"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
راستش دنیا دیگر عوض شده است .سخت می‌شود مردانگی واقعی را پیدا کرد خیلی از پسرها در پرنده آبی سابق هشتگ من هم یک‌پرنسسم را ترند می‌کنند و بی محابا از اینکه لازم ست کسی ناز و قهرشان را بخرد حرف می زنند .
حالا خیلی از پسرها روتین پوستی دارند ،لاک زدن را یک موضوع عادی می دانند و می‌توانند با گفتن واقعا برات متاسفم هانی تلفن را قطع کنند و به قهری طولانی بروند .
راستش قصدم نقد نیست،اصلا مارا چه به نقد آنچه دیگران می کنند.برچسب خوب یا بد بودن زدن هم کار من یکی نیست. قصه،قصه ی این است که برای یکی مثل من این دسته مردها غریبه اند .انگار که آدم فضایی دیده باشم .
حالا وسط این بازار مکاره چشمم می‌خورد به تصویر طهماسب،پسر کوهستان
طهماسب که صورتش پر از بوسه ی آفتاب ست و چشمانش کندوی عسل های زاگرس
لبخندش را نگویم .
اینگونه که ایستاده و سه عموزاده اش را زیر پرهای کوچکش می‌گیرد و به نوبت می بوسدشان آنطور که هیچ کدام جا نمانند .
و لحن گفتارش،آن بیایید عزیزانمی که می گوید ..انگار با همین سن کم ذاتا پدر خلق شده است .
ذاتا"مرد"آفریده شده است .
طهماسب همان پسری ست که یکی مثل من آرزو دارد بزرگش کند .که قطعا وقتی بیست ساله شد و سبیل های نازک پشت لبش سبز شد مرد واقعی می‌شود.
از آن مردهایی که کار می‌کند تا خواهر کوچیکه مدرسه برود ،مادر النگویی تازه بخرد و یک معشوق که او را برای ابد برمی گزیند و از جوار گیسویش قدمی دور نمی‌شود.
آخ که وسط این دنیای پر از پرنسس های ریشو من چقدر دلم می‌خواهد همه ی مادرها طهماسب تربیت کنند .
با دلی که بوی دریا می دهد با مرامی که شبیه هیچکس نیست .
طهماسبی که مرد است.
یک‌مرد واقعی
راستش جهان عوض شده ولی یادمان نمی رود جهان در هر حالش به مرد های واقعی هم‌نیاز دارد .
مردانی که کودکی شان شبیه طهماسب باشد .
#عادله_زمانی

با تشکر از آرمان جان دشتکی که شانس شناختن طهماسب را به ما داد.
@arman_dashtaki
@adelehz
45👍33
"زنی که‌گم کردم "
roozbeh – Nafas Keshidan Sakhte
منو به غما سپردی..همه آرزومو بردی...
😢20
"زنی که‌گم کردم "
roozbeh – Nafas Keshidan Sakhte
از اونی که به غم سپردت چه خبر ؟❤️‍🩹💔
💔46😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هیچکس باور نمی‌کند در پشت استخوان سینه ی من تو میطپی و قلب بهانه ای بیش نیست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
21🕊10💔7👍4
خدایا خودمون رو ایران رو و فردا مون رو به خودت میسپاریم .
ما که از دست مون چیزی برنمیاد
میخوابیم ولی تو بیداری محافظ مون باش
شب بخیر ❤️
65👍12💔8🥰3🕊1
یک جایی شنیدم که می‌گفت: "کسی که تاج رو بخواد، سنگینی تاج هم تحمل می کنه..."
خواستم بگم اگه کسی واقعا شما رو بخواهد ضعف ها، بد قلقی ها، شکست ها، کمبود های شما را هم می خواهد، و از آنها دلیلی برای رفتن نمی سازد...
می ماند و در کنار هم از همدیگه آدم های بهتری می سازید،
نه با اصرار به تغییر " بلکه با عشق به آنچه هستی"
#شما_فرستادین

@adelehz
39👍7👎3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باید مهربان بود
نه چون کاری انسانی ست ،نه چون الزاما باعث خوشحالی کسی می‌شود بلکه به این دلیل که این حیات بی وفای دو روزه به هیچ چیز جز مهربانی نمی ارزد .
#عادله_زمانی
@adelehz
30👍3💋1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
داستان غمگینش از این قراره که؛
در دشت پهناور مغان كشاورزي زندگي مي كرد به اسم سلطان كه دختري زيبا و مهربون به اسم سارای داشت؛ دختري كه هركس اونو مي ديد با خود مي گفت كاش مي دونستم كه خداوند اين دختر زيبا رو قسمت كدوم مرد خوشبختي مي كنه؟»
و البته توي همون ده جوان بسيار برومند و شايسته اي بود به اسم آيدين كه سردسته چوپانهاي ده بود. خان چوپان و ساراي، هم عاشق همديگر بودند.
و عاقبت هم يك روز ساراي زيبا را عقد بسته و نامزد خان چوپان كردند ولی چون فصل سرما بود و چوپان باید گله رو به قشلاق میبرد شش ماه از سارای دور بود.
اما بعد رفتن چوپان ، خانِ ده که سارای رو میبینه عاشقش میشه و دوپاشو میکنه تو کفش و میگه الا و بالله باید سارای بانوی خانه من بشه.
ساراي درمانده و نگران از خدا كمك مي خواست اما اميد چنداني در دلش نبود و مجبورش کردن به این ازدواج:))
اما سارای که نمی‌خواست به عشقش خیانت بشه خودشو از بالاي پل به رودخانه آرپاچاپي می اندازه و خودش رو به دست امواج خروشان اون میسپره .
@adelehz
💔47😢15👍54🕊2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من نمیدونم این ویدیو چقدر درسته ولی،شدیدا دلم میخواد واقعی و پر از خوش یمنی باشه .
@adelehz
👍2315🥰6🕊4
وقتی یه زن واقعا عاشق یه مرد میشه
تنها کسی که تو دنیا میتونه اون عشق رو نابود کنه و از بین ببره، همون مرده.
کاف


💬ftwm
@adelehz
👍40💔121
سلام به آنها که فکر می کردند ما از هیچ چیز خبر نداریم در حالیکه ما همه چیز را می دانستیم اما غرورمان اجازه نمی‌داد آنها را بشکنیم چون خودمان میشکستیم ....
#عادله_زمانی
@adelehz
😢26💔9👍71
"زنی که‌گم کردم "
داستان غمگینش از این قراره که؛ در دشت پهناور مغان كشاورزي زندگي مي كرد به اسم سلطان كه دختري زيبا و مهربون به اسم سارای داشت؛ دختري كه هركس اونو مي ديد با خود مي گفت كاش مي دونستم كه خداوند اين دختر زيبا رو قسمت كدوم مرد خوشبختي مي كنه؟» و البته توي همون ده…
سلام، آهنگ ساری گلین و سارای متفاوتن
ساری گلین به معنی عروس طلایی (موبور) مربوط به دختر ارمنی و پسر آذری بوده که عاشق هم بودن و کشورشون سال هاست باهم دیگه در جنگه و عشقشون نافرجام میمونه چون پسر میمیره.
اون داستانی که شما گفتید داستان خان چوپان و سارای هست که آهنگ معروف خودش سارای رو داره.

#شما_فرستادین
@adelehz
💔18👍12
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هایده فقط یک خواننده نبود او یک سبک خاص از زندگی، رفتار و زنانگی زیبا بود❤️
گفته های هما میر افشار دوست صمیمی هایده و شاعر بسیاری از ترانه های نامدار را در تاثیر عشق بر هایده بشنوید .
#عادله_زمانی
@adelehz
41👍5🥰4😢2
Delam Mikhad
Hayedeh
20🕊2👍1🥰1
یعنی الان کجان؟
بهم رسیدن؟
ایرانن؟
خوشحالن؟ بچه دارن؟
زنده اند؟🥺
@adelehz
45💔31👍4😁3😢2🕊2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شبتون بخیر گل نقلی ها❤️
@adelehz
34👍3
تو زیبایی فقط کافی ست
جایی که متعلق به تو نیست قرار نگیری
کنار آنکه تحسینت نمی‌کند باقی نمانی
و خودت را بیشتر از همیشه دوست داشته باشی .
#عادله_زمانی
@adelehz
32👍10💔9