"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تابستانهای سال‌های کودکی اینقدر گرم نبود .طالبی ها عطرش بیشتر بود
مادرم در آن لباس حریر سفیدش غروب‌های تابستان که حیاط را آب پاشی می کرد عجیب زیبا می نمود.
نمیدانم آیا مغزم در حال خاطره سازی ست یا واقعا آن سالها همه چیز زیباتر بود .
من بی وقفه در حال دور شدن از کودکی هستم در حالی که کودکی من و مزه ی سال‌هایش هر روزم را می سازد .
این تناقض مرا در برگرفته ست .
بهترین تابستان من
هنوز هم نمی‌دانم بهترین تابستان من،کدام بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
42💔13👍9😁5🕊3🍓3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادر اینگونه ست که تو پیر میشوی اما هنوز به او نیاز داری و در سال‌های سالمندی وقتی به آخرین ایستگاه رسیده ای و باید از این جهان به جهانی دیگر سفر کنی مادرت ست که برای بردنت می آید.
مادر اینگونه ست که تو میمیری و در جهانی دیگر با نام مادرت فراخوانده خواهی شد ...
مادر اینگونه ست
اینگونه که هیچ چیز شبیهش نیست...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔5325👍5🥰5😢2🕊1
مشکل از جایی شروع شد که یک مشت آدمِ اشتباه، با هم به زیر سقف‌هایی رفتند که قرار بود میزبانِ آدم‌های درست باشد...
مشکل از جایی شروع شد که دو نفرهایی با هم جفت شدند که هرکدام یا دلشان جای دیگری بود یا دنیاهایشان با هم فرق داشت.
دونفری که حتی سرسوزنی یکدیگر را نمی فهمیدند!
مشکل از جایی شروع شد که بیشترِ دو نفرهای جهان، هم خانه شدند اما هم‌دل نشدند... فارغ شدند اما عاشق نشدند.
و مشکل اصلی درست همان جایی شروع شد که همان دونفرهای اشتباهی، سه نفر شدند...
@adelehz
👍101💔294
شد شد ،نشد یه چایی می ریزم تو آشپزخونه سبزی های قرمه سبزی مامانمو سرخ میکنم هایده گوش میدم .
والله 🙊
@adelehz
63🥰17👍12😁6💋4🕊3🍓1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بدین شکل منتظر یه پاییز پر بارونم ..
30🥰9👍1🕊1
دلم برات تنگ شده دایی احمد
ستاره های چشمات کجان بهترین رفیق من......💔
💔70😢12🕊107👍2
مرا به گلایه کردن متهم نکن
من تا وقتی برایم زنده ای از تو گلایه میکنم
آنگاه که برایم بمیری دیگر گلایه ای در کار نخواهد بود .
دیگر سکوتی مطلق تمام آسمان مان را فراخواهد گرفت .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍249💔7
یه حسی هم هست اینجوریه که شماره یه دوست قدیمی که مدتهاست ازش بی‌خبری یهو تو تلگرام جوین میشه و تو که میری چک میکنی میبینی اکانت تلگرام به اسم دیگه ای ثبت شده و یهو دلت بیشتر میگیره ....
💔38👍1
Yeki Dar Miyoon ~ UpMusic
Mazyar Fallahi ~ UpMusic
از سری آهنگهایی که فرستادین🥺❤️
15👎3
احساس میکنم پشه ها با ما وارد رابطه یه طرفه شدن
اینهمه بوسه یه طرفه اونم به هر نقطه از بدن را دیگه نمیشه برتابید😭
😁44👍6🥰2
راستش دنیا دیگر عوض شده است .سخت می‌شود مردانگی واقعی را پیدا کرد خیلی از پسرها در پرنده آبی سابق هشتگ من هم یک‌پرنسسم را ترند می‌کنند و بی محابا از اینکه لازم ست کسی ناز و قهرشان را بخرد حرف می زنند .
حالا خیلی از پسرها روتین پوستی دارند ،لاک زدن را یک موضوع عادی می دانند و می‌توانند با گفتن واقعا برات متاسفم هانی تلفن را قطع کنند و به قهری طولانی بروند .
راستش قصدم نقد نیست،اصلا مارا چه به نقد آنچه دیگران می کنند.برچسب خوب یا بد بودن زدن هم کار من یکی نیست. قصه،قصه ی این است که برای یکی مثل من این دسته مردها غریبه اند .انگار که آدم فضایی دیده باشم .
حالا وسط این بازار مکاره چشمم می‌خورد به تصویر طهماسب،پسر کوهستان
طهماسب که صورتش پر از بوسه ی آفتاب ست و چشمانش کندوی عسل های زاگرس
لبخندش را نگویم .
اینگونه که ایستاده و سه عموزاده اش را زیر پرهای کوچکش می‌گیرد و به نوبت می بوسدشان آنطور که هیچ کدام جا نمانند .
و لحن گفتارش،آن بیایید عزیزانمی که می گوید ..انگار با همین سن کم ذاتا پدر خلق شده است .
ذاتا"مرد"آفریده شده است .
طهماسب همان پسری ست که یکی مثل من آرزو دارد بزرگش کند .که قطعا وقتی بیست ساله شد و سبیل های نازک پشت لبش سبز شد مرد واقعی می‌شود.
از آن مردهایی که کار می‌کند تا خواهر کوچیکه مدرسه برود ،مادر النگویی تازه بخرد و یک معشوق که او را برای ابد برمی گزیند و از جوار گیسویش قدمی دور نمی‌شود.
آخ که وسط این دنیای پر از پرنسس های ریشو من چقدر دلم می‌خواهد همه ی مادرها طهماسب تربیت کنند .
با دلی که بوی دریا می دهد با مرامی که شبیه هیچکس نیست .
طهماسبی که مرد است.
یک‌مرد واقعی
راستش جهان عوض شده ولی یادمان نمی رود جهان در هر حالش به مرد های واقعی هم‌نیاز دارد .
مردانی که کودکی شان شبیه طهماسب باشد .
#عادله_زمانی

با تشکر از آرمان جان دشتکی که شانس شناختن طهماسب را به ما داد.
@arman_dashtaki
@adelehz
45👍33
"زنی که‌گم کردم "
roozbeh – Nafas Keshidan Sakhte
منو به غما سپردی..همه آرزومو بردی...
😢20
"زنی که‌گم کردم "
roozbeh – Nafas Keshidan Sakhte
از اونی که به غم سپردت چه خبر ؟❤️‍🩹💔
💔46😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هیچکس باور نمی‌کند در پشت استخوان سینه ی من تو میطپی و قلب بهانه ای بیش نیست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
21🕊10💔7👍4
خدایا خودمون رو ایران رو و فردا مون رو به خودت میسپاریم .
ما که از دست مون چیزی برنمیاد
میخوابیم ولی تو بیداری محافظ مون باش
شب بخیر ❤️
65👍12💔8🥰3🕊1
یک جایی شنیدم که می‌گفت: "کسی که تاج رو بخواد، سنگینی تاج هم تحمل می کنه..."
خواستم بگم اگه کسی واقعا شما رو بخواهد ضعف ها، بد قلقی ها، شکست ها، کمبود های شما را هم می خواهد، و از آنها دلیلی برای رفتن نمی سازد...
می ماند و در کنار هم از همدیگه آدم های بهتری می سازید،
نه با اصرار به تغییر " بلکه با عشق به آنچه هستی"
#شما_فرستادین

@adelehz
39👍7👎3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باید مهربان بود
نه چون کاری انسانی ست ،نه چون الزاما باعث خوشحالی کسی می‌شود بلکه به این دلیل که این حیات بی وفای دو روزه به هیچ چیز جز مهربانی نمی ارزد .
#عادله_زمانی
@adelehz
30👍3💋1