Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ایاکه میتوان دلی راکه خسته است؟
چون درختی پوسیده ازخزان دربهار رویاند؟وچه معجزه ای تاچه عظیم لازم است؟
خیلی هامیگویندعشق قادراست.
من امامیگویم لبخندانان که دوستشان داری ارجح تراست..
#عادله_زمانی
چون درختی پوسیده ازخزان دربهار رویاند؟وچه معجزه ای تاچه عظیم لازم است؟
خیلی هامیگویندعشق قادراست.
من امامیگویم لبخندانان که دوستشان داری ارجح تراست..
#عادله_زمانی
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اوخی😁
@adelehz
@adelehz
ازمن فقط نامی خواهد ماند
و دلخوشیم آن روز خواهد بود
که تو
هرگاه آخرین باقیمانده مرا به ذهن می آوری..
لبخندی بزنی..
@adelehz
و دلخوشیم آن روز خواهد بود
که تو
هرگاه آخرین باقیمانده مرا به ذهن می آوری..
لبخندی بزنی..
@adelehz
اسکار گس ترین لحظه عمرتم می رسه
به وقتی اگهی ترحیم وفوت همکلاسی دانشگاه تو برات میفرستن...
وتو همونجایی که وایستادی میشینی رو زمین ...و باچشمای گرد زل میزنی به صفحه موبایل....
هدیه جان ...به زبونم نمیاد بگم خدارحمتت کنه...
خیلی زود همکلاسی هاتو ول کردی
نمره تورو زودترازهمه مون اعلام کردن...
صندلی تو خالی گذاشتیم ..
سفرت بسلامت همکلاسی جان ...
#عادله_زمانی
@adelehz
به وقتی اگهی ترحیم وفوت همکلاسی دانشگاه تو برات میفرستن...
وتو همونجایی که وایستادی میشینی رو زمین ...و باچشمای گرد زل میزنی به صفحه موبایل....
هدیه جان ...به زبونم نمیاد بگم خدارحمتت کنه...
خیلی زود همکلاسی هاتو ول کردی
نمره تورو زودترازهمه مون اعلام کردن...
صندلی تو خالی گذاشتیم ..
سفرت بسلامت همکلاسی جان ...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به بارانی بهاری
شدید،ناگهانی وگرم
جهت باریدن و زودودن بخشی
ازگذشته از زندگیمان شدیدا نیازمندیم.
#نیازمندی_ها
@adelehz
شدید،ناگهانی وگرم
جهت باریدن و زودودن بخشی
ازگذشته از زندگیمان شدیدا نیازمندیم.
#نیازمندی_ها
@adelehz
اینکه شما گاهی از انتخاب هایتان
دلسرد می شوید
درواقع چیز ترسناکی نیست!
این بشما می اموزد که ممکن است راه های زیاد وادمهای بی شماری را در زندگی ببینید
امانهایتا با یک نفر به یک راه خواهید رفت.
ازراههای فرعی و آدمهای نادرست هراس نداشته باشید ...
#عادله_زمانی
@adelehz
دلسرد می شوید
درواقع چیز ترسناکی نیست!
این بشما می اموزد که ممکن است راه های زیاد وادمهای بی شماری را در زندگی ببینید
امانهایتا با یک نفر به یک راه خواهید رفت.
ازراههای فرعی و آدمهای نادرست هراس نداشته باشید ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤1
سفر به بی نهایت ها...
فکر میکنم درخلق این تصویر خداوند..
خواسته به بنده ها بگه که زندگی اونقدرها هم که فکر میکنید زشت نیست!!
@adelehz
فکر میکنم درخلق این تصویر خداوند..
خواسته به بنده ها بگه که زندگی اونقدرها هم که فکر میکنید زشت نیست!!
@adelehz
- چطور با کودکان دستفروش برخورد کنیم؟
- چیزی نخرید!
بیشتر این بچهها رو خونوادههاشورن روزانه اجاره میدن.
پولی که به اونها میدین و تموم کردن چیزایی که دستشونه باعث نمیشه اونا رو زودتر بفرستن خونه. به محض تموم شدن یک بسته چسب، یکی دیگه میدن که بفروشه.
- بهشون بی اعتنایی نکنین!
نادیده نگیرینشون. بیاعتنا نباشین. راهتونو نکشین و نرین. شیشه ماشین رو ندین بالا.
این کارا باعث میشه اون بچه با تنفر از اجتماع بزرگ بشه.
صبور باشین و توضیح بدین که اون وسیله رو لازم ندارين. خشونت به خرج ندین.
اون بچه بزرگ میشه و این خشونت رو به جامعه برمیگردونه.
- براشون دلسوزی الکی نکنین.
اگه کاری از دستتون بر نمیاد الکی بچه رو گیج نکنین.
سوال الکی نپرسین که مجبور بشه دروغ بگه.
اونها خانواده دارن اما مجبورن دروغ بگن.
نگین دوست داری بچه من بشی؟ این جور حرفها باعث میشه بچه آزار روانیه ببینه.
- چه کاری از دستمون بر میاد؟
- بهشون خوراکی بدین
اکثر این بچه ها سو تغذیه دارن براشون خوراکی های مقوی بخرین و بهشون بدین و مطمئن بشین که میخورن.
مثلا بسته کوچیک شیر یا موز، ساندویچ گوشت یا مرغ. نارنگی یا پرتقال. اگه بهشون پول بدین ازشون میگیرن.
چیزی بدین که باعث بشه بدنشون تو این سرما مقاومت بیشتری داشته باشه و مریض نشن.
لباس بهشون ندین چون ازشون میگیرن و وادارشون میکنن با لباس کم تو خیابون باشن که مردم دلشون بسوزه.
- مثل یک فروشنده باهاشون برخورد کنین.
نذارین ازتون گدایی کنن.
اگه داره التماس میکنه توضیح بدین که باید جنسش رو ببینین که آیا لازم دارین یا نه.
یادتون باشه که شما مددکار اجتماعی نیستین و کاری هم از دستتون در همون لحظه بر نمیاد پس صبور باشین و سعی کنید لااقل مثل یک انسان با اون بچه برخورد کنید.
- از کلمات مودبانه استفاده کنین.
این بچه ها چیزی غیر از فحش و کلمات زشت و جمله هایی که مناسب سنشون نیست نمیشنون.
باهاشون با احترام برخورد کنین تا همیشه تو ذهنشون بمونه که اجتماع دشمن اونها نیست.
با ١٢٣ تماس بگيريد.
نگید که فایده ای نداره چون داره! اگر میزان گزارشات مردمی از جایی تعدادش بالا باشه اونها از بهزیستی تقاضای واحد جمع آوری متکدیان میکنن.
در حال حاضر بهزیستی این امکان رو داره که بتونه بعضی از این بچه ها رو به عنوان بد سرپرستی از خونواده هاشون بگیره.
(میتونید توی گزارشتون بگین که میترسید از این بچه ها سواستفاده جنسی بشه) اونها وظیفه دارن که گزارش شما رو ثبت کنن.
سمیرا مهدوی،
فعال اجتـماعی
پینوشت: لطفا بخاطر کودکانی که کودکی نمیکنند، این یادداشت را برای همه بفرستید، تا همهمان سهمی در بهبود فرهنگ رفتاری جامعه داشته باشیم.
@adelehz
- چیزی نخرید!
بیشتر این بچهها رو خونوادههاشورن روزانه اجاره میدن.
پولی که به اونها میدین و تموم کردن چیزایی که دستشونه باعث نمیشه اونا رو زودتر بفرستن خونه. به محض تموم شدن یک بسته چسب، یکی دیگه میدن که بفروشه.
- بهشون بی اعتنایی نکنین!
نادیده نگیرینشون. بیاعتنا نباشین. راهتونو نکشین و نرین. شیشه ماشین رو ندین بالا.
این کارا باعث میشه اون بچه با تنفر از اجتماع بزرگ بشه.
صبور باشین و توضیح بدین که اون وسیله رو لازم ندارين. خشونت به خرج ندین.
اون بچه بزرگ میشه و این خشونت رو به جامعه برمیگردونه.
- براشون دلسوزی الکی نکنین.
اگه کاری از دستتون بر نمیاد الکی بچه رو گیج نکنین.
سوال الکی نپرسین که مجبور بشه دروغ بگه.
اونها خانواده دارن اما مجبورن دروغ بگن.
نگین دوست داری بچه من بشی؟ این جور حرفها باعث میشه بچه آزار روانیه ببینه.
- چه کاری از دستمون بر میاد؟
- بهشون خوراکی بدین
اکثر این بچه ها سو تغذیه دارن براشون خوراکی های مقوی بخرین و بهشون بدین و مطمئن بشین که میخورن.
مثلا بسته کوچیک شیر یا موز، ساندویچ گوشت یا مرغ. نارنگی یا پرتقال. اگه بهشون پول بدین ازشون میگیرن.
چیزی بدین که باعث بشه بدنشون تو این سرما مقاومت بیشتری داشته باشه و مریض نشن.
لباس بهشون ندین چون ازشون میگیرن و وادارشون میکنن با لباس کم تو خیابون باشن که مردم دلشون بسوزه.
- مثل یک فروشنده باهاشون برخورد کنین.
نذارین ازتون گدایی کنن.
اگه داره التماس میکنه توضیح بدین که باید جنسش رو ببینین که آیا لازم دارین یا نه.
یادتون باشه که شما مددکار اجتماعی نیستین و کاری هم از دستتون در همون لحظه بر نمیاد پس صبور باشین و سعی کنید لااقل مثل یک انسان با اون بچه برخورد کنید.
- از کلمات مودبانه استفاده کنین.
این بچه ها چیزی غیر از فحش و کلمات زشت و جمله هایی که مناسب سنشون نیست نمیشنون.
باهاشون با احترام برخورد کنین تا همیشه تو ذهنشون بمونه که اجتماع دشمن اونها نیست.
با ١٢٣ تماس بگيريد.
نگید که فایده ای نداره چون داره! اگر میزان گزارشات مردمی از جایی تعدادش بالا باشه اونها از بهزیستی تقاضای واحد جمع آوری متکدیان میکنن.
در حال حاضر بهزیستی این امکان رو داره که بتونه بعضی از این بچه ها رو به عنوان بد سرپرستی از خونواده هاشون بگیره.
(میتونید توی گزارشتون بگین که میترسید از این بچه ها سواستفاده جنسی بشه) اونها وظیفه دارن که گزارش شما رو ثبت کنن.
سمیرا مهدوی،
فعال اجتـماعی
پینوشت: لطفا بخاطر کودکانی که کودکی نمیکنند، این یادداشت را برای همه بفرستید، تا همهمان سهمی در بهبود فرهنگ رفتاری جامعه داشته باشیم.
@adelehz
نامهایی برای فرزندم،
آنقدر دوستت دارم که نخواستم تورا وارد دنیایی لجنزار کنم، به همین خاطر تو هیچوقت به دنیا نیامدی.
@adelehz
آنقدر دوستت دارم که نخواستم تورا وارد دنیایی لجنزار کنم، به همین خاطر تو هیچوقت به دنیا نیامدی.
@adelehz
باسلام ...
کلام اول متاسفم اگر این دو روز مطلبی در کانال منتشر نشد..بابتش عذرخواهی میکنم ..
یکسری از دوستان لفت دادند ولی هنوز شماها رو دارم و صدالبته که این موجب دلگرمی منه🌷
کلام دوم اینکه من فرزندی ندارم .اما من بعد قرارهست در کانال مجموعه نامه هایی منتشر بشه تحت عنوان نامه هایم برای هیواد،باهشتگ هیواد و نامه هایم منتشر میشه تاحدی شبیه سبک کتاب نامه هایم به فرزندی که هرگز زاده نشد از اوریانا فالاچی هست..
درسته که اولین کسی نیستم که اینکار و میکنم اما فکر میکنم لذتی خاص در نوشتن نامه برای فرزندی که هرگز وجود نداشته،وجود داره بطوریکه بنظرم هر دختری باید یکبار این حس رو تجربه کنه ...🥀
کلام سوم سپاسگزارحضورتون هم هستم..🌹🥀
@adelehz
کلام اول متاسفم اگر این دو روز مطلبی در کانال منتشر نشد..بابتش عذرخواهی میکنم ..
یکسری از دوستان لفت دادند ولی هنوز شماها رو دارم و صدالبته که این موجب دلگرمی منه🌷
کلام دوم اینکه من فرزندی ندارم .اما من بعد قرارهست در کانال مجموعه نامه هایی منتشر بشه تحت عنوان نامه هایم برای هیواد،باهشتگ هیواد و نامه هایم منتشر میشه تاحدی شبیه سبک کتاب نامه هایم به فرزندی که هرگز زاده نشد از اوریانا فالاچی هست..
درسته که اولین کسی نیستم که اینکار و میکنم اما فکر میکنم لذتی خاص در نوشتن نامه برای فرزندی که هرگز وجود نداشته،وجود داره بطوریکه بنظرم هر دختری باید یکبار این حس رو تجربه کنه ...🥀
کلام سوم سپاسگزارحضورتون هم هستم..🌹🥀
@adelehz
نامه اول
پسرم ...
باید خوب بدانی که در زندگی روزهایی هست که باید اشک بریزی ..وآدمهایی هستند که اشک تورو جاری میکنن..ممکن است توان ادم را خیلی دوست داشته باشی میخواهم بدانی که ملاک این دوست داشتن تو نیست ..پس بدان که اگر تو اورا دوست داری دلیل نمی شود که اوهم تورا دوست داشته باشد و برای خوشحالیت تلاش کند..
شیرینم...
فکر نکن اگر تو هیچ وقت به ناراحت کردنش فکرهم نمیکنی یعنی او هم ناراحتت نمیکند..
آدمها گاهی عجیب بی رحم می شوند.. اینقدر که وقتی بغلشان میکنی انگار یک کاکتوس را بغل کرده ای..
ولی میخواهم چیز دیگری راهم بدانی ..اشکها هرچقدر هم که زیاد،یک روزخشک میشوند..یک روز انقدر بزرگ میشوی که یادت می رود یک نفر دلت را سلاخی کرده ..
پسرم ..یک روز حتی ان ادم راهم یادت می رود..
ولی همیشه ته قلبت یک زخم کوچک صدایت می کند..زخمی که هربار ان ادم را میبینی ناخوداگاه خودش سرباز میکند .
این است که پسرم هیچوقت تو ان ادم نباش!
تو زخم در دل کسی نکار..
توآنی نباش که با اشکها از یاد کسی بروی..
تومهربان باش...
نامهربانی کردن آسان است..
توآنی باش که حتی اگر در زندگی کسی باقی نماندی هر زمان به تو اندیشید
گل لبخند روی باغ لبش بروید...
🥀
#عادله_زمانی
#هیواد
#نامه_هایم
@adelehz
پسرم ...
باید خوب بدانی که در زندگی روزهایی هست که باید اشک بریزی ..وآدمهایی هستند که اشک تورو جاری میکنن..ممکن است توان ادم را خیلی دوست داشته باشی میخواهم بدانی که ملاک این دوست داشتن تو نیست ..پس بدان که اگر تو اورا دوست داری دلیل نمی شود که اوهم تورا دوست داشته باشد و برای خوشحالیت تلاش کند..
شیرینم...
فکر نکن اگر تو هیچ وقت به ناراحت کردنش فکرهم نمیکنی یعنی او هم ناراحتت نمیکند..
آدمها گاهی عجیب بی رحم می شوند.. اینقدر که وقتی بغلشان میکنی انگار یک کاکتوس را بغل کرده ای..
ولی میخواهم چیز دیگری راهم بدانی ..اشکها هرچقدر هم که زیاد،یک روزخشک میشوند..یک روز انقدر بزرگ میشوی که یادت می رود یک نفر دلت را سلاخی کرده ..
پسرم ..یک روز حتی ان ادم راهم یادت می رود..
ولی همیشه ته قلبت یک زخم کوچک صدایت می کند..زخمی که هربار ان ادم را میبینی ناخوداگاه خودش سرباز میکند .
این است که پسرم هیچوقت تو ان ادم نباش!
تو زخم در دل کسی نکار..
توآنی نباش که با اشکها از یاد کسی بروی..
تومهربان باش...
نامهربانی کردن آسان است..
توآنی باش که حتی اگر در زندگی کسی باقی نماندی هر زمان به تو اندیشید
گل لبخند روی باغ لبش بروید...
🥀
#عادله_زمانی
#هیواد
#نامه_هایم
@adelehz