تسلیمم در کارگه تقدیر
آرام تر از آهو، بی باک تر از شیرم
هر لحظه که می کوشم در کار کنم تدبیر
رنج از پی رنج آید زنجیر پی زنجیر.."
مولانای جان
@adelehz
آرام تر از آهو، بی باک تر از شیرم
هر لحظه که می کوشم در کار کنم تدبیر
رنج از پی رنج آید زنجیر پی زنجیر.."
مولانای جان
@adelehz
👍27🥰5❤4😢4🕊2
یکی عشق را زندگی میداند
دیگری آن را دروغ پندارد
هر دو بر حقند:
که آنیک، جانِ خویش را باز یافته
و ایندیگری، بر باد داده...
#محمود_درويش
@adelehz
دیگری آن را دروغ پندارد
هر دو بر حقند:
که آنیک، جانِ خویش را باز یافته
و ایندیگری، بر باد داده...
#محمود_درويش
@adelehz
💔26👍10❤5🕊1
"زنی کهگم کردم "
Arman Garshasbi - Barmigardam - آرمان گرشاسبی - برمیگردم
میدونستید این آهنگ از زبان یک مهاجر خونده شده؟
دوباره بشنوید 💔
دوباره بشنوید 💔
💔20🕊4👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر نور نمی بود
اگر صبح نمیبود
اگر عشقبازی ملایم اشعه های آرام نور بر پوست صورتمان نمیبود
بازهم می توانستیم زندگی راتحمل کنیم؟
گمان نمیکنم...
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر صبح نمیبود
اگر عشقبازی ملایم اشعه های آرام نور بر پوست صورتمان نمیبود
بازهم می توانستیم زندگی راتحمل کنیم؟
گمان نمیکنم...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤19👍5🥰3
عادله.
خواهر عزیزتر از جانم
۱. اون پیام برای من نیست. اون پیام برای تو است.
تا وقتی مال من بود که تو ذهن و مغز و قلب من بود. وقتی نشر دادم به سمتت، دیگه مال توئه. میتونی هر کاری باهاش بکنی. میتونی توی اون هر دخل و تصرفی بکنی، میتونی تلخیصش کنی، میتونی ویراستاریش کنی، میتونی با نام خودت یا هرکس دیگهای منتشرش کنی، یا اصلا میتونی حذفش کنی، فقط لطفاً مرا به خاطر اون پیام بلاک نکن.
۲. الان که برگشتم و اون یادداشت را دوباره خوندم، برای خودمم هم جالب بود، چون اون کلمات از اعماق قلبم بیرون اومده بود و همینطوری سردستی نوشتم و برات فرستادم. اصلا روش فکر نکرده بودم. وقتی دوباره خوندم به یک نکته دیگه پی بردم که شاید تا حالا گذری از روی اون عبور میکردم و اون اینکه من به دلیل همین بیماری ام اس بصورت ۲۴ ساعته از قفسه سینهام تا نوک پام انگار یک برق ۲۲۰ ولت بهم وصله و دائم در حال لرزش و گزش است و خیلی جالبه که وقتی نوشتههات را میخونم، بخصوص پستهای قدیم را، به شکل خارقالعادهای به آنی لرزشها و گزشها کاهش پیدا میکنه. پس چرا دیگه داروهای گرانقیمت مثل زیتاکس و پرگابالین و آمورل و از این چیزها استفاده کنم.
۳. دیروز تو انجمن ام اس با همدردهامون جلسه دورهمی داشتیم، بهشون توصیه کردم که بر اساس تجربه خودم هیچ دارویی موثرتر از نوشتار درمانی نیست و کانال تلگرامیات را معرفی کردم و بهشون گفتم این همه مدت داروی اسنترا (ضد افسردگی) مصرف کردم، حالا فهمیدم چقدر مسیر را اشتباه رفتم. کدوم داروی ضد افسردگی میتونه با نوشتههای تو رقابت کنه. چقدر این دکترها ساده و کمسواد هستند که فقط نسخههای شیمیایی مینویسند. البته سوء تفاهم نشهها، خودم فارغالتحصیل دانشگاه علوم پزشکی هستم، اونهم با رتبه یک😄
۴. نگاه کردم دیدم چقدر طولانی نوشتم، اومدم یک مقداریش را حذف کنم، گفتم هرچه بادا باد، اشکال نداره میفرستم. فوقش خسته میشه و بقیهاش را نمیخونه. اصلا با توجه به اینکه تو پیامهای بیشماری از فالوورهات دریافت میکنی، شاید اصلا این یادداشت را هم نخونده پاک کردی.
عادله تو بینظیری.
اگر نور نمی بود
اگر صبح نمیبود
اگر عشقبازی ملایم اشعه های آرام نور بر پوست صورتمان نمیبود
بازهم می توانستیم زندگی راتحمل کنیم؟
گمان نمیکنم...
#عادله_زمانی
@adelehz
خواهر عزیزتر از جانم
۱. اون پیام برای من نیست. اون پیام برای تو است.
تا وقتی مال من بود که تو ذهن و مغز و قلب من بود. وقتی نشر دادم به سمتت، دیگه مال توئه. میتونی هر کاری باهاش بکنی. میتونی توی اون هر دخل و تصرفی بکنی، میتونی تلخیصش کنی، میتونی ویراستاریش کنی، میتونی با نام خودت یا هرکس دیگهای منتشرش کنی، یا اصلا میتونی حذفش کنی، فقط لطفاً مرا به خاطر اون پیام بلاک نکن.
۲. الان که برگشتم و اون یادداشت را دوباره خوندم، برای خودمم هم جالب بود، چون اون کلمات از اعماق قلبم بیرون اومده بود و همینطوری سردستی نوشتم و برات فرستادم. اصلا روش فکر نکرده بودم. وقتی دوباره خوندم به یک نکته دیگه پی بردم که شاید تا حالا گذری از روی اون عبور میکردم و اون اینکه من به دلیل همین بیماری ام اس بصورت ۲۴ ساعته از قفسه سینهام تا نوک پام انگار یک برق ۲۲۰ ولت بهم وصله و دائم در حال لرزش و گزش است و خیلی جالبه که وقتی نوشتههات را میخونم، بخصوص پستهای قدیم را، به شکل خارقالعادهای به آنی لرزشها و گزشها کاهش پیدا میکنه. پس چرا دیگه داروهای گرانقیمت مثل زیتاکس و پرگابالین و آمورل و از این چیزها استفاده کنم.
۳. دیروز تو انجمن ام اس با همدردهامون جلسه دورهمی داشتیم، بهشون توصیه کردم که بر اساس تجربه خودم هیچ دارویی موثرتر از نوشتار درمانی نیست و کانال تلگرامیات را معرفی کردم و بهشون گفتم این همه مدت داروی اسنترا (ضد افسردگی) مصرف کردم، حالا فهمیدم چقدر مسیر را اشتباه رفتم. کدوم داروی ضد افسردگی میتونه با نوشتههای تو رقابت کنه. چقدر این دکترها ساده و کمسواد هستند که فقط نسخههای شیمیایی مینویسند. البته سوء تفاهم نشهها، خودم فارغالتحصیل دانشگاه علوم پزشکی هستم، اونهم با رتبه یک😄
۴. نگاه کردم دیدم چقدر طولانی نوشتم، اومدم یک مقداریش را حذف کنم، گفتم هرچه بادا باد، اشکال نداره میفرستم. فوقش خسته میشه و بقیهاش را نمیخونه. اصلا با توجه به اینکه تو پیامهای بیشماری از فالوورهات دریافت میکنی، شاید اصلا این یادداشت را هم نخونده پاک کردی.
عادله تو بینظیری.
اگر نور نمی بود
اگر صبح نمیبود
اگر عشقبازی ملایم اشعه های آرام نور بر پوست صورتمان نمیبود
بازهم می توانستیم زندگی راتحمل کنیم؟
گمان نمیکنم...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤42👍8🥰4
"زنی کهگم کردم "
عادله. خواهر عزیزتر از جانم ۱. اون پیام برای من نیست. اون پیام برای تو است. تا وقتی مال من بود که تو ذهن و مغز و قلب من بود. وقتی نشر دادم به سمتت، دیگه مال توئه. میتونی هر کاری باهاش بکنی. میتونی توی اون هر دخل و تصرفی بکنی، میتونی تلخیصش کنی، میتونی ویراستاریش…
این پیام عینا کپی شده و در گروه نشر شد فقط به این خاطر که من تشکر کنم که اینقدر زیبا و بی تکلف برام مینویسید و من بسیار خوشبختم که نازنینهایی مثل شمارو با خودم دارم.
❤30👍5🥰4
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
یه روزی یه جایی که خیلی از خونه دور نبود در حالی که اشک هام و پاک میکردم به خودم قول دادم خیلی چیزها رو بخاطر خستگی های پدرمتحمل کنم .
من فقط یکی از هزاران هایی بودم که یه روزی یه جایی بخاطر یه نفر دیگه به خودشون قول دادند قوی تر باشند .
هزاران آدمی که از کنارم در خیابون رد می شدند و هیچکدوم مون به اون یکی نمیگفت داره چی و بخاطر کی تحمل می کنه ...
این روزها هم گاهی اشکامو با پشت دست پاک میکنم و مثل همون روزها در آینه به خودم نگاه میکنم و از خودم میپرسم دختر هنوز همونقدر قوی هستی که اشکهات و پاک کنی و با چهره ای معمولی از اتاق بزنی بیرون؟
نمیدونم
نمیدونم هنوز همونقدر قوی هستم یا نه
فقط میدونم که من یکی از اون هزاران آدمی بودم که خیلی چیزها را برای کسی توی زندگی شون میخواستند
حتی بیشتر از اینکه اون خوشی رو برای خودشون بخوان..
یکی از اون هزاران...
#عادله_زمانی
@adelehz
من فقط یکی از هزاران هایی بودم که یه روزی یه جایی بخاطر یه نفر دیگه به خودشون قول دادند قوی تر باشند .
هزاران آدمی که از کنارم در خیابون رد می شدند و هیچکدوم مون به اون یکی نمیگفت داره چی و بخاطر کی تحمل می کنه ...
این روزها هم گاهی اشکامو با پشت دست پاک میکنم و مثل همون روزها در آینه به خودم نگاه میکنم و از خودم میپرسم دختر هنوز همونقدر قوی هستی که اشکهات و پاک کنی و با چهره ای معمولی از اتاق بزنی بیرون؟
نمیدونم
نمیدونم هنوز همونقدر قوی هستم یا نه
فقط میدونم که من یکی از اون هزاران آدمی بودم که خیلی چیزها را برای کسی توی زندگی شون میخواستند
حتی بیشتر از اینکه اون خوشی رو برای خودشون بخوان..
یکی از اون هزاران...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤34💔11👍9💋2👎1🥰1
Haminjoori Nemimoone
Moein
یادتون نره زندگی هرچقدر هم سخت شما قوی ترید .
حال تون خوب میشه
همه روزهایی که با اشک بیدار شدید تموم میشه
دوباره از ته دل ذوق میکنید
حاِل دلتون قشنگ میشه
و همه ی خوابهای سیاهی که دیدید میره پشت کوه قاف گم میشه ...
لبخند تون و پیدا میکنید دوباره
شما که قهرمان این زندگی هستید .
#عادله_زمانی
@adelehz
حال تون خوب میشه
همه روزهایی که با اشک بیدار شدید تموم میشه
دوباره از ته دل ذوق میکنید
حاِل دلتون قشنگ میشه
و همه ی خوابهای سیاهی که دیدید میره پشت کوه قاف گم میشه ...
لبخند تون و پیدا میکنید دوباره
شما که قهرمان این زندگی هستید .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤25👍5💔5🕊2
نیَم به هجر تو تنها، دو همنشین دارم
"دلِ شکسته" یکی، "جانِ بی قرار" یکی
#حزین_لاهیجی
@adelehz
شبتون بخیر🧚♀🌟
"دلِ شکسته" یکی، "جانِ بی قرار" یکی
#حزین_لاهیجی
@adelehz
شبتون بخیر🧚♀🌟
💔26👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نبودی اما سایه ای آشنا همیشه حوالی خانه ام می چرخید .
شبها،دقیقا ساعات آخر شب بیشتر پرسه می زد در حول این خانه
و با بستن چشمانم او به من نزدیکتر میشد.
و گاهی شبها آنقدر به من نزدیک میشد که وارد خوابهایم می گردید.
یادت بود،چون سایه ای آشنا اما سرگردان
نبودی ولی در عین نبودن بازهم بودی
بازهم حضور داشتی
ولی نه آنگونه که من تورا لمس کنم.
#عادله_زمانی
@adelehz
شبها،دقیقا ساعات آخر شب بیشتر پرسه می زد در حول این خانه
و با بستن چشمانم او به من نزدیکتر میشد.
و گاهی شبها آنقدر به من نزدیک میشد که وارد خوابهایم می گردید.
یادت بود،چون سایه ای آشنا اما سرگردان
نبودی ولی در عین نبودن بازهم بودی
بازهم حضور داشتی
ولی نه آنگونه که من تورا لمس کنم.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔24❤4👍3🕊1
سی سالگی خیلی زیباست
برای اینکه آدم احساس آزادی میکند. احساس میکند یاغی شده
برای اینکه اضطراب انتظار تمام شده.
غم سراشیبی هم هنوز شروع نشده
احساس روشنی میکنیم.
عاقبت در سی سالگی حس میکنیم که مغزمان کار میکند
اگر در آن سن، مذهبی هستیم، دیگر مذهبی هستیم.
اگر اعتقاد نداریم، دیگر نداریم.
اگر شک و تردید داریم، بدون خجالت شک و تردید داریم.
از تمسخر جوانها واهمه نداریم، چون ما هم جوان هستیم.
از سرزنش بزرگها وحشت نداریم، چون ما هم آدم بزرگ هستیم.
از گناه نمیترسیم چون درک کردهایم که گناه فقط یک نقطه نظر است.
از اطاعت نکردن وحشت نداریم، برای اینکه فهمیدهایم اطاعت کردن کار احمقانهای است.
از تنبیه نمیترسیم، چون به این نتیجه رسیده ایم که دوست داشتن عیب نیست.
وقتی قرار است عاشق شویم میشویم،
وقتی از هم جدا میشویم، آن را با منطق قبول میکنیم. سی سالگی حقیقتا خیلی زیباست ...
#اوریانا_فالاچی
@adelehz
برای اینکه آدم احساس آزادی میکند. احساس میکند یاغی شده
برای اینکه اضطراب انتظار تمام شده.
غم سراشیبی هم هنوز شروع نشده
احساس روشنی میکنیم.
عاقبت در سی سالگی حس میکنیم که مغزمان کار میکند
اگر در آن سن، مذهبی هستیم، دیگر مذهبی هستیم.
اگر اعتقاد نداریم، دیگر نداریم.
اگر شک و تردید داریم، بدون خجالت شک و تردید داریم.
از تمسخر جوانها واهمه نداریم، چون ما هم جوان هستیم.
از سرزنش بزرگها وحشت نداریم، چون ما هم آدم بزرگ هستیم.
از گناه نمیترسیم چون درک کردهایم که گناه فقط یک نقطه نظر است.
از اطاعت نکردن وحشت نداریم، برای اینکه فهمیدهایم اطاعت کردن کار احمقانهای است.
از تنبیه نمیترسیم، چون به این نتیجه رسیده ایم که دوست داشتن عیب نیست.
وقتی قرار است عاشق شویم میشویم،
وقتی از هم جدا میشویم، آن را با منطق قبول میکنیم. سی سالگی حقیقتا خیلی زیباست ...
#اوریانا_فالاچی
@adelehz
👍20❤8👎1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روز دختر مبارک❤️🧚♀
@adelehz
@adelehz
🥰15❤5👍1💔1