"زنی که‌گم کردم "
4.44K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زن،
مردی ثروتمند نمی‌خواهد
یا خوش چهره و یا حتی شاعر!
او مردی را می‌خواهد
که بفهمد چشم‌هایش را
و اگر ناراحت شد
به سینه‌اش اشاره کند و
بگوید:
«اینجا وطن توست!»

👤نزار قبانی

@adelehz
37😢6💔6🥰3👍2😁1
تصور این که مادری که میتونه برای بچش🥺 ته چین مرغ درست کنه بجاش خورشت بامیه درست کنه پشتم مو می لرزونه !
توقع این خیانت و ازت نداشتم زن!😔💔
😁49💔82🕊1
امروز یه نفر بهم زنگ زد گفت از موسسه گاج مزاحمتون شدم دانش آموزتون توی آزمونهاش شرکت نمیکنه .
گفتم اشتباه گرفتید من دانش آموز ندارم .
آه از نهادش بلند شد که اوه پس شماره رو اشتباه زده .
و راستش من دلم گرفت ..
فهمیدم یه بچه داره با خودش و احتمالا خانوادش میجنگه و با دروغ گفتن میخاد جنگ شو ادامه بده
#عادله_زمانی
@adelehz
😢236👍3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوسش داشتم🥺❤️
22💔9😢3👍1🕊1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
همه مون یه بار یه سوپری هیز و هول مثل آقا رضا تو محل مون داشتیم :)))
مال ما اسمش عموجان بود خدا بیامرزتش وقتی فوت کرده بود هر زنی که از مسجد میومد بیرون و اعلامیه شو میدید می گفت خدا نیامرزتت 😅

@adelehz
😁431👎1
از من بشما نصیحت که بیاد داشته باشید .
در هر رابطه ای آغاز کننده ی رابطه حق کمتری برای برهم‌زدن آن رابطه دارد.
کسی که پا پیش گذاشته و کسی را از خلوت خودش بیرون کشیده تا با حرفها و ابراز علاقه هایش او را به خود متمایل کند کمتر حق دارد که تغییر کند ‌.
وقتی می روی سراغ کسی یعنی تو این آدم را دیده ای شناخته ای،با علم کامل عاشقش شدی حالا کی می تواند بتو اجازه دهد که یک روز از خواب برخیزی و رفتارت را تغییر بدهی؟
شازده کوچلو به روباه گفت اهلی کردن یعنی چی؟
و روباه گفت چیزی ست که مدتها فراموش شده یعنی ایجاد علاقه کردن
حالا یک سری از آدمها فقط به همین حرف روباه اکتفا می کنند و می روند سراغ ایجاد علاقه کردن اما بخش دوم حرف روباه چه بود ؟
تو تا همیشه در برابر کسی که او را اهلی کردی مسوولی ..
نمیدانم چرا این تکه را نمی شنوند ‌!
خلاصه ی کلام یا کسی را اهلی نکنید یا تا آخرش پای اهلی کردن تان باقی بمانید .
دل آدم‌ها بازیچه ی احوالات متغییر و پرخاشگری های دوره ای تان نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍46💔2614🕊1
چرا دوستای خارج از کشورم دارن اینقدر زنگ میزنن احوالمو میپرسن !!!
اقااااااا 🙁
💔17😁7😢6👎5👍1
نکنه زندگیمون داره تغییر میکنه خودمون نمیفهمیم😢
👍10🕊10💔9😢7😁6👎2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلم‌می‌خواهد به هر آنچه نویدی از روزهای بهتر ست باور کنم .
هرچیزی که می‌تواند به من امید دهد که فصل تشویش های شبانه ام به پایان می رسد .
مرا ببخش اگر گاهی پای حرفهای دلگرم کننده ی پیرزن کولی گوشه ی پارک مینشینم..من که میدانم او فالهایش را بر هوا می‌گیرد تا بسته های زیره اش زودتر به فروش رود اما این‌منم که محتاجم به اندکی خبر خوب..
همینکه با چشمان سرمه کشیده اش زل بزند توی چشمم و بگویید اوه بختت بلند است من انگار دلم خوش می‌شود.
دلم می‌خواهد روزهای خوب ،آمدن شان و رسیدن شان را باور کنم
ولو اگر غیر عقلانی بنظر برسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
30💔9👍5😢2😁1
این همه جلد چیپس و پفک شستیم که زنده بمونیم این روزا رو ببینیم😄😑


💬p4eezz
@adelehz
😁42🥰4💔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از حاصل عمر به هدر رفته ام ای دوست
ناراضی ام اما گِله ای از تو ندارم...

#فاضل_نظری
@adelehz
💔12🕊86👍1
مامانم برای ناهار فردای بابام ماکارونی آماده کرده گذاشته رو میز همونجور که داره از آشپزخونه میره بیرون به من میگه بذارش تو یخچال
من نمی‌فهمم این زن چرا همیشه منو در چنین موقعیت هایی قرار میده 😏
مادر من ،من برای تسلط بر نفس اماره دیگه انگیزه ی چهارده سالگی رو ندارم.
با خوردن دو قاشق گنده گذاشتمش تو یخچال😬😑
#داستانهای_من_و_مامان_خانوم_جان
😁408🥰2
"زنی که‌گم کردم "
Video
دخترک سال اول دانشگاه،همان روز اول وارد محوطه ی بزرگ دانشکده که شد دیدش
پسر خوش قد و بالای سال بالایی،پلیور لیمویی به تن ،آهسته از انتهای سالن به سمتش آمد و از کنارش عبور کرد.
پلیورش آخ که به او می آمد البته نه به اندازه ی آن پالتوی سیاه خوش دوختی که بعضی عصرهای سرد پاییزی به تنش می دید .
دخترک هر روز او را می دید که می رود و می آید و روزهایی که او نبود، بیشتر به اطراف خیره می ماند .به این امید که پیدایش کند ،به این امید که کلامی بین شان رد و بدل شود .
در دلش نام اورا ساکت الممالک گذاشته بود کسی که در هر مملکت با او سکوت کرده بود‌.

سالهای دانشجویی گذشت ،هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاد ساکت الممالک فارغ‌التحصیل شد .گاهی در دانشگاه درس میداد دخترک هم درسش تمام شد و دانشگاه را ترک کرد ‌.
نه دخترک هرگز به او گفت دوستش دارد نه ساکت الممالک فهمید که چه رخ داده ست .
اما یک رویا،یک رویای نیمه کاره ی درخشان در جنگل اطراف دانشکده، در خیابان خلوت روبرویش،در کلاسهای خالیش برجا ماند .
رویایی که شاید سال‌های بعد دخترهای جوان دیگری را درگیر عشق ساکت الممالک های دیگری میکرد .
دوست داشتنی که به اتمام می رسید اما طعم خوبش مثل طعم اولین روز دانشجو شدن هرگز از یاد نمی رفت.
دوست داشتنی که لابلای یک پالتوی سیاه با قد بلندش در روزی سرد از خیابان‌های پر از چنار دانشکده قدم زنان به خانه می رفت و هرگز نمیفهمید کسی او را عمیقا بیاد می آورد.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔5312👍4🥰3👎2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اغلب فراموش می‌کنیم که چقدر ثروتمندیم
با داشتن پدر ها و مادرهایی مایه ی آرامش جانند .
نور چشم شان روشن کننده ی دنیای مان
#عادله_زمانی
@adelehz
45👍3👎1😢1
ایزابلا و دیگ ریحان ...
این نقاشی صحنه‌ای از شعر "جان کیتس" با همین نام را به تصویر میکشد.

" قرار بر این بوده ایزابلا با یک نجیب‌زاده ازدواج کنه، اما اون عاشق 'لورنزو' مستخدم برادرش میشه. برادران ایزابلا مخالف میکنند و لورنزو رو می‌کشن و جسد اون رو داخل جنگل دفن میکنند! بعد از اون لونرزو به خواب ایزابلا میاد و بهش میگه بدنش رو کجا دفن کردند .. ایزابلا نبش قبر میکنه و سر لونرزو رو داخل یک گلدون ریحان چال میکنه
و هر روز، با اشک‌هاش به گلدون آب میده ...
#شما_فرستادین
@adelehz
💔34👍6😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو زندگی قبلیم احتمالا زاگرس نشین بودم :)
اینطوری که عاشق آهنگهای محلی عاشقانه شون هستم🥺
@adelehz
38👍5💔4😢3
این اینستای من هست اگه دوست داشتین میتونین اونجا هم نوشته هامو دنبال کنید نقل ونبات ها❤️

https://www.instagram.com/adeleh.zamani90/profilecard/?igsh=eTk3Z2V3aTZzbnE=
👍11
بعَضی از نوشته های من و خیلی نوشته های زیباتر و میتونید توی این پیج اینستا ببینید

https://www.instagram.com/amn.nejati?igsh=bzY5NzF1cGJvbmJ2
🥰5