"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
خوشگل خانوم لپ گلی گلی،پاییز خانوم زودتر بیا ،بسلامتی بیا 😍
@adelehz
21🥰7😢1
"زنی که‌گم کردم "
Video
اینا تا مارو پیر نکنن ول کن نیستن😑
👍172🍓1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زندگی
تنها هدیه ای ست که یکبار به شما داه و نهایتا از شما پس گرفته می‌شود.
شما فقط مالک بخشی از زندگی هستید و رسالت تان لذت بردن از زندگی تا وقتی مالکش می باشید است .
پس از آن به خوبی استفاده نمایید .
#عادله_زمانی
@adelehz
23💋2👍1
یه شرکتی کنار دست مون هست کارمندانش یه عطر و ادکلنایی میزنن که واقعا من آرزو میکنم کاش نیان سر کار و دورکاری کنند .
مگه میشه این همه بدسلیقه یه جا کار کنند
بخدا سر درد گرفتم از صبح😶🌫
😁38👍4👎3
فرزندم
به فردا نگاه کن
هیچ شبی پایدار نمی ماند .
روزی روی کتابهایت بیدار میشوی و کابوسی که شب پیش دیدی را فراموش میکنی
فرزندم
صبور باش
#عادله_زمانی

@adelehz
25👍5💔4🕊1
براستی زن بودن کار مشکلی است
مجبوری مانند یک کدبانو رفتارکنی
همانند یک مرد کار کنی
شبیه یک دختر جوان بنظر برسی
و مثل یک سالمند فکر کنی ...

#سیمین_دانشور
@adelehz
💔368🕊1
وقتی نوجوان بودم تصورم از عشق یک تصویر رویایی و باشکوه بود .
نمیدانم از کجا به این‌تصویر غیر واقعی رسیده بودم .
مثلا شاید علتش دیدن فیلم‌های عاشقانه بود یا خواندن رمان‌هایی مثل بامداد خمار
هر چه بود من بودم و تصور اینکه عشق یعنی کسی باید تمامش را برایت بگذارد و جانش را در راهت به باد دهد ‌.
سالها زمان نیاز بود تا بفهمم عشق آن چه من باور میکردم نبود .
فهمیدم عشق می‌تواند ماه نیمه ای پنهان و تاریک داشته باشد .می‌تواند گاهی به تنفر تبدیل شود اما همچون کشی که کشیده شده دوباره به جای اولش برگردد.
می‌تواند شدت و ضعف داشته باشد یا مانند جریان ملایمی از آب کم ولی همیشگی باشد .
و در همان فاصله بود که فهمیدم عشقهای ناگهانی ،آن باران‌های سیل آسا که ناگهان بر سقف خانه ات فرو می ریزد ارزشی ندارد و مثل یک غبار در مسیر جنگلی باران زده ناپدید می شود .
کاش کسی که هنوز اول راه ست آنچه من در سالها فهمیدم را اینگونه بخواند و منتظر اثباتش به خود ننشیند .
چرا که آن تصور کامل از عشق هرگز،به تکرار می‌گویم هرگز به واقعیت نمی پیوندد .
و اینگونه ست که تو شاید دهها فرصت برای رسیدن به عشقهای که واقعی هستند و شبیه آنچه در فیلم‌ها دیدی نیستند را ،از دست بدهی .
بهرحال به قول قیصرِشعر و کلام
کاری ندارم کجایی،چه میکنی؟
بی عشق سر مکن که دلت پیر می‌شود.
#عادله_زمانی
@adelehz
30💔7🥰3
"زنی که‌گم کردم "
وقتی نوجوان بودم تصورم از عشق یک تصویر رویایی و باشکوه بود . نمیدانم از کجا به این‌تصویر غیر واقعی رسیده بودم . مثلا شاید علتش دیدن فیلم‌های عاشقانه بود یا خواندن رمان‌هایی مثل بامداد خمار هر چه بود من بودم و تصور اینکه عشق یعنی کسی باید تمامش را برایت بگذارد…
من اگه میدونستم گمت میکنم ترجیح میدادم تو مه صبحگاهی یه جنگل بارون زده گمت کنم.
تا صورتمو برگردونم فاخته ی روی درخت و ببینم تو رفته باشی ...
دوباره که نگاهم برگرده ببینم مه هست ‌..بارون نم‌نم هست ...پاییز ِ غم زده هست ولی تو نیستی ..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔223🥰1
قدیما خیلی عمیق عاشق میشدن و این همه آهنگ قشنگ حاصل همون عشقهاست
منتها خواهرتون با شانسی که از خودش سراغ داره معتقده اگر قدیمم بدنیا میومد می‌شد زن ِ شهریار 😂 مریضیش گردن من بود شعراش واسه ثریا
@adelehz
😁67💔14👍61
از "عزیز" خطاب قرار دادن کسی متنفرم .
حس میکنم این کلمه معلق است .تو میخواهی به کسی بفهمانی کمی دوستش داری ولی لازم نیست خودش را خیلی صمیمی بداند .
من این سطح از امکان صمیمیت به انسانها دادن را بر نمی‌تابم.
"عزیزم" یک کلمه اطمینان بخش ست .در صورتی که نخواهی صمیمی شوی همان لفظ رسمی شما یا لطف می‌کنید کفایت ست .
اما "عزیز" خیلی بیخود ست حس معلقی از ازت خوشم میاد ولی حال نمیکنم زیاد دور و برم بپلکی ..
#عادله_زمانی
@adelehz
👍608👎8😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کمی از عشق بیشتر بدانیم ...
@adelehz
32😢7
آشیانه ای امن باش !
روزی پرنده ای در تو
زندگی را مطمئن خواهد یافت


@adelehz
🕊278👍4💔4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر زودتر عاشقت میشدم
اگر زودتر پیدایم میکردی
مثلا قبل از جنگ یا پیش از آنکه مزه ی همه چیز خراب شود.
یا در آن روزهایی که هنوز زمستان‌ها برف می بارید.
زندگی زیباتر میشد .
بعد من جایی از شهرهایی که بوی زندگی میداد پیدایت میکردم .
یا در تهران یا در کابل
شاید در هرات یا گوشه ای از شیراز
اما حالا...
حالا عاشق شدن سخت ست .
پیدا کردن آن که می‌توان عاشقش بود سخت تر ...
حالا که نه برف می بارد
نه زمستان ،زمستان ست
نه هیچ چیز بوی زندگی می دهد.
#عادله_زمانی
@delehz
💔2613👍5🥰1
بخوابیم و باور داشته باشیم،امید تنها ثروتی ست که داریم‌.
نباید بگذاریم کسی آن را از ما برباید .
بهرحال این تنها جواهر واقعی در کلبه ی احزان ماست.
#عادله_زمانی
شب بخیر
👍265🥰3🕊2👎1