عزیزای دلم مرسی از کامنتای قشنگتون از این به بعد روی بعضی پست ها کامنت ها رو باز میکنم💋❤️
👍24❤15🥰2
"زنی کهگم کردم "
یکی و پیدا کنید اندازه اینهایی که به همستر وفادارند هنوز بهتون وفادار باشه
همستر لیست شده و حقیقتا حیف وقت 😒
نتیجه اخلاقی : از اونایی که ظاهرا ملوسن بترسین
نتیجه اخلاقی : از اونایی که ظاهرا ملوسن بترسین
👍29❤2👎1🍓1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تورا در جنگ دوست خواهم داشت وقتی نفیر آخرین موشک از کنار گوشم بگذرد .
و در صلح وقتی کبوتری شاخه ای زیتون بر فراز دریای پیش رویم رها کند .
و در خنده وقتی گوشه ی لبانم کشیده میشود.
و در گریه وقتی اشکهایم گونه ام را میسوزاند...
من خودم را فراموش میکنم اما دوست داشتنت را نه
تو این را بیاد داشته باش...
#عادله_زمانی
@adelehz
و در صلح وقتی کبوتری شاخه ای زیتون بر فراز دریای پیش رویم رها کند .
و در خنده وقتی گوشه ی لبانم کشیده میشود.
و در گریه وقتی اشکهایم گونه ام را میسوزاند...
من خودم را فراموش میکنم اما دوست داشتنت را نه
تو این را بیاد داشته باش...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤29💔8🕊3👍1🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باور کنید این نسل که از دنیا برن برکت هم بیش از بیش خواهد رفت .
باور کنید نسل پدر بزرگها و مادر بزرگهای ما برکت بودند .
باور کنید دنیا بدون برکت ،جای آرامی نخواهد بود .
#عادله_زمانی
@adelehz
باور کنید نسل پدر بزرگها و مادر بزرگهای ما برکت بودند .
باور کنید دنیا بدون برکت ،جای آرامی نخواهد بود .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤73👍12
❤20
سیزده ساله بودم که اولین کتاب رمان واقعی زندگیم را خواندم .
دختر همسایه که دانشجو بود برای تعطیلات تابستانی بامداد خمار را به من امانت داد .
باورمنمیشد بتوانم آن کتاب قطور را در کمتر از یک هفته تمام کنم .قبل آن داستانهای کوتاهی مثل فاخته،یا دختر چینی فروش را خوانده بودم ،اما بامداد خمار داستانش فرق داشت.
تا همین چندسال پیش نمیفهمیدم معنی نام کتاب چیست و وقتی دوباره و سه باره خواندم دانستم که مراد نویسنده سردرد عذاب آور صبح بعد از شب ِ مستی ست.
شاید منظورش پشیمانی بعد از عشقی نافرجام بوده ست که هرچه بود احسنت به دقت انتخابش ...
من با ،بامدادخمار وارد دنیای کتابها شدم .کتابها مامن من در روزهای عذاب آور زندگیم شدند .
بعد از آن من آموختم که به کتابها پناه ببرم.
و با هربار خواندنشان بخشهای ناخوشایند وجودم را لابلای خطوط شان جا بگذارم تا محو شوند .
راستش امشب لابلای کتابهایم باز به بامداد خمار برخوردم ..لابلای خطوطش دلواپسی های دختری سیزده ساله نبود اما بوی آن شبهای تابستانی بی تکرار هنوز از برگهایش به مشامم می رسید ..
#عادله_زمانی
#بامداد_خمار
#شب_سراب
دختر همسایه که دانشجو بود برای تعطیلات تابستانی بامداد خمار را به من امانت داد .
باورمنمیشد بتوانم آن کتاب قطور را در کمتر از یک هفته تمام کنم .قبل آن داستانهای کوتاهی مثل فاخته،یا دختر چینی فروش را خوانده بودم ،اما بامداد خمار داستانش فرق داشت.
تا همین چندسال پیش نمیفهمیدم معنی نام کتاب چیست و وقتی دوباره و سه باره خواندم دانستم که مراد نویسنده سردرد عذاب آور صبح بعد از شب ِ مستی ست.
شاید منظورش پشیمانی بعد از عشقی نافرجام بوده ست که هرچه بود احسنت به دقت انتخابش ...
من با ،بامدادخمار وارد دنیای کتابها شدم .کتابها مامن من در روزهای عذاب آور زندگیم شدند .
بعد از آن من آموختم که به کتابها پناه ببرم.
و با هربار خواندنشان بخشهای ناخوشایند وجودم را لابلای خطوط شان جا بگذارم تا محو شوند .
راستش امشب لابلای کتابهایم باز به بامداد خمار برخوردم ..لابلای خطوطش دلواپسی های دختری سیزده ساله نبود اما بوی آن شبهای تابستانی بی تکرار هنوز از برگهایش به مشامم می رسید ..
#عادله_زمانی
#بامداد_خمار
#شب_سراب
❤43💔14👍6🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زن،
مردی ثروتمند نمیخواهد
یا خوش چهره و یا حتی شاعر!
او مردی را میخواهد
که بفهمد چشمهایش را
و اگر ناراحت شد
به سینهاش اشاره کند و
بگوید:
«اینجا وطن توست!»
👤نزار قبانی
@adelehz
مردی ثروتمند نمیخواهد
یا خوش چهره و یا حتی شاعر!
او مردی را میخواهد
که بفهمد چشمهایش را
و اگر ناراحت شد
به سینهاش اشاره کند و
بگوید:
«اینجا وطن توست!»
👤نزار قبانی
@adelehz
❤37😢6💔6🥰3👍2😁1
تصور این که مادری که میتونه برای بچش🥺 ته چین مرغ درست کنه بجاش خورشت بامیه درست کنه پشتم مو می لرزونه !
توقع این خیانت و ازت نداشتم زن!😔💔
توقع این خیانت و ازت نداشتم زن!😔💔
😁49💔8❤2🕊1
امروز یه نفر بهم زنگ زد گفت از موسسه گاج مزاحمتون شدم دانش آموزتون توی آزمونهاش شرکت نمیکنه .
گفتم اشتباه گرفتید من دانش آموز ندارم .
آه از نهادش بلند شد که اوه پس شماره رو اشتباه زده .
و راستش من دلم گرفت ..
فهمیدم یه بچه داره با خودش و احتمالا خانوادش میجنگه و با دروغ گفتن میخاد جنگ شو ادامه بده
#عادله_زمانی
@adelehz
گفتم اشتباه گرفتید من دانش آموز ندارم .
آه از نهادش بلند شد که اوه پس شماره رو اشتباه زده .
و راستش من دلم گرفت ..
فهمیدم یه بچه داره با خودش و احتمالا خانوادش میجنگه و با دروغ گفتن میخاد جنگ شو ادامه بده
#عادله_زمانی
@adelehz
😢23❤6👍3
"زنی کهگم کردم "
تصور این که مادری که میتونه برای بچش🥺 ته چین مرغ درست کنه بجاش خورشت بامیه درست کنه پشتم مو می لرزونه ! توقع این خیانت و ازت نداشتم زن!😔💔
آخ آخ قربون محبت تون اخه عزیزای دل😍😁❤️💋
❤40😁2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
همه مون یه بار یه سوپری هیز و هول مثل آقا رضا تو محل مون داشتیم :)))
مال ما اسمش عموجان بود خدا بیامرزتش وقتی فوت کرده بود هر زنی که از مسجد میومد بیرون و اعلامیه شو میدید می گفت خدا نیامرزتت 😅
@adelehz
مال ما اسمش عموجان بود خدا بیامرزتش وقتی فوت کرده بود هر زنی که از مسجد میومد بیرون و اعلامیه شو میدید می گفت خدا نیامرزتت 😅
@adelehz
😁43❤1👎1
از من بشما نصیحت که بیاد داشته باشید .
در هر رابطه ای آغاز کننده ی رابطه حق کمتری برای برهمزدن آن رابطه دارد.
کسی که پا پیش گذاشته و کسی را از خلوت خودش بیرون کشیده تا با حرفها و ابراز علاقه هایش او را به خود متمایل کند کمتر حق دارد که تغییر کند .
وقتی می روی سراغ کسی یعنی تو این آدم را دیده ای شناخته ای،با علم کامل عاشقش شدی حالا کی می تواند بتو اجازه دهد که یک روز از خواب برخیزی و رفتارت را تغییر بدهی؟
شازده کوچلو به روباه گفت اهلی کردن یعنی چی؟
و روباه گفت چیزی ست که مدتها فراموش شده یعنی ایجاد علاقه کردن
حالا یک سری از آدمها فقط به همین حرف روباه اکتفا می کنند و می روند سراغ ایجاد علاقه کردن اما بخش دوم حرف روباه چه بود ؟
تو تا همیشه در برابر کسی که او را اهلی کردی مسوولی ..
نمیدانم چرا این تکه را نمی شنوند !
خلاصه ی کلام یا کسی را اهلی نکنید یا تا آخرش پای اهلی کردن تان باقی بمانید .
دل آدمها بازیچه ی احوالات متغییر و پرخاشگری های دوره ای تان نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
در هر رابطه ای آغاز کننده ی رابطه حق کمتری برای برهمزدن آن رابطه دارد.
کسی که پا پیش گذاشته و کسی را از خلوت خودش بیرون کشیده تا با حرفها و ابراز علاقه هایش او را به خود متمایل کند کمتر حق دارد که تغییر کند .
وقتی می روی سراغ کسی یعنی تو این آدم را دیده ای شناخته ای،با علم کامل عاشقش شدی حالا کی می تواند بتو اجازه دهد که یک روز از خواب برخیزی و رفتارت را تغییر بدهی؟
شازده کوچلو به روباه گفت اهلی کردن یعنی چی؟
و روباه گفت چیزی ست که مدتها فراموش شده یعنی ایجاد علاقه کردن
حالا یک سری از آدمها فقط به همین حرف روباه اکتفا می کنند و می روند سراغ ایجاد علاقه کردن اما بخش دوم حرف روباه چه بود ؟
تو تا همیشه در برابر کسی که او را اهلی کردی مسوولی ..
نمیدانم چرا این تکه را نمی شنوند !
خلاصه ی کلام یا کسی را اهلی نکنید یا تا آخرش پای اهلی کردن تان باقی بمانید .
دل آدمها بازیچه ی احوالات متغییر و پرخاشگری های دوره ای تان نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍46💔26❤14🕊1
چرا دوستای خارج از کشورم دارن اینقدر زنگ میزنن احوالمو میپرسن !!!
اقااااااا 🙁
اقااااااا 🙁
💔17😁7😢6👎5👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلممیخواهد به هر آنچه نویدی از روزهای بهتر ست باور کنم .
هرچیزی که میتواند به من امید دهد که فصل تشویش های شبانه ام به پایان می رسد .
مرا ببخش اگر گاهی پای حرفهای دلگرم کننده ی پیرزن کولی گوشه ی پارک مینشینم..من که میدانم او فالهایش را بر هوا میگیرد تا بسته های زیره اش زودتر به فروش رود اما اینمنم که محتاجم به اندکی خبر خوب..
همینکه با چشمان سرمه کشیده اش زل بزند توی چشمم و بگویید اوه بختت بلند است من انگار دلم خوش میشود.
دلم میخواهد روزهای خوب ،آمدن شان و رسیدن شان را باور کنم
ولو اگر غیر عقلانی بنظر برسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
هرچیزی که میتواند به من امید دهد که فصل تشویش های شبانه ام به پایان می رسد .
مرا ببخش اگر گاهی پای حرفهای دلگرم کننده ی پیرزن کولی گوشه ی پارک مینشینم..من که میدانم او فالهایش را بر هوا میگیرد تا بسته های زیره اش زودتر به فروش رود اما اینمنم که محتاجم به اندکی خبر خوب..
همینکه با چشمان سرمه کشیده اش زل بزند توی چشمم و بگویید اوه بختت بلند است من انگار دلم خوش میشود.
دلم میخواهد روزهای خوب ،آمدن شان و رسیدن شان را باور کنم
ولو اگر غیر عقلانی بنظر برسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30💔9👍5😢2😁1
😁42🥰4💔1