"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
رنج نباید تو را غمگین کند؛
این همان‌ جایی است که اغلب مردم اشتباه می‌کنند. رنج قرار است تو را هوشیارتر کند به اینکه زندگی‌ات نیاز به تغییر دارد .
چون انسان‌ها زمانی هوشیارتر می‌شوند که زخمی شوند،
رنج نباید بیچارگی را بیشتر کند .
رنجت را تحمل نکن،
رنجت را درک کن!
این فرصتی است برای بیداری،
وقتی آگاه شوی،
بیچارگی‌ات تمام می‌شود...

👤#کارل_گوستاو_یونگ
@adelehz
👍2420🕊4👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شبها در انتهای آن باغ که گاهی خزان به جانش می زند و گاهی بوی بهار مستش می‌کند. روحم ، روح سرگشته ی تنهای من به سراغت خواهد آمد..
شاید تو هم آنجا نباشی اما ردی از عطرت لابلای عطراقاقیا جا خوش کرده ست .
چون بادی سرکش روح سرگشته به دنبال تو میان سایه خواهد گشت تا تورا بیابد ..
یا سایه ات یا عطرت را ..
آنگاه این بادسرکش هوهو کنان کنارت بنشیند و به حرفهایت گوش بدهد و چشمانت را خیره بنگرد ..
شبها،در آن باغ خزان زده یک نسیم ،یک باد،یک روح سرکش به دیدارت خواهد آمد...
#عادله_زمانی
@adelehz
19💔6🕊5👍4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگه به روح اعتقاد ندارید پس این ویدئو رو چجوری توجیه میکنید؟؟؟؟
@adelehz
😁49🥰5👎43
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نخفته‌ایم که شب بگذرد، سحر بزند
که آفتاب چو ققنوس، بال و پر بزند
نخفته‌ایم که تا صبحِ شاعرانه‌ی ما
زِ ره رسیده و همراهِ عشق، دَر بزند!

- حسین منزوی
🌱

@adelehz
21👍3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یکم آرامش براتون اوردم .
@adelehz
27🥰12👍2
این بازیِ دنیاست،بنی آدم و رنجش
آرامش بی اشک،در اقبال کسی نیست ...
@adelehz
💔18👍114👎2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دقیقا از نقطه ای که شروع میکنی به خودت احترام بگذاری جهان تو را محترم‌می شمارد .
جهان آنگونه که خودت را دوست داری تورا دوست خواهد داشت آنگونه که خودت را یاد کنی تو را یاد می‌کند.
من آموختم که باورهایم روابطم را می سازد و مهمترینش باوری ست که به خودم خواهم داشت .
#عادله_زمانی
@adelehz
37👍7
سر باغ سپه سالار یک آنتیک فروشی قدیمی ست .خیره اش که میشوی دریای نور ست و رنگ
واردش که شدیم دخترک زیبای سیاه پوشی پشت دخل در پس ده ها جام و پیاله ی آنتیک چینی نشسته بود.
اول ندیدمش منتظر بودم با یک مرد سالخورده کمی چاق که عینک گرد قدیمی را با بند عینک سنتی روی بینی اش محکم کرده روبرو شوم.اما دخترک غافلگیرم کرد .
آرایش نداشت اما صورتش با لبخندش پر میشد .
با مهربانی و تواضع حرف می‌زد.
به محض ورودمان سیگارش را در جا سیگاری گذاشت و با ما مشغول به صحبت شد .
عکس مرد میانسال خوشتیپ سیاه پوشی بالای سرش خودنمایی میکرد .می‌گفت مغازه شان ۱۲۰ سال قدمت دارد و این شغل پدری شان ست که بعد از فوت پدرش در بهمن سال گذشته او بر عهده گرفته ست.نمی گفت اما معلوم بود بار این مسوولیت بر دوشهایش سخت سنگین می نمود.
مادرم که گفت دختر خوشگلم سیگار اذیتت می‌کند نکش
چشمان خسته اش را به سمت عکس پدرش برگرداند و گفت همه اش از آغاز بیماری پدرم شروع شد ولی چشم، خودم هم خسته شدم. رهایش میکنم.
مادرم هنگام خارج شدن از مغازه محکم در آغوشش گرفت..برای دو آدمی که تنها چند دقیقه از آشنایی شان می‌گذاشت عمیق بود .
مادرم درد دخترک را حس کرده بود و دخترک دلش خواسته بود کسی از دردش سوال کند در این شهر بی سوال و جوابی ...
دوست داشتم لابلای این رنگها،نورها و انرژی های از قدیم آمده خودم را گم کنم اما نشد
داستان این دختر مرا از آن محیط جدا کرد.
برای دختر آنتیک فروش باغ سپه سالار چه می‌توان آرزو کرد جز اینکه کاش بار دیگر چشمانش بخندد...
آمین
#عادله_زمانی
💔2810🕊8👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پاییز می رسد و من هر سال آرزو میکنم غمهایت چون برگهای خزان بتکد..
بر زمین بریزد و زیر پای عابری بی خبر خرد شود .
هوای پاییز دلت را جلا دهد و بوی ذرت های کبابی اشتهایت را باز کند .
من برایت تمام آنچه زیباست و از آن پاییز ست آرزو میکنم .
#عادله_زمانی
@adelehz
16🥰6
احساس میکنم صدای دایی احمد و دایی درویش توی هزار توی گوشم کمرنگ شده .‌..
معلقم..
دلتنگم و حس میکنم روز به روز مثل یه ستاره ازم دور میشن ...
مرگ مزخرفه ...
نه برای خود آدم بلکه برای اونها که دوستشون داری ..آخه از کجا میتونم دوباره پیداشون کنم😢🥺
چقدر دستم کوتاهه ...
😢43💔264👍2🕊1
یادت را برداشتم
وپای پیاده با او رهسپار شدم به قطب شمال
واورا آنجا خاک کردم
و وقتی که به خانه برگشتم
ترا نشسته یافتم به انتظارم....

غاده السمان🌱

@adelehz
💔2513🕊2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
که راه دورتر از عمر آرزومند ست ....
@adelehz
💔35😢4🕊3
مرا از دور در آغوش بگیر
اینطور که حس کنم گویا کسی باد را بوسیده باشد.
اینگونه هربار با چشمان بسته در برابر باد قرار بگیرم به امید دوباره بوسیده شدن .
#عادله_زمانی
@adelehz
16💔4🥰3
"زنی که‌گم کردم "
@adelehz
یه جوری استرس دارم انگار صبح میخام برم مدرسه😁
😁12👍3🥰3🕊1
همکلاسی جان
سلام
با آنکه نمیدانم کجایی؟ خوابی یا بیدار
زیر آسمان من ایستاده ای یا نه
ولی ببین،اول مهر رسیده است بگذار بیاد تمام آن روزهایی که شانه به شانه ی هم در صف ها ،کلاسها و پشت نیمکت های مدرسه مان رویابافی کردیم با تو حرف بزنم.
عزیزدلم‌
دنیا عوض شده ،دیگر مدرسه رفتن شبیه روزهای ما نیست .
ما که نسل ساده ی دلپاک خدا بودیم...ما که دلخوش به یک تراش آلمانی و یک پاک کن توت فرنگی بودیم ‌.
ما که بزرگترین خلاف مان یواشکی حرف زدن از دوست پسر فلان همکلاسی مان بود .
بزرگ شدیم،خیلی هایمان پدر و مادر شدیم خیلی هایمان هنوز دنبال سرنخ زندگی مان هستیم ولی دنیا که به ما وفا نکرد.
دنیا که مارا خیلی وقتها به حال خودمان رها کرد .
همکلاسی جانم
دلتنگم ...دلتنگ روزهای بیخیال ،روزهایی که بزرگترین دردم تمام شدن مدادم بود اما حالا را ببین ....
اول مهر که می‌شود بیادت می افتم،گمشده ی کوچه های آشنایی من دلم می‌خواهد پیدایت کنم و محکم در آغوشت بگیرم
آنگاه آرام در گوشت بگویم .
همکلاسی بعد آنکه از آن کلاس بیرون آمدم دیگر دوباره آنقدر محکم نخندیدم...
آنقدر که پشت نیمکت‌های چوبی مان ریسه می رفتم .
کاش دوباره پیدایت کنم همکلاسی
حتی اگر شبیه روزهای خوب سادگی نباشی
حتی اگر مرا نشناسی ...
دلم برای عطر چوب نیمکتهایمان تنگ ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔5917👍10🕊6😢3😁2🥰1💋1
کارگر است دیگر .گاهی بی حواس است این است که گاهی یادش می رود از ته چاه بالا بیاید ..همانجا می ماند.
گاهی یادش می رود از معدن خارج شود همان داخل کنار ذغال سنگها می خوابد....😢

#عادله_زمانی
طبس تسلیت...
@adelehz
😢87💔323